Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: BB-Schuhu #51559:
Ufff, tak Moldavu a vobec kosicky region by som urcite nedaval za priklad ako robit integrovanu dopravu.. To je presne ten pripad kedy sa leju peniaze do roznych investicii a realna integracia sa neriesi. Postavil terminal za obrovske peniaze, bez toho aby sa niekto vopred zamyslel nad jeho vyuzitim a takymi detailmi ako ze by napr. bolo fajn keby tam jazdili nejake vlaky. Vysledkom je stvorhodinovy interval bagiet, co ma od atraktivnej dopravy hodne daleko.
Reply on: BB-Schuhu #51559:
Nejak podrobnejšie som neskúmal CP PAL z terminálu ďalej, avšak videl som GVD trate 160. A poviem ti tak, že kým tie tri páry vlakov, ktoré by mali až "od vyhlásenia" vyplniť tie štvorhodinové diery, jazdiť nebudú, tak to teda žiadne terno nie je (aj keď sa v tých dierach zastavia v Moldave, ale nie na termináli, zvolenské rýchliky): http://www.zsr.sk/buxus/docs//cestporiadok/pdf/pdf2016/kcp13_12_2016/160.pdf
- napr. z KE: 4:46x, 6:21, 10:11, 14:11, 16:11, 18:11 a 22:25; od vyhlásenia sú tam uvedené 8:11, 12:11, 20:11, s ktorými by to bolo úplne niečo iné, avšak tieto nie sú v novinkách ZSSK k novému GVD vôbec ani len spomenuté...
http://www.slovakrail.sk/fileadmin/Dokumenty2/gvd_15_16/gvd_tlacove_spravy/KOSICKY_KRAJ_9122015_.pdf
Inak neviete úplne náhodou niekto zmysel toho, aby na stanici v Turni nad Bodvou nestál po novom celý deň vôbec žiadny vlaky okrem R 835 Domica, ktorý cestou do KE odtiaľ ide o 18:02? Podobne stojí jediný vlak za deň v Lenartovciach - R 936 Kras cestou do ZV (16:56 - 17:00), ale tam mu aspoň ide oproti R 935 Domica do KE?

No zvyšok už nechám na inokedy - najskvelejší v galaxii, to je na dlhšie...
Reply on: PIT #51565:
Vypadlo odtiaľ, kde je ten priechod v bode 3 - na trase medzi Kyjevským námestím a kostolom?
Reply on: BB-Schuhu #51558:
Tak som sa na základe tu uvedených podnetov vybral obzrieť viacero vecí a zistil som cestou postupne aj ďalšie skutočnosti:

1. Areál AS je okrem pôvodného oplotenia odbavovacej haly už doplnený plotom aj ako pokračovanie pôvodného cez výjazd na BR a pokračuje po betónovom múriku oddeľujúceho chodník pozdĺž I/66, po ktorom vyzerá, že je plánovaná obchádzková trasa pre peších zo/na ŽST, ďalej po schodíkoch popred bývalú náhradnú výpravnú budovu (plat pokračuje pozdĺž chodníka popred ňu) a je tam namaľovaný nový priechod pre chodcov krížom cez hlavný vjazd/výjazd rovno smerom do podchodu pod žel. trať. Momentálne bol plot ešte prerušený v mieste chodníka na výstupištiach, ale ako píšeš, dá sa predpokladať, že už dlho prechod cez areál možný nebude (oznamy tam zatiaľ neboli žiadne a ľudia tade chodili, dokonca tam ešte niečo z tých krčiem bolo otvorené). Na opačnej strane - na chodníku od ŽST neboli zatiaľ žiadne známky prípravy na jeho prehradenie. V každom prípade už došlo k zbúraniu prestrešenia nepoužívanej časti nástupíšť (čo boli už za plotom) až po samotnú budovu AS.
Situačný nákres je v prílohe - čiernym pôvodný plot, modrým nový plot, červená bodkovaná pôvodná pešia trasa, žltá nová, červenou označená zbúraná časť.

2. Keď už som bol tam, stavil som sa aj na ŽST pozrieť, ako majú nachystané tabule odchodov a príchodov vlakov. Boli nachystané s označením a upozornením, že platia od 13.12. Avšak ten, čo ich robil, si zjavne vôbec nedal námahu, aby to aj skontroloval a pri letmom prebehnutí som zistil, že na tabuli ODCHODOV majú aj:
- REX 1857 Detvan 20:26 Žilina (18:54) >> číslo vlaku je správne, avšak čas "odchodu" už je vlastne čas príchodu, rovnako ako aj údaj o cieľovej stanici, ktorá má byť vlastne východzou - je to domotané a má to byť na príchodovej,
- R 847 Hron 23:25 Bratislava hl. st (20:01) >> celé má byť na tabuli príchodov,
a obdobne potom zase na príchodovej sú údaje z príchodovej alebo aj ako čas príchodu Os zo ZV len "22:6"...
Tak som sa vybral upozorniť do zákazníckeho centra, aby to niekto celé riadne skontroloval a opravil tieto zásadné chyby (čo lepšie sa môže stať, ako prísť napr. v nedeľu večer na údajný nočný rýchlik do BA a on akosi len príde). Keby ste však videli začiatok debaty s tou pani za okienkom - robila najprv zo mňa debila, že to asi ešte nie je hotové a ešte to neplatí a blá, navyše aj skvelým tónom a nešla si dať vysvetliť, že ja veľmi dobre viem, o čom jej hovorím. Až keď som jej už zvýšeným hlasom povedal, že by sa mohla baviť iným tónom, sa spamätala a hneď sme mohli úplne normálne a konštruktívne o tom hovoriť a zatelefonovala niekomu, kde to majú mať na starosti, poďakovali sme sa a rozlúčili sa. Inak ak takto začínajú debatu s každým, tak to je ďalší proklientský postoj (a to som im vlastne išiel len pomôcť vyhnúť sa väčším problémom, čo pochopila aj pani, čo prišla po info medzitým a tiež jej nočný rýchlik do BA nesedel celkom).

3. Iste ste si všimli, že vymieňali svietidlá aj na nábreží - výsledok je opäť bystricky "kvalitný" a tak už len v okolí zastávok Národná a Štefánikovo nábrežie a v úseku medzi nimi 6 (šesť) nových svietidiel niekoľko dní po inštalácii nesvieti.
Celkovo je až zarážajúce, ako veľa pôvodných svietidiel nesvieti po celom meste a evidentne sa tým veľmi nikto nezaoberá (a to sa teda nejedná o lokality, kde ohlásili výmenu za nové svietidlá), hlavne že nám demagogicky vtĺkajú do hláv nadpismi v médiách, ako sa bystrica rozžiarila, ako aj kopec ďalších nezmyslov. Je fakt skvelé, že objavili svetielka, ktoré začali umiestňovať k niektorým priechodom pre chodcov, avšak napr. tri také sú na vnútornom obrubníku zákruty pri priechode, ale že obe lampy susediace s nim sú nefunkčné a je tam pekná tma, to je bezpečnosť ako vyšitá. Takýchto príkladov možno menovať donekonečna (pritom teraz sa po výmene uvoľnilo kvantum pôvodných svietidiel, takže výmeny je čím robiť, už len nech si niekto na to nájde čas), úžas je i park pod Pamätníkom SNP, kde z pôvodných kedysi štyroch reflektorov sú tam len tri a z toho svietia dva a drvivá väčšina lámp na Nám. slobody medzi Luxom a domom oproti nemu sú nefunkčné a to sa bavíme o centre mesta... By ma zaujímalo, kade všetci tí zodpovední, volení a MsP chodia, keď nikdy nič problematické nevidia, len samé úspechy.

Viem, že som sa dosť rozpísal, ale to človek stihne len keď sa raz prejde cez mesto (a to teda už nechcem ďalšie rozpisovať, aspoň to, čo sa týka dopravy).
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Nevedel by mi niekto povedať či sa od 13.12.2015 naozaj pridávajú tie dva spoje do starej sásovej a rudlovej L100 ? ? ?
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Dnes ZV-164BH znížená kapacita 25/4 tuším
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Reakcia na predošlé príspevky: Ani toto pridanie zastávky 29. augusta pre prímestské linky 601470 a 601471 nehodnotím pozitívne. neviem kto a ako na to prišiel že to bude zo zastávok na síslisku práve ta najlepšia. jedna vec je tá že tieto linky chodili po hlavnej ceste takže im to výrazne bude predlžovať jazdnú dobu, ale kvôli presunutej stanici aj tak k tomu muselo prísť. ja si myslím že lepšia voľba by bola námestie slobody, a to nielen pre breznianske linky ale pre všetky prímestské. nástupište by sa tam určite muselo predlžovať tiež, ale investícia na zastávke smerom na part. cestu by bola presne rovnaká ako na 29. augusta, a na opačnej strane na stanicu by predlžovať nebolo treba, slúžila by primárne na výstup pre tieto linky predsa. prípadne by smerom ľupča, brezno mohli byť 2 nástupištia, ako napríklad teraz na štadlerovom nábreží. zároveň by sa odlahčila zastávka na mýte týmto opatrením. a prestup MHD - PAL by bol z týchto smerov tým pádom takmer dokonalý kedže z námestia slobody je momentalne uzol aj pre MHD (resp. bolo to tak asi aj odjakživa ? ). ešte dodam argument že všetky autobusy stojace na mýte cez námestie slobody už chodia (kratšia trasa), akurat tam nestoja.
Reply on: BB-Schuhu #51558:
a sadzv neinformuje o zluceni oboch zastavok pri krematoriu do jednej uprostred parkoviska... vivat zlepsovanie a zrychlovanie dopravy
Veľa rečí už bolo o integrovanej doprave. Keďže s tou bratislavskou to ide tak ako ide (to tu teraz nebudeme riešiť), slovenský príklad treba hľadať inde. Dávam preto do pozornosti, že v nedeľu 13.12.2015 sa otvára terminál v Moldave nad Bodvou. Odporúčam (koho to zaujíma) pozrieť si nielen GVD trať 160, ale CP všetkých autobusových liniek prechádzajúcich Moldavou nad Bodvou. A bude prekvapený. Ja len v krátkosti zhrniem o čo ide: mierna redukcia busov v úseku KE-Moldava a zároveň mnoho nových autobusových spojov do priľahlých obcí ako prípoj od vlakov v Moldave n. Bodvou + nové denné večerné autobusové spojenie Moldavy nad Bodvou a Rožňavy. Tak tomu už hovorím zlepšenie kvality dopravnej obslužnosti. Dočkáme sa aj my na strednom Slovensku niekedy? (to je len rečnícka otázka, netreba odpovedať) ?
Búracie práce na autobusovej stanice nabrali na intenzite, celá areál sa oplocuje. Či ostane prechod medzi Park. Mičinská a ŽST, neviem. Zatiaľ sa dá dostať aj do priestoru nástupíšť, no podľa mňa je to už len otázkou dní/hodín.

SAD ZV informuje o skrátení linky 601458 z Pieninskej po Magurskú, otoč.
http://web.sadzv.sk/old/pages/cest_pal/pal_bb_16/pdf/Oznam_131215_M.pdf
Reply on: fragma #51554:
Chlapi dajte si pohov že vám budú PALky na Brezno zavadzať a blokovať túto geniálnu MHD. A mimochodom sa zastávka v oboch smeroch rozšírila takže žiadny problém nevidím.
Reply on: PIT #51555:
K silvestrovskému ohňostroju som počul len toľko, že má byť niekde na Graniari (nie na námestí), aby bol viditeľný takmer z celého mesta a aby si ho ľudia mohli pozrieť zo svojich domovov bez nutnosti cestovať do mesta. Takýmto spôsobom sa mesto priamo zbavuje nutnosti zabezpečiť dopravu na silvestrovský program, ktorá by ale aj tak nebola (podobne ako jarmok a iné ako si vymenoval).

Máš pravdu, každý rok skúšame niečo iné - doprava sa tu realizuje systémom pokusu-omylu. Ak niečo nevyjde, na rok to spravíme inak a keď ani to nebude ideálne, vrátime sa k tomu pôvodnému. Takých príkladov tu bolo mnoho (napr. rušenie / obnovovanie L97 do Orangeu, veľkolepé zavedenie MHD do priemyselného parku a následná redukcia 50% spojov po 2 mesiacoch prevádzky). Vývoj v BB doprave je nesystémový a bez koncepcie, žiaľ. Ako silného lokálpatriota ma to však veľmi mrzí.
Reply on: JJ #51552:
To je tým, že je to intergalaktický cestovný neporiadok... Niekde sa podľa potrieb operatívne rozširuje rozsah služieb a potom sú čierne diery ako táto naša, kde sú špecialisti len na osekávanie a neposkytovanie služieb.

Keby to nebolo do plaču, tak by bolo skutočne až na kŕčovitý smiech počúvať do pŕs sa donekonečna bijúcich posrancov a ich predsedajúceho pretŕčajúcich sa pred kamerami a prihrievajúcich si polievočku na každej bežnej veci, ktorú títo, ktorých psou povinnosťou je predsa veci realizovať, dokonca aj občas dotiahnu aspoň nejako do konca, a to ako keby to zrealizovali ešte aj za vlastné a nie z verejných zdrojov. O to supernejšie je počuť, že na Silvestra opäť z verejných zdrojov bude nejaký program, dokonca zrazu nie je problém vykrvácať z verejných zdrojov hneď aj za dva ohňostroje. Už však nikoho z nich nezaujíma, ako sa tie masy ľudí, pre ktorých to má byť určené, dostanú na miesto podujatia a dokonca ešte aj naspäť domov. Evidentne platí priamo sa ponúkajúca odpoveď, že podstatné v tomto meste je o všetkom len rozprávať a sebaprezentovať sa, absolútne nie je podstatné, aby tí ľudia ešte aj zavadzali na podujatí a ešte prípadne mohli byť aj nespokojní - jednoznačne by bolo najlepšie, keby tam ani nechodili. A toto je dlhodhobá realita tejto našej čiernej diery, kde aj pes skapal a nič sa na tom nezmenilo napriek demagogickému oblbovaniu Blbotínskej radnice.

Keď sa opäť z dlhodobého pohľadu na vec človek pozrie, stále je nepochopiteľné, podľa čoho sa tu doprava tvorí - či už trasy liniek, ich intervaly a zmysel ako taký. Skutočne to je ako keby donekonečna na náhodu - čo sa stane, pričom nevadí, že následne sa spraví niečo presne naopak a potom zase vráti opäť nazad. Pracujúci na Silvestra určite ocenia, keď oproti praxi extrému jazdenia v tento (oficiálne pracovný) deň len v režime "(6)+" z posledných rokov budú mať zrazu ponuku režimu "Xw". Ja len nechápem, ako keď raz sa dá jazdiť v obmedzenom režime "X" (čo chce ale trochu práce ho vytvoriť, ale už sa to jeden rok podarilo), potom je nevyhnutné vysekať to skoro do hola na víkendový režim a teraz zrazu nebude vadiť, keď sa bude v špičke jazdiť aj každých 10 minút - dúfam, že sa nasadia aj kĺbáky... Teraz samozrejme nie som za to, aby sa jazdilo na Silvestra ako cez víkend (to je úplný SADistický nezmysel), len skrátka nepochopím tieto neustále sa meniace nápady hore dolu z extrému do extrému bez akéhokoľvek zmysluplného opodstatnenia.
A nakoniec zase len možno skonštatovať, že tak ako keď počas jarmoku bol reálne do polnoci v centre mesta program s plným námestím ľudí (koncert) a na nábreží kolotoče, zase nikoho nezaujíma, ako sa tí ľudia majú premiestňovať na a z podujatia, ktoré sa usporadúva z ich peňazí a zase sa len vytvára nevyhnutnosť uplatňovania IAD alebo ešte špeciálne ďalšie peniaze odovzdať TAXI lobistom.

Ja mám skutočne odôvodnenú obavu, že tu sa nikdy nestane, že veci budú slúžiť ľuďom na účel, pre ktorý sú určené.
Reply on: PIT #51546:
Áno, možnosť kolízie na 29.augusta s vozidlami MHD pri dlhšom naberaní cestujúcich (resp. dobehnutí MHD) môže vznikať.
Začneme odľahčeným víkendom:
Odchody do BR z 29.aug. - okolité spoje MHD:
7:18 - v okolí spojov MHD 1 7:16, 7 7:22 (meškáva, lebo ide z Roos.nem.)
7:46(6) - MHD 1 7:46
9:03 - MHD 6 9:02, 2 9:05
10:02 - MHD 97 10:01, 6 10:02, 2 10:05
11:02 - MHD 6 11:02, 2 11:05
12:22 - MHD 7 12:22
13:42 - MHD 100 13:42
15:52 - MHD 100 15:52, 34 15:54
17:13 - MHD 1 17:16
17:32 - MHD 6 17:32, 4 17:35
18:32N a 18:37 - MHD 6 18:32, 4 18:35
19:23 - MHD 7 19:22, 33 19:22
19:42N a 20:12 -
22:16 - MHD 2 22:17, 1 22:18

V pracovné dni:
6:21 - MHD 2 6:21
6:32 - MHD 6 6:32
6:52 - MHD 6 6:52, 100 6:52
7:27 - MHD 34 7:29
8:23 - MHD 1 8:23, 6 8:25
8:52 -
9:27 - MHD 1 9:29
9:46 -
10:02 - MHD 2 10:04, 6 10:05
10:32 - MHD 2 10:34, 33 10:34
11:02 - MHD 4 11:04, 6 11:05
11:22 - MHD 6 11:25
11:32 - MHD 2 11:34
11:47-
12:02 - MHD 4 12:04, 6 12:05
12:27 -
13:16 - MHD 7 13:17
13:32 - MHD 1 13:33
13:42 - MHD 100 13:42, 7 13:43
14:16 - MHD 7 14:17
14.47 - MHD 4 14:49, 6 14:50
15:02 - MHD 1 15:03
15:22 - MHD 1 15:24
15:47 a 15:52 - MHD 4 15:49, 6 15:50, 97 15:51, 100 15:52, 1 15:54
16:11 - MHD 1 16:14
16:52 - MHD 1 16:54
17:17 - MHD 1 17:16, 7 17:17
17:32 -
18:17 - MHD 1 18:16, 7 18:17
19:03 - MHD 6 19:02, 2 19:04, 33 19:04
19:23 - MHD 6 19:22
20:12 -
22:16 - MHD 1 22:18

Smer späť na výstup som už ani neuvádzal...
Reply on: PIT #51546:
dnes som si všimol ,že zastavka na ul.29 augusta je premalovaná a predlžená už od križovatky?
To je čo za psycho cestovný poriadok počas sviatkov ... To na Silvestra sa z južnej časti Sásovej nedostanete ani len do mesta:
L20 končí o 17:40
L21 končí o 21:09
L22 končí o 19:37
L23 končí o 17:37
úplne bez hlavy a päty ...
Nové CP MHD BB od 13.12.2015
http://web.sadzv.sk/old/pages/mhd_bb_16/index.htm

+ vopred aj informácia o úprave prevádzky MHD počas vianočných a novoročných sviatkov
http://web.sadzv.sk/old/pages/mhd_bb_16/pdf/Oznam_131215.pdf
Oproti predošlým rokom, tentoraz sa bude na Silvestra jazdiť v režime "x", avšak tradične s obmedzeniami vo večerných hodinách.
Reply on: 1523 #51549:
BB - BR a BB - BR - Hnusta/Revuca
601470 a 601471 ake busy su to linky
?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.