Je opäť fascinujúce vidieť, že po nezmyselnej zmene konečnej na 601458 na Magurskú nedokázal následne dopravca a ani správny orgán túto zmenu aplikovať v záhlaví CP v zmysle § 7 ods. 1 písm. a) a c) vyhlášky MDVaRR SR č. 124/2012 Z. z., ktorou sa vykonáva zákon č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave. A to sa asi okrem posunutia jedného spoja o 5 minút jednalo o jedinú zmenu v CP tejto linky a ešte je to to najvýraznejšie, čo v tom CP písané - no skrátka "odborná starostlivosť".
"veľmi kladne" si myslím je skôr prehnane pozitívne hodnotenie i keď je možné, že sa tým sledovala snaha o "priblíženie" týchto spojov po presune AS (bez inej kompenzácie, teda ak sa neráta nakreslenie mapky, kade sa tam pešo ľudia dostanú) na parkovisko na Mičinskú cestu.
Neviem, či je to zrovna najšťastnejšie, keďže okrem toho, že je to ďalší nesystematický krok (PAL stojí "za rohom" na Mýte; tam to síce tiež stojí "za to", keď sa tam stretne naraz viac spojov PAL), je zrejmé riziko upchávania frekventovanej zastávky MHD 29. augusta v smere do centra v pracovných dňoch - nie je tam veľa miesta medzi parkujúcimi autami a ešte ak si náhodou osvojí viac ľudí nastupovať práve tam, tak môžu tieto spoje vyslovene zavadzať na zastávke a narúšať plynulosť premávky MHD a možno aj všeobecne premávky (tak ako je tomu už v súčasnosti na iných zastávkach MHD, na ktorých stoja spoje PAL). Nie je teda vždy všetko zlato, čo sa bliští.
Inak keď teraz vidím, ako enormne veľa spojov do BR na tej linke jazdí, tak to je skutočná "integrácia dopravy" (samozrejme s ignorovaním zákonom nariadenej prednosti železničnej dopravy) v tomto našom Kotlebovom superkraji (teda aspoň taký som mal pocit, keď sme minule dostali jeho plátok Náš kraj popisujúci nekonečné "úspechy" - no teda vo VHOD neurobil absolútne nič a to bolo rečíííí). Inak to je jednoduchšie sa dostať z BB do BR, ako do viacerých (ak sa zaráta aj železnica a DAL, tak do väčšiny) častí mesta samotného. V tejto krajine sa tak nenormálne plytvá a súčasne je veľký nedostatok, až z toho rozum zastáva rovnako ako tým, ktorým už zastal a navyše za tento stav zodpovedajú. Evidentne rozdelenie (ne)kompetentnosti, (ne)organizácie a objednávania výkonov na obce, kraje a štát prináša len totálnu nezmyselnosť, plytvanie a znižovanie konkurencieschopnosti VHOD a kým sa to nezmení na úrovni štátu, aby minimálne tieto kompetencie vykonávali kvalitní koordinátori IDS, bude to stále len horšie.
Pozn. obdobná situácia je samozrejme aj v smere ZV.
601451:
posunutie spoja 51 z Malachova do Nemiec z 13:10x na 13:20x
601454:
zmena zastávky Parkovisko Mičinská na Mičinská cesta
posunutie spoja 2 z BB do D. Harmanca z 5:15x na 5:10x
posunutie spoja 9 z BB do H. Harmanca z 5:40x na 5:35x
posunutie spoja 4 z D. Harmanca do BB z 5:48x na 5:45x
posunutie spoja 10 z H. Harmanca do BB z 6:20x na 6:15x
posunutie spoja 8 z D. Harmanca do BB z 7:00x10 na 6:55x10
601455:
zmena zastávky Parkovisko Mičinská na Mičinská cesta
601456:
zmena zastávky Parkovisko Mičinská na Mičinská cesta
posunutie spoja 3 z Mičinskej cesty do Môlče z 5:17x na 5:10x
posunutie spoja 9 z Majera do Môlče z 7:40x na 7:35x
posunutie spoja 6 z Môlče do Majera z 5:45x na 5:40x
601458:
zmena zastávky Pieninská na Magurská, otoč.
posunutie spoja 103 z Rooseveltovej nem. do Žiaru z 10:50x na 10:45x
601460:
posunutie spoja 31 z BB do Priechodu z 17:30x na 17:35x
601462:
posunutie spoja 23 z Aut. Stanice do R. Nemocnice z 7:45x na 7:40x
úprava jazdných dôb na spojoch 39, 41, 47, 49 (skorší alebo neskorší príchod na králiky o 3 - 5 minút)
smerom do B. Bystrice úprava jazdných dôb pri takmer všetkých spojoch
601463:
posunutie spoja 4 z Pršian do BB z 6:00x na 5:55x
601465:
posun spoja 60 zo Slovenskej Ľupče do BB z 22:00x6 na 22:08x6
601466:
posun spoja 43 z Dúbravice do BB z 17:30x na 17:35x
úprava jazdných dôb na spojoch 22, 32 a 33
601467:
posun spoja 1 z BB do Sebedína z 6:35x na 6:25x
posun spoja 57 z BB do Sebedína z 14:50x na 14:55x
posun spoja 27 z BB na Hrochoť z 20:10x na 20:05
posun spoja 50 zo Sebedína do BB z 6:10x na 6:00x
posun spoja 56 zo Sebedína do BB z 7:05x na 6:55x
posun spoja 38 z Hrochoti do BB z 19:30x na 19:25x
posun spoja 40 z Hrochoti do BB z 20:35 na 20:40
601457, 601468, 601469, 601470 a 601471 bez zmeny.
Do tohto zhrnutia som nepočítal poznámky o vianočných sviatkoch, ale zmeny tam boli, niekde sa prevádzka napr. na štedrý večer rozširuje (napr. Badín), inde zas obmedzuje (asi všade okrem Badína ? ). Celkovo zmenu hodnotím dosť negatívne, hoci ide len o hranie sa z minútami (ale ľudí domýli aj to). Nieže by bol záujem vyriešiť rôzne absurdity, oni nám tu ešte ďalšie vznikajú ako napríklad príchod z môlče na mičisnkú 5:14 ale odchod naspäť už 5:10 čo prestalo vychádzať, pričom doteraz to tak vychádzalo (jedine že by tam bola nejaká "výmena" vozidiel). Ďalej zachovanie jazdných dôb na zvolensko-sásovských autobusoch, pričom vzdialenosť medzi zastávkami je teraz kratšia. Nehovoriac o našej novej Autobusovej stanici, ktorá má štyri rôzne názvy zastávok (Aut. stanica, Parkovisko Mičinská, Mičinská - Kazačok a Mičinská cesta), tak toto som vo svete nevidel. A toto sú veci ktoré nám to vznikajú v posledných dňoch a mesiacoch, nehovoriac o tých ktoré tu už máme dlhšiu dobu (rôzne súbehy, ktoré sa neodstraňujú, ale naopak nám vznikajú nové ako napríklad teraz 14:55 a 15:00 do Mičinej, alebo absencia večerných autobusov do niektorých obcí)...
Samozrejme ze vynechavanie Vrutok nebola blbost, prave naopak, tato postupna konverzia IC na rychlik zastavovanim v kazdej diere ide uplne proti podstate existencie IC vlakov. Pridavanie niektorych stanic povazujem za jednu zo zasadnych strategickych chyb ZSSK v tomto roku.
Vacsinu z tych 20 rokov jazdili za uplne ine ceny, pretoze boli dotovane statom. To ze tam bol nejaky priplatok nemeni nic na tom ze jazdili za regulovane cestovne. Pochopitelne ze v tom case z cestovneho naklady nepokryvali, lebo to ani nebolo cielom - od toho si predsta stat objednava vlaky, aby jazdili za lepsich podmienok (ci uz rozsahom, alebo cenou) nez by sa komercne oplatilo. Takze vyhlasovat tu nieco o 20 rokoch prevadzky IC je nezmysel. Mozme sa bavit o tom co je od roku 2012, pretoze odvtedy ide o komercne vlaky, ktore na seba maju zarabat sami. A sucasny IC produkt existuje len necely rok. Ty si si mozno nic nevsimol, ale ZSSK od GVD 2014/5 zasadne inovovala sluzby v IC vlakoch (nove sluzby, garancie kvality, nove voznove triedy, atd.) ako aj upravila celu tarifnu politiku. To ze si ten produkt zaroven odpalila tym ze zacala z boja utekat je druha vec. Ale ohanat sa nejakou 20-rocnou prevadzkou len preto ze sa to volalo rovnako je totalny nezmysel.
Rychliky nie su "dotovane". Ide o objednavku sluzieb ZSSK, ktoru stat realizuje preto, aby vlaky zabezpecovali dopravnu obsluznost a doprava bola dostupnou, ako svojim rozsahom, tak cenou. Ak by sme k doprave mali pristupovat tvojou logikou: Ak zacnem jazdit jeden rychlik BA-BB denne a uctovat v nom jednosmerne cestovne napr. 30 eur v najnizsej triede, je stat povinny zrusit dotaciu ostatnych rychlikov BA-BB, cim by prakticky vlakova doprava medzi BA a BB zanikla (s vynimkou mojho jedneho draheho rychlika denne)? Sam iste uznas ze to je totalny nezmysel.
tu už mať pravdu nebude - R jazdia v zmysle zmluvy o doprave vo verejnom záujme, takže tam je situácia iná. Ale zároveň rovnaká, ako na trati BA-DS-KN či v budúcnosti BA-ZV-BB. Takže asi tak. Ale súhlasím, že IC vlaky si za 20 rokov nedokázali na seba zarobiť, čo pripisujem jednak nie úplne ideálnemu rozloženiu, zbytočne veľa obmedzeniam a nepravidelnosti v premávke a napokon aj nevhodnými zastávkami v istom čase. Jednoducho to, že ZSSK nevedla (nechcela) zastavovať v TN a TT bola blbosť, rovnako ako vynechanie Vrútok. Teraz sa to potvrdilo, keď sa začalo stáť aj v RK a pod.
IC vlaky boli vždy trochu iná kategória ako bežné rýchliky. Boli rýchlejšie, drahšie kvôli rýchlikovému príplatku, boli povinne miestenkové a boli tam modernejšie vagóny. V čom nastala zmena? Služby sa zvyšujú aj v štandardných vlakoch, to je normálny vývoj. Pozeral som sa na stránky železníc ako popisujú služby v IC vlakoch a na nič neštandardné som tam nenarazil. Takže očividne tu nejde o žiaden nový produkt. Zmena cenotvorby z toho nový produkt nespraví. Preto nesúhlasím, že na IC vlaky treba hľadieť ako na niečo, čo sa ešte nestihlo etablovať na trhu. Etablujú sa už 20 rokov a stále nedokážu vytvoriť zisk.
Navyše si myslím, že zrušenie IC vlakov je len dielčim víťazstvom Jančuru. On na to podľa mňa ide salámovou metódou. Teraz bude chcieť, aby štát zrušil dotáciu bežných rýchlikov na trati KE-ZA-BA, pretože tým sú zvýhodnené pred jeho vlakmi - v čom bude mať zase pravdu.
áno, aj ja súhlasím, že sa pozrime na vec len za obdobie komerčnej prevádzky ... ale aj odhliadnuc od tohto čísla z minulosti (ktoré sú za roky 2012 a 2013 presné v #51527) a v roku 2014 bola plánovaná (!) strata pod 2 mil. EUR (oproti roku 2013 pokles o 85tis cestujúcich), ktorá bola -1,15 EUR.
Cestujucemu to jedno byt moze. Ked vsak boli objednavane, jazdili za regulovane cestovne. To je ako keby si sa stazoval ze dnes je rychlik ZSSK "stratovy". Relevantne su len cisla za obdobie komercnej prevadzky, ktore mali zlepsujucu sa tendenciu a v principe smerovali minimalne k nule. Cim nechcem hovorit ze malo zmysel to dalej prevadzkovat, najma ked sa ZSSK zacala stahovat a nechcela dalej o tu linku bojovat (redukcia spojov). Ale rozhodne to nebolo tak jednoznacne ako sa Jancura snazi prezentovat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.