Ako sme si mohli všimnúť, nové CP prímestských liniek 601456, 601457, 601458, 601464 a 601465 platia len do 1.3.2015. Podobne aj veľa ostatných liniek BBSK, z ktorých väčšina má súbeh so železnicou (no sú tam aj iné, napr. komplet všetky linky okresu Krupina). Možno je to predzvesť nejakej veľkej zmeny, možno nie, to sa ešte uvidí. Ale v každom prípade by som od nového vedenia župy očakával:
1. upratanie spojov BB-ZV, ktorých je zbytočne veľa a mnohé jazdia poloprázdne. Tým nehovorím, že treba všetky zrušiť a nechať tu len vlak, no súčasný stav je neúnosný. Máme tu klasické zrýchlené linky z AS, spoje zo Sásovej, spoje z Rooseveltovej nemocnice, spoje pokračujúce do Detvy/ZH/BS/KA, ďalšie spoje končiace vo Zvolene vedené v iných linkách (napr. 611404), mohé idú naraz alebo krátko po sebe, v mnohých sa vezie do 5-10 ľudí a všetko je dotované VUC-kou.
2. ak mesto BB neprispieva kraju na dopravu, tal skrátenie linky 601456 len po Park. Mičinská. Sa čudujem, že VUC-ka ochotne dlhodobo zabezpečuje svojou prímestskou linkou dopravu do mestskej časti Majer. Možno si poviete, však také niečo je aj na Stupoch, no tam je to o inom, keďže ide o linku do Malachova, ktorá musí jazdiť tak či tak a nemyslím si, že sú potrebné ďalšie spoje vedené len po Stupy.
3. privítal by som úplnú zmenu na 601465. BBDS v roku 1998 zaviedla nezmyselný experiment víkendových spojov do Pohronského Bukovca so zachádzkou cez Podkonice, Moštenicu a Hiadeľ - a navyše dlhé roky sa zachádzky spoplatňovali ! Medzibrod a Brusno majú výborné spojenie železnicou. Do Pohronského Bukovca by stačili len prípojné spoje od vlaku z Brusna, čoby mohli robiť aj vozy z breznianskeho závodu (z linky Podbrezová - Nemecká).
4. a samozrejme úplne nový CP aj na ostatných linkách, na ktorých je tiež veľa súbežných a nevhodne vedených spojov.
V piatok som si všimol (možno to bolo už aj pár dní skôr), že v akustickom hlásení zastávok sa objavili už nové názvy platné od 14.12. Dúfam, že táto skutočnosť platí pre všetky vozidlá.
Pokiaľ ide o nové názvy zastávok, tak predsa zrejme došlo k určitému nedorozumeniu u 2 zastávok, kde sú rozdielne názvy - jeden názov používa DPM BB (čo sa prejavuje vo výveskách, ale aj akustickom hlásení) a druhý zase SAD Zvolen (v oficiálnych CP dopravcu), a to nasledovne:
pôvodný názov / DPM BB / SAD ZV
Uľanka, rázc. Šp. Dolina / Rázc. Špania Dolina / Uľanka, rázc. Špania Dolina
Rudlovská cesta, TASR / Rázc. Rudlová / Rudlovská cesta, rázc. Rudlová
V názvoch používaných SAD ZV ostalo teda pomenovanie "Uľanka" resp. "Rudlovská cesta", čo robí podľa mňa zbytočne dlhý názov (a to už nehovorím, ak pred to dáme "Banská Bystrica" - v prípade PAL). Tiež si myslím, že ak je v názve "Rázc. Rudlová", tak predtým "Rudlovská cesta" už ozaj byť nemusí.
Paradoxne vyznieva aj fakt, že v prípade prvej menovanej zastávky SAD ZV zmenila len rozpísanie "Šp." na "Špania".
Nie som zástancom akejsi rozdvojenosti a očakával by som od SAD ZV, aby svoje CP náležite upravila.
kadial by po spravnosti mala jazdit L54 ? niektore spoje jazdia cez Belušovu niektore cez riadenu krizovatku popri shell ...odchod z harmanca 22:05 prichod na uhlisko 22 :30 no ten isty bus ma odchod 22:25 spet do harmanca a teda denodenne meskanie spoja minuty potom nabera porusovanim bcp.
Cesta cez Sedlo Zbojská je od pondelka 15.12.2014 opäť otvorená. Nie je však vylúčená ďalšia úplná uzávierka v apríli alebo v máji 2015, kedy by autobusy prímestskej dopravy boli opätovne odklonené na obchádzkovú cestu cez Sedlo Diel. Paradoxne, práve v máji 2015 mala byť celá stavba hotová podľa pôvodných plánov. http://www.webnoviny.sk/slovensko/clanok/901266-vodici-sa-dockali-cestu-cez-sedlo-zbojska-opat-otvoria/
Včer som na spoji 68/13:52 z Tureckej videl ZV-997CH, takže zrejme sú už aj vozy na svojich pôvodných výkonoch.
Asi som bol naivný, keď som si myslel, že veľkolepá a vopred avizovaná zmena názvoslovia zastávok sa od 14.12. prejaví aj v akustickom hlásení vo vozidlách MHD. ?
Tym novym EC Bratislava-Praha sa samozrejme nemysli EC co nahradza Avalu, ale EC co nahradza (chvalabohu zrusenu) Varsoviu, teda skutocne nove spojenie.
Narozdiel od výsledku toho prvého sa tu neuvádza informácia o opakovaní VO. Takže ďalší postup je pre mňa otázny. No bude škoda, ak trolejbusy do BB neprídu napriek tomu, že v žiadosti o poskytnutie nenávratného príspevku bol DPM BB úspešný.
SAD ZV nahodila nové CP - pri linkách 41 a 43 nejde otvoriť pdf.
Inak ma prekvapuje, akým spôosbom ZSSK informuje o zmenách 14.12 - spôsobom hodným najväčšieho demagóga. Všade píšu o 105 nových vlakov, 2 páry nových EC BA-Praha, a pod. Lenže v mnohých prípadoch ide o vlaky, ktoré len nahrádzajú iné - ZRUŠENÉ vlaky. Tak ja sa pýtam, koľko je skutočne "nových" vlakov? Môžem si spočítať, ale to nebudem robiť. http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/po-rokoch-pribudne-naraz-az-105-novych-vlakovych-spojeni.html
Spomenuli, že:
- zavádzajú nové REX-y z Banskej Bystrice do Margecian (nepovedali ale, že výrazne obmedzia osobné vlaky medzi Breznom a Nálepkovom, a len jednou strohou vetou sa zmienili, že končí R Horehronec)
- píšu o 2 nových EC z BA do Prahy (ale to, že sú namiesto Avaly a Vindobony už nepovedia)
- píšu o novom vlaku zo Žiliny do Ostravy, ale informovať o zrušenom Excelasiore sa im nechce
atď. atď.
Naproti tomu České dráhy majú veľmi podrobne vysvetlené zmeny GVD v medzištátnej, vnútroštátnej diaľkovej a regionálnej (osobitne pre každý kraj). Komplexná informácia o nových, zrušených a zmenených spojoch. Všetko vysvetlené do najmenšieho detailu a v súvislostiach - v prípade zrušenia spoja udaný dôvod, ale tiež možnosti náhradného spojenia pre cestujúceho.
Opäť ma raz ZSSK (ne)prekvapila o kvalite svojich služieb. Hlavne, že 2,5 mil cestuje zadarmo a ostatné nás trápiť nemusí.
draxter