Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Počas zimnej sezóny 2013/2014 bude premávať na Šachtičky skibus!!
cestovný poriadok je dostupný tu: http://www.skisachticky.sk/novinka/25
Dávam do pozornosti, že zajtra sa konajú 4. voľby do Vyšších územných celkov. Preto každý, komu nie je osud BBSK ľahostajný, by sa mal týchto volieb zúčastniť. Nezabúdajme, že v rámci verejnej dopravy má BBSK plné kompetencie v prímestskej autobusovej doprave a spolupráca samosprávy (krajskej a obecnej) môže priniesť viacero pozitívnych projektov - napr. cyklobusová doprava a mnohé iné.
Reply on: draxter #49493:
Jasne, suhlasim, len som chcel uviest aj protiargumenty, nech v ramci diskusie zaznie vsetko 🙂
Reply on: 810zssk #49491:
určite, ale aj počet sólo vozov je konečný a v BB práve prevažujú kĺby. Všetko je otázka čísel, ak sa slušne uživí častejšie sólo, nech je tak (ale porastú aj vozo km). Ak nie, tak dajme radšej kĺb na vyťažený spoj (km nezmenené). A toto všetko zase spočítať v rámci disponibilných vozidiel. Takže všetky možnosti sú v BB možné, pokiaľ je dopyt. A to si hociktoré mesto nemôže povedať väčšinou pre nedostatok kĺbových vozov.
Vie niekto, či sa tohto roku budú kupovať nejaké vozidlá pre prímestskú dopravu?
Reply on: kvorka #49490:
"z takéhoto porovnania určite vyjde lepšie kĺb" - Ano, ale sucasne musime mysliet na to ze ak namiesto klbu o 12:00, 12:30, 13:00, atd. posleme sola o 12:00, 12:15, 12:30, 12:45, 13:00 tak vytvarame ovela atraktivnejsiu ponuku, cim ziskavame novych zakaznikov a v konecnom dosledku mozme ekonomiku prevadzky zlepsit.
Reply on: BB-Schuhu #49489:
rodziel je rozhodne v spotrebe, mzda vodiča je rovnaká, údržba a opravy sú vždy individálne u každého vozu, otázka väčšinou je, či sa oplatí napr. poslať dve sóla alebo jeden kĺb - z takéhoto porovnania určite vyjde lepšie kĺb. Avšak porovnávanie v rámci nafty alebo CNG. Porovnávanie naftového sóla a CNG je určite niečo iné, a neviem aký výsledok by to bol. Len uvažujem, že práve vzhľadom na komfort a udržanie (prípade rozvoj) je nasadenie kĺbového vozu vhodné, ak to prepravné podmienky čo i len trochu racionálne vyžadujú.
Reply on: 810zssk #49488:
Isteže treba brať do úvahy dve hľadiská. Tým prvým je fakt, že pri preprave na krátke vzdialenosti (MHD) nevidím problém ani v preprave stojaceho cestujúceho, čo zohľadňujú aj výrobcovia autobusov, kde počet sedačiek v MHD je výrazne zredukovaný v prospech miest na státie. Tým druhým faktom je to, že musíme robiť dopravu čo najviac atraktívnu a snažiť sa vylákať ľudí z IAD späť do VHD, a to je možné len vtedy, ak im ponúkneme maximálny komfort, porovnateľný s komfortom v aute. A v aute stáť nemusia a ani nemôžu... ?

Aj mňa by zaujímalo reálne porovnanie nákladov na prevádzku sólo a kĺbového autobusu. Osobne si myslím, že pri nových Citelisoch CNG bude tento rozdiel výrazne zredukovaný. Aby sa nestalo to, že tu mlátime prázdnu slamu keď hovoríme, ako je kĺb výrazne drahší a v skutočnosti tomu tak možno vôbec nemusí byť, najmä pri plynových busoch.
Reply on: BB-Schuhu #49486:
"Prostriedky MHD sú predsa určené aj na státie, napísal by som predovšetkým na státie." - To dost zalezi od toho ci MHD povazujeme za socku, alebo chceme aby konkurovala autam (hint: v aute stat nemusis ;)). Na zapade sa postupne stava standardom take planovanie obsluhy kde v spicke sa pocita aj so stojacimi cestujucimi, ale v sedle sa doprava nastavuje tak aby vsetci boli odvezeni po sediacky.

Napokon, dolezite by bolo vediet cislo aky je rozdiel nakladov solo vs. klb.
Reply on: BB-Schuhu #49486:
s tým čo píšeš súhlasím aj ja:
- ja v MHD nikdy nesedím, lebo mi je lepšie stáť, ale súhlasím aj s tým, že ak dopravca má vo vozovni voľných 7 kĺbov, je rovnako neakceptovateľné ten kĺb nevypraviť.
- k linke 34: síce za mojich čias to bolo ešte hrošie než teraz, stále je tam vysoký dopyt skrz tie internáty ?, ale aj stredné školy na Tajovského
- k linke 21 a 22: ja mám skúsenosti, že aj večer sú potrebné kĺby, ale určite nie v celej trase. Od Huštáku do Rakytoviec ich rozhodne netreba.
- záver: ?
- môj osobný záver: veru ten Iliaš sa zase nerieši, ale pchá hlava do piesku. Inak tie Citelisy mohli byť aj cez víkend tam, kde ich treba. Dušičky toho boli krásnym príkladom.
Reply on: milan001 #49483:
K vypravovaniu kĺbov by som povedal nasledovné:
1. Tam, kde kapacitne stačí sólo, je kĺb zbytočný. Vypraviť kĺb len pre zvýšenie komfortu (aby všetci sedeli) je ekonomicky neakcpetovateľné. Prostriedky MHD sú predsa určené aj na státie, napísal by som predovšetkým na státie. Avšak ak niekde jazdí sólo, ktoré kapacitne nestačí (vo voze je tlačenica) a dopravca má vo vozovni voľných 7 kĺbov, je rovnako neakceptovateľné ten kĺb nevypraviť.

2. Kĺb na linke 34 naozaj jazdí plný. Niektoré spoje síce viac, niektoré menej, niektoré sú narvané na prasknutie. Keďže sa ukázalo, napriek obavám niektorých ľudí, že prevádzka kĺbov na L34 nespôsobuje žiadne technologické problémy, vedel by som si predstaviť pridanie ešte ďalšieho kĺbového poradia na L34. Pretože na L34 v čase zimného a letného semestra na UMB ten dopyt existuje.

3. Je pravda, že mnohé spoje (napríklad na linke 25 popoludní) zabezpečované kĺbovými autobusmi sú poloprádzne a úplne by stačilo sólo.

4. Uvedomme si jednu vec, že kĺbové autobusy na linkách 21, 22 a 24 premávajú v pracovných dňoch až do 23:00, pričom už po 19:00 je tak slabý dopyt, že od tohto času by kapacitne postačovala prevádzka zabezpečovaná sólo vozmi. Je mi ale jasné, že tu zohrávajú dôležitú úlohu aj vzoráky / striedanie vodičov a vozov. Ale dalo by sa s tým niečo spraviť, keby sa chcelo.

Záver: Mne nejde o bezhlavé zvyšovanie podielu kĺbových vozidiel v MHD, ale o úpravu súčasného stavu tak, aby kĺbové autobusy boli vypravované tam, kde je dopyt. Preto by som si vedel predstaviť rozšírenie ich prevádzky na L34 (tu by už bolo na zváženie aj rozšírenie niky na Gaštanovej) a naopak, ich obmedzenie po 19:00 a na niektorých slabých spojoch ostatných liniek.
Samostatnou kapitolou je víkend, ale o tom sa už popísalo veľa. Na L24 od 01/2013 kĺb jazdí pravidelne, pôvodne mal aj na L21+22, tam to ale stroskotalo kvôli Iliašu. No keď bol jarmok alebo dušičky, tak na 21+22 premávali Citleisy 18M a prežili sme to.
Reply on: fragma #49484:
podľa obrázkov to vypadalo, že ten šuter vlak mohol kľudne obísť...
Dnes doobeda na železnici mešká čo môže. Detvan +40, Horehronec +20 od bratislavského ramena (výluky v okolí Levíc), Gemeran a Tekov v Šali dokonca +89. Zr vlak z BB smer Žilina 11:35 bol už vedený NAD v úseku BB-Čremošné http://poloha.vlaku.info/vlak/1844/
No a k včerajšiemu balvanu nad Uľankou jedna aktualitka http://www.zeleznicny.net/modules/xcgal/displayimage.php?pid=21157
Reply on: Ali B. #49480:
určite, toto sú pre mňa postačujúce dôvody a ďakujem za vysvetlenie. Sám som pri návšteve BB videl totiž na 24 a 25 len kĺbaky, pričom na 34 len sóla, hoci poriadne napratané. Tak ma s ohľadom na tu vedenú podrobnú výpravu dennej potreby kĺbov logicky napadlo, prečo ich 6 (donedávna 7, a predtým ešte viac) odpočíva, hoci by sa na linke 34 šikli. Tiež som si myslel, že z 24 a 25 sa kĺbaky nahradili sólom, čo teda vzhľadom na tvoje vysvetlenie už chápem. Inak pred rokmi som šiel nočákom na linke 97 a šiel na nej kĺb, ktorý bol neskutočne plný. Preto som uvažoval, či v BB nie je pre tých 6 využitie alebo sa šetrí za každú cenu. Pretože aj teraz na linke 34 vídať plný ten kĺb čo ju posilnil a myslím, že by v špičke mohli jazdiť aj na iných poradiach 34, kde vídať napchaté sólo, a najmä v nedeľu alebo vo sviatok pred dňom školského vyučovania, kedy je 34 plná od popoludnia až po večer. Vďaka za info páni, mňa len štve ten slovenský prístup, že nič sa nedá a zmenu radšej ani nepíš, lebo si hneď za vola. Myslím, že by malo byť v záujme polilitiky mesta BB, aby boli kĺbaky využité najmä keď ich už toľko v BB je a boli nasadené všade kde ich treba.
Reply on: BB-Schuhu #49481:
Spoj 24/6:20 zo Starohorskej bola naisto ZV-362BI aj so svojím vodičom.
Len tak na okraj keď už riešime 24/3. Dnes vo výprave je napísané, že na 24/3 je ZV-362BI. Lenže ráno na spoji 24/7:20 a späť (videl som ale len ten spiatočný spoj) bola dnes ZV-309BI (s vodičom z ZV-723CN) z poradia 25/4, naopak na návratovom spoji 25/7:15 (poradie 25/4) išlo nejaké sólo. Došlo teda k nejakej úprave vzorákov alebo sú vymenené celé služby medzi 25/4 a 24/3?
Reply on: milan001 #49478:
24/3 a 25/1 sú poradia, na ktorých je sólo postačujúce (nehovoriac o tom, že 25/1 robí L25 len po 19:00). A takých poradí je na 24 a 25 viac, kde by mohlo jazdiť sólo.
Výprava kĺbu, kde ho netreba, alebo len preto, aby všetci sedeli (prípadne aby mali pocit väčšieho komfortu pričom sólo by kapacitne postačovalo) = vyššie náklady, ktoré nemá kto zaplatiť.
Kĺb na 24/3 sa občas objaví, ale len v tedy, ak treba hasiť nedostatok pojazdných sólo vozov (sólo voz z 24/3 sa posiela na inú linku, kde kĺb jazdiť nemôže).
Reply on: milan001 #49478:
Tak posli podnet aby sa na to niekto pozrel...
Reply on: Agent007 #49476:
no ak je to tak, tak ak by sa niekto pozrel na zmluvu a fakt, že sa nepoužíva niečo zafinančované z EÚ, tak bude problém, nie?
PS: či 24/3 alebo 25/1, tlačenicu vídať aj v spojoch na iných poradiach 34, a napriek tomu sú tam sóla, hoci by v špičke nemuseli. A na to narážam, že v BB je kĺbov dosť (viac než dosť), ale cestujúci to necítia, hoci by to vlastne nemal byť žiadny problém. Aj s tou 34/4 sa zbadali až po rokoch...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.