Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
CYKLOBUS v Banskej Bystrici pre nepriaznivé počasie nepremáva 14.9.-15.9.2013
http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/cyklobus-v-okoli-banskej-bystrice3
A mimochodom aj k tejto diskusí, dneska som využil ako každý den verejnu dopravu, a dneska som mal celý autobus "sam pre seba" a až dvakrát. išlo konkrétne o linku 97 o 7:51 (išiel až 59) z Huštáku smer Terasa (na Moskovskej nastupil niekto ďalší) a o 601468 o 13:30 zo Starých Hôr do Tureckej (na Staré Hory išlo asi 6-7 ľudí). A ako píše 810zssk všetko to vzniklo tým že tu máme už takmer pravidelné zoškrtávanie spojov a naozaj človek nepôjde autobusom ked napriklad nič nejde po siedmej večer na Pršany, alebo doobedu medzi siedmou a dvanastou na Kordíky.
Mimochodom, riesit nedostatok cestujucich zoskrtanim spojov moze len diletant, ono to bude viest zakonite k tomu ze cestujuci ubudnu aj v tych zvysnych spojoch. Napr. dnes ide popoludni do BB busom, vecer z BB busom.. po novom vecer z BB busom ist nemoze tak vyuzije inu formu dopravy a teda nepojde busom ani popoludni do BB, takze zas aj tam klesne pocet cestujucich a bude sa skrtat aj tam, atd. Nehovoriac o tom ze celkovo horsia dostupnost verejnej dopravy zakonite vedie k tomu ze ludia sa snazia prechadzat do IAD. A vykony sa budu skrtat a skrtat az raz tu dopravu budu moct zrusit uplne, okrem par skolskych spojov. A SAD ZV bude mat po ksefte, BBSK sa bude radovat ze uz nemaju naklady na dopravu az kym si neuvedomia, ze ups, jemne im vyleteli naklady na udrzbu ciest.
Reply on: Flying #49251:
Pan vodic, pozname pojmy "doprava vo verejnom zaujme" a "zakladna dopravna obsluznost"?
Áno spoj na H. Pršany nebol veľmi vytažený, ale to len preto že bol prednedávnom aj zavedený a ľudia nemali čas si na neho zvyknúť, a je pravda že bolo zlé rozhodnutie ho zrušiť. Do iných dedín jazdí približne tak vyťažený ako aj spoje medzi pol siedmou až ôsmou (v drvivej väčšine dedin medzi spomínanými časmi žiadny spoj nejazdí, a to ani do takých dedín ako Poniky, či Selce, ktoré su tiež na skok od BB a počet obyvatelov sa tam blíži k 2000. A horné Pršany niesu jediné, kde by si sa nedostal z poobednej zmeny domov. napriklad:
Špania Dolina - tá je na tom určite najhoršie, posledny autobus už o 16:30 (ide o pracovne dni)
Moštenica - 18:35
Dolný Harmanec - 21:15 (Horný kde žije už len pár ludí 16:25)
Staré Hory / Turecká / Motyčky - 19:00
Donovaly - posledný diaľkový autobus ide z BB o 17:55
Reply on: mirkobb #49249:
spoj 22:30 som robil celu dobu čo bol zavedený. Pondelok - štvrtok: 0-2 cestujuci, piatok 3-6 cestujucich. nastapat na 99% naprazdno. Vynimku tvoril iba piatok prave radvanskeho jarmoku (urcite viac ako 40), ale to by sme zachadzali skôr do sféry nepravidelnej dopravy, že? Nejak ti ušlo, že je to HROMADNA doprava, a netreba si ju mylit s taxislužbou za pár centov, že? Tie cisla su samozrejme vratane cestujucich na Sladkovičovu a Pršiansku terasu.
včera cca 17:35 v premávke #1512 na skúšobnej jazde. Mala nový náter, neviem či bola po VP alebo GO alebo čo, ale zjavne iná, číslo už červená na bielom. ?
Neskutočné!!! Obyvatelia Pršianskej terasy a aj obyvatelia obce Horné Pršany sa nemajú možnosť po 19 hodine dostať verejnou dopravou do týcto častí mesta (resp. obce), to sú akože druhoradí občania tohto mesta..? Takisto dedinčania z Horných Pršian sú iní, ako ostatní občania tohto kraja? Však mesto a aj kraj deklarobvali v súvislosti s výstavbou novej prístupovej komunikácie od Kremničky, že Pršianska terasa je najdynamickejšie sa rozvíjajúce územie v tomto priestore s masívnou výstavbou IBV, ale aj KBV. A oni zrušia ešte aj posledný spoj ktorým sa bola možnosť dostať ako na Pršiansku terasu, tak aj do samotnej obce. Však tie posledné spoje jazdia aj do inak zastrčených dedín aj keď sú skoro úplne prázdne v tých pozdných večerných hodinách, ale je tam aspoň tá možnosť, kdežto tu už ani tá možnosť neexistuje! Však nie všetci obyvatelia Pršianskej terasy a aj Horných Pršian musia vlastniť auto, a ak ho aj vlastnia, tak nemusia byť za každú cenu vždy abstinenti, aby sa mohli dostať do svojich domovov vo večerných hodinách trebárs napr. teraz v čase konania Radvanského jarmoku, však ten taxík tam určite nebude lacný! Mne to príde celé ako hrozne šibnuté, čudujem sa starostke Horných Pršian ale aj napr. firme Profinex a iným developerom čo ponúkajú pozemky na výstavbu na Pršianskej terase, že prečo s tým nič nerobia..? Však táto nezanedbateľná skutočnosť im určite zníži dopyt po predaji v inak lukratívnej časti mesta.
Reply on: kvorka #49247:
Predpokladám, že uvedená zastávka bude zaradená (aj spolu so zastávkami Burgmaier a MED-ART nahodenými k 22.8.2013) na linke do priemysleného parku. Kedy sa ale takého niečoho dočkáme, je nateraz otázne. Rozmýšľal som nad významom tejto zastávky. Keďže to bude pri moste, mohlo by to slúžiť aj pre firmy na okraji Majera (neviem ale či tam je prístup aj z tejto strany, dávno som tam nebol pozrieť).
Reply on: BB-Schuhu #49246:
aj pre MHD, fíha, žeby 42? ?
Ďalšia nová autobusová zastávka v BB:
"Banská Bystrica, Priemyselný park most"
zdroj: http://www.iscp.sk/pages/zmeny_z/tabulky_z/tabul198.html
Preteky parných rušňov GRAND PRIX Zvolen - 14.9.2013
http://www.kht.sk/index.php?menu=111
Reply on: PIT #49243:
Vynikajúco! Skvelá práca. Ďakujem veľmi pekne ešte raz!! ?
Mimoriadne vlaky 12.09.2003, ktoré som našiel v mojich poznámkach, s odchodmi z vybraných staníc.

Vrútky >> Banská Bystrica

Nsl. 4003 Makov (2:50) – Turzovka (3:13) – Čadca (○ 3:50) >> prípoj k Nsl. R 141 Skalité (3:35) – Čadca (3:58 – 4:05) – Banská Bystrica (○ 6:41)
Nsl. R 141 Skalité (3:35) – Čadca (3:58 – 4:05) – Kysucké Nové Mesto (4:31) – Žilina (○ 4:45) – Vrútky (5:18) – Martin (5:26) – Turčianske Teplice (5:48) – Banská Bystrica (○ 6:41)
Nsl. 7900 Oravský Podzámok (3:30) – Dolný Kubín (3:49 – 3:51) – Kraľovany (○ 4:27) >> prípoj k Os 7850 Kraľovany (4:35) – Vrútky (4:58 – 5:00) – Žilina (○ 5:22) a vo Vrútkach k Nsl. R 141 Skalité (3:35) – Vrútky (5:18) – Banská Bystrica (○ 6:41)
Nsl. 7950, R 1843 Trstená (3:31) – Dlhá nad Oravou (4:10) – Oravský Podzámok (4:30) – Dolný Kubín (4:49 – 5:04) – Kraľovany (5:37 – 6:05) – Vrútky (6:18 – 6:33) – Turčianske Teplice (7:03) – Banská Bystrica (7:51) (pozn. v úseku Dolný Kubín – Kraľovany poloha vlaku totožná s Os 7930)

Banská Bystrica >> Vrútky

Nsl. R 1842, 7915 Banská Bystrica (14:46) – Turčianske Teplice (15:37) – Martin (16:00) – Vrútky (16:07 – 16:20) – Kraľovany (16:33 – 16:45) – Dolný Kubín (17:19 – 17:24) – Dlhá nad Oravou (18:00) – Trstená (○ 18:46)
Nsl. 7863 Kraľovany (16:36) – Ružomberok (17:03) – Liptovský Mikuláš (○ 17:33) >> prípoj od Nsl. R 1842 Banská Bystrica (14:46) – Kraľovany (16:33 – 16:45) – Trstená (18:46)
Nsl. R 394, 3918 Banská Bystrica (15:10) – Turčianske Teplice (16:09) – Martin (16:32) – Vrútky (16:39 – 16:50) – Žilina (17:08 – 17:13) – Kysucké Nové Mesto (17:28) – Čadca (17:53 – 17:58) – Skalité (○ 18:25)

Zvolen os. st. >> Banská Bystrica

Nsl. Zr 1840 Zvolen os. st. (6:03) – Banská Bystrica (○ 6:34)
Nsl. 5701 Nové Zámky (3:10) – Levice (○ 4:26) >> ďalej Os 5733 Levice (4:48) – Zvolen os. st. (○ 6:32) a ďalej Os 7314 Zvolen os. st. (6:50) – Banská Bystrica (○ 7:26)
Nsl. 5901 Štúrovo (3:22) – Čata (3:44) – Levice (○ 4:28) >> ďalej Os 5733 Levice (4:48) – Zvolen os. st. (○ 6:32) a ďalej Os 7314 Zvolen os. st. (6:50) – Banská Bystrica (○ 7:26)

Nsl. 6242 Rimavská Sobota (3:52) – Jesenské (4:12 – 4:15) – Fiľakovo (○ 4:57) >> ďalej Os 6202 Fiľakovo (4:58) – Zvolen os. st. (○ 6:39) s priamymi vozňami Fiľakovo – Banská Bystrica

Banská Bystrica >> Zvolen os. st.

Nsl. Zr 1841 Banská Bystrica (15:14) – Zvolen os. st. (○ 15:45)
Nsl. Zr 7508 Zvolen os. st. (15:50) – Hronská Dúbrava (16:01) – Kremnica (16:35) – Horná Štubňa (○ 17:10)
Nsl. 5736 Zvolen os. st. (16:38) – Žiar nad Hronom (17:03) – Nová Baňa (17:44) – Kozárovce (18:08) – Levice (○ 18:24) >> ďalej Os 5720 Levice (18:26) – Nové Zámky (19:42)
Nsl. 6231 Lučenec (17:35) – Breznička (18:04) – Poltár (18:14) – Utekáč (○ 18:55) >> prípoj od Os 6211 Zvolen os. st. (16:03) – Lučenec (17:16 – 17:31) – Fiľakovo (○ 17:51)
Reply on: BB-Schuhu #49240:
Ja som si vtedy ručne povpisoval tie mimoriadne vlaky do knižného CP. Spravím taký prehľad z toho a dám potom sem.
Reply on: BB-Schuhu #49233:
CYKLOBUS v Banskej Bystrici do konca mesiaca SEPTEMBER 2013
http://www.sadzv.sk/zmeny-cestovnych-poriadkov/cyklobus-v-okoli-banskej-bystrice2
Čas beží rýchlo a tento týždeň to už bude 10 rokov, čo naše mesto dňa 12. septembra 2003 navštívil blahoslavený Svätý Otec Ján Pavol II. Len na krátke pripomenutie dávam link na aktualitu z tohto webu, kde boli popísané vtedajšie obmedzenia v doprave:
http://imhd.sk/bb/doc/sk/1073/Premavka-MHD-pocas-navstevy-papeza-12-9-2003.html?text=12.9.2003
Viem, že v ten deň bolo do/z Banskej Bystrice vypravených viacero posilových vlakov, tiež boli posilnené aj bežné vlakové spoje. Ja som si to (žiaľ) vtedy nearchivoval, preto by ma zaujímalo, či niekto nemá harmonogram týchto mimoriadnych vlakov ešte niekde archivovaný (na webe som k tomuto nič nenašiel, portál vlaky.net tuším vtedy ešte neexistoval). Vďaka.
http://bystrica.dnes24.sk/rozhovor-s-poslancom-pirosikom-mojim-snom-su-trolejbusy-v-sasovej-160495 Mladý Pirošík je snáď jedným z mála, čo sa takouto myšlienkou z radov našich mestských poslancov zaoberá. Všetka česť!
Reply on: Jožomrkvička #49236:
vieš, to čo píšeš len snaha o obhajobu sadistického riešenia, ktoré praktizuje SADZV na svojich "službách zákazníkom". Jednoducho, logika veci hovorí, že v prvom rade je potrebná komunikácia a tá nebola, resp. bola presne takej úrovni, ako byť nemá (hoci ma v zásade neprekvapila). Druhá vec je, že vodič robí svoju prácu a pre svojho zamestnávateľa, takže by mal byť informovaný čo treba v taktomto prípade robiť - určite to nie je rýpanie typu, chodďte si ho zobrať na Partizánsku a odšoférovať - taký pokus tu už jeden chlapes tuším mal a povozil sa statočne ?

Dnešok bol prenádherný, a preto dopravca mal očakávať zvýšený záujem. A ak nechce/nemôže vyslať posilový bus, bolo to treba povedať rovno a slušne. Hotovo, vybavené. Lenže poniektorí asi nemajú druhú signálnu sústavu (a ak by nerobili dopravu vo verejnom záujme, už dávno padnú na hubu).
Reply on: Jožomrkvička #49236:
Prepáč, ale ja túto situáciu vnímam mierne odlišne. Nehnevaj sa, ale keď je príves plný a von čaká ďalších 30 cyklistov, tak požiadavka cestujúcich na posilový autobus je oprávnená. Samozrejme dostať ho nemusia (nikto to negarantuje, koniec koncov od toho sú miestenky zavedené počas tejto sezóny), no reakcia vodiča nebola v poriadku - už len, tým že ani neprejavil záujem situáciu riešiť.

"keby niekto chodil za ním a stale sa vypytoval kde je druhý autobus"
To je problém vodiča, že nevie prísť k ľuďom a nahlas všetkým povedať aká je situácia. Potom nech sa nediví, že sa ho chodia po jednom vypytovať.
"Cestoval som s týmto vodičom aj včera a vodič zabezpečil druhý autobus rýchlo aj keď nakoniec nebol potrebný lebo sa vodič a osadka snažili zobrať všetkych do jedneho autobusu"
A toto je čo za logiku? Najprv predsa zvážim či je vôbec potrebné privolať posilu. A ak ju už teda privolám, tak nebudem vyvíjať snahy o to, aby sa všetci zmestili do jedného busu a posila prišla ako úplne zbytočná. Toto hádam riešim ako prvé a až potom, ak sa to ukáže ako nevyhnutné, volám na dispečing.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.