Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: draxter #49106:
Mám po ruke zošitový cestovný poriadok všetkých tratí na SR, kde sú aj časové polohy pre voľné trasy a mám aj k dispozícií obehy HDV ZSCS, hoc mi tvrdili, že je to prísne interný dokument, ktorý mi nemôžu poskytnúť na čo som im po získaní obehov odvetil, že už ho mám a ďakujem za ochotu a pravdovravnosť o údajnej tajnosti. ? Kto má záujem vedieť, kde čo behá a kedy tak môžem tie PDFká zaslať ak tu ste nejakí fotiči vlakov v peknom prostredí o ktoré nie je v okolí Zvolena núdza.
Reply on: BB-Schuhu #49105:
Treba si tie osobáky na 153ke zo Zvolena do Šiah alebo aspoň po Hontianske Nemce vydupať späť. Nič viac. Každý mesiac ich otravovať, či bude stretnutie, nejaké návrhy, nech sa tým zaoberajú. Za mesiac znova skontaktovanie VÚC s otázkou :"Čo ste urobili a koľko?" Ak niekomu na tom záleží, tak to nevzdáva, skrátka treba toľko tých na VÚC a MsZ otravovať kým úplne zmorení pristoja na sputenie aspoň skúšobnej prevádzky s 5-6 pármi vlakov. Je to proste drill ako so psom. Nebude to trvať krátko ale výsledok bude stáť za to, lebo zamietnutie nie je výsledok, aspoň nie konečný. ?
Reply on: neoBB #49104:
Mn vlaky sú nakladné manipuláky, takže ani v idose nemáš čo nájsť ?
Reply on: 153ka #49102:
Je pravda, že cezhraničná (či už železničná alebo autobusová) doprava je na dlhodobom útlme. Zo 4 prechodov s Poľskom zostal v prevádzke jediný (Skalité-Zwardoň), no aj jeho ďalší osdu je neistý. Podobne je to aj s Maďarskom, kde zostala iba rýchliková doprava cez dva prechody SK/HU (Štúrovo-Szob, Čaňa-Hidasnémeti). Spojenie stredného Slovenska s Budapešťou je verejenou dopravou tak komplikované, že len málokto sa rozhodne inak ako pre auto. Potenciál trate 153 v tomto smere by mohol byť, otázny je ale stav infraštruktúry (na oboch stranách) a možný dopyt. Ale v tomto som pesimista, nepredpokladám, žeby došlo v dohľadnej dobe k nejakému zlepšeniu cezhraničnej dopravy. A to ani pre využitie trate 153 pre vnútroštátnu dopravu v relácii ZV-KA-Šahy.
Ja som si už zvykol na to, že pred hranicou vystúpim, cez hranicu prejdem peši a za hranicou nasadnem na ďalší spoj. Sme v Schengene, hraničné kontroly zanikli, ale cez hranicu treba v mnohých prípadoch peši. Ukážkový príklad cestovania z BB do Budapešti. Z BB vlakom do Fiľakova, odtiaľ prímestskou linkou SAD Lučenec do zastávky Šiatorská Bukovinka, št. hr. ďalej asi 1,5 km peši na vlak. zast. Somoskóújfalu a vlakom cez Hatván do Budapešti. Kde sú tie časy priamych rýchlikov BB-Bdpt... Alebo dlhšou okľukou cez Nové Zámky, avšak menej komplikovane.
Reply on: 153ka #49103:
skušal som česky idos a nenaslo mi ziadne spojenie...ved nie je vo zv ani most tuším
Reply on: neoBB #49101:
A dodám ešte, že ak skončia Mn vlaky Zvolen - Hontianske Tesáre (1 a 5) a Zvolen - Hontianske Nemce (1,2,4 a 5) tak budete mať o trať 153 iné strachy. Preto odporúčam tým čo ste v kraji aby ste nedali pokoj papalášom na VÚC. Netreba sa báť ich otravovať, oní sú od toho platení aby riešili to, čo majú. ? Nemôžu Vám nič zlé povedať a ignorovať Vás.
Reply on: neoBB #49101:
neoBB : Zo slovenskej strany ochota kedysi bola, lebo na našej strane sú koľaje kompletné dokonca do posledného cm po hranicu! Je to tam iba zarastené preventívne aby cigáni nechodili kradnúť koľajnice a matice, či tie "papučky" pre koľajnice na pripevnenie, lebo už aj také som videl na trati 141 pri ZM. Zo strany Maďarska je ochota menšia bohužiaľ a navyše trať na Maďarskej strane je ako to povedať, dosť kostrbatá, že sa tam treba držať aj keď sedíte. Aspoň tak mi povedal jeden veľmi znalý chlapík čo v Šahoch pracuje.

Bohužiaľ ani cezhraničný úsek nezaručuje úspech. Pozri sa aká je frekvencia osobákov medzi Slovenskom a Maďarskom - žiadne osobáky. Z Lučenca do Balassgyarmat a z Fiľakova do Somoskoujfalu tiež vlaky zrušili. Do Poľska nechodia ani turistické vlaky cez Muszynu. Tlačí sa aj na vyškrtanie Os vlakov z Čadce do Zwardońa a aj z Čadce do Mostov u Jablunkova. Preto ak 153 nechcú oživiť ani pre dopravu vnútroštátnu, tak pre medzištátnu už tobôž nie. Sme v EÚ ale osobná doprava paradoxne končí v pohraničnej stanici. Hranice padli, pasové kontroly padli, ale ZSSK a autobusoví dopravcovia nám tie hranice vybudovali ešte horšie ako boli.
Reply on: 153ka #49100:
myslím si že keby sa dorobilo chybajucich 6km trate medzi sahamy a dregelypalankom vznikla by zaujimava trat ktorá by spojila zaujimave regiony..taká trat ZV-KA-Dudince-Šahy-dregelypalank-vac-dunakeszi-budapest---Neverim ze po tomto dobudovaní by táto trat zostala mrtva...A Myslím si že na takyto medzinarodný projekt by sa dal použit aj nejaký europrojekt...(tuším ze niečo podobne sa udialo medzi cr a pl)
Zdravím. Nedávno som bol s kamarátom na výlete v Šahoch a dali sme do debaty so sprievodcom vo vlaku Šahy - Čata. Spomenul nám, že už viac krát boli snahy niečo robiť pre obnovu vlakového spojenia Zvolen - Šahy. Mali byť sprvoti na skúšku 3 pár vlakov ale nič sa také nekonalo. Osobne čo som si všimol bolo by žiadúce spraviť návoz do Zvolena pre pracujúcich, ktorí začínajú o 6tej a potom školáci + pracujúci začínajúci medzi 7:00 a 8:00. Poobede spraviť odvoz opačným smerom pre školákov, potom 2-3 spoje pre pracujúcich, čiže 6 párov vlakov.

Ak máte nejaké znalosti alebo ste niečo počuli, môžete mi nejaké informácie posunúť? Kedy bolo najbližšie k obnove vlakovej dopravy a na čom to vlastne dodnes stojí? Stojím si za tým, že nechať nevyužívaných 74 km železnice je na hlavu postavené, ak nepočítam Mn vlaky v 1,3,5 po Hontianske Tesáre a v 2 a 4 po Hontianske Tesáre, čo je ale bieda aj tak. Čím viac ľudí sa mi ozve na mail, tým lepšie. ? ?
Reply on: fragma #49098:
A nevieš koľko bude kyvadlovka stáť? ceny ako SAD? nepamätám si koľko to bolo minulý rok.
Reply on: roman85 #49096:
tak to je rada nad zlato ?
najjednoduchsie je pouzit spoje primestkej dopravy . bb-nemocnica, bb-kraliky kordiky riecka...
ďakujem pekne páni ?
Reply on: MacT #49092:
Najjednoduchšie je prejsť hneď vedľa autobusovej stanice pred budovu železničnej stanice a nastúpiť na spoj trolejbusovej linky č. 1, ktorá má konečnú rovno pred nemocnicou (teda ze predpokladu, že sa chceš dostať do hlavnej časti FNsP F. D. Roosevelta, resp. do DFNsP na Nám. arm. gem. L. Svobodu.
Reply on: MacT #49092:
prejdeš na žst a odtiaľ trolejbusovou linkou 1 na konečnú bez prestupu. Je to najčastejšie jazdaica linka v meste.
Ahojte, poraďte mi prosím, akými linkami (prestupmi) sa čo najjednoduchšie dostať z autobusovej stanice do nemocnice. (nie som z BB)
Ďakujem.
takýchto ciest chýba v BB niekoľko, a podla mna najviac asi tá nezrealizovaná z kostiviarskej od dialnice na karlovo, tá aj tušim mala vychádzať rovno v križovatke zo sásovskou cestou, tam by možno bodol aj kruháč, ak by tam bolo kde. táto cesta by bola fakt záchrana pre automobilovu dopravu, v okolí kostiviarskej a medeného hámra, a celkovo priepustnosti do sásovej. z MHD by tam čisto teoreticky mohli premávať tie "školské" 25 čo chodia ráno 2-4 minúty po normálnej 25ke, zo spojov by šli hore na dialnicu a stáli by až na Sásova, Ihrisko, mali by to lepšie ako na čas, tak asi aj na kilometre.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.