Lenže v ZV sa to urobilo pred uzatvorením novej zmluvy (takže tam o tých Scaniách vedeli a museli akceptovať), zatiaľ čo v BB sme v kontrakte "v behu" (hoci v úvodnej fáze). A teda pozícia mesta znamená potrebu dohody s dopravcami (ktorá môže a nemusí byť), čiže je to otázka znenia zmlúv.
Súčasné zmluvy na takýto prípad nie sú pripravené. Zvolen sa poučil potom, čo v asi 2016/17 im SADka odmietla pristúpiť na nákup LNG autobusov od Solbusu.
Pochybný je aj DP, ktorý nesie názov vlastníka ako mesta BB, no mesto v ňom má menšinový podiel. Keby si nepredajú vlastný podnik, tak by sa trolejbusy nakupovali mestu jednoduchšie.
Tá situácia zas nie je až tak zaujímavá, ak sa na ňu mesto pripraví. Napríklad Mesto Zvolen malo zámer, že si obstará z fondov eko vozidlá a vysúťažený dopravca ich bude prevádzkovať, takže tento zámer zapracovalo do súťaže na dopravcu. Ponuky s tým mohli rátať a výsledkom je, že im okrem vozidiel sadky behajú na linkách aj štyri "mestské" Scanie.
Podstatná otázka teda je - sú aktuálne platné bystrické zmluvy pripravené na takéto niečo? Alebo by sa zas uzatvárali dáke pochybné dodatky?
Plánujú...radi by...ale to značí len budúci možný záujem. Žiadna žiadosť, nie to súhlas. A teda ani termín. Nehovoriac, že by zase nastala zaujímavá situácia, že mesto by vlastnilo dopravné prostriedky a dopravcami sú iné subjekty. To všetko ešte treba vyriešiť.
Je vypísaná výzva, bolo to zverejnené na FB profile štátnej tajomníčky ministerstva dopravy ešte 22.5.2024.
NOVÉ AUTOBUSY A TROLEJBUSY PRE BANSKÚ BYSTRICU
Robíme všetko pre to, aby bola verejná doprava v regiónoch moderná a ekologická. Na tento účel slúži aj balík 350 miliónov z eurofondov na našom ministerstve.
Využitie týchto zdrojov na konkrétne projekty dnes s nami konzultoval pán primátor Banskej Bystrice Ján Nosko so svojím tímom. Prišli s otázkami, na ktoré dostali konkrétne odpovede. Bystričania plánujú zaobstarať najmä nové CNG autobusy a tiež trolejbusy.
Aplikácia nových dopravných pravidiel na Námestí Ludvíka Svobodu, ktoré budú platiť najbližšie 4 roky počas výstavby nových budov Rooseveltovej nemocnice vstúpi do platnosti 16.septembra.
Ich obsah sa aktuálne finalizuje s mestom, dopravným inšpektorátom a pod.
16.9. už budú namaľované preferenčné bus-pruhy, zintenzívnený grafikom spojov, zmenené výstupište MHD a pod. Bude oznámená aj nová parkovacia politika. Verejnosť sa podrobné informácie dozvie cca 2 týždne pred ich aplikáciou.
Info z vnútornej komunikácie nemocnice svojim zamestnancom.
Počas prvého dňa výluky nastali komplikácie - v oznamoch sa uvádzalo, že konečná liniek bude pred Železničnou stanicou. V skutočnosti bol tento priestor uzatvorený a spoje MHD končili na Ul. 29. augusta. Veľa ľudí tak nato doplatilo tým, že svoj spoj nestihli.
Počas trvania uzávierky komunikácii v meste v čase vojenskej prehliadky 29.8. bude možné sa nejakým spôsobom dať peši dostať z centra od pešej zóny k vlaku na zastávku BB-mesto, ci je to bez šance, vzhľadom nato, že prechod z mesta križuje Štefánikovo nábrežie ? Či istejšie je ísť dáko na veľkú stanicu ?
Sakra, to čo znamená, že budú linky 1, 2, 4, 6, 7, 8 premávať kyvadlovo mimo CP cca dvakrát za hodinu?! V tejto lokalite zjavne hlúposť bude kvitnúť donekonečna a normálnych riešení a toho, že dopravca dokáže následne aj slovami to riešenie zrozumiteľne popísať, sa zjavne ani ďalšie desiatky rokov vari nedočkáme.
Ako môže niekto napísať takýto oznam, z ktorého napr. môže vyplývať, že linky 2, 4, 7, ktoré v nedeľu premávajú bežne raz za hodinu a linka 8 bežne nepremáva, môžu naopak v čase výluky premávať dokonca hneď dva razy za hodinu, možno i viac? No už ich vidím, že to tak bude. Resp. že linky 1, 6 môžu ísť aj raz alebo vôbec i keď premávajú bežne dva razy za hodinu. To čo komu povie, keď nezistí ani len početnosť spojov a nieto ešte kedy by tak asi mohli ísť?
Druhá vec - seriózni dopravcovia spracujú výlukový CP (keď je to zložitejšie a diferencované na dni, tak sa to dá aj elektronicky na webovom sídle dopravcu samostatne pre každý deň spraviť) a neodporučia nepriamo cestujúcim, aby sa na ich služby radšej vykašľali a nečakali úplne na náhodu, kedy a či vôbec niečo príde. A pritom sa nejedná o niečo výnimočné, ale o výluku s obchádzkovou trasou skoro ako pri maratóne (vtedy samozrejme takisto nie je schopnosť spraviť výlukový CP a prípadne aspoň na Striebornom námestí tie odchody uviesť - však to by bola námaha a práca a cestujúcich vlastne netreba), akurát od Strieborného námestia nie je potrebné ísť k Lidlu, ale cez EUROPA SC/Nám. H. Vajanského možno pokračovať späť riadne po trasách týchto liniek s teoretickým meškaním cca 3 min, t. j. možno deklarovať, že spoje pôjdu pred vylúčeným úsekom podľa platného CP a po vylúčenom úseku s meškaním pár minút, tak s tým počítajte (ale hlavne aspoň relatívne presne sú tak časové polohy spojov definované) - no fakt jadrová fyzika.
Len ako ukážka príklad prípadného výlukového CP.
Neposunulo sa to tu za posledných 20 rokov nikam k lepšiemu. Nehovoriac o tom, že by niekto tú MHD preferoval a výluky sa robili tak, aby aj riešenia boli menej problematické. Lenže v Blbotíne nad Hronom takú ešte nehrali a ani zjavne nebudú.
BB-Schuhu
zdroj: https://spravy.pravda.sk/regiony/clanok/724322-most-ponad-r1-pri-vstupe-do-banskej-bystrice-pre-havarijny-stav-uzavreli/?utm_source=pravda&utm_medium=hp-box&utm_campaign=shp_bleskove_spravy