Áno viem, že by mala prísť druha várka tich hybridných Urbanov, ale už to trvá akosi pridlho, ak sa nemýlim, prvé prišli už niečo pred vyše rokom. A nevieš inakšie koľko ich ma prísť? Prvá várka bola 8+8.
Začul som na AS v BB rozprávať sa zrejme kolegov, a oni niečo také spomínali.
Z tejto dotácie sa nedá vyhlásiť výberové konanie na dodanie vozidiel s naftovým pohonom (pokiaľ sa nemýlim), čiže nemajú si ich ako pretlačiť. Dopravca SAD Zvolen má ešte stále povinnosť dodať ďalšiu várku nových vozidiel z vlastných zdrojov. Výberové konanie očakávam onedlho, nakoľko od septembra potrebujú výrazne navýšiť výpravu, no neočakávam, že by niekto dokázal tak rýchlo dodať vozidlá. Povedal by som, že v priebehu niekoľkých mesiacov dodá SAD ZV nové vozidlá na naftu (aby sa pokryla výprava) a v priebehu budúceho roka prídu tieto nové TB a CNG vozidlá z dotácie, ktoré nahradia Citelisy a doplnia trolejbusy. Odkiaľ máš prosím informáciu, že by to mali byť vozidlá SOR? Viem, že v ZV s nimi majú dobré skúsenosti, len rozmýšľam, či by neboli na bystrický terén príliš "slabé".
Rozumiem, len pri CNG sú vyššie náklady na servis, plus terajšia cena plynu, no neviem. Každopádne by si mali asi pretlačiť vozidla dieslove, ale ak je tam tá podmienka tak neviem neviem.
Hovorilo sa že vozy na plyn už nechcú ani vidieť, preto sa čudujem.
A aj vieme kedy ma byt to výberové konanie? Kým príde celá dodávka nových vozov bude možno leto budúceho roka.
SAD ZV sa začal vracať k nafte pri vozidlách, ktoré nakupuje priamym nákupom t.j. bez eurofondov z dôvodu nižšej obstarávacej ceny. Tieto vozidlá sú financované z dotácie a podmienka je, že musia mať ekologický resp.alternatívny pohon, preto CNG. A o značke sa podľa bude rozhodnuté až po výberovom konaní, ktoré aspoň pokiaľ viem ešte neprebehlo.
Z eurofondov sa majú obnoviť vozove parky v BB tj. trolejbusy plus autobusy.
Lenže pri autobusoch ma ísť po cng vozy čo mi trocha nesedí pretože sad ZV sa začal vracať spať k nafte. A ma ísť o autobusy SOR.
Viete niekto niečo viac?
Linka č. 20:
spoj č. 2: posunutý odchod zo zastávky „Starohorská, rázc.“ z 03:52 na 03:47
Linka č. 26:
spoj č. 1: posunutý odchod zo zastávky „Internátna, otočka“ z 04:00 na 03:55
spoj č. 94: posunutý odchod zo zastávky „Partizánska cesta, čerpacia stanica“ z 03:44 na 03:39
A odkiaľ sa uvoľnia autobusové kapacity? Ako počítam, tak na linku 3 a 5 je potrebných 4 až 5 vozidiel, na linky 25 a 80 bude tiež potrebné navýšenie vozidiel asi o 2 kusy. 7 voľných vozidiel k dispozícii nie je. Jedine v prípade ak oživia zopár Citelisov z rady CA, prípadne nejakú B952/B961 či LE Crossway. Navyše pri tomto vozovom parku by som sa skutočne nečudoval väčšej potrebe záložných vozidiel. Už vo Zvolene boli tie staré Citelisy počas leta mimoriadne poruchové a zopár aj zahorelo. A v kopcovitom teréne ako má BB by som skôr povedal, že je to otázka času
kvorka
https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zazvonil-zvonec-a-pohadkam-o-ciste-elektromobilite-v-eu-je-konec-50719#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1