Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vie niekto ako je to s novou autobusovou stanicou ? kúpilo to uz mesto BB do vlastníctva ako deklaroval primátor pocas celého roka 2017 vo vstekých možnách mediach ? a aj to, že bude výberové konanie na noveho prevádzkovatela od 1.1.2018. Mám pocit , že sa dačo zase nepodarilo a niekto zakročil.
Reply on: Petik #53343:
áno, spojenie 34 a 28 (alebo teda 26) je niečo, čo tiež považujem za nevyhnutnosť, nasadiť len kĺbaky, pretože by to bola v BB asi najvyťaženejšia linka
Reply on: C4H8Cl2S #53342:
Linkove vedenie v Bystrici sa stale viac podoba tomu zvolenskemu. Prekvapivo sa tvoj navrh v niektorych bodoch podoba mojim uvaham.
Ja by som ako mininalne racionalizacne opatrenia videl:
Majer:
- zrusenie vsetkych nahodne premavajucich liniek (23, 42 a Molca) a predlzenie napriklad likny 20 pri zachovani sucasneho intervalu. Alternativne tade viest vsetky linky smerujuce do Senice a Salkovej (na miesto Partizanskej, kde by zostala len 26).
Uhlisko:
- zavedenie priebeznej linky. Napriklad 80 predlzit z Uhliska smer Usvit a THK, kde by nahradila linku 33, mohla by zachadzat na Namestie S. Moyzesa, cim by sucasne nahradila aj linku 100, intereval povedzme 30 min v spicke, 60 v sedle aj cez vikend, cim by nahradila linku 25 (okremtoho by mohla zdedit cislo 33, cim by na Foncorde kopirovala sucasne cislo linky, v sasovskej casti zase historicke cislo linky 25, a zaniklo by pre mna nepochopitelne cislo 80)
Bateriove trolejbusy:
- linka 2 (Rakytovce - ZST), interval 30 min v pracovne dni, 60 min cez vikend a vecer. Pokial by sa s 2 vozidlami pri 30 min intervale nestihal obrat, mohla by v smere na stanicu premavat mimo Namestia slobody. Na rozumny spolocny interval doplnit linku 4. Linku 21 skratit po autobusove nadrazie (spolu so spojmi zrusenej 23).
Bonus (a moj evergreen):
- zlucit linku 26 a 34 (v klboch; 28 zrusit/previest na 26 a Internatnu nahradit trolejbusmi)
Toto linkové vedenie vyzerá celkom dobre : https://imhd.sk/bb/mapa-schema-fullscreen/198/Linky-MHD-20060405

Nie je tam zbytočne veľa liniek ani, v podstate skoro všetko ako dnes, okrem zbytočných liniek 8, 21, 23, 26 (po Fončordu) a 29. Jediné čo by som na tom stave zmenil je nasledovné :
- zrušiť L3 a 8 = stačí L2 s nadväznosťou na L9 na Sládkovičovej, spoje z L3 a L8 rozložiť na L2 (interavl ako L1) a L9 (i=15/30/15//30)
- L22 viesť ako dnes, striedavo na Radvaň Park a Rakytovce, zahustená s L20 na polovičný interval
- namiesto L27 posilniť v špičke L35 a 36 = L21 by neexistovala
- L32 doplniť a viesť ako dnes
- L42 zrušiť a spoje viesť pod L41, L42 zaviesť na trase žel.st. - Nám.slobody - aut.st. - Majer - Burgmaier
- L80 zrušiť a zaviesť dve okružné linky pre Uhlisko, THK a Starú Sásovú L30/33 v trase THK - nábrežie - Uhlisko, Viestova - aut.st. - Nám. slobody - Rudlovská cesta - Stará Sásová - Na Karlove - Strieborné námestie - Europa SC - THK (okruh) = zaviesť okružné L30/33


Reply on: Kami #53340:
A nikomu takto nenapadlo riešiť ten nadštandard počtu poskytovaných spojov v pomere k počtu cestujúcich? Či 20-30 rokov na zotrvačník necháme dojsť podľa pôvodného stavu až pokým tam nebude nula cestujúcich a nenapadne to niekoho pri rozume riešiť?
Reply on: C4H8Cl2S #53337:
Nikto nemusel vyboxovat linku 601456 pre Majer. Povodna linka 45 Majer - Salkova sa po predlzeni do Molce precislovala na 56, pricom linky 51 - 56 premavali mimo mesta v tzv. II. pasme. V roku 2006 sa to otocilo a z liniek MHD 51 - 56 sa stali primestske linky s pasmom MHD. Vtedy vznikla dnesna linka 42, ktora z linky 56 prevzala spoje v ramci mesta.
Reply on: davidmik555@gmai #53338:
Neviem či sa zle pamätám ale sa mi zdalo, že L6 premávala tak často ako L1. Ocenil by som skôr keby L6 premávala tak často ako L1 aby tam bol preklad 5/7-8/5//15 a L7 by mohla zhlnúť L26 od Fončody po centrum a od centra po Bánoš L28 by sa posilnila o spoje L26. Na Poľnej by tak vypadnutú L8 nahradila posilnená L7 o spoje z L26. To by myslím uspokojilo cestujúcich. ?
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Reply on: C4H8Cl2S #53337:
Jediné s čím nesúhlasím je asi tá "dokatovaná" L6 linkou číslo 8. Veď predsa keď sa pozrieš na obdobie pred existenciou L8, spoje ktoré sú dnes na L8 patrili vtedy pod L7 a jazdili na Internátnu, dnešnú L8 vtedy nahrádzala L26, ktorá premávala pomerne v dobrých intervaloch (ako L8) a na L6 bolo spojov toľko čo dnes ?
Reply on: draxter #53336:
Myslím, že skôr by bolo vhodné investovať do prípravy pre výstavbu trolejbusovej trate, keď CNG klbáky dožijú a nákupu nových trolejbusov. Tak neveľká prevádzka MHD akou je tá v BB neviem či by sa mala štiepiť na trolejbusy, elektrobusy, duobusy, plyňáky a nafťáky. Nestačilo by rozvíjať trolejbusy a trolejbusovú sieť než tieto pokusy? Nech si to skúšajú iné mestá. BB by skôr prospelo investovať do výkonov aby sa tu nejazdilo v MHD ako na prímestskej doprave 1-2x za hodinu, s výnimkou liniek 1, 6+8 (síce 6ka značne dokatovaná "vynálezom" 8ky) a 24+25.

Inak keď krátku L2 potiahnu po Rakytovce, tak to má kapacitne stačiť tá SORka kde je ešte o 4 miesta na sedenie menej v klasickom vozidle? ? 33 na THK s tým "intervalom" si kladiem otázku, že pre koho tá linka je vlastne. Odchody ako čísla do športky a oplatí sa skôr zísť na zast. Plážové kúpalisko na oveľa častejšie premávajúcu L41.

Inak neuvažoval ešte nikto o tom, že by L42 mohla Majer prechádzať? Myslím to tak, žeby od Šalkovej išla po Partizánskej cesta a prešla cez priecestie hneď k otočke na Majeri a pokračovala ďalej okolo Smrečiny a RSC k autobuske a Nám. Slobody k žel.st.? Zbytočne inak na Majer jazdí prímestská 601456 tiež myslím. Stačila by tam jedna linka premávajúca pravidelne v intervaloch 30 a 60 minút a možno by tam stačil aj 10m autobus. Podľa toho čo viem od šoféra čo jazdí na 601456 pravidelne, tak viac ako 170 ľudí na všetkých spojoch dokopy denne neodvezú, čiže keby na Šalkovú jazdila v intervale 60/120/60//120 iba 601456 s pokračovaním na Môlču, veľa by sa nestalo a Majer by mohla obsluhovať iba 42 a nemusela by sa prímetská linka ťahať ako MHD. To by ma zaujímalo inak, že čoho pozostatok je táto volovina, že kto kedy 610456 vyboxoval na Majer.
Reply on: C4H8Cl2S #53335:
Veď presne preto som to napísal zrozumiteľne: 26 sa dá "useknúť" od NSL bez toho, aby som mal čo i len jeden duobus. Pre tie dva by som zvážil
a) na linku 2 a jej predĺženie do Rakytovca
b) na linku 33, ak sa skráti po žst (na jej úkor sa do Senice posilní 41)

Podlavice? To akože na 32 či ako? Lebo tam by ich ani 4ks nestačilo na 34. Takto jedine ako populistiscké riešenie - skade ruka skade noha, len aby to jazdilo (zjavne mali vopred dobre premyslené nasadenie, keď teraz sa len "pokúsia" otestovač v MHD - na čo ich kupovali, to stačilo požicač na testy z HK alebo BA, ale keď asi niekto potreboval kúpiť SOR zase?
Reply on: draxter #53331:
Hlúpejší argument pre držanie 26 som nepočul. Nestačí možnosť 28 + 7 s prestupom na Nám. slobody? Inak načo sú Sásovej dve linky na Fončordu? 24 a 26, keď to cez víkend viac nejazdí ako jazdí, v spičke ako tak, sedlo o ničom a večer detto. Nestačila by jedna poriadna linka s hustejším intervalom? ?
Reply on: irizar #53325:
Čo sú kraviny podľa teba?
Odpisy sa nezohľadnia v nákladovej položke?
Objednávatelia výkonov na Slovensku si niekedy rázne povedali voči SADkám? Nepostrehol som nič také ...
A len naivný človek si myslí, že tieto nákupy autobusov bez súťaže sú čisté. Je mimochodom zaujímavý diskriminiačný prístup, že mestské dopravné podniky musia vypisovať tendre a všetko zverejniť a vyhodnotiť v súlade s legislatívou, ale keď vozidlá nakupuje SADka, tak je nákup vecou svojvôle. To ak chcú mestá ako Bratislava, Košice, Žilina a Prešov obchádzať povinnosť súťažiť nákup vozidiel, tak nech si výkony v MHD objednajú u SADiek a budú mať o povinnosť menej.
Reply on: draxter #53331:
Paci sa mi ten podmienovaci sposob. "AK BY sa nam podarilo..." Idealny stav po tom co DP tie vozy uz nakupil.
Reply on: draxter #53331:
Tak na to sa veľmi rád pozriem, do akej miery sa podarí efektívne využiť tieto dva sólové parciálne trolejbusy (na rozdiel od pána Snopka si nedovolím použiť slovo duobus). A aj na tú duplicitu s inými (autobusovými) linkami....
Reply on: davidmik555@gmai #53330:
„Ak by sa nám podarilo otestovať a zapojiť do dopravy takéto vozidlá, vedeli by sme ušetriť prostriedky na tom, že by autobusy a trolejbusy nemuseli chodiť na týchto trasách duplicitne,“ doplnil viceprimátor

Čítajte viac: https://mybystrica.sme.sk/c/20730119/bystrica-planuje-odskusat-v-mestskej-doprave-duobusy.html#ixzz53ONFXzvL

- pán vice asi problematiku MHD nepozná vôbec, pretože duplicita linka 7 a 26 na spoločnom úseku po trolejmi sa dá vybaviť aj bez duobusov. Keby povedali, že skúsia to na linke 41 do Iliaša, či na THK (ak by linka na THK jazdila po trase linky 1 s odbočením na THK), tak nepoviem. Krematórium je dobrá voľba, ak by sa mala predĺžiť linka 2 alebo 3 vo vybrnaých časoch. Za zváženie by stáli i Rakytovce a potom konečne vyriešenie vozenia vzduchu na linke 22 dokolečka dokola v Radvani.
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

https://www.ta3.com/clanok/1119455/cestujuci-v-banskej-bystrici-budu-moct-coskoro-vyuzivat-duobusy.html

DPMBB už povolala médiá ? do leta sa snáď baterkáčov dočkáme aj na linkách.
ZV-367BI je už bez čiernej reklamy Century.
Reply on: Agent007 #53327:
a ukazuje ho ďalej tým, že pri relatívnom prebytku kĺbakov aj dnes jazdia sóla tam, kde nemajú čo robiť...
Reply on: Dominik297 #53326:
Pretoze sadka ukazala vztyceny prostrednik hned dvom objednavatelom naraz... Ziar chcel nove ekologicke vozidla, tak im dali stare kaziace sa sroty a BB nechcela nic, ale rada sa nechava podojit, tak ju podojili a kupili si nove hracky... Zaujimave, ze zrazu uz ekologiu netreba a staci aj diesel...
Mna by zaujimalo preco v decembri 2017 bolo vyradenych 5 Citelisov hoci im nic nebolo? Ale aspon za ne kupili Karosy a Urbanwaye

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.