Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Včera som prechádzal cez zastávku Národná a všimol som si, že prebiehala montáž elektronických označníkov v oboch smeroch. Konštrukcia je tam už osadená od septembra, pričom 3 mesiace sa so zastávkou nedialo vôbec nič. Len pripomínam, že (s výnimkou Terminalu BB) pôjde o prvú zastávku vybavenú elektonickým displejom v Banskej Bystrici (čo samozrejme nie je žiadna sláva, keďže BB v tomto smere akosi zaspala dobu).
davidmik555@gmai

davidmik555@gmai

Reply on: PeterBB #53246:
Núdzový východ z Vozovne ?
Preco je trolejove vedenie natiahnute i za pivovarom vedla AlfaBia (Lunter) ?
Reply on: BB-Schuhu #53244:
ja osobne radšej nech ostanú, ako by jazdili zase sóla (tuším ZV-364BI a ZV-160BH), ale už aj kvôli davom študentov na Tajovského a možnosť dostať sa zadom do Rooseveltky (kto to pozná, chodí tak už teraz) robí z linky 34 (a jej derivátov) jednoznačne ukážkový príklad, kedy je treba ľuďom cestovanie v MHD skomfotniť (kapacitou a vyozidlami NP) a nie ich vyhnať do auta, pretože potom sa už nevrátia. Ja by som bol dokonca za, aby aj miesto ZV-358BI zaradili jedného urbanklobáska.?
Súhlasím s tým, že v súčasnosti majú Podlavice málo spojov zabezpečovaných NP vozmi (myslím hlavne L34, no v poslednej dobe nejazdí ani ZV-163CA na 35+36). Prišli 4 kĺbové Urbanwaye, naopak v pravidelnej prevádzke máme zaradených 6 kĺbových Karos 961 (ZV-309BI, ZV-314BI, ZV-315BI, ZV-352BI, ZV-354BI, ZV-669CE), to znamená, že minimálne dve z nich zrejme ostanú v pravidelnom výkone aj naďalej. Len aby to neboli práve tie 2 kĺby na 34/4 a 34/5.
Reply on: BB-Schuhu #53242:
mohli by ich dať na 34 ku nám do Podlavíc, nech si konečne aj tam užijeme NP vozy, lebo dlhé chodia len staré Karosy a krátke najmä ZV-169BH, ZV-357BI, ZV-364BI, a teraz už ani tá ZV-163CA. Na takú linku ako 34 pre tak vyťažené spoje je to hrozné. U nás to je akoby stále 90-te roky.
Reply on: infobus #53241:
Čaká sa na ich prihlásenie do evidencie a vybavenie potrebných formalít. Uvidíme, či nové autobusy uvidíme v premávke ešte v decembri, alebo až po Novom roku.
infobus
Ako je to s Iveko Urbanway 18m? Videl som ích vo Zvolenskj SAD na dvore.
Reply on: C4H8Cl2S #53239:
"k tomu je stanovená paušálna úhrada dotácie na obnovu vozového parku (niečo ako majú naše VÚC odpisy majetku SADiek, ktorý je spojený s plnením ZVVZ) a ešte záloha na každý mesiac" - V IDS BK nic taketo neexistuje. Jedine co sa z pohladu ekonomiky riesi je rozdelenie vybratych trzieb podla odjazdenych vykonov v prislusnych tarifnych zonach, kedze vydane cestovne listky platia u troch (coskoro styroch) dopravcov - vsetky ostatne veci sa uz riesia mimo IDS vo vztahu objednavatel-dopravca. Ekonomicky princip existencie PCL v systeme zostava uplne rovnaky ako keby platili u jedineho dopravcu. Cize to ze tam je nejaky IDS na tuto temu nema vplyv (mimo toho, ze skrz IDS sa podarilo SADke vnutit ich existenciu + zonova tarifa vyriesila problem s ich nacenovanim a platnostou).
Reply on: 810zssk #53236:
V IDS existujú vzorce na prerozdelenie tržieb z cestovného, k tomu je stanovená paušálna úhrada dotácie na obnovu vozového parku (niečo ako majú naše VÚC odpisy majetku SADiek, ktorý je spojený s plnením ZVVZ) a ešte záloha na každý mesiac. Po účtovnej uzávierke mesiaca sa dopočíta doplatok ak sú celkové ekonomicky oprávnené náklady vyššie ako súčet príjmov z cestovného, dotácia na obnovu VP a záloha. Záloha sa predbežne vypočíta tak, aby každý mesiac pokryla nejaké predom stanovené percento nákladov, dajme tomu 75%, KORDIS má 65%. Ak sa záloha dostane pod stanovený podiel, tak sa prepočíta nanovo a stanoví sa jej nová úroveň. Zároveň sa tieto položky upravujú o každoročnú infláciu miezd, PHM a iných vstupov. Keďže až tak do ekonomiky nevidím, tak viac o tých úpravách neviem povedať.

V každom prípade úzkostlivé stavy SADky keď počujú o zmenách neviem pochopiť, ibaže by v tom boli zdravotné problémy, ktoré spočívajú v obsesívnom strachu z toho, že niekto iný by zaviedol do praxe zmeny, ktoré by boli lepšie ako to, čo doteraz oni ponúkali, resp. linkovali VÚCkam a jej obyvateľom. Alebo to môže spočívať strachu z toho, žeby klesli v očiach iných (najmä podriadených), ak by dali na niekoho hodnosťou nižšieho v podniku, príp. niekoho mladšieho, menej skúseného, kto je pre nich menejcenný. Neviem či sa to nevolá komplex vodcu, ktorým trpia funkcionári v politike, štátnom a súkromnom sektore, že oni diktujú a o tom sa nedebatuje, s výnimkou prípadov, že dotyčný túži figurovať na ÚPSVaR v zozname uchádzačov o zamestnanie. A aký je potenciál s takýmito ľuďmi meniť dopravu k lepšiemu si zodpovie každý sám ... Jednoducho sú to zdravotné problémy ľudí, ktorí majú moc veci meniť, alebo mariť a pokiaľ si ich nevyriešia už len priznaním si, že tým trpia a následne nepristúpia k druhému kroku, že to budú liečiť, tak to nevyrieši ani keby sme tu najali odborníkov z KORDISu alebo inej IDS, kde dokazujú roky, že sa to dá, ak sa chce.
Reply on: S499.1023 #53237:
Debata bola o primestskej doprave. Aj SAD Zvolen ma PCL na MHD...
Reply on: 810zssk #53236:
SL určite nie je jediná SAD-ka, ktorá má PCL - má ho aj SAD ZA v Martine, ČSAD SAD Connex Veolia Arriva Nitra, kupodivu aj SAD TN...
Reply on: C4H8Cl2S #53235:
Istym problemom je SADisticke kilometricke cestovne. Kym na zeleznici to pre PCL nepredstavuje problem, pretoze vlaky prirodzene jazdia stale po tej istej trase (kade vedu kolaje), SADkarske spoje sa casto vetvia a maju milion variantov trasy, cize je otazne ako by vlastne tie PCL fungovali. Riesenim by bola zonova tarifa, ale ta naraza na posadnutost "spravodlivym cestovnym" u mnohych dopravcov (a objednavatelov) v nasej gubernerii. Napokon argument "spravodliveho cestovneho" je mnohymi pouzivany aj ako argument proti samotnej existencii PCL, vid cudesna zilinska tarifa MHD.

Co sa evidencie tyka, Slovak Lines, jedina SADka ktora ma PCL, ma zaroven aj evidenciu (ktoru nikomu nespristupnuje). Funguje to tak, ze cestujuci si nadalej "zakupuju" listky, ale ak je na karte PCL, tak sa cestovne za usek pre ktory je PCL platny neuctuje. V pripade ak PCL pokryva celu trasu cestujuceho, vyda sa nulovy listok. Ide o debilne riesenie, ale stale lepsie ako stav bez PCL.

V konecnom dosledku rozhodnutie zaviest PCL musi prist od objednavatela - ten dopravu plati a taktiez urcuje cestovne. Aj v tom BSK to bol az vysledok obrovskeho niekolkorocneho boja.
Reply on: PIT #53228:
Úvaha o CL je osobitná kapitola dopravných služieb. Ak sa človek opýta starších zamestnancov SADiek, alebo aj starších cestujúcich, tak zistí, že tí pamätajú PCL (týždňové viem na 100%, o mesačníkoch by som klamal ak by som povedal, že ich SADky ponúkali pretože to neviem na 100%). Akokoľvek sa snaží človek zdravým (sedliackym) rozumom pochopiť absenciu PCL u SADiek, tak mu výjdu iba závery, že:
- je to SAD jedno, t.j. neuvažujú o nejakom ďalšom tarifnom zatraktívnení cestovania VHD systémom, žeby zaviedli PCL kde týždenný počíta 2x5 jázd, mesačný 2x20 jázd a každá ďalšia je gratis (t.j. cestujúceho môžeme lákať do autobusov tým, že môžeš jednu trasu otočiť ľubovoľne krát denne chceš, príp. aj cez víkend a tieto jazdy "gratis" ti v prepočte cestovné na jednu cestu zlacňujú), príp. tvrdia, že cestujúci by tomu nepochopili, hoci samotní cestujúci a už aj tí, ktorým pamäť slabšie slúži sa na toto dotazujú;
- SAD chcú mať od ľudí každú jednú jazdu do posledného centu (i keď so zľavou) zaplatenú (VÚC i keď na sekeru uhradia staré resty o to obavy netreba mať) a aj evidovanú v systéme, i keď podrobné počty cestujúcich odmietajú sprístupniť objednávateľom, do čoho viac krát trefne rýpol Ing. CSc. Kubáček na čo bolo odpoveďou zo strany VÚC iba veľavravné ticho, príp. pohľady do stola, na strop, či vybavenie miestnosti a tvárenie sa, že nič neodznelo. Miestami pri tom platení na ruku za cestu alebo nabíjaní karty mám pocit, že u SAD je istá paranoja, že im niekto nezaplatí tak, ako by mal;
- absencia PCL u SADiek je maslo na hlave VÚC, ktoré netlačia na dopravcov, pretože dopravcovia tvrdia, že ľudia si radšej nabíjajú na kartu, pretože s daným kreditom môžu cestovať kdekoľvek a nie je viazaný na jednu trasu.

Matne sa pamätám, že niektorá SADka, alebo VÚC prezentovala, žeby zavedením PCL chceli vyhovieť cestujúcim a zatraktívniť cestovanie, ale ktorá VÚC a SADka a či vôbec k tomu došlo netuším.
Reply on: Agent007 #53230:
Však o nich píše ako insider. Ale jeho slovná zásoba a syntax ho prezradí.
Reply on: draxter #53219:
Jedine pre BB, inde ich SAD ZV nevie nasadit.
Reply on: PIT #53231:
Dunco sa hlavne nevedel odosobnit a popri pomenovaniu problemu stihol pourazat vsetkych naokolo.

Naopak prispevky C4H8Cl2S su jasne k veci a bez utocenia.
Reply on: Agent007 #53230:
Ja si tiež myslím, že len popísal realitu. ŽIaľ je však nepochopiteľné, čo tie správne orgány vlastne potom robia.
Obdobne, netuším kto je autorom toho príspevku, ale opakovane sa tu v poslednej dobe viacerí navážajú do nejakého Dunča, pričom akosi opakovane už vôbec nebýval podstatný obsah príspevku (v mnohým prípadoch síce kritický, ale v podstate pravdivý), ale nejaká averzia voči autorovi a predpojatá reakcia voči nemu bez ohľadu na to, čo napísal(i keď ak sa jednalo o toho istého, tak viaceré príspevky boli aj dosť uletené mimo tému).
Reply on: S499.1023 #53226:
Problem je v tom, ze neviem kto to pise, ale pravdivo pise, takto funguju nase krasne SADko-VUCkovske pakty...
Reply on: PIT #53228:
Pri cene jednej jazdy za 3,36 € omylom zostal text "s kartou", ktorý tam nemá byť.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.