Klientske centrum SAD Zillina v OC Mirage je otvorene takmer standardne v sulade s otvaracimi hodinami obchodneho centra, teda denne od 9:00 do 20:00 (co je o hodinu kratsie ako ostatne prevadzky v OC).
Včera som sa nato pozeral, vyzerá to byť celkom dosť pomenené od prvých plánov. Myslím že pozitívne, ak správne chápem to čo tam je. Namiesto 8+8 nástupíšť pokope ich je 7+7, s tým že je tam viac priestoru medzi nimi a na južnej strane je nový "výklenok" so 4+1 nástupišťami (to piate nie je zaznačené ako nástupište, bude to len na parkovanie? ak áno, jedno miesto je podľa mňa veľmi málo), predpokladám že pre prímestské linky.
Za vhodnú zmenu považujem aj presunutie "zázemia" AS ku nástupištiam. Ide o časť pri V1 a V2, síce to nie je z toho dokumentu úplne jasné, ale je tam evidentne čakáreň, nejaké miestnosti a pár obchodov. Architekti okrem iného vyčítali aj to, že veľký využiteľný priestor využitý nebude a tento priestor čiastočne vypĺňajú pridané nástupištia a zázemie AS. Samozrejme neviem či tam dole bude komplet zázemie, alebo len čakáreň a obchody. Dáva to však väčší zmysel dole, jednak odtiaľ vidno na nástupištia a jednak dopravná kancelária medzi obchodmi nie je ideálna ani pre investora, veď v piatok o 5. ju zavrú a celé víkendy a sviatky (kedy býva v nákupnom centre najviac ľudí) tam bude nevyužitý prázdny priestor.
Za najväčší problém ale považujem prechod zo železničnej stanice. Ak správne chápem ten nákres, bude treba ísť popri celom retaile, popred vchod do nákupného centra a potom okolo neho až zhruba k miestu dnešného výjazdu z AS, potom dole schodmi na nástupištia 1-14. V prípade že môj spoj ide odtiaľto to síce nie je hrozné, ale ak mi spoj ide z nástupíšť 15-18, budem sa ako keby vracať pol cesty na svoje nástupištie. Ak predpokladám, že 15-18 sú nástupištia prímestských liniek, tak oproti starej AS budem musieť prejsť takmer dvakrát toľko.
Aj tu by ale bolo veľmi jednoduché riešenie, stačilo by niekde pri tom "výklenku" v strede retailu spraviť schody dole na AS. vychádza mi to, žeby končili niekde pred tou časťou s nástupišťami 15-18. Potom popri zázemí AS, kde by miesto štrku bol chodník a je to. Možno by tam ešte vznikol priestor pre nejaké drobné prevádzky, popri tomto chodníku.
Nie najšťastnejšie je podľa mňa aj umiestnenie zastávky mhd. Jednak neviem, aké linky tam budú chodiť (asi len tie čo končia na Uhlisku, možno v Majeri), ale budú musieť dvakrát prejsť okolo celej AS, čo bude dosť zbytočné zdržanie. Z rampy pôjdu popri V1 a V2, potom doľava a okolo nástupísť 1-14, až po svoju zastávku a potom znova doľava popri V1 a V2, cez rampu a zasa doľava okolo celej AS zvonku, až nazad na kruhový objazd. No ale lepšie riešenie ma asi nenapadá s ohľadom na celkový stav, možno len keby využívali V1 alebo V2, aspoň by sa toľko nekrútili.
Petik: Práve nad tými V1 a V2 pre mhd rozmýšľam a potom pozriem, že si to už napísal. ? A pokiaľ ide o parkovisko, ak to dobre chápem, pod zemou žiadne nebude, ten veľký priestor pod parkoviskom a retailom bol úplne nevyužitý v pôvodnom návrhu, čo aj vyčítali architekti. Teraz sa už trocha z neho plánuje využiť, ako som spomenul vyššie.
Tí samozrejme chodia dlhodobo, to považujem za samozrejmosť. Túto sezónu (resp. minulé play off) začali chodiť aj ľudia z dosť širšieho okolia. Môžeš sa ísť presvedčiť na parkovisko pri štadióne, špz ti to dosvedčia.
PIT a 810zssk: Asi sme sa nepochopili, nehovoril som o situácii, keď po hokeji všetky autá odchádzajú - vznikajú zápchy. Samozrejme, každý stojí tak aby nebol odtiahnutý. Mimochodom, keď sa zamyslíte, zápasy sú v piatok a v nedeľu (utorok je ich je minimum a 1 štvrtkový zápas za sezónu s 20tkou nebudem rátať). V nedeľu sa ajtak za parkovanie neplatí. Čiže hovoríme o čase 1,5-2 hodiny, raz za dva týždne (keďže po 19. je parkovanie zadarmo). Toto naozaj mhd z biedy nevytrhne.
A keď sa tak bavíme o podpore MHD - čo tak dať dopravu mhd zadarmo, keď máš lístok na hokej/futbal/nejaké podujatie? Vo svete to funguje bežne
Nastupiste pre MHD je dost z ruky. Ak ma na nadrazie zachadzat nejaka linka MHD, tak najlepsie by boli vystupistia V1 a V2. Tri vystupistia stacia. Pripadne moze ako vystupiste sluzit aj to vystupiste MHD. Linky, ktore v BB nekoncia mozu pripadne vylozit cestujucich aj priamo ma nastupisti.
Priestor pre cestujucich na nastupistiach N1-N14 sa mi zda dost stiesneny.
Nie je mi z toho jasne, ako sa dostanu auta na spodne parkovisko.
Ak by niekoho zaujímalo priestorové usporiadanie komunikácií, nástupíšť (18) a výstupíšť (5) (je tam aj vjazd cez závoru, či miesto pre MHD v dĺžke 40 m) na novej AS vrátane parkovísk a jej napojenia kruhovou križovatkou pri ČS, či úplne bláznivé napojenie pri ŽST, odporúčam prílohy na konci dokumentu so stavebným povolením - http://uradnatabula.banskabystrica.sk/download_file_f.php?id=632748
pozeral som to tak zbežne zatiaľ. K názvom vlakov: Rozdelením priamych Ex Detvan a Fatra vzniknú nové názvy vlakov "Súľov" (Žilina-Praha) a "Gader" (Banská Bystrica-Žilina). Názov "Detvan" ostane pre REX BB-ZA a "Fatra" pre vlak ZA-Praha. Totižto v pôvodnom návrhu boli tieto vlaky vedené bez názvu.
a presne to sa aj robí, v popoludňajších hodinách je možné často vidieť odparkované Crosswaye z linky 601458 na parkovisku na Magurskej. V čase dlhších prestojov tam zvyknú stáť aj vozy z 21/22.
Agent007: miesta na státie pre autobusy na Pieninskej nie je síce veľa (viď parkovanie na Magurskej v prvom odseku), ale ak je nejaký problém, tak sa to týka vodičov týchto autobusov v tom zmysle, aby sa organizovali tak, aby napr. vozidlo odstavené v otočke neblokovalo iné vozidlo so skorším časom odchodu a pod. Ale to je vec dopravcu a jeho vodičov ako si s týmto poradia. Ja nevidím dôvod, prečo má mať problém nejaká obyvateľka vedľajšeho paneláka, nakoľko ako som sa už vyjadril, autobusy stoja tam, kde je pre ne určený priestor a na ktorom by zrejme miestni parkovali radšej svoje tátoše. Viac k tejto téme som už napísal.
A pokiaľ ide o Pieninskú, teší ma, že bol tohto roku opravený povrch vozovky v priestore nástupišťa, vyzeralo to tam už skutočne otrasne.
"Na Uhlisku býva množstvo starších ľudí, čo keby niekto z nich potreboval sanitku a tá sa tam nedostane včas?"
A vy nemate odtahovku? Ta je okrem ineho urcena na to aby zabezpecila zjazdnost komunikacii...
Ja len pripomeniem, že kým DPM BB ešte nebol nútenou kolóniou a do praxe sa mohli zavádzať aj dobré veci (a futbalová Dukla ešte aj hrala v tom čase najvyššiu súťaž), boli snahy, a to aj realizované, že išiel bus minimálne zo Sásovej a z Radvane na štadión SNP a po skončení futbalového zápasu mali diváci možnosť sa nimi zase priamo odviezť na následne začínajúci hokejový zápas. Stačilo trochu logistiky a chcenia. Obdobne bola nad rámec bežnej nemožnosti zabezpečená napr. doprava na polnočnú omšu. Lenže je lepšie aby veci nefungovali, vtedy netreba je to pohodlnejšie, obdobne to vychádza aj na potenciálnych používateľoch takýchto služieb.
No žiaľ, ja nie som ten, kto by bolo mimo. Ty si jednoducho nepochopil pointu spočívajúcu v pozastavení sa nad nesystematickým zrušením spoplatnenia parkovania, ktoré malo byť triumfom hokejového klubu a jeho priaznivcov, pričom dôsledkom takéhoto opatrenia je naopak podpora IAD.
Tvoj uhoľ pohľadu vychádza z predpokladu, ako keby do zrušenia spoplatnenia nebolo kde parkovať, resp. ako keby zrazu vznikli nejaké nové parkovacie miesta - nevznikli, nič sa nezmenilo, len tie isté autá môžu stáť na tých istých miestach, kde dovtedy, akurát teraz bezodplatne, resp. beztrestne. Teda za to isté, za čo všetci ostatní sú povinní platiť v čase, keď sa nejdú len vo voľnom čase zabávať na hokej, ale keď musia riešiť svoje pracovné, či osobné povinnosti. Ja sa pýtam, prečo by práve v tomto prípade mala existovať takáto výnimka? Je zbytočne vytvárať dojem, že drvivá väčšina parkujúcich áut sú diváci mimo BB objektívne bez možnosti realizácie na/z zápasu prostredníctvom VHOD. Nikto mi myslím nebude tvrdiť, že napriek veľkému bezplatnému parkovisku na Mičinskej ceste tam niekto bežne parkoval pri návšteve hokejového zápasu. Obdobne tak návštevníci plavárne lezú s autom najradšej pomaly do bazéna alebo ŠH, kým na veľkom parkovisku pri Dukle parkuje minimum z nich.
A týmto: "Pointa je v tom, že pred týmto opatrením bola počas hokeja totálne upchatá polovica Uhliska, čo strpčuje život ľuďom na Uhlisku. A po zápase veľká zápcha. Na Uhlisku býva množstvo starších ľudí, čo keby niekto z nich potreboval sanitku a tá sa tam nedostane včas?" len nakoniec potvrdzuješ správnosť môjho pohľadu, keďže sú to negatívne dôsledky, keď musíme žiť pre autá - vodiči si dovolia parkovať hocikde (len aby boli najlepšie s autom rovno na ľadovej ploche alebo nemuseli platiť parkovné i keď vstupné 3 - 5,50 € im platiť problém nie je) a zodpovední si nesplnia povinnosti, aby tomu zabránili, napr. pre prípady ohrozenia bezpečnosti a zdravia. Inde v covilizovanom svete si to ľudia buď nedovolia alebo ich auto odtiahnu a nabudúce si po mastnej pokute rozmyslia, či budú parkovať slušne. Však si už konečne treba uvedomiť, že nie je možné ničiť všetko len kvôli IAD v dôsledku lenivosti a pohodlnosti.
Ja som sa pozastavoval nad tým, že sa niečo rozpráva a pravý opak sa robí. Ďalej uvádzaš niektoré opatrenia smerujúce k zatraktívneniu MHD, avšak jedna vec je, keď by si spravil pozitívne opatrenie jedným smerom a druhá vec je, keď robíš opatrenia ho negujúce, v dôsledku čoho tak akurát zhoršíš ekonomiku MHD a urobíš ešte viac škody. Ja nebránim nikomu parkovať v blízkosti podujatia, avšak ak jednoducho všetci vedia, že je tam miesto pre Y áut, tak tam nemôže parkovať napr. 4Y a preto je potrebná regulácia a zdravý rozum. Pri zvrhlom uvažovaní by sa inak mohli ponúkať ďalšie čotaz stupídnejšie riešenia - napr. zbúrajme domy na Hronskom predmestí a bude miesta na parkovanie habadej. Lenže takto to nejde a preto je potrebné rozmýšľať a brať ohľad na druhých.
Pozn. Dnes si možno na TV Hronka na záver zostrihu zo zasadnutia MsZ pozrieť jednu ženu, ktorá tvrdí, že keďže vykonáva verejnoprospešnú činnosť v občianskom združení pre mesto a musí chodiť denne vybavovať veci do mesta, tak žiada, aby sa našlo riešenie, aby dostala, rovnako tak aj všetci ďalší "aktívni ľudia", bezplatné parkovacie karty. To len dokumentuje, že tu každý chce byť výnimkou, tí ostatní platiť môžu. Skrátka, z nás uvedomelí ľudia nebudú nikdy.
keby si povedal, ze na hokej chodia ludia z Ponik, Lupce, Brusna, tak by som ti aj uveril, ale uz kto sa bude v masivnom pocte trepat na hokej do BB z Ruzomberka alebo Novej Bane?
Kolapsy okolo zimneho stadiona robia Bystricania a (najma) ludia z okolitych obci, ktori nemaju pouzitelnu VHD na hokej.
Zaujimave je, ze v takom Trencine vedia ponuknut aj autobusovu alternativu dopravu http://imhd.sk/tn/doc/sk/14876/Posilove-spoje-na-nedelny-hokej-od-11-10-2015
v BB je to scifi, v Bystrici vsetkym staci, ze sa potlapkaju po pleci, ako nakupuju najnovsie low-costove vozidla z cudzich penazi a to ma byt akoze ta najmodernejsia doprava v galaxii. Ale nie vsetko nove je aj moderne
Chápem tvoj uhol pohľadu, ale v tomto konkrétnom príklade si úplne mimo. Tu vôbec nejde o využívanie MHD. Tá je po hokeji využívaná dostatočne, spoje chodia plné, ba až preplnené (hlavne cez víkend - sóla). S úspechmi hokejového klubu nastáva situácia, že na hokej začínajú chodiť (aj) ľudia z dosť širokého okolia (Nová Baňa, Žiar, Ružomberok, Horehronie...). Ich nezaujíma naša mhd a iné spoje buď nejdú alebo je ich využitie natoľko komplikované, že sa im to neoplatí. Snáď pochopíš človeka, že pôjde autom, keď najbližší spoj po hokeji mu ide o 5. ráno, aj to by musel ešte trikrát prestupovať.
Pointa je v tom, že pred týmto opatrením bola počas hokeja totálne upchatá polovica Uhliska, čo strpčuje život ľuďom na Uhlisku. A po zápase veľká zápcha. Na Uhlisku býva množstvo starších ľudí, čo keby niekto z nich potreboval sanitku a tá sa tam nedostane včas?
Zatraktívniť MHD môžeš zvýšením frekvencie a kapacity spojov, znižením ceny, zrýchlením jazdnej doby a pod. Ak zabrániš ľuďom parkovať v blízkosti nejakého podujatia, nezačnú húfne chodiť verejnou dopravou, ale na to podujatie sa ti jednoducho vieš čo.... a potom sa budeš sťažovať že tu zdochol pes.
Aj tak zlatým klincom absurdistanu, neschopnosti, nekompetentnosti a zavádzania zo strany mesta je fakt, kedy sa rozpráva o fiktívnej podpore MHD, ktorá reálne neexistuje a spraví sa presne pravý opak - nekoncepčný NEZMYSEL popierajúci všetky opatrenia, ktoré sa majú presne naopak spraviť v takomto prípade http://www.hc05.sk/bezplatne-parkovanie-pocas-domacich-zapasov-hc--05-iclinic-banska-bystrica-
Namiesto zvýšenia využitia vozidiel MHD (či už v sedlovom smere v pracovných dňoch alebo cez víkendy, kedy podvečerný hokejový zápas je ideálny na využitie MHD), zníženia počtu áut na cestách, zníženia tlaku na parkovacie miesta, si niekto svojvoľne a nepochopiteľne rozhodne o ignorácii dopravného značenia a spoplatňovania parkovania. By ma zaujímalo, kto a na základe čoho a akého oprávnenia udelil takúto výnimku.
Druhá vec je, čo robia osoby zodpovedné na MsÚ a táto super komisia? A to tá istá komisia, ktorá v júni uznesením č. 16/2015 chcela od oboch dopravcov stratégiu rozvoja a zatraktívnenia MHD, keďže sa služby a využívanie MHD nevyvíjali dobre. Opäť tá istá komisia a jej odborníci, ktorí potom keď konečne materiál na októbrovom zasadnutí asi aj dostali (uviedli, že uznesenie bolo splnené), nemali potrebu do zápisnice ani uviesť, čo dopravcovia navrhli a dokonca ani nemali potrebu sa tým vôbec zaoberať, nieto ešte aby sa tie návrhy aj zverejnili.
Lenže tu sme stále v Blbotíne nad Hronom a skutočne neviem, o čom páni experti stále krútia, lebo v realite nielenže nerobia nič v prospech dopravy, ale dokonca robia ešte aj vyslovene zle.
problemom pieninskej je nexistujuce obratisko MHD, pricom grafikonista sa tvari, ako keby tam bol plac velkosti autobusovej stanice nevidim dovod, aby linka 601458 mala tak narobene vzoraky, ze tam autobus 50 minut tvrdne...
Nevidím problém v tom, aby pri dlhšom prestoji vozidlo po príchode na Pieninskú odišlo odparkovať na parkovisko na Magurskú.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petik
Priestor pre cestujucich na nastupistiach N1-N14 sa mi zda dost stiesneny.
Nie je mi z toho jasne, ako sa dostanu auta na spodne parkovisko.