Ja si myslím, že súčasný stav je vyhovujúci. Zr vlaky určite aj na Sliači, aj na BB mesto a ZV mesto. Sú to využívané zastávky, ktoré majú potenciál.
Pri osobných vlakoch je frekvencia najnižšia na Veľkej Lúke, no obec sa rozširuje ako už písal fragma, vyrastá nová ulica smerom k zastávke, takže vidím aj tu potenciál. Mimoriadne oceňujem fakt, že každý osobný vlak zastavuje všade, teda aj na Veľkej Lúke. Odstránila sa tak dlhoročná neprehľadnosť grafikonu, kde každý osobný vlak nezastavoval v iných staniciach.
Naopak, vedel by som si v dlhodobom horizonte predstaviť nové zastávky v Iliaši (v polohe medzi bývalými zastávkami Iliaš a Kremnička - niekde v mieste, kde je otočka L41) a na Podborovej. No toto skôr ako v 2030 isto nebude, však pozrime sa len na prípad Handlovej, kde vybudovanie zastávky trvá už desaťročie, možno i viac. Mňa fascinuje len jedno, kedysi sa stavali trate za pár rokov, všetky trate v okolí BB vedúce náročným horským terénom boli vybudované max. do 4 rokoch, bez použitia techniky akú máme k dispozícii dnes, a my máme teraz problém postaviť iba novú vlakovú zastávku, čo si žiada nejaké terénne úpravy, perón, kopec administratívy a to je asi všetko.
Pri osobných vlakoch je frekvencia najnižšia na Veľkej Lúke, no obec sa rozširuje ako už písal fragma, vyrastá nová ulica smerom k zastávke, takže vidím aj tu potenciál. Mimoriadne oceňujem fakt, že každý osobný vlak zastavuje všade, teda aj na Veľkej Lúke. Odstránila sa tak dlhoročná neprehľadnosť grafikonu, kde každý osobný vlak nezastavoval v iných staniciach.
Naopak, vedel by som si v dlhodobom horizonte predstaviť nové zastávky v Iliaši (v polohe medzi bývalými zastávkami Iliaš a Kremnička - niekde v mieste, kde je otočka L41) a na Podborovej. No toto skôr ako v 2030 isto nebude, však pozrime sa len na prípad Handlovej, kde vybudovanie zastávky trvá už desaťročie, možno i viac. Mňa fascinuje len jedno, kedysi sa stavali trate za pár rokov, všetky trate v okolí BB vedúce náročným horským terénom boli vybudované max. do 4 rokoch, bez použitia techniky akú máme k dispozícii dnes, a my máme teraz problém postaviť iba novú vlakovú zastávku, čo si žiada nejaké terénne úpravy, perón, kopec administratívy a to je asi všetko.
Petik
Co si myslite o pocte stanic na zeleznicnej trati Banska Bystrica - Zvolen? Nie su zastavky prilis nahusto? Nebolo by dobre niektore zrusit?
Ktore su najzbytocnejsie? Velka Luka alebo Radvan?
Maju Zr vlaky zastavovat na Sliaci? (Ked sa prvykrat zaviedli zrychlene vlaky medzi BB a Zvolenom, tak sa na Sliaci nezastavovalo.)