tak ako to bude časovo s novými kĺbakmi, či už sú vyrobené? Na linku 1 ich treba ako soľ, ale 3 je málo, treba do budúcna aspoň čo rok to jedno vozidlo nakúpiť, aby vozový park z roka na rok nevypadol ako celkom (rovnako ako to bolo s 14Tr a 15Tr)
Dobre, pobavil som sa, nie sme na železničnom fóre, konsenzus konštruktívnou debatou sa dosiahnuť nedá...Už aby tu začal jazdiť ten najsamlepší Regiojet.
"v ktorej vlak expresny vlak 221"
"do stanice Bratislava" (toto ma dlhodobo irituje, stanica Bratislava neexistuje :))
"ako vlak rychlik 834"
"where out train express train 221"
O tych medzerach ktore su zle nastrihane ani nehovorim..
Samozrejme ze rodeny Anglican by nikdy nevypotil taku kravinu ako "train fast train". A nazvat Lubicinu vyslovnost "slusnou" je pri najmensiom vtipne...
Inak prejavujes presne ten pristup o ktorom pisem o prispevok nizsie. Tvaris sa aku velku sluzbu robite cestujucim tymi hlaseniami a ziadnu kritiku neprijmas, cestujuci sa vam ma predsa klanat za to ze mu poskytujete sluzbu, ktoru si plati. Co si to dovoluju byt nespokojni!
Nemas pravdu, ZSR by uplne v pohode dovolili vozbu R vlakov 160kou. Co ZSR povolit nechcu, je aby rychliky jazdili 160 len v pripade meskani (t.j. jazdna doba konstruovana na nizsiu rychlost a podla potreby rychlejsia jazda ak treba kratit meskanie). A ZSSK nema dost rusnov na to aby pravidelne obsadila vsetky 6xx rychliky prislusnymi rusnami. Kubacek sa myslim vyjadril v tom duchu ze ked sa dokonci koridor pre Zilinu, tak vozbu 6xx 160kou budu vyzadovat a ak to ZSSK nedokaze zabezpecit, tak to proste bude musiet jazdit iny dopravca.
Pokial ide o spravanie personalu, stazovanie ma zmysel ak zlyhava jednotlivec. Ak zlyhava dobra polovica firmy tak je to problem firemnej kultury (ono to ani zdaleka nie je zalezitost len najnizsich miest) a ja nebudem pisat staznost niekolko krat tyzdenne. Dufam ze ani nemyslis vazne otazku, ako ma ZSSK riesit spravanie svojich zamestnancov. Predsa kontrolou, kratenim odmien a ak nepomoze, tak vypovedami. Tak sa to riesi v normalnych firmach.
Aby to nebolo pochopene zle, ja som stretol vela velmi milych a velmi ochotnych a napomocnych zamestnancov ZSSK. Niekolko krat az do urovne ze som na ZSSK zasielal pochvalu. Bohuzial, stale (najma v niektorych regionoch) posobi prilis vela ludi ktori prozakaznicky pristup nevideli ani z rychlika, maju pocit ze cestujucemu svojou existenciou robia nejaku strasne velku sluzbu a on ich ma ucievat a ticho sklonit hlavu ked po nom stekaju, nie to este nieco chciet. A bohuzial firemna kultura ZSSK je nastavena tak ze toto podporuje.
Vybrané rýchliky 6xx by už aj v súčasnosti mohli jazdiť 160 km/h za predpokladu, že by vlak spĺňal nasledovné podmienky:
1, vlak ťahá rušeň s ETCS (v súčasnosti dosť často)
2, všetky vozidlá v súprave sú schopné jazdy rýchlosťou 160 km/h (dá sa vyriešiť)
3, vlak má dostatočné brzdné percentá
Ale ŽSR o tom nechcú ani počuť a odôvodňujú to tým, že je potrebné dávať predvídaný odchod vlaku aj z dôvodu obsluhy priecestných zabezpečovacích zariadení. Ako je všeobecne známe, rýchlosť 160 km/h by sa týkala len modernizovaného úseku trate 120, kde sa žiadne priecestie nenachádza. Takže nič iné, len výhovorky "lebonikdysatotaknerobilo" a "nedása"
Fakt sa ti zdá byť "vlak rýchlik" normálne? Hlásenie je predsa nahraté po jednotlivých slovách, tak sa nevyhováraj. Neochota prijať kritiku svedčí o tom, že máme do činenia s ďalším zamestnancom ZSSK...
A ten rodený Angličan alebo Nemec by to preložil inak? Alebo ideme hľadať chyby aj tam, kde nie sú? Vlak Rýchlik 831, čo je na tom zlé? Alebo sa malo celé hlásenie nahrať pre každý vlak zvlášť? Kto chce, pochopí, to nechce, bude hľadať chyby. Radšej to hlásenie vypneme, však kedysi sa nehlásilo, a bolo dobre, teraz, keď sa hlási a popri tom tá pani má veľmi slušnú výslovnosť angličtiny aj nemčiny, tak odrazu je to zlé
Problem ZSSK spociva v mnozstve malych detailov, ktore v sume sposobuju zly celkovy dojem.
Napriklad take hlasenie vo vlakoch. Preco to nahovorila jedna osoba v 3 jazykoch?! To nenasli na Slovensku rodenneho Nemca a Anglicana? A k tomu to nezmyselne znenie: "...train fast train 831...". Ani nemusim vediet anglicky, aby som vedel, ze pouzitie slova vlak dvakrat v troch po sebe iducich slovach asi nebude celkom normalne.
Máš v tom riadny chaos...ZSSK by veľmi rada vozila 6xx rýchliky 160kou, ale to nie je o tom, že si ZSSK zmyslí dnes, že od zajtra budeme jazdiť 160kou, problém je niekde úplne inde. A v rušňoch to nie je, vhodné rušne sú, po určitých úpravách v radení by túto požiadavku spĺňali aj súpravy. To, že ŽSR ako správca infraštruktúry sa stále oháňajú ohrozovaním bezpečnosti ako faktorom, ktorý zabraňuje zvýšeniu rýchlosti 6xx rýchlikov je vec iná, takže tam treba smerovať otázku, prečo?!
Čo spraví ZSSK s tým, že sa niektorí zamestnanci správajú tak ako sa správajú, ak o ich správaní nič nevie. Ak nie si spokojný so správaním konkrétneho zamestnanca, treba napísať sťažnosť, vec sa prešetrí a bude to určite zmysluplnejšie ako vyplakávanie na fóre. Je to o konkrétnych ľuďoch, ZSSK ako zamestnávateľ ich môže školiť, koľko, chce, keď sa niekto nechce správať podľa etického kódexu, ako ho zamestnávateľ donúti? Tým sa dostávame k tomu, čo je napísané v prvej vete tohto odstavca.
Podmienky budu zaujimat aj mna, nemam ale predbezne dovod predpokladat nejaky zasadny problem.
Ake paky ma ministerstvo? ZSSK nema vozy v zodpovedajucom stave - MDVRR ma vycarovat dalsie peniaze na ich nakup? ZSSK nevie ani len vozit 6xx rychliky 160kou, lebo nema vhodne rusne. Z coho to zaplatit? ZSSK je dlhodobo neschopna skolit svojich zamestnancov aby sa dokazali aspon slusne spravat k zakaznikovi a nepovazovat ho za triedneho nepriatela. Co s tym ministerstvo spravi, ked touto firemnou pseudokulturou je cela ta firma nasiaknuta? Zrovna v tomto bode len pomoze ked zamestnanci ZSSK konecne pochopia ze nie su nenahraditelni, nemaju garantovanu svoju pracu naveky a ze skutocnost ze maju koho vozit si maju vazit.
(Cim nechcem povedat ze mi obcas nieco neujde, v takom pripade ale velmi rad prijmem akekolvek zdrbanie ma za neprimeranu reakciu z mojej strany ? A ospravedlnujem sa za uz fakt dlhy OT.)
Len ma budú zaujímať podmienky, za akých ju budú tendrovať.
Inak páči sa mi ako kričí ministerstvo, že ZSSK nie je nič schopná urobiť. Na druhej strane má ministerstvo najväčšie páky na to, aby to dokázalo napraviť. To mi pripomína: "zlodej, kričí chyťte zlodeja."
Poľa info čo mám ja, tento termín by to nemal byť.
Inak som zvedavý, ako sa týmto rozbije relácia BB - Mt - Za.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Ake paky ma ministerstvo? ZSSK nema vozy v zodpovedajucom stave - MDVRR ma vycarovat dalsie peniaze na ich nakup? ZSSK nevie ani len vozit 6xx rychliky 160kou, lebo nema vhodne rusne. Z coho to zaplatit? ZSSK je dlhodobo neschopna skolit svojich zamestnancov aby sa dokazali aspon slusne spravat k zakaznikovi a nepovazovat ho za triedneho nepriatela. Co s tym ministerstvo spravi, ked touto firemnou pseudokulturou je cela ta firma nasiaknuta? Zrovna v tomto bode len pomoze ked zamestnanci ZSSK konecne pochopia ze nie su nenahraditelni, nemaju garantovanu svoju pracu naveky a ze skutocnost ze maju koho vozit si maju vazit.