Podľa mňa by sa v Predajnej malo stáť. Dobrým modelom je trať Zvolen - Banská Bystrica - sú tu v podstate 2 typy vlakov - Zr (stoja len Zvolen os. st., Zvolen mesto, Sliač, BB mesto, BB) a Os (tie stoja úplne všade). Podobne aj všetky vlaky smerom na Žilinu stoja v Hornej Štubni obec.
Možno so mnou nebudete súhlasiť, možno áno, ale ja by som takéto niečo spravil aj na úseku BB-Brezno. Podľa mňa by každý osobný vlak mal stáť všade, teda aj v Predajnej (možno okrem Príboja). Aj tak sú tam pomalé jazdy, brzdenie, čiže pre cestujúceho minimálne zdržanie. Naopak, nechápem prečo REX-y nezastavujú v Slovenskej Ľupči a v Medzibrode by podľa mňa zase stáť nemuseli, ak je to len kvôli križovaniu, s tým by sa určite dalo pohrať, aby tomu tak nebolo. Aj vlaky na Harmanci jaskyni sa križujú, niekedy aj zastane, no oficiálne sa tam nestojí.
K prestupom v Žiline súhlasím, že iné je sedieť vo vlaku a človek má aspoň akú-takú istotu.
Ďakujem, že aspoň niekto spomína Predajnú. Ja som to riešil aj minulý rok a požadoval som 5 párov denne a oni mi nechali 3 pričom ten nočný pár je úplne nezmyselný. Vždy sa našli cestujúci, ktorí u nás v Predajnej nastupovali/vystupovali, ja som využíval aj sieťový lístok a teraz si môžem pískať.
A tiež prečo vlaky nekrižujú v Dubovej, ale všetko bud Podbrezová, Medzibrod alebo Slovenská Ľupča.
Dúfam, že tie BB - ZA budú mať aspoň priame vozne do Prahy a neodrežú nás už absolútne od sveta (kedy sme mali priame spojenia do Prahy, Poľska i Maďarska).
Prestupy v ZA sú síce krásne, ale nikdy nikto negarantuje, že ho stihneš - keď sedíš priamo vo vozni, ktorý ide celú trasu, aj keď mení medzitým formálne číslo vlaku, ak sa niečo výnimočné nestane, tak sa dovezieš do cieľa cesty isto.
No som zvedavý, čo to vytvorili. Súčasne by ma zaujímalo, prečo nemôžu Os vlaky zastavovať na zastávke Predajná - najprv tam stáli každé dve hodiny (potom zrušili posledné večerné) a teraz dva páry za deň + tie posledné večerné, ktoré predtým zrušili, pričom čas jazdy sa neušetril a navyše sú tam prestoje pri stretávaní v Medzibrode a pod., a teda nie je problém poskytnúť možnosť cestujúcim použiť železnicu - lenže sa jednoducho nechce, aby to náhodou niekto nemohol použiť. Hlavne že v Príboji stojí skoro všetko, prípadne akože na znamenie (i tak tam zastanú vždy, takže neviem, prečo sa to tvári, že na znamenie) a skoro nikdy tam nikto nenastúpi a ani nevystúpi (napr. večer o štvrť na desať do BB nikdy nikto a poobede o trištvrte na jednu do BR dvaja ľudia vystúpili, nenastúpil nikto, je skúsenosť pri mojich jazdách za rok).
Neviem, čím je podstatné sa dočítať, od kedy tam tá zastávka je (novinka to nie je). V každom prípade je tam už roky rokúce (myslím, že kľudne v desiatkach sa to dá počítať). Podľa máp siete MHD to vychádza, že pod názvom "Tajovského , pod nemocnicou" je tam už zo 4 roky - pôvodne mala názov "Podlavice, ZŠ".
Najdolezitejsie zmeny ramcoveho navrhu GVD v okoli BB:
- Celodenny dvojhodinovy takt BA-BB, vratane noveho R 847 Hron o 20:01 z Bratislavy.
- V tejto suvislosti sa vlaky cez Stubnu skracuju na trasu BB-ZA, pricom ziaden vlak nebude pokracovat do Prahy. Vynimkou je prvy ranny vlak do ZA a posledny vecerny vlak zo ZA ktore pojdu priamo z/do Zvolena, kedze v tom case nejde R z/do BA. Druhy vlak do ZA bude zacinat v BB a mat pripoj zo Zvolena v podobe Zr 750 slovakrail.sk.
- Polana je zachovana ako doteraz.
Ramcovy navrh GVD by mal byt pristupny v najblizsich dnoch.
A ešte Os 7718 BR (16:09) - BB (17:15), ktorý chodil len v X, bude jazdiť už aj v nedeľu a 1.IX. (okrem nedieľ v období od 5.VII. - 30.VIII.), a teda bude mimo leta robiť v nedeľu prípoj k R 1532 Skalka do BA s odchodom z BB o 17:20.
120 (180)
- zrušený REX 731 BA - Leopoldov
- zrušený REX 864 Koliba v úseku TT - BA
- IC RJ majú doplnenú poznámku s odporučením rezervácie (všeobecne)
- nové IC 410 RJ KE (23:23) - BA (4:21) - premáva v 4/5, 5/6 a 7/1
- nové IC 411 RJ BA (23:28) - BA (4:45) - premáva c- zrušený Os 3300 v úseku TN - Zlatovce
- Os 3305 v úseku TN - Púchov vedený o 10 minút neskôr
- R 603 Čingov premenovaný na Krka
- + nejakú úpravy v poznámkach o neprípojoch
121
- Os 3114 Nové Mesto nad Váhom - Stará Turá už bude premávať denne (predým len v a v 6 a + trasa predĺžená aj o úsek Stará Turá - Myjava
- Os 3109 Stará Turá - Nové Mesto nad Váhom už bude premávať denne (predým len v
123
- Os 3804 Trenčianska Teplá - Horné Sŕnie vedený o 10 minút neskôr
127 (180)
- nové EC RJ 1018 KE (21:23) - Praha (6:18) - premáva v 4/5, 5/6 a 7/1
- nové EC RJ 1019 Praha (21:56) - KE (7:00) - premáva v 4/5, 5/6 a 7/1
- u Ex vlakov na Ostravu sa ruší mobil bar
128
- nový Os 4022 Čadca (13:33) - Makov (14:29) v X
- nový Os 4027 Makov (13:40) - Čadca (14:29) v X
130
- Ex 530 Hron BB - BA ruší sa reštauračný alebo bistro vozeň
- R 810 Gemeran a R 813 Sitno pribudne reštauračný alebo bistro vozeň
- R 830 Tajov a R 835 Urpín pribudne reštauračný alebo bistro vozeň
- R 870, 871, 872, 873, 874, 876, 877 a 879 sa menia na kategóriu REX
- Os 4640 KN - GA a Os 4656 GA - BA sa zlučujú do jedného priameho Os 4656 KN - BA v zhodnej časovej polohe
135
- Os 4640 KN - GA nahradený vlakom Os 4656 KN - BA
- Os 4625 a Os 4627 majú doplnené poznámky o nečakaní na prípoje, ale nie sú vysvetlené
140
- Os 5523 s priamym vozňom Topoľčany - TN
- Os 5003 NZ - PD už bude v úseku Topoľčany - PD premávať denne (predtým len v
- Os 5015 v X s priamymi vozňami NZ – PD
- Os 5071 Lužianky (20:45) - Topoľčany (21:25) posunutý do skoršej časovej polohy s predĺžením trasy už z Nitry (20:14) - Lužianky (20:24) - Topoľčany (21:10)
- Os 5120 NR - Leopoldov v úseku NR - Lužianky posunutý do neskoršej časovej polohy NR (20:22) - Lužianky (pr. 20:31); po zmene asi zabudli zrušiť priame vozne NR - Topoľčany na Os 5120
- Os 5143 Zbehy - NR posunutý do neskoršej časovej polohy v úseku Lužianky (20:34) - NR (20:44)
- Os 5143 Zbehy - NR posunutý do skoršej časovej polohy v úseku Zbehy (20:17) - Lužianky (20:23)
145
- nový Os 5616 Horná Štubňa (10:17) - PD (11:11) - doplnenie 2-hodinového celodenného taktu
- nový Os 5617 PD (10:41) - Horná Štubňa (11:41) - doplnenie 2-hodinového celodenného taktu
- zrušený Os 5620 HA (15:40) - PD (16:11)
- zrušený Os 5621 PD (14:01) - HA (14:31)
- zrušený Os 5622 HA (16:40) - PD (17:11)
- zrušený Os 5623 PD (15:41) - HA (16:16)
150
- Ex 530 Hron BB - BA ruší sa reštauračný alebo bistro vozeň
- R 810 Gemeran a R 813 Sitno pribudne reštauračný alebo bistro vozeň
- R 830 Tajov a R 835 Urpín pribudne reštauračný alebo bistro vozeň
152
- zrušený Os 5930 LV – Čata
154
- Os 6101 Hronská Dúbrava (6:44) - Banská Štiavnica (7:13) bude premávať už len v X
- nový Os 6181 Hronská Dúbrava (7:30) - Banská Štiavnica (7:59) v 6 a +
160
- zrušený Os 6211 ZV (11:23) - Fiľakovo (12:53)
- nový Os 6211 ZV (21:30) - Fiľakovo (22:57) v X
- Os 6230 LC (22:29) - ZV (23:40) posunutý do neskoršej časovej polohy LC (22:40) - ZV (23:50)
- R 1933 Novohrad bez vozňa so zdvíhacou plošinou a kupé na prepravu imobilných cestujúcich, pojazdnej úschovne batožín, možnosti rezervácie miest pre bicykle, bez zjednodušenej prepravy batožín, rozšírenej prepravy bicyklov pod dohľadom cestujúceho, bez kupé vo vozni vyhradeného pre cestujúcich s deťmi do 10 rokov a bez Wi-Fi
- R 810 Gemeran a R 813 Sitno pribudne reštauračný alebo bistro vozeň
170
- Ex 530 Hron BB - BA ruší sa reštauračný alebo bistro vozeň
- Zr 1841 Strečno a Zr 1850 Blatnica pribudne reštauračný alebo bistro vozeň
- Os 7304 doplnená poznámka o priamych vozňoch do Margecian, že premávajú len v 6 a +
- Os 7355 v úseku Radvaň - Veľká Lúka posunutý do skoršej časovej polohy Radvaň (8:43) - Veľká Lúka (8:55)
172
- oprava času príchodu prípoja od Os 7722 do ZV (22:04)
173
- REX 780, 781, 782, 783 a 785 budú zastavovať namiesto Telgártu na zastávke Telgárt penzión
- Os 7771 v úseku Dobšinská Ľadová Jaskyňa - Dedinky posunutý do skoršej časovej polohy Ľadová Jaskyňa (3:49) - Dedinky (3:59)
- Os 7778 Margecany (20:14) - Nálepkovo (21:07) sa predlžuje o úsek Nálepkovo (21:08) - Dobšinská Ľadová Jaskyňa (21:51)
K najväčším zmenám GVD od 06/2015 v našom regióne by som spomenul dve veci, obe hodnotím vysoko pozitívne:
1) zmena zastavovania REX-ov - po novom sa bude stáť na Telgárt-penzión a nebude sa stáť na Telgárte
2) posun víkendového spoja do Banskej Štiavnice na 7:30 z Hronskej Dúbravy, čiže bude naň prípoj 7:16 zo Zvolena, resp. 6:37 z Banskej Bystrice. Vynikajúce ?
áno, Kysučania robia linku Turzovka - Dudince, dokonca po novom až do Hokoviec ?
Schválne píšem Kysučania, lebo v tej zmesi dopravcov (SAD Agency, SKY Lines, Stolárik, Bitala, BIOEXPRES, ALMITOUR, Kornhauser a neviem kto ešte) sa nik nevyzná a ani sa o to nesnažím, mení sa to od zmeny k zmene a od spoja k spoju ? http://portal.cp.sk/Data/pdf/L402502_150507_46745.pdf
zrušená linka arrivy Štúrovo - Dolný Kubín od 11.5.2015 opäť premáva, aj keď len po Ružomberok a prevzala ju spoločnosť SAD Agency, Vyšný Kelčov (tušim majú aj linku z Dudiniec do Turzovky ak ešte funguje). linka jazdí v pôvodných časoch a aj cez víkend, tak ako do roku 2014.
BB-Schuhu