No vzhľadom na to, že si župa tie nové vlaky neobjednáva (teda ani nefinancuje), môžu sľúbiť čokoľvek, keďže najhoršie (v prípade nedodržania slova) hrozí to, že tie pridané vlaky po čase jednudcho zrušia tak ako si napísal, že sa stalo v BSK.
Od marcovej zmeny GVD sa pridávali vlaky aj na iných tratiach na Slovensku, malo by ísť celkovo o 11 nových spojov.
K tejto teme by som pridal aj toto: http://www.slovakrail.sk/sk/aktuality/zssk-vylepsila-cestovne-poriadky-pridala-nove-vlaky.html
"Nové vlaky na úseku Zvolen – Banská Bystrica v pracovné dni (trať č. 170).
Os 7334 Zvolen (7.25 h) - Banská Bystrica (8.01 h)
Os 7339 Banská Bystrica (15.57 h) - Zvolen (16.29 h)
ZSSK pridala nové vlaky po dohode s banskobystrickým samosprávnym krajom a po prísľube koordinácie verejnej dopravy na tomto úseku."
Aby to nedopadlo ako v BSK kde ministerstvo objednalo vlaky navyse, lebo zupa slubila zredukovat subezne autobusy, potom to nesplnila a nasledne o rok sa tie vlaky zas vyraznejsie obmedzili.
V BB závode nejazdí ani ZV-891CY (v premávke bol asi len týždeň).
To je nejaké zvláštne s tým Crossom ZV-418CY, myslel som, že voz jazdí len sa nevie v ktorom závode. Toto ma celkom prekvapilo teraz.
Nevie mi niekto povedať, prečo je už viac než týždeň odstavený nový cross ZV-887CY a prečo si ešte nikto neprebral ZV-418CY? Tento voz ešte vôbec nezasiahol do premávky, odkedy bol dodaný.
Ad negatívne značky. Tie samozrejme boli aktualizované pri decembrovej zmene. Avšak z dôvodu, že linky mali platnosť len do 1. marca, neboli v nej zohľadnené termíny sviatkov a prázdnin po tomto termíne až do decembra 2015 (napr. termíny veľkonočných sviatkov, letných prázdnin a pod.). Zmena platnosti linky v tomto prípade obnáša aj aktualizáciu negatívnych značiek.
Myslím, že som napísal všetko čo som chcel a dúfam, že takéto vysvetlenie bude ako-tak postačujúce.
Ako už bolo napísané, v decembri 2014 pri celoštátnej zmene boli vydané nové CP niektorých liniek len s určitou platnosťou do 1.3.2015, nakoľko išlo o linky súbežné so železnicou a čakala sa ich redukcia. No nestalo sa tak v avizovanom termíne a preto boli vydané nové CP týchto liniek (ktoré sa od tých pôvodných líšia IBA dátumom platnosti).
V kontexte očakávanej redukcie je teda vhodné, že sa na to upozornilo v ozname, upokojiť ľudí, že nateraz sa nič neruší (aj napriek tomu, že de facto k žiadnej zmene oproti stavu spred 28.2 nedochádza). Pochopiteľne, už druhá vec je to, ako sa to sformuluje (či zmena platnosti linky, bez zmeny a pod.) ako písal 810zssk.
Celá táto "zmena" od 1.3. mala vyzerať inak. Očakával som redukcie súbežných spojov najmä na trase BB-ZV nakoľko sú vlaky zadarmo tak cestujúcich ubudlo, ale keď kraj platí za prázdne autobusy tak preto len predĺženie platnosti CP do decembra.
Ten CP mal platnost od 14.12.2014 do 28.2.2015. Zmenou platnosti linky sa mysli zrejme zavedenie totozneho CP platneho od 1.3.2015. Samozrejme ta formulacia je nespravna.
Význam negatívnych značiek sa aktualizuje spravidla k termínu hlavnej zmeny CP v polovici decembra. V takom prípade by som sa teda nečudoval - je mi jasné, že treba pomeniť termíny prázdnin, niektoré sviatky padajú na iné dni a pod.
Nechápem však, prečo sa táto zmena deje v marci. Znamená to, že u týchto liniek v decembri aktualizácia značiek neprebehla?
Len pozerám, že NIKA má jazdnú dobu v Bratislave z letiska na AS Mlynské Nivy iba 4 minúty (!). To sa inšpiroval leteckými časmi?
SAD Krupina tam má zrušený ten spoj 9:05 (1)(2)(3)+ z BB do BA.
Kováčik pridáva pondelkový spoj, ale aj spoj 8:55 z Brezna pôjde aj v sobotu (doteraz chodil z Brezna 8:35 len v x).
Keďže som len citoval z oficiálneho oznamu dopravcu, ťažko mi je vyjadrovať sa k podstate takéhoto termínu. Skúsim to teda vysvetliť ako to vidím ja.
"Zmena platnosti linky" je de facto žiadna zmena (aj keď v prípade, že táto zmena nastane k dátumu celoštátnej zmeny v decembri, dôjde aspoň k aktualizácii dátumov negatívnych značiek na ďalšie kalendárne obdobie, v tomto zmysle to zmena je).
Na druhej strane bolo jasné, že platnosť tým pôvodným sa skončí 1. marca, a čakalo sa, čo bude ďalej (keďže dotknuté spoje nenájde ani vyhľadávač spojení po dátume 2.3.). V tomto kontexte mi príde vcelku na mieste, že dopravca aspoň oznámil cestujúcim, že cestovný poriadok danej linky má predĺženú platnosť, teda ostáva bez zmeny aj po 2. marci.
Nuž teda, zamýšľaná redukcia súbežných spojov sa nekoná, odkladá na neskôr, neurčito. A veľkolepá tri mesiace očakávaná zmena sa tak degraduje na väčšinou "zmenu platnosti linky", príp. drobné minútové posuny.
Jeffko