Stačí sa pozrieť na číslo vozu - 861 009 a každému je jasné, že toto je "starý" voz z ešte prvého eurofondového balíka. Takže išlo len o nejaký presun, pravdepodobne z opravy vo Vrútkach. Ozaj som prekvapený, aké vzrušenie vyvolala úplne bežná vec ?
Pokiaľ viem tak tieto dieselové súpravy vyrába ŽOS Vrútky a keďže je jedna ŽOS aj vo Zvolene tak tam zrejme na niečo išla čo nedokázali urobiť vo Vrútkach. Toto je najpravdepodobnejší scenár podľa mňa.
Vlaky BA-BB komercne prevadzkovat nebudu, skor to vidim tak ze sa skusia zapojit do tendra na rychliky na tejto trase, ktory by mal prebehnut tento rok.
Toto je teda ohromné, ja mám ísť do BB? ? Takže pre mňa pasé. A dúfam že ak by sa im podarilo spustiť aj vlak BA-BB, dúfam že vo ZV ani nezastane a strihne to popod Stráž(nad Zvolenom).
Podla mna sa nema kto odvolat. V prvom rade predpokladam ze BSK suhlas udelil a NSK nie. Ak je to tak, BBSK skutocne licenciu vydal nezakonne a bude to napadnute - nie vsak formou odvolania sa. Odvolat sa mozu len ucastnici konania, predpokladam ze NSK nebol ustanoveny ucastnikom konania prave z tohto dovodu.
Od NSK by som skor ocakaval ze sa obratia s podnetom na prokuraturu. Realne hrozi scenar ze linka zacne jazdit a az potom bude ta licencia zrusena (kedze bola udelena nezakonne). Dalsiou moznostou je ze sud stihne vydat vo veci predbezne opatrenie do 31.1.
Ja myslím, že s tou licenciou od BBSK ešte bude aj tak problém, ak sa to NSK a BSK nebude páčiť, nakoľko podľa § 51 ods. 1 zákona č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave "V konaní o UDELENIE, zmenu a odňatie dopravnej licencie na zriadenie autobusovej linky v pravidelnej doprave je miestne príslušným dopravný správny orgán, v ktorého územnom obvode je východisková zastávka. Zriadiť autobusovú linku a zmeniť trasu autobusovej linky, ktorá PRESAHUJE územný obvod tohto dopravného správneho orgánu, môže LEN SO SÚHLASOM dopravných správnych orgánov rovnakého druhu a stupňa v územných obvodoch NA TRASE autobusovej linky." a to som teda zvedavý, ako BBSK získal súhlas od tých zvyšných dvoch krajov, inak nesplnil túto zákonnú podmienku pri vydaní licencie. Druhá vec je, že zákon je v tomto deravší ako bol a akosi v ňom nie sú stanovené podmienky, ktoré môžu byť dôvodom pre nesúhlas, resp. po splnení čoho súhlas musí byť vydaný a tak je to na svojvôli - také typicky slovenské. Takže pochybujem, že sa nikto zrazu neodvolá a že to rozhodnutie aj stihne nadobudnúť právoplatnosť. Skôr asi uspeje RJ s odvolaním na ministerstve na predchádzajúce nevydanie licencie.
A este keby niekoho zaujimali ceny z Banskej Bystrice (opat podla letaku distribuovaneho dopravcom este par mesiacov dozadu):
Obycajne cestovne:
Nitra 4,00€/6,00€
Bratislava 5,00€/10,50€
Zlavnene cestovne:
Nitra 3,60€/3,90€
Bratislava 4,50€/6,80€
Nizsia cena plati pre kreditovy listok, otvoreny listok a elektronicky listok. Vyssia cena plati pre listok na pevny datum (predaj na pobocke, v autobuse, atd.).
Ja mám pochybnosti, či bude mať plný voz hoci aj na denných spojoch - najmä keď vidím tie súčasné spoje, ktoré odchádzajú z BB do BA častokrát s pár cestujúcimi. Ale nechcem predbiehať, počkajme si na vývoj od 1. februára.
A este doplnim ze podla distribuovanych letakov by odchody z Bratislavy do Banskej Bystrice mali byt od 6:30 do 18:30 a z Banskej Bystrice do Bratislavy od 5:30 do 17:30, vsetko v dvojhodinovom takte (hodinovy takt je iba v useku BA-NR). Trochu zamrzi absencia vecernych spojov...
Vlaky zadarmo púšťajú diaľkové autobusy k vode. Za posledných 10 dní skončili tieto (uvádzam len linky idúce cez Banskú Bystricu, samozrejme každým dňom pribúdajú ďalšie):
od 1.1. linka 505503 Liptovský Mikuláš - Banská Bystrica - Bratislava (SAD Trnava / NET Lines)
od 9.1. nočný spoj na linke 701501 Bardejov - Banská Bystrica - Bratislava (ČUPA - Bus trans)
od 7.1. linka 707507 Prešov - Levoča - Banská Bystrica - Prievidza (Bendžala)
No veru, ako som to zbadal, skoro som okno na vlaku vydrapil aby som stihol akú takú fotku. http://www.vlaky.net/upload/online/diskusia/748770-1.jpg Ale čo toto tu robilo, fakt prekvapko. Uvidíme na vlakoch.net či odpíšu o čo sa jedná.
PIT