Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Cyklobus dnes skončil tohtoročnú sezónu. Žiaľ, podobne ako vlani, záver sezóny sa nevydaril. Cyklobus poznačilo nepriaznivé počasie (posledné víkendy boli daždivé) a opätovné zlyhanie financovania tohto projektu, vďaka čomu reálne hrozilo zastavenie premávky cyklobusu už v polovici augusta. Preto je oprávnené sa domnievať, že pri súčasných podmienkach v roku 2015 už cyklobus na svoje trasy nevyjde.
Kebyže dnes nenahodili cp na portáli, tak človek ani nevie že sa menili cp na prímeste k 10.9.14, ale asi len v BS. Nové cp má dopravca tiež na webe, ale info ako vždy nič. Takže mínus. ?
Neviete náhodou či dnes šiel cyklobus? Ráno pršalo, ale na obed sa ako tak vyčasilo, tak azda na Šachtičky šiel. Asi veľa chcem, ale napr. na Šachtičky koľko ľudí šlo? príp. aj nazad, ak teda premával. ?
Reply on: 810zssk #50582:
* 20 kilometrov pred krajskym mestom
Reply on: BB-Schuhu #50579:
Na specialnu cenu za plytvanie vlakokilometrami by som rad navrhol cloveka co vymyslel ukoncenie R839 vo Zvolene. Viest vlak cez pol Slovenska a potom ho ukoncit 20 kilometrov bez akehokolvek pripoja, to je naozaj logicke vyuzitie vykonov... pritom je uplne super ze konecne existuje vecerny vlak z BA na stredne Slovensko a oni to takto dototo...
Reply on: BB-Schuhu #50579:
Mám taký dojem, že na trati 170 zabudli zakresliť Ex Hron v úseku BB-ZV. Pretože na tratiach 150 a 130 je ranný Ex Hron uvedený ako z Banskej Bystrice! A tiež by inak nebol dôvod na pobyt Os vlaku 5:21 BB-ZV v stanici Vlkanová. Takže podľa mňa Ex Hron z BB zostáva, len sa stala chyba v CP. Treba sa opýtať borcov na vlaky.net ?

Naopak, vyjadrujem mimoriadnu spokojnosť s REX-ami na Horehronie. Na toto som čakal roky. Ďakujeme... !! ?
Reply on: BB-Schuhu #50579:
Takze jedine hlavne mesto, s ktorym bude mat Bystrica denne spojenie je Praha. Viva Czechoslovakia! 🙂
Reply on: brefos #50577:
Neviem či to nie sú len bludy, ale ak nie, potom by sa zišlo upraviť aj CP MHD aby nadväzovala na rozhodujúce rýchliky miesto Hrona.
Žeby ozaj mal EX Hron prestať jazdiť od nového GVD, namiesto neho pôjde rýchlik zo ZV 5:02 a z BB odchod už 4:26? Stránka vlaky.net to na diskusii len potvrdzuje, moje 2 týždňové staré info. ? A v LV prestupy na trať 152, ktorá sa možno "vytaktuje". Tento pripravovaný GVD bude ešte ozaj zaujímavý.
Konečne vlaky.net sa rozbiehajú, vraj od pondelka nešla stránka.
Reply on: BB-Schuhu #50573:
Pre vytvorenie predstavy, ako sa dá premávať po takej bývalej zubačke s rozhodujúcim sklonom 55 promile, doporučujem navštíviť na nemecko-švajčiarsko-francúzskom pomedzí trať Höllentalbahn (Freiburg in Breisgau - Titisee-Neustadt). Lenže to nie je technická pamiatka ale intenzívne využívaná prímestská trať vo veľmi bohatom a turisticky zaujímavom regióne. Mmch., kto sa tam pri návšteve ubytuje v hoteli alebo penzióne, má na celú dobu pobytu sieťový lístok na celý Schwarzwald (asi 7 IDS) zdarma!
Včera, 8.9.2014, uplynula lehota na predkladanie ponúk na 4 nové trolejbusy pre DPM BB. Som zvedavý na výsledok opakovanej súťaže, snáď čoskoro to bude zverejnené.
Reply on: Petik #50572:
Uznávam - cesta vlakom trvá zvyčajne niečo vyše hodiny (cca 63 minút), v porovnaní s autobusom, ktorý to spraví za 40-55 minút (podľa frekvencie zastávok), čo je aj tak pri vzdialenosti 30 km veľa. Pomalý úsek je najmä z Pohronskej Polhory do Tisovca. Problém by som videl predovšetkým v trati, ktorá je veľmi strmá (niekde až 50 promile), na týchto úsekoch sa nejazdí viac ako 30 km/h. Ďalšie spomalenia vyplývajú z malých polomerov oblúkov a povedzme si rovno, aj zo zanedbaného stavu trate. Teraz sa robili mosty, ozubnica a niekde prešiel opravou aj traťový zvršok (napr. od zastávky Brezno-Halny vidieť krásny nový násyp). Jazdná doba by sa opravou trate dala o niečo znížiť, ale podľa mňa len o málo. Trať je technicky náročná (stúpania, zákruty) a to je hlavný dôvod pomalej premávky. Myslím, že ani lepšie vozidlá by nemohli jazdiť rýchlejšie (resp. len o niečo).

Takže doprava by sa dala zrýchliť jedine tak, že by sa trať kompletne prestavala - vyrovnali sa oblúky, znížili sa stúpania prekopaním tunela pod Zbojskou (čo sa pôvodne aj plánovalo), lenže:
- podobnými opatreniami by sa zničil kolorit trate, keďže práve jej súčasné technické riešenie ju robí atraktívnou a priťahuje turistov
- táto trať určite nepatrí medzi priority v sieti ŽSR (skôr naopak), aby mohli spraviť zásadné investície. Môžeme byť radi, že cez leto sa spravilo aspoň to čo sa spravilo
- celkovo mám pocit, že ľudia majú radi túto trať takú aká je - je to atrakcia a mám pocit, že na tejto trati platia zásady presne opačne (čím pomalšie, tým lepšie). Aj jazda v obyčajnej 812 vie byť zážitkom. Ja si z detstva pamätám jazdy s 820 a na to nikdy nezabudnem - každá jazda bola dobrodružstvom, každá bola o niečom inom a nikdy to nebolo fádne (cca pri každej tretej jazde sa vlak pokazil, v lepšom prípade sa z neho iba poriadne kúrilo).

Verím, že sú ľudia (napr. pravidelní cestujúci dochádzajúci z Tisovca do Brezna za prácou), pre ktorých to určite pri dennom cestovaní nie je atrakcia a majú právo na rýchle spojenie. No žiaľ, asi sa musíme zmieriť, že táto trať nebude rýchlejšia nikdy. Skôr môžeme byť spokojní, že nám ostali aspoň tie 3 páry spojov. Ktovie dokedy.. ?
Reply on: Dispecer #50571:
Nee, ja myslim podla GVD. Dokonca podla navrhu GVD na buduci rok, takze sa to tou opravou rychlost nezlepsi.
Reply on: Petik #50570:
Citujem z #50569: "Vlaky po trati už od včera opäť premávajú, aj keď zníženou rýchlosťou, nakoľko na trati sa stále pracuje. "
Reply on: BB-Schuhu #50569:
Preco su vlaky na tejto trati take pomale? Brezno-Halny - Tisovec je 28km, a trva to tomu vlaku hodinu. Aky je k tomu dovod? Nikdy som tam nebol, viem, ze to ide cez horske sedlo, ale aj tak. Nepomohli by tam nejake lepsie vozidla?
Reply on: BB-Schuhu #50568:
Doprava na ozubnici je obnovená
http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=doprava-na-trati-z-tisovca-do-brezna-je-obnovena&cisloclanku=2014090003 (autor: Ing. P. Páteček)

Na tomto odkaze si môžete pozrieť aktuálnu fotoreportáž zo včera, nájdete tam fotografie nového mosta a nového priepustu pre potok, tiež aj postup stavebných prác. Vlaky po trati už od včera opäť premávajú, aj keď zníženou rýchlosťou, nakoľko na trati sa stále pracuje.

Železničiarsky sen z roku 1994 sa teda napĺňa a k jeho napleniu by malo dôjsť už o niekoľko týždňov. Budeme to sledovať aj naďalej. Však taká atrakcia len 65 km od Banskej Bystrice sa len tak nevidí, aj to je dôvod prečo prinášam aktuálne info pravidelne aj do tohto fóra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.