Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #2803:
aj trolejbus je kruta fikcia. 🙂 Kazde dalsie drahove vozidla mimo zel. trate su luxus. Zvolen ma rovnake tarifne podmienky ako BB. Supravy 840, resp. ich elektricka verzia v riadnom takte by dostatocne pokryli potreby.

Elektricka v BB nema ani historicke ani kapacitne predpoklady. Inak dozvedel som sa, ze polovicu trate do Sasovej by vedeli obsluzit existujuce meniarne.
Reply on: Petik #2802:
Je to samozrejme fikcia, ale mozno by sa jednokolajna elektrickova trat s vyhybnami (ako napr. Jablonec-Liberec alebo ostravska linka 5) medzi BB a ZV uzivila...

Len by to bolo take drahe na realizaciu, ze az. Na BB pomery radsej vysokorychlostny trolejbus 🙂 Technicky nie je problem dat s trolejbusom jazdu s Vmax=90 km/h, tam by boli problemy len administrativneho razu s Drahovym uradom, plus by sa museli objednat zvlastne vozy bez obmedzovaca rychlosti. Take 15m Trollino, jazdiace po "dialnici" z BB do ZV rychlostou 90 km/h s napojenim na existujucu siet v BB, to by bol kruty luxus 🙂
Reply on: KVKV #2801:
Elektricka BB-ZV by bola zaujimava. Myslim ze prave kvoli elektricke je na dialnici BB-ZV taka velka vzdialenost medzi jazdnymi pruhmi.
Na druhej strane si neviem celkom dobre predstavit, aky zmysel by mala.
Jedine sidlisko v BB, ktore by uzivilo elektricku je Sasova. Naco by ale bola dobra elektricka cez polia do ZV, pripadne so zastavkami v dedinach, kde je stanica vlaku... to neviem.
Uprednostnil by som kratke intervaly (15-30min) na zeleznicnej trati s integraciou bystrickej a zvolenskej MHD.
Aj ked pri systeme bystrickej MHD integrovat prilis nejde.

V ktorych dalsich mestach na Slovensku by si si vedel predstavit elektricku? Mna nic nenapada. Asi nema velky zmysel budovat elektrickove provozy s 1 linkou, ktora potom pojde raz za 10 minut v spicke.
Reply on: vasi #2793:

O zmysle električky v dnešnej dobe už tu bolo povedané. Na Slovensku dnes ,z dovodu nárastu počtu obyvatelov je niekolko miest , kde by to bol najvýhodnejší a najekonomickejší dopravný prostriedok. Ďaleko menšie mestá v Čechách by si už nedokázali predstaviť dobre fungujúcu dopravu bez nej. Typickým príkladom chybného rozhodnutia v 70tych rokoch bolo zrušenie električky v Ústí n.L. Dodnes mesto nemá rovnocennú náhradu. Ani trolejbusy to dokonale nevyriešili.
Celkom dobre by som si vedel predstaviť elku medzi BBystricou a Zvolenom pričom by tvorili páter mhd v oboch mestách.
Čo ty na to ? (a ostatní?)
Reply on: Papyr #2799:
uplny suhlas. Dobre veci v bystrickej MHD zanikaju v mnozstve (ne)podstatnych nedostatkov. Ako by sa mal dodrziavat princip Jing a Jang.

Mame asi najmladsi park autobusov v SR. Preco Ikarusy vyzeraju ako vyzeraju? Preco stale jazdi 092AG? Preco vyradili 093AG?

Mame displeje BUSE a EMtest. Preco nefunguju na 1524 (inde asi vsetky idu)?

Vacsina mesta je pod plexisklom. Preco na ceste do Harmanca viacere CP chybaju? (siel som az na Polesie, ale vsimal som si len niektore zastavky)

Preco, preco, preco ...
Reply on: LUK #2795:
Mne je tazko pisat... Ja mam Bansku Bystricu velmi rad, najradsej po mojom rodnom Presove, a to vdaka krasnemu okoliu, peknej architekture a prijemnym ludom (fakt, z BB nepoznam ziadneho vysloveneho debila, zato fantastickych ludi z BB poznam dost). Preto sa az mne samemu bridi pisat negativne veci o BB, ale MHD je tam naozaj strasna. Ano, su tam nove Karosy, aj dva Citybusy, aj displeje sa najdu (aj ked, v tej financnej mizerii BBDS nemusela kupovat prave tie najdrahsie na trhu), ale keby bolo este stale Ceskoslovensko, BB by bola co sa tyka MHD niekde na chvoste spolu s Nitrou, Kladnom a Havirovom.

Ved ani nedostatok penazi nebrani tomu, aby boli na zastavkach kvalitne primontovane cestovne poriadky, aby boli v predaji CP z jednotlivych zastavok, aby boli rozumne intervaly liniek (delitele 60-ky), a tak dalej. Ale za to vy, nadsenci z BB nemozete, rovnako ako ja nemozem za to, ze moj rodny Presov ma perfektnu MHD. Za to moze par ludi v BBDS a bystrickom magistrate (s megalomanom a psychopatom na cele), ktori bud nepochopili, o com by mala byt MHD v dnesnej dobe, kedy jej konkuruje IAD, alebo ich problematika ich vlastnej pracovnej naplne zufalo nebavi a preto robia iba nutne minimum.

Lenze, kto iny moze tento stav zmenit, ako prave obyvatelia BB? Zvonku vam nikto nepomoze... Skuste zorganizovat napriklad vystavu fotografickych momentiek z MHD z Presova, Ziliny a dajme tomu Hradca Kralove (vasho druzobneho mesta) na jednej strane, a Banskej Bystrice na druhej strane, a umiestnite ju niekde, kde ju uvidi mnozstvo ludi. K tomu nejaky propagacny text a navrhy rieseni... a mozno sa toho ludia chytia. Je to slabucka zbran, ja viem, ale co ine vam mozem poradit? 😞
Reply on: vasi #2793:
No, hodnotiť úroveň MHD podľa toho, že Tebe sa nepáčia električky, to je teda úroveň. Slušný človek hodnotí objektívne. Električka je najekologickejší a najekonomickejší dopravný prostriedok pre vysoké prepravné nároky. To je objektívna realita.
Papyr: dobre vieš, že jediná oblasť, v ktorej sa BBDS môže ako-tak porovnávať s českými MHD prevádzkami, je vozidlový park. A aj to len čiastočne, lebo v BB sa prakticky úplne ignorujú nízkopodlažné vozidlá. (Pri každej novej dodávke dúfam, že sa to zmení a napokon vždy prídu Karosy B 952/961).

Zatiaľ čo v Ostrave a iných českých mestách riešia otázky typu "aký dizajn bude mať ten nový prívešák a ako bude vybavený informačným systémom a akú bude mať výzbroj; resp. ako by sme ešte mohli zlepšiť služby, ktoré DP ponúka", tak v BB skôr, "či sa ešte neodlepil po daždi ten CP na zastávke xy a či sa dnes vôbec dostanem do môjho spoja" a pod.
Reply on: Schuhu #2784:
nastastie aspon vyvesky su na zastavke. Ale mam odfotene (aj cestu spominanej znacky na Srnkovej).

Potesilo ma, ze plexiskla sa rozsiruju po meste. Navyse vsetky co som videl boli citatelne aj po dazdoch. Skoda ze to este nedorazilo napr. do Podlavic, nehovoriac o Harmanci. V Podlaviciach su aspon normalne CP lepene priamo na plech a zatrete aj zvrchu.
Reply on: Papyr #2794:
Ja tu nechcem riešiť úroveň realizácie prepravných potrieb obyvateľov Havířova, ani porovnávať úroveň MHD s ostatnými českými mestami, ja som len chcel poukázať na to, že takýto systém (keď už musí byť), môže prepravovať ľudí aj kultúrnejšie, než sa to deje v BB. Ak je Havířov najhorší v ČR, tak potom kam zaradiť BB?
Re Ostrava: Som rád, že si vasimu vysvetlil, čo ma na ostravskej MHD fascinuje.
Reply on: LUK #2792:
To, ze Havirov vznikol ako komunisticka noclaharen pre robotnikov v ostravsko-karvinskom revire v 50. rokoch a postupom casu sa rozrastol na dnesnych 80-90 tisic, to mi je jedno. Ale ktorykolvek cesky dopravny fanusik ti povie, ze z miest tejto velkosti ma Havirov BEZKONKURENCNE najhorsiu dopravu. Ostatne mesta tejto velkostnej kategorie (50-110) su Hradec, Pardubice, Liberec, Usti, Teplice, Vary, Kladno, Budejovice, Jihlava, Olomouc a Zlin, a NIKDE to nie je s MHD tak biedne ako v Havirove, aj ked Kladno sa tomu limitne blizi.

vasi: Ostravska MHD je v ramci CR asi skutocne najlepsia. Tramvaje tam jazdia po perfektnych tratiach zvacsa na samostatnom telese s otvorenym zvrskom, maju tam monolitne vyhybky, huste intervaly, perfektne premakany system prestupov v nocnej MHD, samotne elektricky su velmi ciste, zavadzaju sa NP elektricky, DPO si rekonstruuje a vyraba aj vlastne elektricky s dokonalou bezudrzbovou vyzbrojou Cegelec.
Trolejbusy v Ostrave maju perfektny stav trolejoveho vedenia s rychloprejazdnymi vyhybkami, po ktorych sa aj rychlo jazdi, vozy su udrziavane v bezchybnom stave, DPO si vyraba vlastne NP trolejbusy Solaris (opat s vyzbrojou Cegelec), okrem nich ma aj niekolko NP 21 Tr. Ostravske trolejbusy jazdia rychlo.
Tarifny system v Ostrave je zacleneny do ODIS spolu s vlakmi CD, sukromnymi medzimestskymi autobusmi, kompletnou sietou MHD v Opave. Samozrejmostou su casove jednorazove listky, uz vobec nehovoriac o takej samozrejmosti, ako nastup na vsetky dvere.

Samozrejmostou je cistota vozidiel i zastavok, mraky digitalnych displejov, na zastavkach sa postupne osadzuju bezbarierove tzv. Kasselske obrubniky. DPO okrem ineho okrem Trollin napr. vyraba uplne nove elektricky typu KT8 s NP strednym clankom pre ruske mesto Volgograd. Opravy elektrickovych trati i trolejovych vedeni sa realizuju vo velmi kratkej dobe, takze vyluka casto nepresiahne 1 vikend.

Za seba dodavam, ze sa chcem dozit dna, kedy v Prahe budu jazdit take elektricky, ako maju v Ostrave, po takych tratiach, ako maju v Ostrave, s vylukami tak kratkymi, ako maju v Ostrave. (O trolejbusoch ani nehovoriac, Trollino by bolo pre Prahu vyhra v loterii.)
Reply on: LUK #2792:
Jednoducho zboznujem trolejbusy. A nenevidim elektricky.
Re Papyr+vasi: Ja nehodnotím históriu vzniku mesta.
Nefascinuje, ja len porovnávam to, čo som videl za pár dní pobytu. A pri takomto porovnaní sa BB nechytá. V BB chodím MHD len sviatočne, lebo každý iný spôsob premiestňovania je rýchlejší...
A ostravské trolejbusy sú viac menej len do počtu, takže neviem, čo teba na nich fascinuje.
LUK: Plne suhlasim s Papyrom. Neviem, kedy koho mohlo napadnut, ze v takej diere, ako je to "Ostravske sidlisko" Havirov, je dobra mestska doprava. Ved skoro cela Havirovska MHD sa sustreduje na dopravu ludi do civilizovanejsich miest v okoli. Tak hnusna doprava nie je ani v podobnom sidlisku Kladne.
A neviem ako si dospel k tomu, ze ostravska MHD je najlepsia. To by ma fakt zaujimalo. Osobne chodim do Ostravy dost casto, mam tam rodinu a jedine, co sa mi na ich MHD paci, je to, ze tam jazdia trolejbusy.
Reply on: LUK #2788:
To na tom v Bystrici musite byt skutocne velmi zle, ked ta tak fascinovala NAJHORSIA PREVADZKA MHD V CESKEJ REPUBLIKE, teda Havirov...
Práve začal opäť jazdiť TAM272 BCA 1040 po trojmesačnaj odstávke. Ešte ráno ho hradil I280.08GO 006AG.
O tom, že najlepšia MHD je v Ostrave, sa tu už písalo. Teraz som ale našiel ďalšie mesto s výbornou MHD. A ak vedúci pracovníci SAD BBDS chcú zachovať súčasný systém fungovania MHD, tak by sem mali ísť na stáž aby videli, ako vlastne má takýto systém fungovať.

Mesto Havířov je veľkosťou porovnatelné s BB. MHD v Havířove prevádzkuje ČSAD Havířov. Odbavovací systém je podobný ako v BB. A predsa tamojšia MHD funguje a má švih. Žiadne preplnené autobusy, žiadne prestoje na zastávkach.

Prevádzkovaných je 22 autobusových liniek (14 celodenných, 1 nočná). Zaradené sú do číslovacieho schématu prímestských liniek, tabuľky sú rovnaké ako v prímestskej, ale na zastávkach sú klasické MHD-éčkové vývesky s rozdelenými odchodmi v prac. dni, sobotu, nedeľu a sviatok. Na zastávkach sú vcelku vkusné označníky: http://www.csad-havirov.cz/hav/pic/pic_os_2.jpg
Väčšina liniek je pekne odtaktovaná s prekladmi. Vyťaženejšie spoje sú zdvojené. Za celý čas som objavil len jeden spoj, ktorý bol veľmi plný, v ostatných by na spočítanie stojacich cestujúcich stačili prsty na oboch rukách (podotýkam v špičke!!!).

Vozový park je tvorený hlavne Karosami B732/932/952. V menšej miere sú zastúpené aj B741/941. Vyskytuje sa aj zopár vozov Agora, SOR a Vario (nie som si ale istý, že sa používa v MHD). Celkove je v dobrom technickom stave, 30% je prestavaných na pohon zemným plynom. Tieto sú v celozelenom nátere, ostatné sú biele alebo klasické červeno-biele.

Používa sa odbavovací systém EMtest. V novododaných vozoch aj s vonkajšími tranparentami. V každom voze sú hodiny. V starších vozoch sa používajú plastové tabule. Toto by som vytkol ako nedostatok, lebo aj na prednom okne je len malé číslo a na niektorých vozoch nie je trasa ani na bočnom okne. Na zadnom okne býva číslo zobrazené systémom a lá Pragotron. Celkove to pôsobí dosť nevýrazne.

Cestovné sa uhrázda v hotovosti alebo elektronickou peňaženkou, alebo je možné využiť predplatné časové lístky. Podľa druhu karty pokladňa pípa asi piatimi tónmi.

Ceny cestovného v MHD:
Základné cestovné 10,- Kč(v hotovosti)/6,30 (z čip. karty)
Zľavnené cestovné 5,-/3,-.
Prestup z čip. karty do 45 min. 3,20 resp. 1,50.
Dôchdcovia platia v prac. dni v čase 4.00-8.00 a 12.00-16.00 plné cestovné, v ostatnom čase zľavnené cestovné...

časové CL z čip. karty (neprenosné):
1.pásmo 2.pásmo 1.pásmo zľ. 2.pásmo zľ.
7 dní 70,- 75,-
30 dní 230,- 240,- 115,- 120,-
90 dní 620,- 650,- 310,- 325,-

Ceny cestovného sú ale vylepené len vo vozidlách...

Webová stránka je troška všeobecná: http://www.csad-havirov.cz/hav/index.php
Reply on: Schuhu #2784:
Nechcem obhajovat debilov co take nieco robia, ale je smiesne, ked dopravny podnik pouzije ako staly oznacovnik nieco, co je privarene k staremu kolesu a len tak pohodene v priestore zastavky.
Ondro: asi mas pravdu. Tak, ako vacsina slovenskych miest.
To Vaše mesto je fakt škarede.Je to jednoducho dedina.Som nim sklamaný,ale respektujem jeho moznosti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.