Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
pjekne fotocky 🙂
Hehe, no konečne som uploadol update k 1.4. 🙂
Ceny vozidla sú závislé aj od počtu nakupovaných vozov.

Kami: mám taký pocit, že Citybus krátky stojí cca 8,5 mil. Kč.

Petik: tie ceny v Prahe tuším zverejňovali len v Citybusoch.
Životnosť majú asi rovnakú ako autobusy. To iba električky vydržia aj 30 rokov. 🙂

O.P.: to ste ma veľmi nepotešili. Čakal som aspoň 4 B 961.
V dnešnom vydaní Vestníka verejného odstárávania som sa dočítal,že na základe výsledku verejnej súťaže na dodávku autobusov pre MHD v B.Bystrici dodá f.y.BB KOMES v roku 2002 tieto autobusy.

KAROSA B 932E.1694-1ks.4 851 366 Sk s DPH
KAROSA B 941E.1964-2ks:15 080 846 Sk s DPH
Tykadla su naozaj drahe. Ale zivotnostou sa im uz nove autobusy vyrovnali. Porovnaj:
do 1990 - Karosa 700 - 6 rokov
po 1990 ... 8 rokov
Karosa 930 - 10 rokov
Karosa 950 - 12-15 rokov (rovnako Citybus)
- vsetko nominalne. Trolejbus vychadza na 10 rokov (r.v. okolo 1990)
Tak ja viem:
SOR C9.5: 2,680,000 Kc bez DPH (zakladni vybava, rok 2001)
V Prahe zvyknu cenu autobusov aj s datumom zakupenia vyvesit vo vnutri. Ale uz som si to davno nevsimol. Mozno to robia len niektore garaze - neviem, cestou domov sa pozrem.
Tie tykadla su teda dost masne. O kolko dlhsiu zivotnost to ma oproti busu?

K tej Ziline - v Ziline som bol len par krat a fakt si nepamatam, ci je to mesto kopcovite alebo rovinate.
Bystrica je vzhladom na svoj kopcovity charakter pre trolejbusy ako sita 🙂
Takze mozno aj preto by mohla mat v tomto prednost pred Zilinou - hoci za bolsevika sa takto asi neuvazovalo a ulohu zohralo zrejme to, ze BB bola krajske mesto.
Fero: cele to bolo (je) o politike. Iba tato vlada (myslim dopravu) nepridava svojim kamaratom. Na druhej strane neviem ci je prave najvhodnejsie konzervovat stav z roku 1997, upraveny o inflaciu.

Petik: nepoznam vsetky ceny, ale C954 stoji 4.1 mil, B952 do 5 mil, B961 okolo 7 mil (6 mil Kc), Citybus solo 8 mil, klb cca 13 (11 mil Kc), tykadlak 15Tr cca 11 mil, 21Tr (solo nizkopodlazny) podobne. Konkretnu cenu Ti nepovie nik, ani obchodny namestnik Karosa s.r.o. - zalezi od kurzu, vybavy a inych okolnosti.
Majkl #157:
Tie stare Ikarusy patria do Technickeho muzea. 😞
Ale vzdy mam celkom dobry zazitok, ked sa tym mozem previezt. Aj ked sa mi to stava tak raz za rok.

Za 4 B961 ale kupis tipujem 2 15Tr a este menej tych novych:(.

Viete niekto kolko presne stoja busy/tykadla?
Vzhladom na vyvoj ceskej koruny to bude stale drahsie...
Fero: odkiaľ mala Žilina toľko peňazí, hlavne do roku 1998 by sa tiež dalo debatovať 🙂
Petik: videl by som to inak: o 2 roky už možno neuvidíš Ikarus bez GO v uliciach mesta 🙂
Veď za iné roky sa kupovali väčšie počty, ale zober si, že BBDS môže za cenu 4 B961 kúpiť 8 ks B952.
Kami, prepac mi, ze som z teba spravil Kamila(ale paci sa mi to viac).
Kamil: Nejde predsa o to,ci BB alebo ZA vyhrala v pocte obyvatelov. Pokial viem, nikdo taku sutaz nevyhlasil(ale BB tuto vec postavila za komunistov do polohy sutaze). Ide o to, ze tych cca 250 milionov Kcs na trolejbusy dostala BB ako darcek od komunistov zo statneho rozpoctu. ZA uz v novych podmienkach dostala na trolejbusy dotaciu od statu 100 milionov Sk z celkovych zhruba 700 milionov. Cize vacsinu financii sme si museli zaobstarat pozickami a uvermi. Tieto peniaze bude musiet ZA vratit aj s urokmi a budu mestu chybat zasa niekde inde.
Podla tejto stranky ma bystricka MHD 121 vozidiel(zhruba polovica su klbaky, asi 30% tykadlaky).
Ak bude obnova vozoveho parku pokracovat tymto tempom #152 #153), budu sa vozidla dozivat zhruba 30 rokov (121/4).
😞
oprava - 4 kusy klbovych busov
Majkl: keby som vedel kde som pocul o Kremnicke 😞 Ci som to cital, alebo pocul, neviem. Ale bolo to tento rok. Myslim

Petik: tie naklady budu urcite celkove, so vsetkym.

all: mam info o hospodareni zavodu MHD za rok 2001. Mali vynosy 207,17 mil, naklady 206,55 mil, zisk 612 tis Sk (zlepsenie o 1,29 mil). Naklady pokryli z 72% trzby, 26% dotacia a zvysne 2% su z inych cinnosti. Na tento rok je plan 500 tis. zisk a nakup 6 ks B961 z dotacie - tot riaditel BBDS pre SITA (Smer 26.3.)
Na K-reporte je diskusia o energetickej narocnosti MHD a je tam jedna zmienka aj o trolejbusoch.
Podla nazoru diskutujucich je cena energie na 1 km asi 4 Kc (5.4 Sk).
Po pripocitani vsetkych dalsich nakladov to vraj Jihlave stoji 32.5 Kc (43.9 Sk) - podla miestneho dopravneho podniku. Tazko povedat ake vsetky naklady su v tom zahrnute (odpisy vozu, drotov, meniarni ...?)
Mate nejake ine informacie?
A ešte som zaregistroval, že 1524 je po géóčke a našťastie nemá Emtest transparenty. Snáď už od nich BBDS upustila 🙂

Výročný update k 1.4. je v mojom compe doma, ale nakoľko sa mi posral program na výrobu thumbnailov (tých malých fotiek), potrvá to ešte pár dní, kým to pôjde na net.
Na posledných Karosách boli tuším hodiny už od výroby, ale sú nezávislé od palubného počítača, t.j. treba ich zrejme nastavovať osobitne.

Nový prístrešok pribudne zrejme v najbližšej dobe aj na zastávke Úsvit. Už je to tam vydláždené.
Kami: ja si myslím, že keď sa bude niečo stavať, tak to bude najprv spojka Internátna-Kyjevské námestie. Odkiaľ máš informácie o tej Kremničke? To, že sa trolejbusy točia vo vozovni je celkom bežná prax.
trochu ulezane novinky z BB: pocas vikendovej "spicky" nasadzuju na 22 klbaky - v sobotu doobedna smena, v nedelu poobedna. Inak po starom vsetko solo autobusy.
v niektorych Karosach 900 (jazdim uz malo) som si vsimol hodiny na vnutornym spatnym zrkadlom - fakt tam neboli ?
Na zastavke Dumbierska vymenili oznacnik - klasicky dali prec a na znacku zastavka pripevnili CP s plexisklom ako na trolejbusovych zastavkach. Takisto obnovili pristresok na zastavke Rudlovska TASR, tiez ako na trol. zastavkach

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.