Dobrý deň, obrátil som sa na vašu stránku s nádejov,
že tu nájdem najnovšie aktualizované zmeny v cestovnom poriadku, konkrétne u linky 56. Na úvodnej stránke som sa skutočne dočítal, že spoje
......,56,... majú od 1.9.2003 zmenený cestovný poriadok, ale to bolo asi tak všetko. Pri poskytovaní informácií o spoji stále vychádzate z minuloročného cest. poriadku. Načo tam je? A keď už,je možné aspoň uviesť informáciu, že sa cest. poriadok aktualizuje? Alebo to tak nie je? Tvoria snáď spoje 54,55,56 nejakú výnimku? Ďakujem.
Gabina: o aky rozdiel konkretne ide? CP je posunuty, alebo su rozdielne niektore casy?
Dovodov moze byt viac:
- chyba bola uz k 30.6. (malo pravdepodobne)
- nastali zmeny aj na inych ako avizovany trolejbusovych linkach (6, 7)
Druha moznost je pravdepodobnejsia a ako som sa rozpraval s Majklom, na linke 2 sa tiez menila chronometraz (jazdne doby) a nejaky odchod.
Dobrý deň,
práve včera som s radosťou využila ponuku uvedenú na tejto stránke ohľadne cestovného poriadku MHD v Banskej Bystrici, konkrétne mi išlo o linky č. 1, 3 a 34. Hneď som sa podľa nich chcela aj orientovať. Avšak na moje prekvapenie som zistila hneď na autobusovej zasátvke: THK - Spoje a Tajovského - SOUS, že vytlačené časy vôbec nezodpovedajú novým uvedeným na zastávkach platných od 30.06.2003. Z čoho vyplýva tento rozdiel???
student/dochodca by mal tu kartu ukazat, na zlavu upozorni pipanie (2 krat, bezne pipne len raz). Nejake zvlastne ceremonie som si nevsimol. Tou kartou plati, ma tam fotku tak vidno ci je karta platna.
Na Striebornom nie je ani problem s priestorom, trolik sa moze tocit ako stoja primestske autobusy, skor s tou premavkou. V spicke su problemove miesta (pre MHD) nasledovne - nabrezie, Strieborne namestie (most cez Bystricku), most cez Bystricku v Jakube (linka 43). Na tie som pocul najviac staznosti. Cize pridanie dalsieho spoja (vylukova otocka) by cez tyzden sposobilo len komplikacie. Po dokonceni Mladeznickej je to ine, len sa nahradi cast 24.
Narodna je uz dokoncena, zhora po parcik je pesia zona, po Kuzmanicku pokracuje dlazba a dole k nabreziu je novy asfalt. Mimo planu sa spravila aj Horna Strieborna od Namestia po vyjazd z OTP banky. Len sa polozila dlazba. Dalsi usek po Strieborne je narocnejsi; treba realnejsie projekty na inzinierske siete a samozrejme peniaze.
Este k tej "mojej" otocke na Striebornom #1304, #1301).
Je tam sice malo miesta, ale jednostopa otocka pre linku tak malo frekventovanu ako L7, to by sa myslim celkom zvladlo. Hlavne pokial na tejto konecnej hned tocila naspat, tak by ziadny problem nebol. V pripade vyluky nabrezia, by sa tam musel dat zakaz zastavenia, aby sa tam mohlo tocit viac liniek. V pripade zatrolejovania Mladeznickej a zrusenia 24 by sa zaroven otockou na Striebornom namesti zlepsila moznost prestupu do Sasovej.
BTW Strieborne namestie je perfektna prilezitost pre podzemne garaze. Dufam ze ked to budu rekonstruovat, tak tam postavia aspon jedno podlazie garazi a Strieborne namestie sa skutocne stane namestim a nie parkoviskom. Nieco podobne by sa mohlo vybudovat aj v Narodnej pod ulicou a celym tym parcikom. Chapem ze nie su love, ale raz sa tento problem bude musiet riesit, pretoze aut bude stale pribudat.
Co sa tyka manipulacnych trati a spojok, nieco by sa mohlo vybudovat.
Napriklad v Bratislave si spominam na nejake trate v ulickach pri krizovatke Stefanikova x Hodzovo nam (Mierko), kde sa vsak neda normalne odbocit, lebo tam nie je vyhybka a na krizovatke su troleje tej manipulacnej trate vedene tak 10 cm nad normalnou tratou.
Podobnym sposobom by sa mohla vybudovat otocka na Hustaku (Vajanskeho namestie?), pripadne aj upravit krizovatka pod Krajskym uradom, aby v pripade nutosti mohlo rychle a jednoducho umoznit odbocenie z ul.(nam.) L.Stura k Usvitu.
Ak by sa vybudovala trat cez Karlovo do Sasovej, tak na Striebornom namesti by som nechal stalu manipulacnu otocku. V pripade trate na Mladeznicku by sa nemalo zabudnut na spojku Kyjevske namestie-Okruzna.
Ano, Kami ma pravdu, ulica Pod stranou je naozaj pre trolejbus uzka.
Ale trolejbus by sa urcite zmestil na cestu veducu na Sachticky. Je zvlastne, ze na Sachticky nechodi nijaka verejna doprava, pritom je to jedno z najkrajsich miest v okoli Bystrice. Trolejbus by mohol bud pokracovat zo Sasovej, alebo cez Partizansku, Kyncelovu a Nemce.
Vladimir: teraz karty nahradzaju aj preukazku. Je tam fotka aj meno. Ibaze vodic je jediny co moze zistit zneuzivanie. Musim sa zajtra pozriet ako to vyzera v praxi. Neviem si to teraz vybavit bez preukazky, pri platbe kartou.
Ale na stránke BBDS sa píše, že karta pre polovičné cestovné je farebne odlíšená. Ak teda používam kartu na zľavnené lístky, ktorú mi na základe nejakého potvrdenia vydala samotná BBDS, prečo dokladovať nárok znova? Alebo sa pod tým dokladovaním skrýva jednoduchý úkon: "Aha, pán šofér! Mám zelenú kartu!"?
Vladimir: preukazovat zlavu treba lebo nie je nic lahsie ako stlacit si zlavu. Nejeden pubertiak musel doplacat do celeho lebo nemal zlavu.
Dnes som otestoval trolejbusovu trasu THK - Podlavice - Nemocnica. Nic z toho nebude. Pod Stranou je fakt uzka a v starej casti sa neda rozsirit. Nepustil by som tade ani Vario. A z Podlavic do nemocnice by mohli premavat len voziky z reklamy na ST medzimesto.
Čo sa týka rozvoja trolejbusov, pripájam sa k Papyrovi a Jarovi. Žiadne technické limity pre TR sieť neexistujú. Ja som vo svojom úletnom linkovom vedení navrhol trolejbus z Vajanského nám. cez Strieborné nám. a Karlovo do Sásovej. Ak by existovala aj táto vetva, v prípade výpadku nábrežia (samozrejme jeho napájanie musí byť vhodne izolované od ostatnej siete) môžu mimoriadne jazdiť linky zo Sásovej na Fončordu cez Strieborné nám. A naopak, v prípade výpadku Karlova, možno chodiť okolo starej nemocnice. Nič, nie je obmedzené, len finančné zdroje!
V Ziline je uz dnes 2/3 podiel trolejbusovej trakcie na celkovych vykonoch MHD (t.j.zhruba 67 a trate sa stavaju dalej.Navyse po dobudovani spojnice medzi Vlcincami a Solinkami bude mozne lubovolne menit trasovanie aj pri mimoriadnych situaciach,takze v ziadnom pripade nedojde k zablokovaniu celej siete.V BB je problem to nabrezie,ked tam nieco vybuchne,tak su vsetky troliky odrezane od stanice aj centra.Treba okruhovat.
MHD moze jazdit i pomerom 70/30 v prospech trolejbusov, len musis mat manipulacne otocky, aby si mal menej zranitelnu siet, tu potom nebudes musiet vzdy vylucit celu.
Dlhšiu dobu som nebol na nete a nedá mi nezareagovať na pár tém, ktoré boli tu rozoberané:
otázka: Vlado=Vladimír?
Vlado: Tvoj nápad viesť trolejbusy po ulici
Pod stráňou je dosť nereálny, nakoľko je taká úzka, že sa tam dve autá ani nevyhnú.
I keď priznám sa, i ja som sa už pohrával s myšlienkou spojenia THK a Podlavíc. Pestovateľská je dosť široká, len asi posledných sto metrov je úzkych. To by sa dalo riešiť
zakrytím Tajovského potoka a rozšírením cesty. Nová autobusová linka by potom spájala
Mlynskú - THK a mesto. 34 by tým pádom mala už len 2 vetvy (Gaštanová a Skubín, čo by uľahčilo tvorbu a zjednodušilo cestovný poriadok).
Ad výstavba nových trolejbusových tratí: Sásovčania sa zrejme trolejbusov nedočkajú,
lebo pomer výkonov autobusy:trolejbusy je už takmer optimálny (max 50/50) a nie je technicky
možné trolejbusovú sieť ďalej rozširovať (ak by v Sásovej boli trolejbusy, pomer by bol
cca 70/30 a pri výluke by nebolo možné zabezpečiť náhradnú dopravu - nebol by dostatok
autobusov). Takže výhľadovo sa počíta najmä s dostavaním tratí na Fončorde + eventuelne oblasť
HM Tesco.
Hahahaha... "Urobte si vodičský preukaz pod vedením našich vysoko profesionálnych milých a príjemných inštruktorov. Jazdíme výhradne na vozidlách FELICIA, LIAZ a KAROSA."
Ja už síce vodičák mám, ale keď tí inštruktori sú takí vysoko profesionálni, milí a príjemní...
Dúfam, že tá LIAZ-ka sa nezvťahuje na skupinu B
Otázka: Prečo je cestujúci pri platení kartou oprávňujúcou platiť polovičné cestovné povinný preukazovať svoj nárok vodičovi? Veď tento nárok by efektívnejšie mohli posúdiť už pri nabíjaní karty v BBDS! Vodič sa takto len zdržiava.
Asi chceli zvýšiť jeho predajnosť, a tak tí, čo čakajú mapku v ňom nájdu mapku a tí, čo chcú schému, nájdu schému. A pre tých náročnejších sľúbili mapku aj schému.
Keďže Petik upozornil na stránku BBDS, tak som už po nej trochu posurfoval a objavil srandičky, ktoré som si nikdy predtým nevšimol.
Malý citát:
"Obsahuje kompletný CP MHD, informácie o tarife MHD (cenách), právach a povinnostiach cestujúcich v MHD, mapku MHD spolu so schémou siete MHD, odchody prímestských, diaľkových a medzinárodných liniek z autobusovej stanice v Banskej Bystrici."
Zaujalo ma, že ten knižný CP obsahuje "MAPKU MHD SPOLU SO SCHÉMOU SIETE MHD". Ja neviem, tam je nejaká mapka? V tom mojom exemplári je len schéma. A ako vyzerá mapka spolu so schémou? Zaujímavé...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr