Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
CO BY STE POVEDALY NA CYKLOTAXI ? povedzme ze 8 miestne dukato s privesom vas ako partiu odvezie kde budete chciet , harmanec , donovaly , sachticky , lubietova .... v pripade mensich skupin -jednotlivcov by sa robili rezervacky na www stranke , aky je vas nazor ? ❓
Reply on: BB-Schuhu #49295:
Ráno CYKLOBUS premával! Šiel 7:42 cez Harmanec (cca 4 bicykle na vlečke) smer Šturec
Upozorňujem, že cyklobus zdá sa už nepremáva. Dnes čakalo na Ďumbierskej na spoj na Šachtičky asi 5 cestujúcich, no do 13:25 cyklobus nepriešiel. Podobne nešiel asi ani včera, keďže v čase kedy mal vykonávať spoj na Šturec som ho stretol ísť úplne opačným smerom.
Na stránke dopravcu SAD ZV sa jasne píše toto: "V prípade nepriaznivého počasia CYKLOBUS NEPREMÁVA! Za nepriaznivé počasie sa považuje ranný dážď, prehánky alebo mrholenie. Pri len zamračenom počasí cyklobus premáva riadne podľa harmonogramu."
Zdôrazňujem, že dnes je v Banskej Bystrici a okolí malá oblačnosť (aspoň v dopoludňajších hodinách), teda určite nepršalo (iba ak niekomu v hlave). Nepremávanie cyklobusu teda neviem odôvodniť. Rovnako ani na stránke dopravcu nie je žiadna info k tomu, že cyklobus by tento víkend nemal premávať. Ak teda cyklobus už zrušili, prečo o tom dopravca neinformuje na svojej stránke alebo aspoň výveskou na zastávke ?? Novinka s nadpisom "CYKLOBUS v Banskej Bystrici do konca mesiaca SEPTEMBER 2013" je teda značne zavádzajúca.

Ja osobne som cyklobus rád využíval, ale tohto ťahania za nos a nekalej hry mám už dosť. Od BBSK (nie od dopravcu, s ním diskusia nie je) ako objednávateľa dopravy budem žiadať vysvetlenie tohto zlyhania cyklobusu v septembri. Žiaľ musím skonštatovať, že z mojej strany už nie je záujem využívať túto službu. Toľkej arogancie a nezodpovednému prístupu k cestujúcemu mi stačilo. Ďakujem za doterajšie služby, rád budem spomínať ?
Reply on: N/A #49292:
Tebou uvedený oznam bol ešte v priebehu včerajšieho dňa stiahnutý z webu, tak som zvedavý na zajtrajšie rekacie vodičov ?
No oznam je dostupný na www.sadzv.sk, takže by to malo platiť.
Neviem či dnes cyklobus vôbec premával. Ráno na Strieborné námestie na spoj 7:30 čakalo niekoľko záujemcov, avšak ešte o 7:26 tam cyklobus nebol. A potom o 7:34 som ho videl frčať po Štánikovom nábreží, avšak nie smerom na Strieborné námestie, ale akokeby na SAD !! ❓ Moja úvaha (neoverená) je asi taká, že vodič sa dotrepal s celou súpravou povedať ľuďom, že nepôjde, aspoň to tak vyzeralo.. ❓ Nevie niekto ako to teda bolo v skutočnosti a či jazdili tie zvyšné spoje (na Donovaly a Šachtičky)? V každom prípade je to v poslednom čase akési čudné a na cyklobus žiaľ prestáva byť spoľahnutie. Preto odporúčam každému záujemcovi, aby si radšej pripravil aj alternatívu v prípade ak cyklobus nepôjde.
ISIC karty budú v autobusoch v BBSK fungovať už od 23.9.2013 ?
http://www.mhdbb.sk/?id_menu=0&module_action__54803__id_info=32889#m_54803
Reply on: Moky #49288:
presne, súhlas ?
Reply on: PIT #49283:
ono to síce nie sú žiadne luxusné meista, ale pravdou je, že normu spĺňajú a kĺbak ich prejde bez problémov; jednak na L34 jazdila B941 touto trasou, a jednak sa kĺbak otočil aj v Skubíne. Je to podľa mňa o tom, či je vôľa, lebo veď aj s poslednou významnou zmenou (2 roky dozadu?) sa spomínala možnosť nasadenie kĺbakov na linku 34. Myslím si, že z dnešného pohľadu sa naozaj jedná o spoje, kde by kĺbak bol užitočný. Ak by sa jednalo o nejakú linku na Fončordu či na Sásovú, už by tam na 99% jazdili.
Reply on: mirkobb #49287:
Radšej pôjdem zo sídliska do mesta autom, akoby som mal na zastávke čakať 15 minút. SAD ZV preto, aby prilákal ľudí jazdiť MHD, ako vždy, neurobil nič.
Reply on: mirkobb #49281:
Aj ja si skôr myslím, že je to o neochote a neschopnosti dopravcu načúvať konštruktívnym návrhom. V rokoch 2006 až 2009 uvedenými úsekmi jazdil aj kĺbový autobus (L98/L34).
Reply on: mirkobb #49280:
To je zas ten skvely system primestskej dopravy u nas. Tri spoje za den a potom sa cudujeme ze tym nikto nechodi. Co tak tam radsej kupit jeden minibus a namiesto vozenia cez celu Bystricu spravit pekne pripojnu kyvadlovku Jakub - Spania Dolina (samozrejme s garantovanym vyckavanim na pripoje)? Usetrili by sa dve tretiny vozokilometrov (teda moznost bez narastu vozokm poskytnut dopravu trojnasobne tak casto, to uz mame 9 spojov denne) a vhodnejsie vozidlo by znamenalo dalsi pokles nakladov (opat dalsia moznost navysenia poctu spojov za usetrene prostriedky). A som uplne presvedceny ze napriek nutnosti prestupu by pocet cestujucich pribudol, kedze by bola k dispozicii ovela atraktivnejsia ponuka spojov.
Reply on: Kami #49277:
Jasne, zabudol som na SADkarske motto "MY vieme kedy VY potrebujete cestovat!"
mikrobb to popísal detailne a nie je tam čo vytknúť, a podľa mňa sú toto jediné dôvody prečo sa na linku č.34 nevypravujú kĺbové autobusy...dačo málo som aj ja odjazdil v MHD BB
Reply on: mirkobb #49282:
Prezrel som si celý úsek a jediné nepríjemnejšie miesto vidím jedine ten Rumpel a aj to by som chcel vidieť najprv naživo tade prechádzať kĺbák a až potom by sa dalo vyhodnotiť, či to je problém. Nadbehnúť sa tam asi aj dá, keďže miesto tam je, otázka je len prejazd tesne popri rohu budovy. Žiadne ďalšie problematické miesta tam nie sú, v prípade potreby postačuje doplniť dopravné značenie, ale z pohľadu polomerov oblúkov či prevýšenia tam nie je žiadne zlé miesto. Tie "značné" skolny, ktoré si spomenul sú úplne smiešne a bežne sa jazdí/jazdilo s kĺbmi vo výraznejších výškových rozdieloch - však už len to Kyjevské námestie je neúmerne horšia zákruta, o prevýšení ani nehovoriac.
Reply on: mirkobb #49281:
Ad: Pre predstavu ktoré miesta som popisoval v predošlom príspevku som vyznačil oranžovou farbou na ortofotomapke Podlavíc http://imageshack.us/a/img819/9181/8spm.jpg
Reply on: infobus #49278:
Táto problematika sa už tu na týchto stránkach viackrát spomínala aj od iných prispievateľov a mne vŕtalo v hlave, že či je za tým len neochota dopravcu vypravovať tam kĺbové vozidlá, alebo aj niečo iné..? V súčasnej dobe, keď je v našej MHD prebytok dlhých autobusov to asi o neochote nebude. A tak ma napadlo, že v tom môže byť asi aj iný "zádrheľ", skôr technického rázu, pretože z pohľadu šoféra môžu byť niektoré úseky prejazdu kĺbovým vozidlom najmä v Podlaviciach problematické! Ono v princípe by sa dalo povedať, že všade tam kde prejde krátke vozidlo, prejde aj dlhé, lenže ide o to že s akými problémami z hľadiska bezpečnosti a pod. Takýmito úsekmi sa javia až tri miesta v Podlaviciach a dá sa povedať že aj jedno pri Mestskom parku na križovatke Tajovského s ul. Janka Kráľa. Ja osobne som vždycky z tohto pohľadu považoval za neuralgické miesto z oblúk v križovatke Povstaleckej a Podlavickej cesty pri Rumpli v smere jazdy do centra! Nedostatočný výhľad na cestu zo smeru od centra kvôli rohu budovy krčmy, s nutnosťou "vystrčiť sa" viac do križovatky, ale tým pádom aj s väčším rizikom zachádzania určitou časťou vozidla do protismerného pruhu a teda potenciálne potom aj s rizikom zrážky s vozidlom v protismere, ktoré taktiež prichádza de facto v neprehľadnom obúku a pri väčšej rýchlosti môže byť doba reakcie vodiča takéhoto vozidla už príliš malá. Ďalším problémom v tejto križovatke môže byť, že v smere z Povstaleckej ulice má táto vetva sklon, čiže nutnosť zastať v križovatke a pohýnanie sa v do kopčeka môže byť najmä v zime pri neudžiavanej ceste problémom pre kĺbové vozidlo. Proste problematická križovatka z viacerých dôvodov, pričom netvrdím, že by tam nemohli jazdiť kĺbové vozidlá, všetko sa dá, ale načo riskovať bezpečnosť cestnej premávky a aj komplikovať život samotným vodičom!?
Druhým takýmto (ale už menej problematickým) miestom je odbočenie z Podlavickej cesty na Gaštanovú, kde sa zas odbáča vľavo na cestu ktorá je taktiež so značným sklonom a tak "zalomenie" kĺbového vozidla by tam bolo značné. Len pre dôslednosť treba spomenúť , že takéto miesta máme v našom meste, napr. na Kyjevskom námestí keď linka 26 odbáča na spojnicu k Mládežníckej nastáva takáto situácia, a taktiež naopak rozbeh v kopčeku keď ide opačným smerom! Niečo podobné by bolo aj pri Rumpli, len s tým rozdielom, že na Kyjevskom má aspoň dostatočný výhľad.
Tretím problematickým miestom pre prejazd kĺbových vozidiel je oblúk v križovatke Gaštanovej a Lipovej na sídlisku. Toto miesto považujú vodiči (čo jazdia tie linky tam) za najviac problémové pre prejazd kĺbovými vozidlami, vzhľadom na pomerne ostrý oblúk a taktiež úzkosť Lipovej ulice v ktorej bývajú ešte aj sproste zaparkované vozidlá! Samozrejme, že sa dá zmeniť ako samotný tvar oblúku a taktiež zakázať parkovanie na spomínanej ulici, ale to by museli páni úradníci na magistráte mesta chcieť!
Takže iba toľko, z môjho pohľadu na nasadenie kĺbových vozidiel do Podlavíc. Fundovanejší pohľad by snáď vedeli podať iní (Kami, LUK, a najmä Flying).
Predný transparent dostala už aj ZV-556CE (Pohronský Bukovec).
Už sa veľa hovorilo o posilnení niektorých spojov na línke 34 klbovími vozidlami. Prečo na to dopravca nereaguje?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.