Petik: v roku 1949 sa po ceskych a moravskych DP hladali autobusy na zacatie MHD. Raz si to mozme zopakovat . Ale az na ten TAM a nizkopodlazaky je ZV podobny. Navyse ma I280 a vek vozidiel .
A co rajmok? Pocul som len dobre ohlasy. Akurat biskup sa zrejme velmi nevyspal, lebo nonstop obcerstvenie na namesti bolo vyuzite.
BTW:
Minuly tyzden som bol v Decine (mesto velkosti Zvolena). Maju tam perfektny vozovy park. Asi v priebehu hodiny som z hospody videl toto: nizkopodlazny Ikarus, Karosa Citybus, Karosa B7xx, B9xx (kratke aj dlhe), SOR B7.5, klbovy TAMBUS.
Ono to asi závisí aj na dohode s elektrárňami. Možno by mohli dať BBDS výnimku, keďže ide o podnik verejných služieb a nie klasický ziskový podnik. Ale elektrárne sa týmto zjavne bránia proti nevyrovnanému odberu.
Petik: zeleznice su sproste. Keby DP platili taku sadzbu za kW tak v sedle nevypravia trolejbus ani tahany T813 . Zeleznice nemaju taku vyraznu spicku, este by usetrili. Vsak maju aj nakladnu dopravu a ta nie je viazana na silne casy. DP si bud dobre dohodne odber, alebo sa prisposobi. Bud ako PO, alebo ako BB. Mozno keby sa troleje postavili uz v roku 1937 kym malo mesto vlastnu elektraren, vyzerala by MHD v BB inak.
Mozno sa to zmeni, ked sa liberalizuje trh s elektrinou. Alebo by DP mohli kupovat elektrinu od zeleznic, ktore (myslim) neplatia podla spickoveko odberu.
Alebo nech si DP postavi precerpavaciu elektraren na Urpine
No neviem, podla mna by malo logiku iba jedno - tlacenie CP vsetkych liniek z 1 zastavky. Ale ak to aj niekedy spravim, tak asi len pre bratislavske CP, kedze tie su spravene v lepsom formate ako CP pre BB a KE. (Ale mozno spravim konverziu udajov do takych, ako su v BA.) A na priamu otazku "preco sa neda tlacit" odpoviem "Lebo nemam cas sa hrat s hracickami, ktore nevyuzije tolko ludi, co ine veci" Cize vsetko je o case...
Plz. neodpovedajte v diskusii, lebo si to aj tak neprecitam, kedze sem nechodim
Hehe, ked sme boli na exkurzii v žeúse, tak sa tam vychvalovali prave tymto. Je to kvoli tomu, ze nesmu v ziadnom pripade prekrocit urcity odber, lebo by platili velke pokuty.
Petik: presne neviem, neviezol som sa, ale co som pocul tak su vytazene biedne. Po konecnu sa dobiehaju. Ale mozno si ludia zvykli a vytazuju spoje z vlastnej iniciativy. Ten c-ckovy delenkar je ako stvoreny na solo voz, ibaze vodici 2ky striedaju smeny tak by to musel robit niekto z 6/7.
Mas pravdu s tou filozofiou nasadzovania solo/klb. Autobusy k tomu smeruju. Zachova sa mozno jedina 22 pre posledny vecerny spoj, inak po spicke vsetky klby pojdu do garaze. Horsie to je so sedlom, tam ostanu.
Tak otazku s tymi cestovnymi poriadkami som asi blbo pochopil.
re Solo a klb: pokial by boli v spicke nasadzovane vyhradne harmoniky a v sedle solo, tak by to zmysel davalo. Ale inak, pokial je standartny interval, tak pojde rovnaky pocet ludi v solo ako v klbe.
Zmysel by to malo povedzme na L2 na tie 2 poradia co idu v 7 min intervale.
Ten interval na L2 mi stale neda pokoj. Ako su vytazene tie vsunute spoje po 7 minutach?
Petik: nehladaj v tom zvlastny zmysel. Ziadna linka nie je urcena ako solo. Kvoli setreniu sa nasadzuju solo. V novinach odznela odpoved ze podla cisel solo staci. Neviem ti povedat ci su priamo pridelene alebo idu z ruky do ruky. Mam dojem ze 15Tr robili len spickove poradia. To by malo logiku.
Ivan: najjednoduhsie je to teraz. Vyberies si linku, smer a zastavku. Daju sa spravit aj zdruzene CP liniek so spolocnou trasou. Pri CP zo zastavky je otazne co vsetko sa ma tlacit - vsetko na jeden papier? Oba smery? Neviem, ale mozno D3k0 nieco vymyslel.
Banska Bystrica ma jednu zaujimavost, ktora nie je v inych mestach SR. Vzhladom k tomu, ze spickova elektrina je draha, v case spicky sa centralne - dispecerom - vypina kurenie vo vsetkych trolejbusoch. Za nasledok to ma miernu usporu na spotrebe elektriny a velku usporu na komforte cestujucich