VozidláElektričkyČKD Tatra T3 › #7718/II

Evidenčné číslo:7718II
Typ: T3P/VarCB3
Výrobca: Dopravný podnik Bratislava (kompletizácia); Krnovské opravny a strojírny a ČKD Pragoimex (skriňa); Cegelec Praha (el. výzbroj)
Výrobné číslo: 073/2006
Rok výroby: 2007
Sprevádzkovanie: 9.7.2007
Depo: Jurajov dvor (do 16.9.2022)
Krasňany (16.9.2022 - 5.11.2023)
Jurajov dvor (6.11.2023 - )
Súprava s vozidlom: 7717/II+7718/II
Reklamy: Podravka (12/2015 - 2020)
Nehody: Silný čelný náraz súpravy T3P #7717+7718 do súpravy T6A5 #7915+7916 v zastávke Jurigovo námestie (9.1.2008).
Rekonštrukcie a úpravy: Montáž kamerového systému (2021)
Informačný systém: BUSE BS 120
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
Posledné záznamy o vypravení:
15.11.2024 4/12
14.11.2024 4/30
13.11.2024 4/22
12.11.2024 4/18
11.11.2024 4/18
8.11.2024 4/8
7.11.2024 4/6
6.11.2024 4/18
5.11.2024 4/14
4.11.2024 4/22
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
To nename v lete ine vozy ked treba vypravovat tento srot s neotvaratelnymi oknami?
Reakcia na: TeBeCe #1:
Električku z r. 2007, teda 16-ročnú, nemôžeš nazývať šrotom. Ak je problém s otváraním okien, treba riešiť tie okná!
Reakcia na: TeBeCe #1:
Aj veľa T6 má také okná, že aj keď celou váhou tlačíš do okna a zapieraš sa o tyče a sedadlo, tak s ním proste nepohneš.
Reakcia na: N/A #3:
Hlásil si to vodičovi? To je vec, ktorú by mali vedieť dielne v pohode vyriešiť...
Reakcia na: N/A #3:
Ja som ešte v živote nestretol T3 kde sa dalo otvoriť zavreté okná. Proste, ak už nebolo otvorené, mal si smolu.
Reakcia na: Andrej #5:
Nemyslíš skôr T3G? Lebo na T3P si myslím sa v pohode otvárajú okná, na T3G to tam blokuje malá vecička (ak to má aj pomenovanie, nech to sem niekto napíše).
Reakcia na: Kubo123 #6:
Nie, ja som mal na mysli všetky. Možno som prekliatý, ja som sa potrápil s oknom aj na Pražskej wane 😅
Reakcia na: TeBeCe #1:
15.42 som ju videl a mala pootvorené okná na dverovej strane
Reakcia na: Mhr1 #2:
7718 má novú skriňu?
Reakcia na: Viko #4:
Pochybujem, že by sa im na dielni chcelo mazať gumy na oknách.
Reakcia na: Andrej #7:
Aha, tak dobre. Mal som asi príliš optimistické predstavy. 😅
Reakcia na: Kubo123 #6:
Neviem čo by malo blokovať okná na T3G. Všetky T3 dostali na prvé okno za 1. dverami takú zarážku, ktorá obmedzuje otvorenie len na menší rozsah. @Viko - aj by som sa tu vyjadril, ale nevyjadrím sa.
Reakcia na: N/A #12:
Hej to som myslel. Má tá zarážka aj nejaký význam resp. funkciu?
Reakcia na: Kubo123 #13:
Pri otvorenom okne je možné do neho ľahko a pohodlne vystrčiť hlavu, ruku alebo iný úd, lebo tam nie sú sedadlá. Vodičom môžu prekážať vo výhľade. Jedná sa o bratislavské špecifikum, lebo my máme miesto na kočík za 1. dverami, na rozdiel od ostatných prevádzok, kde bolo miesto vzadu oproti 3. dverám.
Reakcia na: S499.1023 #9:
Áno, celá dvojica 7717+18 je nová z r.2007. Inak posledná dodaná T3. Mladšie sú len K2S 7126-7134.
Reakcia na: Solider #10:
Gumy? Nie je to v sametkách? Zo skúsenosti stačilo pobehať malým toaletným mydielkom drážky v sametkách a okno išlo jedna radosť.
Reakcia na: upravovač fotiek #16:
Presne tak.
Reakcia na: upravovač fotiek #14:
Vodiči bežne riešili to prvé okno, z ktorého viseli polovice cestujúcich do výhľadu tak, že rozklepali vodiacu koľajničku, aby sa okno nedalo otvoriť. Ja nie som až také hovado, tak som to riešil tak, že som zarážku, ktorá braáni otvoreniu okna tam, kde už je hore oblúk, posunul do pozície zatvoreného okna. Na 7610 som ju mal prevŕtanú a priskrutkovanú. Chcel som vymeniť hornú polovicu prvého okna za neotváraciu z "päťstovákov" (dolná polovica okna tam nepasuje, je o chlp väčšia) ale než som dorpokrastinoval, niekto na všetkých odstavených "päťstovákoch" tie okná porozbíjal.
Reakcia na: S499.1023 #18:
Pamätám si tie rozklepané hliníky. Občas sa to dalo "pretlačiť" oknom, keď mal človek čas a hlavne vo voze bol hic, tak aj motiváciu sa s tým kašlať. Zriedkakedy som tam videl celkom civilizovanú úpravu: dieru s narezaným závitom a v ňom skrutka (tuším M5) s nízkou matkou a kontramatkou v drážke (ktorá blokovala okno tak, že šlo otvoriť o max. o 2 cm). S tým sa vybabrať nedalo, ak človek nemal náradie. Navyše často chýbal "gombík" (ostala po ňom iba diera), čo situáciu komplikovalo.

https://imhd.sk/ba/galeria-media/22/%C4%8CKD-Tatra-T3-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/64776/Interi%C3%A9r-7819

Ináč podnik musel mať stovky tých častí okien ešte v 80. rokoch, veď jedna "päťstovková" T3 ich mala 14 kusov od výroby. Keby bol podnik civilizovaný, tak by tie sklá zo všetkých vyraďovaných "päťstovkových" vozňov povyberal a vymieňal ich na všetkých T3 od roku 1975, a určite aspoň na prvých vozňoch od dodania travlo spojených súprav T3SUCS z rokov 1985 až 1989. Lenže podnik civilizovaný nebol. Navyše určite nejaké tie sklá by určite vedel splašiť aj v prvej polovioci 90. rokov z iných DP v rámci Československa. Ale ani vtedy nebol civilizovaný. Ani v 0. rokoch 21. storočia civilizovaný nebol, lebo mohol "podojiť" 28 takých okien keď sa v roku 2008 likvidovali vraky 7607 a 8435. Ale potom cpal už nedelené sklá pri inštalácii BUSE transparentov Nechápem prečo iba k transparentu, aj prvé okno mohli vymeniť.
Reakcia na: upravovač fotiek #19:
Staré T3 7501-7527 boli presklené len výnimočne, ja si to pri nich ani nepamätám. Len niektoré tyristorky boli presklené. Takže ich pôvodné okná do iných sérií nepasovali, nemalo zmysel ich zachovávať! Pozri si z dostupných zdrojov rozdiely medzi sériami T3.
Reakcia na: Mhr1 #20:
Presne na ten rozdiel okien mierim. Viď príspevok od rýchlikovej laminátky, vychádza z rovnekého nápadu. Veľkosť "celých" polovičiek okien (13 dolu a 1 hore) "päťstovkových" T3 by pasovala ako "celá" horná časť okien neskorších T3. Rozmerovo to presne vychádza. Tyristorky presklené neboli (takéto úpravy sa robili v Prahe), to sa výzbroj TV1 prehodila zo zhntých starých skriní do menej zhnitých o niečo mladších skríň, ktoré už mali "nový" typ okien.
Reakcia na: upravovač fotiek #21:
Ja som nemyslel 7610/II a 7602/II, ale niektoré staršie. Pár ich naozaj bolo presklených. Len si už nepamätám, ktoré.
Reakcia na: Mhr1 #22:
O tom nič neviem. To ako že sa vyrezávali oceľové priečky aby sa tam vsadilo "moderné" okno? To je prvý raz čo čítam že by sa to v Bratislave robilo.
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Áno. Moja starecká pamäť mi listovaním v ďalekých hĺbkach pamäte našla číslo 7611.
Reakcia na: upravovač fotiek #23:
Aký problém? Veď v Prahe takto upravili kompletne všetky.
Reakcia na: S499.1023 #25:
Ja viem že v Prahe to robili, ale neviem o tom, že by sa to robilo aj v Bratislave.
Reakcia na: Mhr1 #24:
V ktorom roku bola 7611 takto upravená?
Reakcia na: upravovač fotiek #26:
V Bratislave sa to určite nerobilo "sériovo" ako v Prahe, však v Bratislave nedokázali zjednotiť ani smerovky, núdzovú jazdu, zadné ovládanie a iné veci. Ale predpokladám, že keď nejakému vozu tie stredné priečky nadmerne prehnili, tak ich vyrezali a okno vymenili.
Reakcia na: S499.1023 #28:
Stačí sa pozrieť na takú 7841, ktorá väčšinu svojej existencie má smerovky na prednom čele, ktoré jej vôbec nepatria, vrátane toho čela. Ale stále lepšie ako v Ostrave, kde po dodávkách SUCS s hrantými smerovkami doplňovali biele "blinkre" na čelá, aby sa im podobali. Viď:

https://transphoto.org/photo/1432259/?vid=88956

Tým vozom by som sa rád povozil a sledoval všetky tie paralelné "nesilové" obvody spínať, ako aj točiť zrýchľovačom. Robia vôbec nejaké jazdy pre podobne "postihnutých" ako som ja?
Reakcia na: upravovač fotiek #29:
Pri nejakej akcii som sa v tom viezol ale už si nepamätám, pri akej.
A ani neviem, či ten voz ešte majú, keďže to bola "lokalkoškola" a v bežnej prevádzke už akcelerátory nemajú.
Mne sa viac páčilo jazdiť v budapeštianskych UV alebo v žabotlame pri strojovni, tam síce výzbroj nebolo vidieť ale zato dôkladne počuť.
Reakcia na: S499.1023 #30:
V UVčkách som teda počul riadny rachot, už si nespomínam na akej linke to bolo, ale že by som počul cvakanie (podobne ako donedávna vo Viedni) tvrdiť nemôžem. Vtedy som nečakal že "pojazdné železiarstvo" zažijem o pár desaťročí neskôr v Prahe v podobe 14T. To je doslova ako keby som vytiahol plnú zásuvku rôzneho "šróbového bordelu" a vysypal ju na zem. Niečo neskutočné. A 15T na tom nie je oveľa lepšie. Zlaté ForCity Plus ktoré máme v Bratislave. To je neporovnateľné, výberové ticho. Len našťastie nemusíme poň do Tuzexu. 😁
Reakcia na: upravovač fotiek #31:
Suhlasim. 14T to je tragedia aj v Brne a 15T ma neocarili taktiez. Za to nova 45T brnenska je skvela. 😍
Reakcia na: upravovač fotiek #27:
Krátko pred vyradením, len pár rokov.
Reakcia na: Mhr1 #33:
To muselo byť naozaj pár rokov pred vyradením:

https://imhd.sk/ba/galeria-media/4615/7611-7612-vrazen%C3%A1-do-1121

Tu ich ešte má a určite to bolo fotené najskôr od polovice roka 1989. 7611 bol vyradený v roku 1994.
Reakcia na: upravovač fotiek #34:
Ak sa to stalo už pod hotovým mostom (1991+), tak som náchylný veriť, že tá nehoda bola príčinou odstavenia eliny.
Reakcia na: Viko #35:
Alebo po tej nehode prišla o hrubé priečky a jazdila ešte dva-tri roky.
Reakcia na: upravovač fotiek #31:
Nepočuť v UV-čku cvakanie stykačov, otriasajúce celým vozidlom, to je na nafasovanie nálepky s preškrtnutou žiarovkou 😃.
Reakcia na: upravovač fotiek #36:
Tá nehoda mohla byť príčinou presklenia. Ako som písal, bolo to krátko pred definitívnym vyradením. Ja som to v premávke ani nezaregistroval, všimol som si to na JD, keď tam bola odstavená.
Reakcia na: Mhr1 #38:
V rokoch 1989 až 1993 som žil mimo Bratislavu a chodil som iba na niektoré víkendy domov, tak mi to ušlo.
Reakcia na: S499.1023 #37:
To bolo tak dávno, že si už ani poriadne nespomínam na akej trase to bolo, ale bol tam otvorený zvršok. Pamätám si že som sedel pri stredných dverách. Okrem toho som sa UVčkami viezol aj na iných tratiach, ale iba krátke úseky bez toho aby som venoval pozornosť vozidlu samotnému. Za najväčší zážitok považujem vložený dvojosák medzi dvoma UVkčami, s pneumaticky ovládanými dverami a mám pocit že ani nemal prevádzkovú brzdu (teda bol brzdený iba UVkčami a mal iba parkovaciu mechniackú brzdu: https://hampage.hu/trams/uvpot/P0005239.jpg ). Samozrejme dnes viem že to bola hlúposť, že brzdený byť musel, aj keď som si to teda nevšimol, možno to bolo celkovo rachotom, že som nezaregistroval pritlačenie a šúchanie špalkov o kolá. Vtedy som ešte nemal foťák a nefotil, škoda. Zenit EM som získal až o rok neskôr, predtým som iba príležitostne a bezmyšlienkovo "cvakal" plastovým kompaktom s plastovou optikou, doslova mydlová škatuľka. Kvalita fotiek tomu zodpovedala.
Reakcia na: upravovač fotiek #40:
Toto https://youtu.be/RtfkW43k6SM (od 0:20) sa dá nevnímať?
Reakcia na: S499.1023 #41:
Buď dá alebo si na to nespomínam, nejako sa mi to nevrylo do pamäte.