Evidenčné čísla:
  1. 4400
  2. 2412    od júla 2006
Typ: TAM 260 A 180 M - AM
Výrobca: Tovarna automobilov in motorjev Maribor, Avtomontaža AM Ljubljana
Výrobné číslo: 900000593/1992
Číslo motora: 901000039/90
Štátne evidenčné číslo vozidla (EČV/ŠPZ): BAB 45-70
BA-796FZ (od 12/2001)
Rok výroby: 1992
Sprevádzkovanie: 17.4.1992
Odstavenie z premávky: leto 2007
Vyradenie: 1.7.2009
Likvidácia: 29.11.2010
Nadobúdacia cena: 4 155 603 Kčs
Depo: Petržalka
Jurajov dvor (od 6.7.2006)
Domovská linka: 43 (po dodaní)
92/7 (2/2005 - 8/2005)
92/3 (od 5. 9. 2005 do 6/2006)
Rekonštrukcie a úpravy: Dosadenie elektronického optického informačného systému BROSE (6/1992?) - po čase sa displeje pokazili a zasklenie predného transparentu bolo zatreté sivou farbou.

Oprava rámu, nové plechy + nový náter (2004, začiatok prevádzky po GO 8.2.2005)
Informačný systém: BROSE 004.088.070 (predný maticový DOT displej, 112 x 19 px, 1764 x 303 mm), 004.082.130 (bočný, 112 x 19 px, 1200 x 210 mm), 004.083.080 (zadný, 28 x 19 px, 350 x 210 mm) (od 6/1992?)
BROSE 001.216.020 - ovládač displejov (od 6/1992?)
BUSE BS 100 (od 1999)
Charakteristické znaky: Podľa charakteristického zvuku motora dostal prezývku Bublifuk.
Krikľavozelené fólie na čelnom a bočnom okne pri vodičovi (cca od 14.2.2005).
Iné údaje: Pravdepodobne prvý vyrobený TAM 260 A 180 M s karosériou od firmy Avtomontaža.

Do Bratislavy bol privezený 25.3.1992.

Prvé jazdy mal na linke 43, kde aj dlhšiu dobu zostal. Po čase vystriedal linky 112, 119, 98, 198, 127, 181, 84 a 95.

Autobus býval dlhodobejšie odstavený kvôli rôznym poruchám.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #5:
😆 To muselo byť legendárne vozidlo. Ja si spomínam aj na kindervajce, ktoré pískalo ako šialené. https://www.youtube.com/watch?v=cxdcSqpE4J0 Našiel som aj video. 😃
Reakcia na: N/A #3:
Ak sa nemýlim pri akceleracii vydával zvuk podobny kloktaniu. Alebo ako keď fukas do slamky v pohári. Tuším v 2004 ho po dlhšej dobe oživili a kolovala urban legenda, že po cestovaní vo vleku si sa mal ísť hneď osprchovať a zmyt zo seba olovo 🤣 bolo to legendárne vozidlo.
Reakcia na: N/A #3:
Ak ti nestačí názorný popis zvuku "bublifuk" a považuješ to za osobný útok, tak potom neviem, akú odpoveď si očakával. A na tejto diskusii sa tyká.
Reakcia na: S499.1023 #2:
Je veľmi náročné z vašej strany dostať relevantnú odpoveď, alebo sa vyžívate v prejavovaní svojich osobných komplexov? 🙂
Reakcia na: N/A #1:
Ty si nikdy v detstve nefúkal slamkou do bublifuku? Alebo ponorený do vody vo vani?
Vie mi niekto lepšie vysvetliť zvuk motora "bublifuk"? Neviem čo si pod tým predstaviť.