Vie mi niekto lepšie vysvetliť zvuk motora "bublifuk"? Neviem čo si pod tým predstaviť.
Evidenčné čísla: |
|
Typ: | TAM 260 A 180 M - AM |
Výrobca: | Tovarna automobilov in motorjev Maribor, Avtomontaža AM Ljubljana |
Výrobné číslo: | 900000593/1992 |
Číslo motora: | 901000039/90 |
Štátne evidenčné číslo vozidla (EČV/ŠPZ): | BAB 45-70
BA-796FZ (od 12/2001) |
Rok výroby: | 1992 |
Sprevádzkovanie: | 17.4.1992 |
Odstavenie z premávky: | leto 2007 |
Vyradenie: | 1.7.2009 |
Likvidácia: | 29.11.2010 |
Nadobúdacia cena: | 4 155 603 Kčs |
Depo: | Petržalka
Jurajov dvor (od 6.7.2006) |
Domovská linka: | 43 (po dodaní)
92/7 (2/2005 - 8/2005) 92/3 (od 5. 9. 2005 do 6/2006) |
Rekonštrukcie a úpravy: | Dosadenie elektronického optického informačného systému BROSE (6/1992?) - po čase sa displeje pokazili a zasklenie predného transparentu bolo zatreté sivou farbou.
Oprava rámu, nové plechy + nový náter (2004, začiatok prevádzky po GO 8.2.2005) |
Informačný systém: | BROSE 004.088.070 (predný maticový DOT displej, 112 x 19 px, 1764 x 303 mm), 004.082.130 (bočný, 112 x 19 px, 1200 x 210 mm), 004.083.080 (zadný, 28 x 19 px, 350 x 210 mm) (od 6/1992?)
BROSE 001.216.020 - ovládač displejov (od 6/1992?) BUSE BS 100 (od 1999) |
Charakteristické znaky: | Podľa charakteristického zvuku motora dostal prezývku Bublifuk.
Krikľavozelené fólie na čelnom a bočnom okne pri vodičovi (cca od 14.2.2005). |
Iné údaje: | Pravdepodobne prvý vyrobený TAM 260 A 180 M s karosériou od firmy Avtomontaža.
Do Bratislavy bol privezený 25.3.1992. Prvé jazdy mal na linke 43, kde aj dlhšiu dobu zostal. Po čase vystriedal linky 112, 119, 98, 198, 127, 181, 84 a 95. Autobus býval dlhodobejšie odstavený kvôli rôznym poruchám. |
S499.1023