Evidenčné číslo:7417
Typ: Škoda 29T2 ForCity Plus
Výrobca: Škoda Transportation, Plzeň
Výrobné číslo: 10214
Rok výroby: jeseň 2015
Sprevádzkovanie: 15.2.2016
Nadobúdacia cena: 2 450 000 €
Depo: Jurajov dvor
Nehody: Nehoda s električkou #7414 pri tuneli (2.2.2022) - električka #7414 pri odbočovaní z nábrežia do tunela narazila do ľavej časti protiidúcej električky #7417. Na opravu bola električka odoslaná až v druhej polovici roka 2024.
Rekonštrukcie a úpravy: Oprava štyroch článkov skrine poškodených pri nehode vo firme Škoda Ekova, Ostrava (2024) - počas opravy zasiahla v 9/2024 areál firmy veľká povodeň, pri ktorej boli zaplavené aj podvozky tejto električky, čo si následne vyžiadalo ich opravu.
Informačný systém: BUSE BS 300, BS 301
BUSE BS 303
BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V), BS 370 (1920 × 540 px; V), BUSE BS 370 (1920 × 540 px; V)
BUSE BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (112 × 19 px), BS 210 (140 × 19 px), BS 210 (28 × 19 px)
BUSE BS 310 (11 × 9 px white)
Doplňujúce informácie: nízkopodlažné vozidlo, klimatizované vozidlo
Posledné záznamy o vypravení:
2.2.2022 4/21
1.2.2022 9/9
31.1.2022 ZV-E/3
28.1.2022 4/7
27.1.2022 9/11
26.1.2022 4/9
25.1.2022 4/5
24.1.2022 9/9
23.1.2022 9/9
22.1.2022 ZV-E/3
Všetky záznamy o vypravení

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Od 18.2. do 8.3.2019 odstavená kvôli plánovanej strednej oprave po ubehnutých 200.000 km
Od 25.6. do 14.8.2020 odstavená kvôli vadnému palubnému počítaču
Od 1.7. do 29.7.2021 odstavená kvôli vadnej klimatizácii
Opravuje sa uz ten voz ci este nie ?
Reakcia na: Petto #4:
Odstrojená je už dávno, skúsim zistiť, ako je na tom dnes, ale ružovo to určite nevyzerá...
Reakcia na: trolejbus6207 #5:
Bude to ešte na dlhšie.
Reakcia na: Solider #6:
Viem, nepohlo sa to ani kúsok, čaká sa na vyhodnotenie "súťaže" na opravu... 😠 😠 😠
Reakcia na: trolejbus6207 #7:
Len aby sme si to nakoniec neopravovali sami.
Reakcia na: Solider #8:
Obávam sa, že to nie je také jednoduché, ako opravovať T3 alebo T6A5.
V akom stave je tento voz po nehode ?
Reakcia na: Petto #10:
Postupne sa opravuje.
Reakcia na: Solider #11:
Odstrojená je už dávno, ale že by zrovna opravovala, sa nedá povedať... 😠
Už prešiel rok aj niečo od nehody, ako prebieha oprava?
Reakcia na: ES499.0001 #13:
Tak ako doteraz (= nič sa nedeje) 😠
Reakcia na: trolejbus6207 #14:
Ale super že v texte je predpoveď že viac ako rok mimo prevádzky
Reakcia na: Ma178rek #15:
Bohužiaľ smutná realita
Reakcia na: trolejbus6207 #14:
Ako dlho sa po nehode opravovala #7414. Ktorá z električiek bola po nehode viac poškodená? (predpokladám že #7417)
Reakcia na: ES499.0001 #17:
#7414 sa opravovala necelý mesiac, doplnil som to do karty voza, #7417 je poškodená podstatne viac, musí sa opraviť Škodovkou
Reakcia na: trolejbus6207 #18:
Podľa výpravy bola #7414 v premávke už 8.2.2022 (teda po 6 dňoch od nehody). Tam išlo hlavne o to, že ona mala poškodený len ľavý predný roh, čo sa dá opraviť celkom ľahko ak sú náhradné diely, #7417 mala očividne "rozpáranú" značnú časť bočnice.
Reakcia na: mirec240 #19:
Vďaka za upozornenie, opravil som
Reakcia na: mirec240 #19:
Kompletne celá ľavá časť bola oholená a porozbíjané sklá.
Reakcia na: Solider #21:
Neboli okná rozbité
Reakcia na: Balu #22:
Máš pravdu. Hoci mne sa zdá, že neskôr tam už okná chýbali.
Reakcia na: Solider #23:
Možno už boli vyrezané pre zahájenie opravy.
Reakcia na: Solider #23:
Možno zdroj náhradných dielov
Ako to vyzerá s opravou tejto škodovice?. Robí sa už na nej? Alebo ako?
Zatiaľ stále nič, možno "soudruzi ze Škodofky" ju začnú opravovať koncom septembra/začiatkom októbra...
Reakcia na: TeBeCe #28:
Ty vole, vypísať výberko takmer dva roky po nehode, som v šoku, ešte že máme električiek za vagón...
Ako som písal v príspevku nižšie, podľa môjho zdroja sa už mala od októbra opravovať, toto som teda fakt nečakal 💀 💀 💀
Reakcia na: trolejbus6207 #29:
Podľa fotoprílohy je najviac poškodený článok C02, ten bude potrebné odstrojiť a nanovo vyvariť, keďže je tam viditeľná deformácia stĺpika, ako aj obvodovej časti konštrukcie. Toto je už nad možnosti ÚD? Však sme si tu kedysi robili vlastné modernizácie. Ostatné články pod odlepení laminátov nevyzerajú byť na tom tak zle, hoci sú tiež v predmete zákazky.
Reakcia na: Solider #30:
ÚD by si na to asi aj trúfli, ale nemôžu...
Reakcia na: trolejbus6207 #31:
Takže tento tender je len pro forma, môže vyhrať aj niekto iný ako Škoda alebo nimi sprostredkovaná firma?
Reakcia na: Solider #32:
Samozrejme, snáď si nemyslíš, že Škodovka to pustí napríklad Pars-u?
Reakcia na: trolejbus6207 #33:
Škoda kúpila Pars aj Ekovu, kto iný by sa toho eše mohol chopiť? Nech mu dáme vedieť, aby sa pripravil na odkup 😀
Reakcia na: Viko #34:
ŽOS Trnava ešte nie je v Škodovke? 😂
Reakcia na: Viko #34:
Aha, o predaji Pars-u som nevedel, to sa asi odohralo v inom režime, ako pokútny predaj Ekovy, keď som to nezaregistroval...
Reakcia na: Dispecer #35:
Prosím, len nech to nerobí ŽOS Trnava!
Reakcia na: upravovač fotiek #37:
Použijú diely z panterov ktoré tam kompletizuju a budeme mať tramtrain
Reakcia na: Ma178rek #38:
Po Dubnickej pomste a Zvolenskej pomste nechcem mať ešte aj Trnavskú pomstu.
Reakcia na: upravovač fotiek #39:
Keďže už električka 2 roky stojí tak je to asi DPB dosť jedno keď bude stáť aj naďalej 😂
Je naozaj taký problém opraviť električku ktorá sa stále vyrába? Chápem že niektoré náhradné diely nejde tak ľahko zohnať alebo je náročné zohnať ľudí čo by sa do toho vrhli ale keď stojí jedna električka približne 2 milióny, je to celkom nevýhodné že to len stojí v depe.
Reakcia na: Polocan_8998 #41:
Uz je na nete zmluva na jej opravu. 😉 Skor sa hladali peniaze na opravu a par mesiacov len tak stala po nehode.
Reakcia na: Polocan_8998 #41:
V komentári #28 máš všetko 🙂
Ubehli už 2 roky od nehody a električka stále nejazdí. Už je známy víťaz toho tendra na opravu?
Reakcia na: ES499.0001 #44:
Je možné aj vyradenie bohužial😟
Reakcia na: Ma178rek #40:
Je tam "viac ako 2 roky"
Reakcia na: Škoda Forcity #45:
treba to otrieskať PRimátorovi aj EU komisii o hlavu ako sa s peniazmi daňových poplatníkov zaobchádza keďže vozidlo stálo takmer 2,5 milióna a jazdilo iba 6 rokov
Reakcia na: Škoda Forcity #45:
Vyradenie 1-2 článkov z 5 je akurát tak možné.
Reakcia na: Škoda Forcity #45:
Čo tu splietaš za nezmysly o vyradení?
Reakcia na: ES499.0001 #44:
NIE !!!
Reakcia na: trolejbus6207 #50:
Nebolo by lepšie električku poslať rovno do Škody nech sa opraví u výrobcu?
Reakcia na: ES499.0001 #51:
Zodpovední ešte nerozhodli, kto ju bude opravovať, však načo, času je predsa dosť...

Aj tak výber skončí pravdepodobne tak, že to bude opravovať Škodovka a odpoveď na Tvoju otázku je samozrejme áno, ale ružovo to nevidím
Reakcia na: ES499.0001 #51:
To sa nedá takto priamo zrealizovať, navyše už nie sú v záruke.
Reakcia na: trolejbus6207 #49:
Toto sa aj s autobusmi deje:
Najskôr odstavia z premávky, a po rokoch mimo prevádzy sa rozhodnú, že ten bus nebude opravený a bude vyradený ako napríklad sor #1838. Niečo podobné sa môže stať aj s električkou #4717
Reakcia na: Škoda Forcity #54:
Nie. Ten autobus je už po životnosti, 7417 má ešte príliš vysokú zostatkovú hodnotu na to, aby bola vyradená. Praha neopraviteľné električky posiela do Škodovky, kde zničený článok postavia nanovo. Tak ako kedysi vyrobili trolejbusu 6617 nový zadný článok.
Reakcia na: Mhr1 #55:
Len jednu vec poopravím: 1838 mala v čase nehody sotva 6 rokov, čiže sa vôbec nedá hovoriť o vozidle po životnosti.

Ináč máš samozrejme pravdu.
Reakcia na: Andrej #56:
Električka 7417 bola vyrobená na konci roka 2015 a jej posledný záznam bol 2.2.2022 a linke 4
To je síce krasne ale autobus a električka majú úplne inú životnosť
Reakcia na: Andrej #56:
Áno, ale jednak 1838 vyradili až o niečo neskôr, ak sa dobre pamätám a jednak, tu sa splnila podmienka 3 na vyradenie, teda, že oprava je drahšia, ako zostatková hodnota vozidla (podmienka 1 = vozidlo je po životnosti, podmienka 2 = vozidlo má "vyjazdenú" poslednú opravu). A v prípade električky je jasné, že aj keby sa dva články vyrábali nanovo, tak je to vždy lacnejšie ako celá nová električka, čiže nie je splnená ani podmienka 3.
Reakcia na: Mhr1 #59:
Kolegovi práve leasingovka opravila asi ročné auto po búračke nákladom o 50.000,- CZK vyšším, než je cena nového auta. Prečo to nedali na totálku, mi nie je jasné. Z pôvodného auta ostal hádam len zadný nárazník.
Páči sa mi aktualizácia o oprave...
V decembri cca bol oznam že viac ako 2 roky mimo prevádzky... Teraz niekoľko rokov
Reakcia na: Ma178rek #61:
Nebude to hotové skôr ako v roku 2025. Aktuálne bola predĺžená lehota na podávanie ponúk na opravu do 11.6.2024. Predpokladaná doba opravy je potom 30 týždňov. Keďže článok C02 má poškodený rám, bude to potrebné odstrojiť a nanovo vyvariť.
Reakcia na: Solider #62:
Pričom to vyzeralo ako banálna nehoda....
Akože nehovorím že ten voz do výpravy chýba ...
Ale tá rýchlosť opravy je žalostná
Prečo sa tá električka pôjde opravovat do ostravy?
Reakcia na: SOLARIS123 #64:
Pretože v Plzni nemajú miesto.
Počas terajších povodní bola 7417 zaplavená 😞 ten voz asi nebude tak skoro premávať
Reakcia na: Ma178rek #66:
Čože? To kde bola zaparkovaná že bola zaplavená?
Reakcia na: Andrej #67:
V Ostrava v podniku...
Možno to nebude tak tragické ale z videa a fotiek to vyzerá že spodok to zasiahlo .. tak snáď to nebude sa musieť aj komplet prekáblovať..
Reakcia na: Ma178rek #68:
Aha, neuvedomil som si že ju už stihli odviezť. Díky za info.
Reakcia na: Ma178rek #68:
Ostraváci tvrdia, že to nie je také zlé, ako to na prvý pohľad vyzerá, tak dúfajme, že bude čo najskôr späť...
Som zvedavý, kedy vyjazdí kilometre na 2.SO (ako posledná z prvej várky)
Reakcia na: trolejbus6207 #70:
Uvidíme v roku 2025 keď by mala jazdiť 🙂
Koľko mala odjazdených pri nehode??? Či sa neoplatí urobiť rovno tu SO nech je pokoj na ďalšie 3-4 roky 🙂
Reakcia na: Ma178rek #71:
Predpokladám, že veľa jej do 2.SO nechýba, keď 1.SO bola ukončená v marci 2019 a nehoda sa stala 2.2.2022
V zmluve na opravu stav km nie je, skúsim ho zistiť
Reakcia na: trolejbus6207 #72:
Iné vozy mali vo februári 2024 najazdených cez 600 tisíc km, čiže môže mať odhadom tak niekde medzi 450 až 500 tisíc km.
Reakcia na: Solider #73:
No musí mať do 400 000, keďže pri 600 000 už je na škodovkach väčšia prehliadka ...
Reakcia na: Ma178rek #74:
Vozy z prvej série majú bežne cez 600 tisíc km.
Reakcia na: Solider #75:
A to nevadí ?? Že nemajú tie prehliadky po 600000km? Asi treba napísať do médií a zase sa veci rozhybu ako vtedy keď sa sťažovalo na trollina a zrazu začali byť vypravované vo väčšom počte
Reakcia na: Ma178rek #76:
Robí sa to s nejakou rezervou myslím 20%. Aj tie prehliadky po 400 tisíc km sa robili neskôr s väčším km nábehom.
Reakcia na: Solider #77:
Plánuje sa v rámci nejakej opravy konečne obnoviť lak? Tieto vozy už fakt vyzerajú otrasne.
Reakcia na: Solider #73:
+ Ma178rek #74

Niektoré vozy majú naozaj najazdených okolo 650.000km a stále nie je vysúťažený dodávateľ veľkých prehliadok (= prúser)

7417 mala pri nehode najazdených 408.000km, v Ostrave sa rieši len oprava, pevne verím, že po návrate z Ekovy sa hneď urobí 2.SO a po necelých troch rokoch odstávky pôjde do premávky
Reakcia na: Andrej #78:
Horné dekle sa priebežne striekajú, či problém je aj niekde inde? Mne sa zatiaľ nezdalo, aby vozy ružoveli alebo to opadávalo po bokoch.
Reakcia na: trolejbus6207 #79:
Keďže nie sú ešte stále zmodernizované ústredné dielne, tak všetko sa bude musieť robiť u dodávateľa. A previezť postupne 60 električiek do Ostravy a naspäť nebude teda lacná záležitosť.
Reakcia na: Solider #80:
Neružovejú, skôr mi príde ako keby zoxidovali do oranžovej. Keď míňaju na trati nový voz alebo aj prelakovanú Tatru tak ten kontrast je fakt depresívny.