Fleet numbers:
  1. 372    1976 – 1983
  2. 7063    1983 – 2004
  3. 7120    from 2004
Type: K2 (do 2004)
K2S
Builder: ČKD - Tatra Praha
Serial number: 164399
Manufactured: 1975
In service: 1.1.1976
Out of service: June 2023
Withdrawn: 2023
Scrapped: April 2024
Acquisition price: 678 931 Kčs (modernizácia na typ K2S: 10 231 000 Sk)
Sale: Slezská dopravní a strojní, s.r.o., Horní Životice, ČR (2/2024; odpredaj za cenu 2200 €; po rozobratí odvezená 3.4.2024 na šrotovisko)
Depot: Krasňany
Ads: Twin City Liner (5/2010 - 12/2011)

Casio G-factory (1/2012 - 8/2012)

Planeo elektro + Sodastream (8 - 10/2012)

Planeo elektro + Sencor (10/2012 - 4/2014)

Freywille (11/2015 - 2/2016)

Creative (11/2016 - 4/2017)

Klingerka (4/2017 - 11/2017)

Rínok Rača (10/2018 - 2019)

Qatar Airways (1/2020 - 1/2021)
Accidents: Nehoda električiek #7120 a 7946+7945 (12.10.2004) - električka #7120 narazila zozadu do súpravy #7946+7945 pri vjazde do zastávky Račianske mýto.

Nehoda električiek 7120 a 7933+7934 (10.2.2016) - električka linky 6 #7120 narazila zozadu do súpravy #7933+7934 linky 5 pri vjazde do zastávky Hybešova.
Overhauls and changes: Vozeň #7063 dostal atypickú veľkú drevenú kabínu (199x).

Modernizácia na typ K2S v Pars nova Šumperk (2004)
Information system: BUSE BS 100 (od 1999)
BUSE BS 120, BUSE BS 120 (od 2004)
BUSE BS 210 (112 × 19 px), BUSE BS 212 (112 × 19 px), BUSE BS 212 (112 × 19 px), BUSE BS 210 (28 × 19 px) (od 2004)
BUSE BS 200 (od 2004)
Specific signs: Vozeň #7063 dostal na zadné čelo hranaté svetlá ako mali T3SUCS.
Last records of service:
8 Jun 2023 7/3
6 Jun 2023 1/7
5 Jun 2023 7/8
2 Jun 2023 7/17
1 Jun 2023 7/11
31 May 2023 7/17
30 May 2023 7/14
29 May 2023 7/2
28 May 2023 4/6
27 May 2023 4/14
All records of service

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vozidlo už dojazdilo.
Reply on: N/A #1:
Ako to?
Reply on: Viko #2:
Dnes bola odvezena na Jurak na tu istu kolaj ako ostatne rok a viac odstavene K2S a podla vsetkeho uz do premavky nezasiahne.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Ja si pamätám ešte 7063 a teda bola jedna z tých horších K2. Ako K2S si ten voz už moc nepamätám, už som viacej využíval IGK (individuálny gumokol) v rámci mojich presunov v rámci mesta. Každpoádne považujem každú jednu odstavenú K2S (a zároveň každú zachovanú T3G v premávke) za úspech.
trolejbus6207

trolejbus6207

Skončila platnosť elektrorevízie, jej obnova je finančne náročná, takže sa odstavuje.
Reply on: trolejbus6207 #5:
Môžem sa spýtať, aká hodnota predstavuje finančnú náročnosť? Podobne je na tom vraj aj 7303+04..
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: N/A #6:
Netuším, skúsim zistiť...

Dubnické pomsty mali byť už dávno zošrotované, to je naozaj iba požierač peňazí, pevne verím, že sa nimi už nikto nebude mať čas a chuť zaoberať
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: N/A #6:
Samotná elektrorevízia nie je drahá, ale jej vykonanie je pracné a časovo náročné - rozobranie, meranie, skúška priloženým napätím, zasa meranie a skladanie. Problém je v tom, že neodservisovaná elektrovýzbroj skúšku vysokým napätím neprežije, takže najskôr ju treba odservisovať, tým pádom urobiť aj opravu, prípadne prehliadku vyššieho stupňa (časovo a "ľudskozdrojovo" náročné) a keďže sa s ňou ďalej nepočíta, tak sa voz odstavil.
Reply on: trolejbus6207 #8:
Tak popísal si to zrejme dostatočne a pochopiteľne, mne to len príde trocha zvláštne celé, pretože na jednej strane sa plače, že nie sú vozy (na jeseň dávali dupláky na 7 lebo kačice neboli) a na výmenu zostal 1-2 vozy a na druhej strane sa vozy odstavia lebo..dôvod si uviedol..
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: N/A #9:
Čo mám info, z K2S majú zostať v prevádzke novostavby 7126 až 7134, z prerobených K2 7123, 7124, 7125, 7135, potom 7121 ako autoškola a 7085 (je opravená a používa sa príležitostne aj ako vianočná), zvyšok má odísť do zabudnutia (veď príde minimálne 30ks nových škodoviek).
Ak zostane L7 aj do budúcna, budú musieť na nej jazdiť nielen K2S, ale aj súpravy
Reply on: trolejbus6207 #10:
To, ze 7085 ma prezit je uzasna sprava. 😍 Pride mi ovela viac sympaticka nez K2S.

Nemal by si nahodou info o tom ake plany maju pre supravy?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: trolejbus6207 #10:
To má ostať až 14 K2S? A koľko z nich má byť do bežnej výpravy a koľko do "studenej zálohy"?

Má prísť 40 nových Škodoviek. 30 jednosmerných a 10 obojsmerných. Takže tých K2S má odísť nejako málo do zabudnutia. Zrejme skončia aj platňové T6A5, T3M a T3S.
Reply on: upravovač fotiek #12:
Keď sa otvorí Petržalka bude treba viac vozov do výpravy.
Reply on: patrik #13:
Ak sa zároveň zruší linka 7, tak ani nie.
Reply on: Solider #14:
Ale v tom prípade musíš posilniť 3ku na Račianskej radiále.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Ja len dúfam, že T3G vyradia až po K2S. Dôvod: kapacita, výkon. K2S majú oboje slabé. Nízku kapacitu aj výkon (sú lenivé).
Reply on: Kubo123 #15:
Zo zverejnených informácií vyplýva, že linka 3 má premávať v špičke v intervale 3 minúty a linka 7 sa už nespomína. Či to bude stačiť? Podľa mňa nie a od Vinohradov by k vlakom mohla premávať 7 aspoň pred každou druhou trojkou. Stačila by aj po Blumentál, lenže tam sa nemá kde otočiť. Aj keď na tento účel by sa dala prerobiť stredná koľaj pri zastávke STU vložením koľajovej spojky a mohli by tam premávať 30T. Podľa mňa stojí za zváženie.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #17:
To radšej potiahnuť po Molecovu. Alebo nechať na 3ke 4 minútový interval a spraviť linku 6 - Petržalka - Rivéra, na ktorej by jazdili 30T. Linka 7 môže ostať ako je, aspoň niečo na čom budú "zavazdať" K2S. Zároveň skrátiť 29 po Riviéru. Vo večerných hodinách garantované prípoje na vybrané spoje linky 4 prichádzajúce z mesta, vyznačené v cestovnom poriadku.
Reply on: upravovač fotiek #16:
Tak tie TV8/T3G tiež nie sú výkladná skriňa výkonu, odjakživa boli lenivejšie ako napr. T3M, hore od Segnerky k Lúčkam nevieš vydusiť viac ako 47, jedine v tom prípade vieš viac, ak oproti dole kopcom brzdí škodovka. 😁
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #19:
Furt lepšie ako K2S.
Reply on: upravovač fotiek #18:
A treba vôbec posilňovať po Molecovu? Tam to je s križovatkami už kapacitne tiež na hrane. Preto by bola problém aj 7 v pôvodnej a lepšej trase cez centrum.
Reply on: upravovač fotiek #20:
No vieš, tam je to na veľmi dlhú diskusiu, jediné relevantné hľadisko je asi kapacita vozidla, za najzákladnejšie rozdiely z hľadiska vodičov z praxe je:
T3G: malá kabína, pedále, teplo v lete v kabíne, lenivosť
K2S: väčšia kabína, riadenie ručným radičom, klimatizácia, rýchly prejazd výhybkami, viac user-friendly vozidlo proste..
Reply on: upravovač fotiek #18:
Máš pravdu, vo viacerých väčších mestách je ten systém nastavený tak, že autobusy z vybraných lokalít idú len po zastávku kde sa napájajú na metro/električky (v tomto prípade linka 29 a zastávka Riviéra). Ak by bol ranný interval električiek dobre zahusteny (cca 3min.) , tak by sa mohlo centrum mesta čiastočne odbremeniť od autobusových liniek.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Kubo123 #23:
Na ukončenie linky 29 na Riviére je predpokladom električková linka, ktorá posilní kapacitu práve od toho bodu. Linka bude musieť byť obsluhovaná výlučne obojsmernými a obojstrannými vozidlami, ktorých DPB bude mať 40 ks, čo by mohlo stačiť pre uvažovanú linku 6 ako aj výluky.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #21:
Bude to na hrane, čo sa priepustnosti týka. Ak nebudú dlhšie súpravy, tak sa to ináč dosiahnuť nepodarí. Či už budú kapacitné súpravy na 4 alebo 9 mi je jedno.
Reply on: N/A #19:
To ze su lenivsie ti uznam, ale s dalsim tvrdenim nesuhlasim. Vedia byt o dost zivsie nez si niektori myslia, vsetko je to o sledovani Amperov a naslape.

A kebyze je po mojom, K2S letia vsetky z dovodov, co tu boli spomenute.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #22:
Súhlasím, T3G sú "šlapcie" vozy, navyše s dvoma pantografmi na vedení (spomaľuje prejazd cez vzdušné križovatky s trolejbusmi, cez sekcie). Pred desiatimi rokmi som navhrhoval aby boli T3G modernizované práve v tomto ohľade - kľudne aspoň na úroveň K2G. Lenže teraz, v roku 2023 už neviem či sa do toho púšťať. Ak padne rozhodnutie, že T3G budú jazdiť aspoň do roku 2035, tak určite by sa ich modernizácia vyplatila. Ručné radiče a klímy budú z vyradených K2S, aj interiér (sedadlá) by sa dal "zrecyklovať", zadné vozy by samozrejme ostali s pôvodnými búdami, nikto v nich sedieť nebude. Modernizácie by prebiehali v rámci DPB. Lenže DPB na to nemá dielenské kapacity. Nie sú ľudia a pokiaľ si ich podnik nezaplatí, tak nebudú. Ináč kľudne by sa dalo ísť cestou že T3G sa modernizujú tak, aby sa dali spojiť do trojičiek. Po dodaní veľkokapcitných tramvají bude možné spraviť štyri trojovozové vlaky, ktoré by dopĺňali veľkokapacitné tramvaje počas špičky. Ideálne v rámci modernizácie vyriešiť aj 600V prepojenie vozov (kľudne cez nejaké štandardizované zásuvky napr. vlakového kúrania), aby dvojvozová súprava mohla jazdziť na jeden pantograf, trojvozová na dva.
Reply on: upravovač fotiek #25:
Ja by som si dovolil tvrdiť, že Riviéra je už teraz v špičke kapacitne na hranici. 4 kvôli kolónam na Mostovej, respektíve zdržaniu po trase od ZP mešká a ide pred načas idúcou 9 a často prídu na Riviéru spoločne. Kapacita zastávky sú len dva vozy. Neviem si tam predstaviť ešte ďalší voz, ako bude čakať na pristavenie do zastávky a následne za ním ďalší riadny voz bude musieť čakať, kým 6 presviští cez výhybky v obratisku a medzitým nestihne svetlá.

To isté platí pre opačný smer - pri intervale 4 min. v rannej špičke to je preklad dve minúty a kde sa tam zmestí 6? Dve minúty sú tiež hranica pre optimálne fungovanie križovatiek a preferencie na nich, pretože keď je vozov príliš veľa, tak stoja už aj električky, pretože napríklad taká Mlynská dolina by nikdy neodbočila. Podľa mňa má väčší prínos plnšia, plynulo a načas idúca električka, ako prázdnejšia električka idúca mimo grafikon a stojaca na každom semafore.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #28:
Muselo by sa to overiť dopravným modelom. Čo sa Mostovej týka, tak US Embassy by sa už mala konečne odsťahovať, potom sa znovu spojazdní pôvodný prístup pred Carlton aj ku garážiam a autá z Mostovej vykopnúť preč.
Reply on: Solider #28:
Za mňa je na Riviére najväčším problémom samotná veľkosť nastupíšť. Počas rannej špičky tam zvykne bývať menší chaos, keď prídu naraz 32/33 a 4/9. Ľudia sa tam začnú miešať a zavadzajú si navzájom, tým pádom sa výstup a nástup na oboch nástupištiach výrazne predĺži. Možno keby sa spravilo jednotné nástupište ako na zastávke Záluhy, dĺžka nástupišťa by sa natiahla až k prechodu pre chodcov kde je semafor (smer Centrum) a šírka zdruzenej zastávky by sa rovnala dnešnej šírke oboch nastupist dokopy (myslím tým šírka elek.nastupista + šírka jedného pruhu pre autobusy+ šírka autobusového nástupišťa), tak by sa mohla situácia čiastočne zlepšiť.
Reply on: Kubo123 #30:
Združená zastávka ako na Záluhách by tam nemohla byť z kapacitných dôvodov, tých električiek a odbočujúcich trolejbusov a autobusov je tam toľko, že by si navzájom zavadzali. K tomu treba pripočítať ešte odbočujúce autá a nutnosť riadiť križovatku v pevnom režime, aby tam neprišlo k úplnému dopravnému kolapsu. Súčasné riešenie je asi najmenej tragické zo všetkých dostupných, hoci má tiež svoje chyby. Napríklad stále chýba časový odpočet na odbočenie vozov na Dlhé diely, je tam len nefunkčná návesť Abfahrt. A takisto by sa mohlo zvážiť aj výmena rozchodníka za dlažbu v priestore električkových zastávok.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #31:
"A takisto by sa mohlo zvážiť aj výmena rozchodníka za dlažbu v priestore električkových zastávok."

Ľudia sa tam krozujú po koľajniciach?

Mali na DD postaviť električku a celý tento problém by odpadol. Teraz je miesto výťahu naftového výťah elektrický, ale prestup ostal. Vzhľadom k zápcham na cestách nemá zmysel "topiť" v nich vozy aj vodičov (kde ich produktivita násobne klesá).
Reply on: upravovač fotiek #32:
„Ľudia sa tam krozujú po koľajniciach?“
Veď to tam vyzerá, ako keby to bolo v prevádzke už 20 rokov.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #33:
Natiahnuť plot medzi koľajami a bude po korzovaní.

Prípadne miesto rozchodníka by tam mohlo byť niečo takéto:
https://imhd.sk/transport/galeria-media/402/London-Lond%C3%BDn/211084/Bombardier-CR4000-odch%C3%A1dza-ku-kri%C5%BEovatke-trat%C3%AD-pri-zast%C3%A1vke-Sandilands-ktor%C3%A1-sa-smutne-zap%C3%ADsala-do-hist%C3%B3rie-novodob%C3%BDch-lond%C3%BDnskych-elektri%C4%8Diek

Skúšal som cez to chodiť, fakt sa to nedá.
Reply on: upravovač fotiek #34:
V prestupnom termináli by som akosi očakával, že sa prestupuje medzi vozmi a ľudia hľadajú najkratšie trasy 😉
Reply on: Solider #35:
To je pravda, aj ja by som tam ale natiahol plot ako je napr. v Dúbravke, je to mimoriadne nebezpečné keď medzi električkami pobehujú ľudia.
Reply on: upravovač fotiek #27:
S T3G sa už nepočíta, dávajú sa už len na ranné špičky + max. delené s ukončením do 20:37 či kedy.
Reply on: N/A #37:
My stále máme delené služby?
Reply on: Andrej #38:
Delená ako delená, klasická delená je 1/6,7 a 7/1-7/5, ale potom máš také že ráno špička 7 a poobede dve kolá 4 alebo 9 napr, to isté Jurák...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #39:
Že novostavby K2S prežijú T3G beriem ako fakt. Ale aby K2S s vozovými skriňami zo 70. rokov mali prežiť T3G? Aj keď sa jedná o tie najmladšie (modernizované 2006/2007 s výnimkou autoškoly). A dokedy majú byť? 2026? A čo má byť s T3S? Tá bola modernizovaná ešte v minulom tisícročí (navyše má platňové dvere).
Reply on: upravovač fotiek #40:
Tak vieš, ja som počul niečo v zmysle, že prvé pôjdu kačice, potom atypy ako T3S, T3M, T3AS..ja napríklad pozerám výpravu a posledné dni (týždne) sa vypravuje 7717 a 7301 už len na ranné špičky, neviem prečo, či km alebo čo.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #41:
7717 už dávno neexistuje. Jedna spomineka na ňu:
https://imhd.sk/ba/galeria-media/4681/7717-v-zasne%C5%BEenom-Ru%C5%BEinove

Asi myslíš 7117. Tie vozy si svoje už odjazdili.
Reply on: upravovač fotiek #42:
Sor23 myslí súpravu T3P 7717/II + 7718/II, ktorá jazdí hlavne na rannom poradí L4.
Reply on: upravovač fotiek #42:
Samozrejme myslím 7717 v podobe T3P, to Ti hádam mohlo dôjsť.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: N/A #44:
Nie, nedošlo mi to. Lebo 7717 a 7718 sú najmladšie novostavby T3P, preto ma prekvapuje keď sa vypravujú hlavne na špičky. Som už asi starý, pri 7717 ma ako prvé napadne T3SU a až potom novostavba T3P. Pri 7117 si spomeniem na K2 7053 (toto číslo niesla pred modernizáciou), ktorá bola poslednou K2 s koženkami na okných. Ako jediná ich mala až do roku 2003, kedy bola poslaná do Šumperku. https://imhd.sk/ba/galeria-media/4093/7053-na-Hurbanovom-n%C3%A1m

Asi som už fakt starý.
Reply on: upravovač fotiek #45:
7717-18 má problém s nefunkčnou preferenciou, preto jazdí iba ranné špičky.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #46:
Aha, to dáva zmysel. V DPB asi niet rúk, ktoré by to opravili.
Reply on: N/A #39:
Aha, na 1 a 7 som zabudol. Skôr som sa zamýšľal nad tým, aké delené služby existujú na ktoré môžu byť nasadené T3G.

Mimochodom, je veľká škoda ako s nimi dopravný podnik zaobchádzal v posledných rokoch. Mať 6 extra súprav by bolo oveľa viac užitočné než kačice.
Reply on: Andrej #48:
Čo ti mám na to povedať, od minulého leta tomu zrušili celodenky, každý deň sú fixne dve súpravy na ZV/2,5, kapacitne sú na tom lepšie T6, pre mňa osobne sú TV8 stokrát lepšie ako T6, ale bohužiaľ, keď to chceš, tak jedine židák alebo delená a ešte ZV. Prehliadky, opravy, ani revízie sa už na tom robiť nebudú, tak to nechávajú dožiť.
Reply on: Andrej #48:
Ako s nimi zaobchádzal? Tie vozy už majú svoj vek, poruchy pribúdajú, spoľahlivosť klesá.
trolejbus6207

trolejbus6207

Takže info ohľadom súprav - T3P zostávajú všetky, prvé sa budú vyraďovať T3G (síce najnovšie pôvodné skrine, ale najstaršie rekonštrukcie), možno zostane jedna historická, podobne ako aj T3M (nebude miesto po príchode nových škodoviek), atypy netuším, podľa mňa je ich prevádzka nerentabilná, ale pri DPB nik nevie, čo s nimi bude...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: trolejbus6207 #51:
T3M historičák iba 1 voz - 7610 v stave z roku 1984, s "vysokými" dverami kabíny s dobovými reklamnými panelmi a číslom vo fonte ako na fotke: https://imhd.sk/ba/galeria-media/22/%C4%8CKD-Tatra-T3-vyh%C4%BEad%C3%A1vanie/3947/Sk%C3%BA%C5%A1obn%C3%A1-jazda-tyristor%C3%A1ku-299

Súprava T3G áno, ak bude pre ňu miesto, ideálne 7845+7846 v stave pri ukončení premávky.

Zo zvyšných T3M a T3G vybrať náhradné diely pre elektrovýzbroj a darovať ich za odvoz ako náhradné skrine, prípadne aj celé vozy (s výzbrojou) na Ukrajinu.

Na Ukrajinu darovať za odvoz aj K2S, teoreticky by mohli nájsť uplatnenie v Charkove, ak tam nájdu ešte podvozky z K2 ktoré tam jazdili do 90. rokov 20. storočia. Prípadne ich ponúknuť na "rozobratie" u nás - UAčka si z nich prídu vymontovať diely ktoré by sa im ešte zišli - možno zberače, výzbroj (motory, prevodovky, meniče, kabeláž a pod.), interiér a inú "bižutériu". Oholené skelety zošrotovať.
Reply on: Solider #50:
Majú svoj vek, ale tak isto majú svoj vek aj žehličky a nezaznamenal som že by jazdili len počas špičiek alebo ako záložné vozidlá. Dokonca ich výzbroj je staršia než u T3G.

Ako som písal, do budúcnosti by boli oveľa viac užitočné tie súpravy namiesto tých kačíc čo majú prežiť. Teraz už sa nedá s tým nič urobiť ale každá kačica ktorá prežije na úkor súpravy je škoda.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: upravovač fotiek #52:
Ukrajina bude po skončení vojny toho potrebovať naozaj veľa - všetko vyradené im treba darovať, ak budú mať o to záujem
Reply on: upravovač fotiek #52:
Ak by mala byť historická T3G, tak jednoznačne by mala byť zachovaná v pôvodných farbách. T3G tu jazdia v červenom necelých 2 rokov a v tom nátere nemajú žiadnu historickú hodnotu.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #55:
Alebo 7837+7838.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: trolejbus6207 #54:
100% súhlas, prípadne im aj pomôcť s demontážou a dopravou, ak na to budú kapacity. A hlavne to niekde uskladniť, pokiaľ bude zúriť vojna. Akékoľvek miesto, aj "hodené v burine" je lepšie ako rozpáliť tie vozne. Úplne chápem že príde 40 nových Škodoviek a budú potrebovať miesto.
Reply on: upravovač fotiek #52:
A nedávala by skôr zmysel 7610 v stave zo začiatku 90. rokov, s červenými neónkami a s dobovým vodičom? 😛
Reply on: upravovač fotiek #40:
7135 je z r.1983!
Reply on: Solider #46:
Dúfam, že to opravia čo najskôr. Lebo je to najnovšia súprava T3, mala by jazdiť celodenky a nie len ranné špičky.
Reply on: trolejbus6207 #51:
Zabúdate, že T3G sú síce najmladšie T3 (okrem Krnovákov, samozrejme), ale sú BEZ GO. Na rozdiel od T3P, ktoré sú iba o 2 roky staršie, zato po generálnej oprave (skriňa opieskovaná, antikorózna úprava, na tom vlastne postavený nový voz). 34-ročná T3 bez GO má naozaj nárok na vyradenie.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Mhr1 #61:
Ja to nerozporujem, ja som len posunul info z prostredia DPB, aká je predstava o zvyšných T3-kách
Reply on: Andrej #53:
Akurát rozdiel je v tom, že žehličky tú celodennú službu väčšinou aj dojazdia. Len akosi mi uchádza, o ktorej budúcnosti je vlastne reč – po otvorení Petržalky, nech bude výprava aj 110 električiek, tu bude 100 nových električiek. To sa zvládne aj s minimom kačíc, s T3P a s povyberanými žehličkami v najlepšom stave. T3M a T3G pôjdu do histórie, nahradia ich nové vozy.
Reply on: Mhr1 #60:
Podobný problém mala dávnejšie 7835-36, bolo potrebné vymeniť celú rádiostanicu. Čo sa týka T3P, ideálne by bolo, aby po príchode nových Škodoviek jazdili všetky a do zálohy sa presunuli T6.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #59:
Rovnako ako 7085. Z K2S je jediná.
Reply on: Andrej #55:
Mám pocit, že 7845+46 má ešte pôvodný interiér (klasická podlaha, kúrenie pod sedadlami), jedine podsedáky má navyše. Takže by som ako historičák volil skôr tú. Pretretie do pôvodných farieb by nemal byť problém.
Reply on: upravovač fotiek #57:
Bohužiaľ to u nás s pomocou dosť kríva.
Prešov predával na Ukrajinu 25Tr, nikde tu nezohnali nízky náves ochotný vycestovať, tak museli dojsť Ukrajinci s vysokým návesom a šaškovať s nakládkou v cudzom areáli s dostatočne vysokou rampou.
O tom, že primátorovi Kyjeva sľuboval Vallo dodať vyradené autobusy iks mesiacov dozadu a akosi stále neodcestovali, ani nehovorím.
Reply on: Viko #67:
Primátor Budapešti ešte na jeseň ponúkol v snahe pomôcť Ukrajine rôzne vyradené vozidlá, okrem iného Ikarusy 280, ktoré v októbri dojazdili s cestujúcimi a okrem vysokej podlahy im nič nechýba, boli (sú) vo veľmi slušnom stave. Ukrajinci ich však nakoniec odmietli. Zobrali od BKV len nízkopodlažné Volvá v počte kusov 5. Takže asi im to s autobusmi zatiaľ až tak nehorí.

https://mandiner.hu/cikk/20230511_ukrajna_koszoni_nem_keri_a_budapest_altal_felkinalt_buszok_tobbseget
Reply on: Solider #63:
Dobre, a ako je možné, že žehličky ešte sú schopné odjazdiť celú službu? Žeby bol rozdiel v tom, že s nimi zaobchádzali inak? Lebo čo si ja pamätám, odjazdiť celodenky pre T3G nebol problém až do tej masovej odstávky počas covidu, ešte na konci 2020 sa taká 7837+38, ktorá je odkázaná len na ZV v dnešných dňoch, odchádzala zo služby na poruchy tak maximálne 2-3 za mesiac (podľa výpravy).

Možno sa dlhodobo neráta s T3G, ale 1) plány sa môžu aj meniť (teraz asi už nemôžu), a 2) zničiť ich ešte predtým ako ich náhrady sú tu sa mi nevzdá vôbec ako rozumné riešenie. Čo ak budú nové vozidlá oneskorené? Čo ak budú mať technické problémy? DPB nie je schopný budúcnosť predvídať.
Reply on: trolejbus6207 #54:
Ale zbavovať sa šrotu s nálepkou "Pomoc Ukrajine"... Áno, platí "ak budú mať záujem".
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Solider #58:
K tomu v tom tmavočervenom laku?
Reply on: Andrej #69:
Každé vozidlo, ktoré odstavíš na dlhú dobu, bude po oživení vykazovať problémy. Elina, autobus, uloženkové V3S... vždy to dopadne rovnako.
Reply on: Andrej #53:
7126-7134 sú jednoducho nové električky, vyradiť ich by bolo zverstvo. A 7135 je posledná rekonštrukcia, naviac mladšia ako ostatné K2S. Takže sa treba zmieriť, že tu ešte budú musieť niečo odjazdiť. Že tieto novostavby nemali nikdy vzniknúť, je iná vec, ale s tým už nič teraz nenarobíme...
Reply on: Mhr1 #73:
este vacsie zverstvo je ale drzat ich v premavke ked by si vsade potreboval vyssiu kapacitu vozidla ako maju....
a blbe je ze v sucasnosti ich uz asi ani nemas velmi kam inam odpredat (kedze ich kapacita je asi pre kazdy rozumne zmyslajuci dopravny podnik nedostatocna....)
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: si #74:
Keby boli aspoň čiastočne nízkopodlažné, tak si ich odpredaj dokážem predstaviť. Lenže novostavby miesto toho aby mali oproti 2. dverám aspoň malú vaničku (a výzbroj v zadnom článku), boli vyrobené ako vysokopodlažné.
Reply on: upravovač fotiek #75:
Veď to, nemali nikdy vzniknúť. Pamätám si, ako som hučal do vtedajšieho námestníka (manžel tenistky), že to je najväčšia hlúposť, že zmysel má buď GO starých vozov, ktoré nám po 15 rokoch nebude ľúto vyhodiť, alebo nové už ako wane. Ale bavte sa s človekom, ktorý sa priznal, že električkou sa viezol naposledy ako študent...
upravovač fotiek

upravovač fotiek

7114 je na tom ako? Je na prehliadke alebo už tiež definitívne odstavená? Ďakujem.
Reply on: Andrej #69:
Ešte pridám jeden argument v prospech T3G: TV8 dokáže repkuperovať. Hlavne v dnešnej dobe vysokých cien mi príde nepochopiteľné, že vozy bez rekuperácie (T6A5), ktoré navyše majú vysoké energetické straty, držia pri živote na úkor vozov s rekuperáciou. Keby T3G boli ešte v predcovidovom stave tak by som žiadne nevyradoval pokiaľ tu strašia súpravy so sérii 7901-7946 (prípadne 7947-7958, ktoré sú mladšie ale majú výklopné dvere).

A tiež by ma zaujímalo koľko stála taká oprava 7839. V čase nízkych tržieb ich odstavili ako prvé a potom po vyše ročnej prestávke jej pracne museli opraviť deravú strechu a vykonať prehliadku, čo by nemuseli keby tie vozy neodstavili. Od čias keď T3P boli presunuté do zálohy je to jedna veľká tragikomédia u električiek.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: LUKY 87 #78:
Odstavená
Reply on: trolejbus6207 #10:
Preco ale potom spravili prehliadky 7115 a 7116, ked maju prave byt podla tejto logiky vyradene ? Ci to rozhodnutie, alebo myslienka skor, sa zrodila az neskor ?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Edelweiß #81:
Nemám prehľad, predpokladám, že sa robili skôr, ako bolo rozhodnutie o nákupe nových škodoviek (v závislosti na pridelení peňazí z eurofondov)
Doplnenie - ako píše Solider o príspevok neskôr, nevyradia sa hneď
Reply on: Edelweiß #81:
Však ale nemajú byť vyradené teraz. Len toľko kačíc teraz netreba a navyše ani toľko miesta v Krasňanoch nie je – a ani nebude, keďže sa onedlho štartuje modernizácia depa.
Dakujem pekne za odpovede. 🙂
škoda pekného vozu 😞
Pozerám, že 7063 musela mať nejaký ťukanec aj spredu, pretože ešte okolo roku 1985 dostala v réžii Miroslava V. aj vpredu "esúčkové" hranaté blinkre a obrysovky.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #86:
Nespomínam si že by sme mali nejakú K2 s hranatými smerovkami vpredu. Mylsíš smerovky umiestnené nižšie na prednom čele? Také K2 boli 7031, 7065, 7078, okrem nich aj T3CS 7702. Všetky so smerovkou nižšie než je obvyklé (možno z T3SUCS, pričom obrys nebol použitý vôbec - bol v reflektore). Bola aj minimálne jedna K2 s čelom K2YU so širokým transparenom - 7053 (do roku 1991). Matne si ju pamätám, bola vyradená v roku 1991.
Reply on: upravovač fotiek #87:
Myslím to presne tak, ako som napísal. Hranaté smerovky aj obrysovky vpredu, vyššie, než na SU, keďže smerovky boli na pozícii pôvodných slzičkových a obrysovky pod nimi.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #88:
Takú K2 si veru nepamätám.
Reply on: upravovač fotiek #89:
Koľko rokov si mal v 1985?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: S499.1023 #90:
4 roky a bývali sme pri trolejbusoch. Električky som si začal všímať až neskôr (od cca 1987) a v rokoch 1989-1993 som žil mimo Bratislavu (ale chodili sme na víkendy a dovolenky do Bratislavy).
Reply on: upravovač fotiek #91:
A vtedy tá 7063 už mohla byť po nejakom ťukanci prezbrojená späť na slzičky alebo absolvovala nejakú VP a keďže Miro V. medzitým odišiel na autobusy a o 7063 sa už nikto individuálne nestaral, tak taktiež mohla byť prezbrojená späť na slzičky.