Prečo sú dizajny áut, autobusov a trolejbusov z roku 2019 - 2021 také hnusné?
Batch | Type | Fleet numbers | Manufactured | Into Service | Withdrawn | Quantity |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Solaris Trollino 24 MetroStyle | 6000 | 2018–2019 | 2020 | 2020 | 1 |
Total | 2018 | 1 |
Length | 24800 mm |
---|---|
Width | 2550 mm |
Height | 3450 mm |
Height of floor | 320 mm |
Wheelbase | 5900 mm, 6000 mm a 7350 mm |
Doors | 5 |
Number of seats | 52 + 1 |
Number of standing places | 150 |
Design load | 203 (5 os./m2) |
Gross vehicle weight | 37000 kg |
Motor control | Cegelec Integra 3236.Sa / TV Europulse, s IGBT tranzistormi a mikroprocesorovým riadením |
Engine | TSA TMF 35-44-4, asynchrónny |
---|---|
Continuous power output | 160 kW |
Number of motors | 2 |
Total power output | 320 kW |
Maximum speed | 65 km/h |
Steering wheel | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Axles | predná: ZF, nezávislé zavesenie kolies
druhá a tretia: ZF AV 133, hnacia, portálová zadná: ZF, vlečená, riaditeľná |
Tyres | 275/70 R22,5 |
Air conditioner | 2x Konvekta UltraLight |
Viko
Prosím ťa, "čistý a jednoznačný" je v akom presne protiklade s "asymetrický"? Tie pojmy voči sebe netvoria párové kategórie, ak ma teda na kompozícii neučili debiliny.
Pokiaľ viem, čistý znamená jazykovo, resp. výrazovo jednotný (t.j. keď postavím vozidlo na priamych líniách, tak sú všade; ak na kružniciach, tak neurobím postmodernú kotasovinu primiešaním lomených úsečiek ako na SORe NS).
Jednoznačné línie som myslel napr. pri tom, že nešpekuluje ako predošlé generácie s nejakou priamkovo-krivkovou hranou čelného skla, ale proste autor spravil bam! a nasadil líniu, ktorá dokonale stelesňuje to, o čo sa Solaris snaží celé roky - skombinovať výhľad a ochranu vodiča vo funkčný celok. A keď autor celý čas pracuje so šikmými líniami, tak mu z toho logicky vyjde aj (výborne zvládnutý) recept na zakomponovanie strešných deklov - a i návod na ohraničenie kolies, keďže polkružnice by v takto nastavenom svete boli ako päsť na oko. A hoci Metrostyle pokladám za zbytočný smer objemového riešenia, uznávam, že remeselne je zvládnutý na úrovni - krivka A stĺpiku je na bočnicu pretiahnutá v tvarovej zhode s riešením blatníkov, všetko do seba zapadá. Jedine predné svetlá sú trocha mimo, ale ako vidno na našich SU18, aj tie medzičasom faceliftovali smerom k väčšej konzistencii.
Áno, je to výrazný rukopis, ale napriek hre s asymetriou na mňa pôsobí veľmi harmonicky. Voči konkurencii je to podľa mňa zásadné plus - tie vlnovky nad kolesami a vaničky v rohoch čelných skiel na Citare sú smiešne, Urbanway alebo aj Scania Citywide je len nenápadný zbúch starých bočníc a nových čiel, Lion´s City dizajnéra asi úplne vyhodil z procesu tvorby... Zároveň to nie je zaseknuté v oblinách ako SORka, ale preberá aktuálny trend ostrejších tvarov na automobiloch.
mimochodom, postmoderna je výrazové spektrum (od SND či Danube až po Modrú guľu a sporiteľnu na Prievozskej) postavené na úplne iných východiskách než prezentuješ, preto sa tomuto falošnému argumentu nemienim viac venovať. Ale hej, kľudne to znovu odbi tým, že vlastne ja nerozumiem pojmom.