VehiclesBuses › Solaris Urbino 18

Solaris Urbino 18
Solaris Urbino 18

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris Urbino 18/III 3211 – 3216 2005 2019 2021 – 2024 6
Total 2005   6

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2550 mm
Height 2995 mm
Wheelbase 5130 mm a 6770 mm
Doors 3
Number of seats 45 + 1
Number of standing places 106
Design load 151 + 1
Weight of unloaded vehicle 17300 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine MAN D 2866 LOH 25, Euro 3, naftový, vodou chladený radový 6-valec s CRTec filtrom
Continuous power output 228 kW
Piston displacement 11967 cm3
Maximum speed 80 km/h
Transmission VOITH D 864.3E, automatická, 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia
Air conditioner Konvekta (#3211 - 3215)
Webasto (#3216)

Photos

Vehicle catalogue

3211 3212 3213 3214 3215 3216

Legend and statistics

3211withdrawn vehicle: 6 (100 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Trolejbus123 #41:
Stojánka JD, pri vstupe z Vajnorskej.
Kde sa nachadzaju presne?
Reply on: randomtipekzulic #38:
Stále existujú a s ich likvidáciou sa ani nezačalo
Reply on: randomtipekzulic #38:
Škoda, boli to na ich vek dobré vozy
randomtipekzulic

randomtipekzulic

Reply on: Fifik44 #37:
Uz sa likviduju 3213 a 3215
Reply on: Polocan_8998 #35:
Predpokladám že za chvíľu už budú zošrotované
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: HORVI #34:
Lebo vtedy to nebol štandard (dnešný štandard má farebné displaye)
Pôjdu tieto autobusy už konečne do šrotu alebo budú stále trčať vo vozovku?
Prečo týmto Solarisom a MANom nedali nové displeje?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: ChristianSK #32:
Predpokladám, že sa vrátia do premávky asi až v septembri, pokiaľ sa teda prejde na CP školský rok...
Už pár mesiacou nejsu v premávke už sa teším keď sa vrátia do Bratislavych ulíc
Tak dnes nám jazdili po dlhej dobe všetky.
Škoda že do nich nenainštalovali systém BUSE BS300 a BS370
Reply on: Durkø4941 #27:
Bezna prax v DPB.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Durkø4941 #27:
Však už toľko nekonšpiruj 🙂
Reply on: trolejbus6207 #25:
Tak to zasa ano ale jedneho dna ti diely dojdu a neoplati sa kupovat nove tak zacnes kanibalizovat ostatne...A tak dalej
Reply on: Durkø4941 #20:
Žiadny piest na dvere nestojí 7.000,- € a neexistuje už dnes nič také, že "diel sa dodáva len pre nemecký trh", takže zasa len beusácke "JVP" a nie realita.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Durkø4941 #20:
Už vidím, ako ma budú niektorí hejtovať, ale neodpustím si - aj keď by nastal variant, že voz sa nezpojazdní, tak aspoň bude z čoho vyťažovať náhradné diely na zvyšných 5 vozov
Reply on: mirec240 #22:
Diki za info