VehiclesBuses › Solaris Urbino 18

Solaris Urbino 18
Solaris Urbino 18

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Solaris Urbino 18/III 3211 – 3216 2005 2019 2021 – 2024 6
Total 2005   6

Technical Data

Length 18000 mm
Width 2550 mm
Height 2995 mm
Wheelbase 5130 mm a 6770 mm
Doors 3
Number of seats 45 + 1
Number of standing places 106
Design load 151 + 1
Weight of unloaded vehicle 17300 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine MAN D 2866 LOH 25, Euro 3, naftový, vodou chladený radový 6-valec s CRTec filtrom
Continuous power output 228 kW
Piston displacement 11967 cm3
Maximum speed 80 km/h
Transmission VOITH D 864.3E, automatická, 4-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia
Air conditioner Konvekta (#3211 - 3215)
Webasto (#3216)

Photos

Vehicle catalogue

3211 3212 3213 3214 3215 3216

Legend and statistics

3211withdrawn vehicle: 6 (100 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Polocan_8998 #35:
Predpokladám že za chvíľu už budú zošrotované
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Reply on: HORVI #34:
Lebo vtedy to nebol štandard (dnešný štandard má farebné displaye)
Pôjdu tieto autobusy už konečne do šrotu alebo budú stále trčať vo vozovku?
Prečo týmto Solarisom a MANom nedali nové displeje?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: ChristianSK #32:
Predpokladám, že sa vrátia do premávky asi až v septembri, pokiaľ sa teda prejde na CP školský rok...
Už pár mesiacou nejsu v premávke už sa teším keď sa vrátia do Bratislavych ulíc
Tak dnes nám jazdili po dlhej dobe všetky.
Škoda že do nich nenainštalovali systém BUSE BS300 a BS370
Reply on: Durkø4941 #27:
Bezna prax v DPB.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Durkø4941 #27:
Však už toľko nekonšpiruj 🙂
Reply on: trolejbus6207 #25:
Tak to zasa ano ale jedneho dna ti diely dojdu a neoplati sa kupovat nove tak zacnes kanibalizovat ostatne...A tak dalej
Reply on: Durkø4941 #20:
Žiadny piest na dvere nestojí 7.000,- € a neexistuje už dnes nič také, že "diel sa dodáva len pre nemecký trh", takže zasa len beusácke "JVP" a nie realita.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Durkø4941 #20:
Už vidím, ako ma budú niektorí hejtovať, ale neodpustím si - aj keď by nastal variant, že voz sa nezpojazdní, tak aspoň bude z čoho vyťažovať náhradné diely na zvyšných 5 vozov
Reply on: mirec240 #22:
Diki za info
Reply on: Durkø4941 #20:
No úplne strašný fail. Takže 6 slušných vozidiel stálo 49 a nie 42 tisíc.
Reply on: Andrej5 #21:
Ak si videl správne, môže to byť tým, že nevysiela údaje tak ako má a nenabehol automaticky do výpravy.
Inač včera som videl na 59 3214. Tak neviem prečo ešte nie je zaevidované ako nevyradené vozidlo. Nevie o tom niekto prečo to nie je zaevidované tak ako má?
Reply on: Valec #19:
No zial jeden voz ma zavadu taku ze potrebuju kupit daky piest na dvere alebo ma spolocne nieco s dverami neviem teraz konkretne co to je,ale ten diel stoji 7000€ co je skoro taka cena za kolko ten voz kupili.+ ten diel sa dodava len pre nemecky trh😂Takze dalsi fail
Reply on: Durkø4941 #14:
"vzhladom na hodnotu vozu"
Ak za hodnotu vozu počítame nákupnú cenu, tak to by sa neoplatilo pomaly ani žiarovky vymieňať.
Reply on: S499.1023 #17:
nevsimol som si to,co uz stava sa