VehiclesBuses › MAN NG 313

MAN NG 313 in original livery
MAN NG 313 in red livery

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. MAN NG 313 3201 – 3205 2003 – 2004 2019 2022 – 2024 5
Total 2003 – 2004   5

Technical Data

Length 17950 mm
Width 2500 mm
Height 2985 mm
Height of floor 320 mm (1. dvere)
340 mm (2. - 4. dvere)
Wheelbase 5105 mm a 6770 mm
Doors 4
Number of seats 45 + 1
Number of standing places 115
Design load 160 + 1
Weight of unloaded vehicle 16925 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine MAN D 2866 LUH 26, Euro 4, naftový, vodou chladený radový 6-valec
Continuous power output 228 kW / 1900 rpm
Piston displacement 11967 cm3
Maximum speed 72 km/h
Transmission VOITH, automatická
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické
Axles predná: MAN V9-72L, tuhá
stredná, MAN HONP 1300, portálová, vlečená
zadná: MAN HONP 13100, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5

Photos

Vehicle catalogue

3201 3202 3203 3204 3205

Legend and statistics

3201withdrawn vehicle: 5 (100 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No som zvedavý.
Inak, nechceli ich 6?
Reply on: dingo #2:
Boli tri balíky v tendri - 6, 5 a 1 kus
Keď sa sprevádzkujú (všetkých 12 autobusov), vyradia sa Karosy B 741 CNG?
Reply on: Alexidlo #4:
Myslíš že keď už ich kúpili, tak nemajú s busmi čo robiť? Keby nebolo Karosy treba, už by tu neboli, ale opak je pravdou...
Reply on: Alexidlo #4:
Od septembra bude treba opat aj Karosy aj Many skrz x5.
Tieto vozidlá budú patriť vozovni Krasňany, keď dostali čísla 3201-3205?
Reply on: LUKY 87 #7:
Do Karldorfu je to odtiaľ najbližšie, ale skôr si myslím, že linka X5 pôjde do Juráckeho zadelenia a nebudú na nej jazdiť len tieto vozy...
Reply on: Ričard #8:
Secondhandy nikdy nejazdili najdlhsie celodenne sluzby tj ani na X5 zrejme nepojdu kde budu celodenky a celodenny interval 7-8 min. Mozno ale semtam pojdu na tie skratene X5 Molecka-Borska v spicke
Reply on: Petto #9:
ja ta nerozumiem odkial ty bereš take infa. tie secondhandy tam budu stabilne pridelene na celu vyluku x5 v hoc jakej trase..
Reply on: Infinity #10:
Ved pisem len "zrejme" a bol to moj usudok na zaklade jazdenia inych secondhandov ci uz z BB alebo stare Medaky z Abusu NR.
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Podľa mňa je toto výpomoc v doprave pri vyradení niekoľkých Karos v minulom a tomto roku.
Reply on: Infinity #10:
No tak to by ma zaujímalo, kto to vydrží robiť... keby som mal točiť tri-štyri dni po sebe X5-ky na cudzom hnilom voze, tak by som zmenil zamestnanie.
Reply on: Ričard #13:
tak urcite by som radsej robil na takomto voze v zachovalom stave s dobrou udrzbou, ako na starej sorke alebo nebodaj na karose.
Reply on: Ričard #13:
Ako si dospel k poznatku o hnilobe?
Reply on: Ričard #13:
A dalsia vec je, ze je len o rok starsi ako 4921, takze pochzbujem, ze je hnily ako pises.
Reply on: Ričard #13:
Stále lepšie ako v prvých SORkách, kde nemáš klímu a rozpadáva sa to možno aj viac ako tieto staršie MANy. Hnilé tieto asi nebudú, veď síce je to staršia generácia, ale jedny z posledných MAN A23 pred nástupom Lioniek
Ospravedlňujem sa za dva posty za sebou, ale ešte mi napadlo, vieme ako je vyriešené otváranie dverí? Prvé dvoje manuálne a ostatné fotobunka s dopyt, alebo okrem predných všetky fotobunka s dopytom, alebo všetky dvere dokáže aj šofér ovládať (zablokovanie fotobunky tlačidlom kočíka nerátam)
Reply on: Ričard #13:
Spokojnosť so šoférovaním nejako ovplyvňuje, keď je autobus vo vlastníctve podniku desať rokov a nie desať dní? To sú mi veci... 🤔
Reply on: Ričard #13:
A ináč ako často meníš zamestnanie? Ja som zrovna jazdil vtedy X4ku (Malá Scéna - Karlova Ves) 3 dni posebe a keby bolo treba, tak by som odjazdil aj 6 dní posebe. A to som behal na B741 cng a ik 435 v poslednom štádiu rozkladu. Vonku bolo cez deň 35 stupňov takže ak som nechcel aby tie vozy vyvreli, tak som celú cestu išiel tak max. 40 -45 kmh a zrýchľoval som veľmi pomaly.
Oproti tomu s týmito Manmi to bude deluxe.
Zhodou okolností už o 3 týždne (25.6.) bude update, kde sa objavia tie autobusy ešte v službách STW.
Reply on: Mike #20:
Nie kazdy robi sofera ako hobby 😁
Reply on: Petto #22:
Ale aj z tých, čo to robia na stálo. Je x takých, ktorým je úplne jedno čo jazdia (akú linku) a odjazdia všetky bez frflania a bez rozdielu. A potom sú pochopiteľne takí, ktorí majú niektoré linky radšej a iné menej. A z tejto skupiny sú aj takí, ktorí majú tiež radi rôzne x-ky, náhradné a mimoriadne dopravy.
Tieto vozidla maju 2 nadrze / krytky za klbom. Obe je na naftu ? Adblue asi v tychto starych vozoch este nebolo.
Reply on: Mike #20:
Prečo majú autobusy tak problém s teplotou, že intercool3r to nedokáže uchladiť?
Reply on: N/A #25:
A ty vieš, čo je intercooler alebo si to len tak strelil od boku, lebo je to také sexy slovo?
Reply on: S499.1023 #26:
Pýtam sa konkrétne, že prečo je pri vozidlách Solaris Urbino 10,kde je Intercooler taký poruchový, inak sa pýtam pri starých busoch na klasický chladič.
Reply on: N/A #27:
Tak ešte raz, vieš (bez Gúgľa a Viktorovej pédie), čo je to INTERcooler, aký je jeho účel a že takmernemá vplyv na chladiacu sústavu motora?
Reply on: S499.1023 #28:
Áno, veľavážený pane.
Reply on: N/A #29:
Tak keď to vieš, prečo sem pletieš intercooler, ktorý nemá nič spoločného s prehrievaním vozidiel?
Public Transport

Public Transport

3202 už dnes v premávke!
Reply on: Public Transport #31:
To sa ti asi len snívalo 😁 ale nie, platí len to čo vidíš na vlastné oči alebo na virtuálke, nie vo výprave.
Reply on: Public Transport #31:
skuska TIS
Public Transport

Public Transport

tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: marek1978 #33:
Bolo to tam, pravdepodobne sa skúšala vysielačka a funkčnosť prihlasovania
Inak tieto vozidlá a tie Solarisy z Berlína dostanú aj bratislavský červený náter, alebo po skončení výluky sa s nimi už nepočíta? To by radšej sa potom mohli zbavit posledných Karos B741 a najstarších SORiek NB18.
Reply on: Mirtschi #36:
Nevyradených Karos je 25. Týchto autobusov je 11, hádaj aká je správna odpoveď. 😉
Velke plus za klimatizaciu a neotvaratelne okna, to by mal byt standard aj pri kupe novych vozidiel.
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: kohut2012 #38:
Aké neotvárateľné ? Pokial viem, tak tieto vozy ani žiadne nemajú...
Reply on: tbusabustram6609 #39:
A čo je tam to priesvitné, čo sa dá rozbiť? 😁
Reply on: tbusabustram6609 #39:
Nemajú okná? No totok! Tak potom sú to asi kontajnery a nie autobusy!
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: Andy #40:
Hovorím o tom že nemajú na nich výrezy kde by sa dali otvoriť, to sa samozrejme počíta. Nemá to ani vetráky strešné.
Reply on: tbusabustram6609 #42:
Čiže majú neotvárateľné okná, ako písal pôvodne kohut2012, ktorému si odpísal, že nemajú žiadne okná, nie len neotvárateľné. 😃
Preco bol vcera von iba jeden kus?
Vetranie je na tychto MANoch zabezpecene v pripade zavady na AC cez nedzove stresne vetraky a istotne aj pridavne fukare schovane v bocniciach. Stresne vetraky su ovladane od vodica cez servomotorcekom aby substrat zbytcne neotvaral okna a aby mala zmysel ta klima. Tieto MAN vozidla mali aj ofuk dveri, kvoli znizovaniu strat na teplote interieru od vrchnej casti. Osobne si myslim, ze to je vyborna kupa. Nakolko som jazdil na tychto strojoch a je to nezmar. Dokonca by som povedal ze je to blbovzdorny autobus.
Reply on: kohut2012 #38:
Standard by mal byt pri kupe klimatizacie dvojsklo a nie jedno sklo ako je to u SORu standard. Zbytocne tepelne straty a zvysena spotreba PHM a opotrebovanie AC. A pravidelna polrocna prehliadka AC, vymena filtrov a kontrola tlaku media a tesnost sustavy. A autobus nebude mat nikdy problem s klimou
Dvojité sklo - spôsob chladenia pomocou vrstvy vody? 😮 🤔
Reply on: BMko #45:
Keď som kdesi napísal, že to budú najlepšie busy v Bratislave bez ohľadu na vek, bol som tuším omínuskovaný 😁 . Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg je totiž NEJAKÝ výrobca autobusov
Reply on: mirec240 #47:
to kde prosím ťa? 😃 😃
Reply on: Ma178rek #49:
3204 za druhými dverami. V podstate to nevadí, len sa kvôli tomu zarosilo celé okno.
Reply on: mirec240 #50:
ak by tam šla chladená voda mohla by to byť účinnná klíma 😃 😃 lebo aj tak najviac tepla ide cez sklá takže 😃
Reply on: mirec240 #47:
To nema s chladenim nic spolocne.Pytal som sa majitela vozu.Zle tesnenie tam je.Ked pusti klimu tak tam natecie tej vody viac.
Reply on: Durkø4941 #52:
Ale však ja viem že tam voda za normálnych okolností nemá byť, inak by som to vtedy ani nefotil.
Vozidlá 3201 a 3202 majú kamerový systém.
Reply on: ikarus31 #54:
To na kieho otca investuju este do tychto šerblov ? Nedame aj 741tkam este ? 💀
Reply on: Petto #55:
Predsa aby malo čo jazdiť na "historických" linkách na DOD a pod. 😄
Reply on: Petto #55:
Prečo by to boli šerble?
Reply on: S499.1023 #57:
18r. voz uz sa inak neda nazvat. Aspon ze NP,ked uz nic ine. 😁
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #58:
Veď po dodaní Otokarov sa asi vyradia aj jazdenky. Teraz jazdia len ako náhrada za Karosy, oproti ktorým sú určite lepšie, už len kvôli tej nízkopodlažnosti.
Reply on: Urbanway 2423 #59:
Presne tak, tieto autobusy proste skončia spolu s B741 a Urbinami 15 budú nahradené Otokarmi, preto absolútne postráda logiku montovanie kamier do autobusov ktoré tu budú jazdiť tak 3 mesiace. V akomkoľvek inom vozidle by sa tie kamery uplatnili viac než tu, keď už museli tak prečo sa napríklad nedali do tých oranžových Citelisov ktoré tu určite ešte chvíľu určite zostanú. Kľudne aj do obyčajných Citelisov tie tu určite budú aspoň rok, jednoducho všade by tie kamery mali viac úžitku než tu. Neviem kto vymyslel tento nápad montovať kamery do autobusov ktoré skončia za 3 mesiace.

Naozaj by ma už ani neprekvapilo keď uvidím B741 s kamerami. No úžitok by bol asi rovanký ako pri týchto MANoch lebo skončia spolu s Karosami.
Reply on: Petto #58:
ma to klimu, determalne skla, fotobunky na dverach, je to NP ako si sam napisal, co este chces?😃 Sorky nemaju vsetko z tohto vymenovaneho😃
Reply on: Urbanway 2423 #59:
A preto im davame teraz kamery ? Ked 40ks Otokarov posle na srot 741 a zrejme aj MAN a SU sekáče?
Capacity, NB18 ci T6A5 maju vsetko uz kamery ze davame sekáčom kamery ?
Reply on: Petto #62:
Ja si myslím, že tie MANy ešte nejaký čas zostanú, skôr pôjdu preč ex berliňáky a SU15.
Reply on: Trammat #63:
Zrejma ano. Do SU15 uz pridavaju len CNG inak nic.
A neplanuju dat tie vozy na 163? Tak ako bol Tedom dovybaveny?
Reply on: Jezo #65:
Tam je 1 voz denne a 1 zalozny udajne. prideleny 2107 a tusim 2104.
Podľa mňa inak tieto vozy mohli ísť ako výpomoc do Petržalky namiesto niektorých prvosériových soriek na špičkové poradia. Boli podľa mňa v dobrom stave oproti tým sorkám a pojazdili by ešte kým príde náhrada za prvú sériu soriek si myslím. 😬
Reply on: Dadino #67:
Mal som tu cest ist celu cestu 3202 na 59 z Antolskej az Na panty. No ze by boli v lepsom stave neviem o tom. Ten voz uz ma 19 rokov, preto jazdi lahsie sluzby s menej castymi rozbehmi zo zastavok a "balikmi" ludi. Pretazenie na 93/98 já ti nevim karle. ADD2 nema to ani vetranie poriadne 💀.
Reply on: Petto #68:
Keby sa v dopravnom podniku pustala klima ako ma nebolo by treba nejake vetranie.
Reply on: Minko #69:
Pri 19rocnom vozidle uz o bezchybnej,vykonnej klime pochybujem. Hoc par rokov mali o dost lepsiu udrzbu v Klagenfurte asi ako u nas.
Reply on: Petto #70:
Voz s poruchou klimy by nemal do premavky. Ale to sa v bananistane (SR) vseobecne nenosi. Kazdopadne napodsledy som tymto vozom siel v lete 2019 tusim a vtedy klima stihala v pohode aj v horucavach.
Reply on: Minko #71:
Nesuhlasim. Ak je porucha klimy, ma sa zabezpecit aspon vetranie interieru okennymi a stresnymi vetrakmi. Zial jazdene MAN nemaju okenne vetraky co pri poruche klimy robilo z nich pojazdne sauny.
Reply on: Petto #72:
To nesuhlasim zase ja. Vetraky v dnesnej dobe su prekonane technologicke riesenie Sposobuju neprijemny prievan a niekedy aj hluk tomu co sedi hned pri nich ale ten co je daleko ma z nich prakticky nulovy. Prijatelna tepelna pohoda je takmer pol roka nimi nerealna. V zime zasa znizuju tepelny komfort vo vozidle a sposobuju podobne problemy s teplotnou pohodou len v inom garde. Klimatizacia je dnes uz tak technologicky vyspele zariadenie ze uz ani nevplyva dramaticky na spotrebu vozidiel. Mozeme sa bavit max o zdravotnych rizikach ale tie suvisia skor s jej neudrzbou ci nespravnym nastavenim nez s klimou samotnou.
Oceňujem, ako potajomky sa tu objavila informácia o ich aktuálnom oživovaní 😎
Reply on: Solider #74:
A to ich bude naozaj treba ? Ved sa ma redukovat MHD + niektore linky prejdu z abus sekcie na tbus. Uz len logicky . Uvolnia sa SU18, ktore asi prejdu na L96 - a z L96 sa uvolnia Turky a Sorky.
Reply on: Petto #75:
No len ak začne rekonštrukcia v septembri ešte nebudú tu podľa mňa vozidla alebo ak budú nebudú ešte v premávke .
Ja by som rád videl tieto vozy ešte, a predsa len je tam dôležité slovo mohli v Tom texte
Reply on: Petto #75:
Od septembra tu určite nebude jazdiť viac trolejbusov. 61 bude celá autobusová, 63 posilnená, kĺbov bude treba viac a keď si otvoríš katalóg Soriek, tak je to dlhodobo červené more.
Reply on: Petto #75:
Solarisy nepojdu na 96
Reply on: Solider #77:
Ešte dobre teda, že sa idú oživovať črepy vyrobené v rokoch 2003 a 2004 miesto rýchlejšieho opravovania Soriek kde je jedna pätina z vozidiel vyrobených v roku 2014 a 2015 odstavená. 👽
Reply on: Soolo #78:
Tak to som zvedavy kam daju tie batozinove SU18. Okrem stanicno-letiskovych liniek (32,61,93,96) to bude dobry nezmysel.
Reply on: Cancer #79:
Myslím, že tie črepy sú najlepšie autobusy, aké kedy v Bratislave boli.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Cancer #79:
Chcel by si radšej CNG Karosy?
Reply on: upravovač fotiek #82:
Sa tu bavíme o tom, že 27 kusov NB18 s rokmi výroby 2010 až 2015 (osem až trinásťročné vozidlá) je odstavených viac ako dva týždne aktuálne a miesto toho aby sa opravili (opravovali ovela rýchlejšie ako sa opravujú) sa idú spojazdňovať dvadsaťročné črepy bez otváracích okien v podniku, ktorý nemá najmenší problém vypraviť na linky takéto vozidlá aj keď nemajú plne funkčnú klimatizáciu.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Cancer #83:
Myslím že v DPB moc dobre vedia prečo sa rozhodli tak ako sa rozhodli. Dostupnosť dielov, náročnosť a rozsah opráv, čas/ruky v dielni (či ich je dosť na opravu SORiek) a iné.
Reply on: upravovač fotiek #84:
Hej, stačí sa pozrieť na trolejbusovú divíziu a ich 15 Tr a 21 Tr a hneď je každému jasné, že v DPB moc dobre vedia prečo sa rozhodujú ako sa rozhodujú.
Reply on: Cancer #83:
Otázkou zostáva, či je problém tej vysokej správky v nedostupnosti náhradných dielov, v nedostupnosti ľudí, ktorí by autobusy opravili alebo v technickom stave vozidiel, kde by oprava nemusela byť už ekonomicky návratná. Napríklad zlomené rámy, zadretý motor, atď.
Reply on: upravovač fotiek #82:
Môžeme ešte pridať U15😁
Reply on: Petto #75:
chlape ty si nenormálny filozof a teoretik 😂 😂

aj keby niektoré A linky prešli na T od septembra, kto by tie T šoféroval podla teba keď majú problém vyjazdiť terajší grafikon a zaskakuju na T poradiach autobusy ??
Reply on: Solider #86:
keďže v BA sa plošne jazdí po tankodromoch a moderné vozidlá plné elektroniky na toto stavané neboli 🙂 tak sa všetko kazí o to rýchlejšie a do toho ti príde nedostatok dielenskych pracovníkov plus finančná situácia a drahé diely ..
nemá kto dávať tie vozy dokopy a nemá ani s čím robiť lebo sa dlho dlho čaká na diely, ale inak dlhodobo odstavené NB18 sa plánujú spojazdniť všetky (hoci aj so zadretým motorom), výnimky sú fakt len vozy čo zhoreli
Reply on: Ecomat #89:
Nedostatok dielenskych pracovnikov? Tych istych, co boli nedavno prepustani? To sa ako stalo?
Reply on: irizar #90:
áno presne tí 🙂
to už sú otázky na ktoré ja nemôžem poznať odpoveď :))
Reply on: Ecomat #89:
Mne to je jasné, len zásadný problém je ten, že pri Sorkách je to dlhodobo červené more. Pokusy tu už boli a dopadlo to rovnako ako s klimatizáciami.