VehiclesBuses › MAN NG 313

MAN NG 313 in original livery
MAN NG 313 in red livery

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. MAN NG 313 3201 – 3205 2003 – 2004 2019 2022 – 2024 5
Total 2003 – 2004   5

Technical Data

Length 17950 mm
Width 2500 mm
Height 2985 mm
Height of floor 320 mm (1. dvere)
340 mm (2. - 4. dvere)
Wheelbase 5105 mm a 6770 mm
Doors 4
Number of seats 45 + 1
Number of standing places 115
Design load 160 + 1
Weight of unloaded vehicle 16925 kg
Gross vehicle weight 28000 kg
Engine MAN D 2866 LUH 26, Euro 4, naftový, vodou chladený radový 6-valec
Continuous power output 228 kW / 1900 rpm
Piston displacement 11967 cm3
Maximum speed 72 km/h
Transmission VOITH, automatická
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické
Axles predná: MAN V9-72L, tuhá
stredná, MAN HONP 1300, portálová, vlečená
zadná: MAN HONP 13100, portálová, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5

Photos

Vehicle catalogue

3201 3202 3203 3204 3205

Legend and statistics

3201withdrawn vehicle: 5 (100 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ecomat #89:
Mne to je jasné, len zásadný problém je ten, že pri Sorkách je to dlhodobo červené more. Pokusy tu už boli a dopadlo to rovnako ako s klimatizáciami.
Reply on: irizar #90:
áno presne tí 🙂
to už sú otázky na ktoré ja nemôžem poznať odpoveď :))
Reply on: Ecomat #89:
Nedostatok dielenskych pracovnikov? Tych istych, co boli nedavno prepustani? To sa ako stalo?
Reply on: Solider #86:
keďže v BA sa plošne jazdí po tankodromoch a moderné vozidlá plné elektroniky na toto stavané neboli 🙂 tak sa všetko kazí o to rýchlejšie a do toho ti príde nedostatok dielenskych pracovníkov plus finančná situácia a drahé diely ..
nemá kto dávať tie vozy dokopy a nemá ani s čím robiť lebo sa dlho dlho čaká na diely, ale inak dlhodobo odstavené NB18 sa plánujú spojazdniť všetky (hoci aj so zadretým motorom), výnimky sú fakt len vozy čo zhoreli
Reply on: Petto #75:
chlape ty si nenormálny filozof a teoretik 😂 😂

aj keby niektoré A linky prešli na T od septembra, kto by tie T šoféroval podla teba keď majú problém vyjazdiť terajší grafikon a zaskakuju na T poradiach autobusy ??
Reply on: upravovač fotiek #82:
Môžeme ešte pridať U15😁
Reply on: Cancer #83:
Otázkou zostáva, či je problém tej vysokej správky v nedostupnosti náhradných dielov, v nedostupnosti ľudí, ktorí by autobusy opravili alebo v technickom stave vozidiel, kde by oprava nemusela byť už ekonomicky návratná. Napríklad zlomené rámy, zadretý motor, atď.
Reply on: upravovač fotiek #84:
Hej, stačí sa pozrieť na trolejbusovú divíziu a ich 15 Tr a 21 Tr a hneď je každému jasné, že v DPB moc dobre vedia prečo sa rozhodujú ako sa rozhodujú.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Cancer #83:
Myslím že v DPB moc dobre vedia prečo sa rozhodli tak ako sa rozhodli. Dostupnosť dielov, náročnosť a rozsah opráv, čas/ruky v dielni (či ich je dosť na opravu SORiek) a iné.
Reply on: upravovač fotiek #82:
Sa tu bavíme o tom, že 27 kusov NB18 s rokmi výroby 2010 až 2015 (osem až trinásťročné vozidlá) je odstavených viac ako dva týždne aktuálne a miesto toho aby sa opravili (opravovali ovela rýchlejšie ako sa opravujú) sa idú spojazdňovať dvadsaťročné črepy bez otváracích okien v podniku, ktorý nemá najmenší problém vypraviť na linky takéto vozidlá aj keď nemajú plne funkčnú klimatizáciu.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Cancer #79:
Chcel by si radšej CNG Karosy?
Reply on: Cancer #79:
Myslím, že tie črepy sú najlepšie autobusy, aké kedy v Bratislave boli.
Reply on: Soolo #78:
Tak to som zvedavy kam daju tie batozinove SU18. Okrem stanicno-letiskovych liniek (32,61,93,96) to bude dobry nezmysel.
Reply on: Solider #77:
Ešte dobre teda, že sa idú oživovať črepy vyrobené v rokoch 2003 a 2004 miesto rýchlejšieho opravovania Soriek kde je jedna pätina z vozidiel vyrobených v roku 2014 a 2015 odstavená. 👽
Reply on: Petto #75:
Solarisy nepojdu na 96
Reply on: Petto #75:
Od septembra tu určite nebude jazdiť viac trolejbusov. 61 bude celá autobusová, 63 posilnená, kĺbov bude treba viac a keď si otvoríš katalóg Soriek, tak je to dlhodobo červené more.
Reply on: Petto #75:
No len ak začne rekonštrukcia v septembri ešte nebudú tu podľa mňa vozidla alebo ak budú nebudú ešte v premávke .
Ja by som rád videl tieto vozy ešte, a predsa len je tam dôležité slovo mohli v Tom texte
Reply on: Solider #74:
A to ich bude naozaj treba ? Ved sa ma redukovat MHD + niektore linky prejdu z abus sekcie na tbus. Uz len logicky . Uvolnia sa SU18, ktore asi prejdu na L96 - a z L96 sa uvolnia Turky a Sorky.
Oceňujem, ako potajomky sa tu objavila informácia o ich aktuálnom oživovaní 😎
Reply on: Petto #72:
To nesuhlasim zase ja. Vetraky v dnesnej dobe su prekonane technologicke riesenie Sposobuju neprijemny prievan a niekedy aj hluk tomu co sedi hned pri nich ale ten co je daleko ma z nich prakticky nulovy. Prijatelna tepelna pohoda je takmer pol roka nimi nerealna. V zime zasa znizuju tepelny komfort vo vozidle a sposobuju podobne problemy s teplotnou pohodou len v inom garde. Klimatizacia je dnes uz tak technologicky vyspele zariadenie ze uz ani nevplyva dramaticky na spotrebu vozidiel. Mozeme sa bavit max o zdravotnych rizikach ale tie suvisia skor s jej neudrzbou ci nespravnym nastavenim nez s klimou samotnou.