VehiclesBuses › SOR NB 12 City

SOR NBG 12 City
SOR NB 12 City
SOR NB 12 City
SOR NB 12 City

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. SOR NBG 12 City 2990 2014 2017 2018 1
2. SOR NB 12 City 2031 – 2048, 1021 – 1030 2017 2017 28
Total 2014 – 2017   29

Technical Data

Length 12180 mm
Width 2550 mm
Height 3330 mm (NBG 12)
2900 mm (NB 12)
Height over air conditioning 3110 mm (NB 12)
Wheelbase 6180 mm
Doors 4
Number of seats 29 + 1 (NBG 12)
25 + 1 (NB 12)
Number of standing places 54 (NBG 12)
64 (NB 12)
Design load 83 + 1 (NBG 12)
89 + 1 (NB 12)
Weight of unloaded vehicle 11700 kg (NBG 12)
11090 kg (NB 12)
Engine FPT Industrial Cursor 8 F2BFA602F, CNG, Euro 6, plynový radový šesťvalec (NBG 12)
FPT Industrial Tector 7 F4AFE612F, Euro 6, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním (NB 12)
Continuous power output 213 kW / 2000 rpm (Cursor)
210 kW / 2500 rpm (Tector)
Piston displacement 7800 cm3 (Cursor)
6728 cm3 (Tector)
Maximum torque 1200 Nm / 1200 rpm (Cursor)
1000 Nm / 1250 rpm (Tector)
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF EcoLife 6 AP 1200B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NBG 12)
ZF EcoLife 6 AP 1000B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NB 12)
Axles predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (NBG 12)
zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (NB 12)
Tyres 285/70 R19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (zadná náprava)
Air conditioner Webasto Cool Top RTC 250 (NB 12)
Cooling capacity 25 kW
Heating capacity 30 kW

Photos

Vehicle catalogue

2990

2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030

Legend and statistics

2031vehicle in service: 28 (96.6 %)
2031online: 13 (44.8 %)
2031today in service: 21 (72.4 %)
2041vehicle ot of service (more than 2 weeks): 1 (3.4 %)
2041vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (3.4 %)
2990withdrawn vehicle: 1 (3.4 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 75.4 %, Monday to Friday 75.4 %

Currently in service on lines

23 / 3
30 / 3
65 / 6 7 9
67 / 1 8
88 / 5
139 / 1

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
No co, ake cislo budu mat NB12?
Reply on: Ma178rek #1:
Osobne by som SOR12 dal do radu 1110 - , 2130 - , 4101 -
Urbanway 10,5 do 1301 - , 2301 - , 4301 - ,
Solaris 8,6 do 1001- , 2030 - , 4051 - ,
Reply on: Technopol #2:
Nebolo by rozumnejšie rovnaký typ vozidla dávať vždy do rovnakého čísleného radu tak, ako to máš pri 10,5?

A keď uvážime, že 1000 autobusov naraz tu už azda nikdy nebude, dalo by sa tie vozy číslovať bez dupľovania koncového trojčíslia, čím by mohlo odpadnúť to kadejaké doliepanie piatych číslic pri presune.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Technopol #2:
Načo by už bol Petržalke Solaris 8,6? ? Osobne by ma prekvapilo aj pridelenie Urbanway-ov za Dunaj...
To fakt zakúpia iba 6 12-metrových busov?
Reply on: FFF13 #5:
Nie, bude ich viac.
Podla mna by sa mal dodatocne dorobit rad sedadiel do zrusenej "stvorky" za lavym prednym kolesom. Ludia sa tam opieraju o opacnu stranu opierky. Voz zabrzdi a ludia vyletia do sediach ludi v protismere jazdy. ?
Reply on: Technopol #2:
Terat bude zaujimave kam daju nove 10metraky ked rad 20xx su Solarisy, ale od 203x NB12 a este tam zavadza aj Citaro 2020.
Usporiadanie interiéru je teda katastrofálne. Sedačky na nejakých pódiách, alebo čo, priestor pre kočíky predelený tyčou. V tej SOR sú pekní babráci. Neviem koho napadne umiestiť spätné zrkadlo do zorného poľa vodiča, hlavne keď tie staré to majú vcelku dobre umiestnené, čiže vyššie. Oni majú aj nejakú spätnú väzbu od DPB ku svojim výrobkom?
DPB odporúčam viac zvažovať ponuku druhého najväčšieho výrobcu autobusov v EU - Iveco. Majú už nejaké kusy v portfóliu.
Reply on: Spacer1 #9:
Výrobca vyrobí to, čo si zákaznik objedná...
Reply on: Spacer1 #9:
O akej tyci hovoris? V ktorom dodanom si to videl? Pokial viem, tak spatne zrkadlo je prave spatna vazba z dpb ?
Reply on: Spacer1 #9:
A su vyrazne menej spolahlive ako SORy, tie Iveca.
Reply on: Ámos #12:
Na zaklade coho sudis?
Tieto neohrabané tvrdé sorky 12 treba kombinovať na linke napr. 2 iveká,2 tedomy a 2 sorky aby sme sa nevozili celý týždeň v takom nekomfortnom autobuse ako je sorka 12. Najlepší je Zlatý Tedom ,snažte sa ho čo najdlhšie zachovať, potom je dobré aj Nádherné Iveco oproti Tvrdej neohrabanej sorke.
Mali ste zobrať do sorkárskej fabriky Tedom a objednať si podľa neho interier,Tedom je najpohodlnejší.
Takže ked už ste nakúpili tieto sorkárske haraburdy tak ich aspoň kombinujte s inými autobusmi aby sme sa stihli z relaxovať.
Reply on: janstar #14:
To si písal iba zo žartu, že?
Reply on: Lukyno87 #15:
Práve že nie,to nebol žart ale zúfalá prosba.
Reply on: janstar #14:
LoL. Kebyze je april, tak chapem ten tvoj prispevok.
Reply on: sk4ever #11:
Predpokladam, ze hovori presne o tejto SOR uchylke
https://imhd.sk/ba/galeria-media/182713/Interier-2032?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F851%2FSOR-NB-12-City
alebo to je vidiet aj tu
https://imhd.sk/ba/galeria-media/144673/Autobus-SOR-NB-18-z-roku-2015-s-dvojsedadlom-medzi-2-a-3-dverami-a-predelenym-priestorom-pred-nim?ref=ba%2Fpopis-typu-vozidla%2F570%2FSOR-NB-18-City

- rozdelenie priestoru na statie a pre kociky tycou "s operadlom". To uz nedokazu spravit 3-4-5 metrovy priestor bez toho, aby im "spadla strecha", ked ju tam musia podpoierat?
Genialne je este ked v niektorom buse bola ta nepokreslena cast s nakreslenym piktogramom kocika na dlazke a nejaky nestastnik tam raz kluckoval od dveri aj s kocikom prave okolo tej tyce, aby sa dostal na to miesto s piktogramom.
Tá stredná tyč v priestore pre kočík tam musí byť kvôli nejakej priblblej európskej smernici. Nie je to výmysel ani SORu, ani DPB. Rovnako to majú aj v posledných pražských NB 18, tam to bolo odôvodnené práve spomínanou smernicou.
Reply on: marek98 #19:
Konkretne ktorej?
Lebo inak take vysvetlenie vyznie krytie problemu/neschopnost spravit parmetrovu tyc, co by bola v strede chytena iba do strechy...
Reply on: kecho #20:
Tej, ktorá požaduje možnosť opretia sa proti smeru jazdy osobe spravádzajúcej kočík. Už naozaj nevieš, ako ten SOR hejtovať? Inak to s tou tyčou, chytenou len do strechy, vypovedá o tvojom technickom analfabetizme. Že im nepadá na hlavu strecha, bolo dokázané predchádzajúcimi sériami, kde tyč nebola. Už mi pripomínaš Dunča.
Reply on: S499.1023 #21:
A podla coho sa osoba sprevadzajuca kocik nemoze opriet vpredu?
Hlavne ked vnanevrovat sa s kocikom na miesto pre kocik je tiez celkom zabavne-teda pre sledujucich, pre sofera kocika to az taka sranda nie je.
Reply on: kecho #22:
Pozri, najprv si o problematike niečo naštuduj, aby si nebol trápny. Kde vpredu? O sedačky? Aj invalidný vozík sa zaprie o sedačky? Inak si dovolím tipnúť, že s kočíkom som sa v SOR-kách nacestoval rádovo viac, než ty, keďže mám dve deti a linka, ktorá jazdí okolo môjho domova, je z takých 75% vypravovaná SOR-kami.
SOR TNB 12 #6004

SOR TNB 12 #6004

Za 15 rokov urcite MHD zakupi milion inych vozidiel a tieto sorky budu ako teraz ikarusy 280?
Reply on: kecho #18:
No to bude tym, ze v tejto sorke kocik a invalidny vozik ma nastupovat 3. dverami a ziadna tyc ti nezavadzia. Staci rozlustit nalepku na dverach. Oproti Urbanu je tento priestor kralovsky velky. To operadlo tam musi byt, aby pri brzdeni, nedajboze nehode neletel kocik, vozik priestorom a uz vobec nie do sediacich ludi. Takze asi nebudes vacsi ing. ako su v Sore. 😉 A top je, ze to drzi strechu. Hej taka tycka jak na zmetaku drzi strechu, kde je klimatizacna jednotka. Lol
No ako funguje klíma v tých nových Sorkách ? Z fotiek čo som zatiaľ videl tak všade boli okná pootvárané . Prečo sa nepoužíva ?
Reply on: kuboPO #26:
Čo by nefungovala, chladí parádne.
Reply on: N/A #27:
Tak fajn potom. Lebo na fotkách ktoré som zatial videl boli všade okná aj tie strešné vetráky pootvárané.
Reply on: kuboPO #28:
Tak ono zase treba vedieť natrafiť na vodiča. ?
DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

A nenatrafiť na cestujúcich ktorý otvárajú okno. KLIMATIZACIA JE NA TO ABY OCHLADZOVALA A PRI OTVORENOM OKNE NEFUNGUJE!!! ❗ ❗ ❗ ? ? ?
Reply on: DolneHonyTrolley #30:
Netreba ti nejaku odbornu pomoc? Nikoho nezaujimaju tieto tvoje vykriky do tmy.Daj si lajnu,bude dobre
Reply on: Durkø4941 #31:
Pokoj. Niektoré tvoje príspevky tiež za veľa nestoja ? . Úplne stačí ignorovať.
Teraz mi to tak napadlo... v rámci jedného typu vozidla existujú evidenčné čísla v podobe deviatej aj desiatej mocniny dvojky. Dočkáme sa po nedávnych zmenách v číslovacom systéme aj vozov 4096 a 8192?
Je normálne, že po necelých 2 rokoch prevádzky väčšine NB 12-tkám píska remeň? Dokonca v poslednom období mám dojem, že už nie je voz, ktorému by to nerobilo, neviete či sa toto nejako rieši, prinajmenšom v rámci záruky?
Vo viacerých SORoch NB12 som si všimol kvapkajucu vodu z krytov nad oknami, tečie klíma?
Reply on: Michal111 #34:
V rámci záruky pískanie remeňa??? To je bežná neúdržba. Treba vycentrovať alternátor/hydročerpadlo, remeň vymeniť alebo namazať glycerínom a je po pískaní. Napríklad tesne po prevrate sa tu ocitli hromady Fiatov Regata (Ritmo s kufrom) v službách taxikárov. A tie na to boli citlivé. Keď som už spoza rohu, čakajúc na taxík, počul kvílenie remeňa, vedel som, že prifrčí olietaná Regata. A jeden taký poctivý podnikateľ v šušťákovke Adibas bol bars prekvapený, keď som mu poradil, že stačí glycerín, ba dočasne aj obyčajné mydlo a nebude musieť počúvať celý deň to odporné pišťanie.
Reply on: Viliam22 #37:
Nie, voda.
Reply on: S499.1023 #38:
A hlavne by tomu nemuseli šoféri nakladať pri rozbiehaní. 😉
Reply on: Spacer1 #40:
Ten motor je koncipovaný na vyššie otáčky, ako ich obmedzovač pri 2500 rpm., to je len neúdržba, ako hovorí S499. Ja som Ducatu nakladal po červené vkuse a nepišťal, na svojich autách detto, stačí pravidelne meniť rozvody a remeň a bude všetko ok. 🙂
Nevie niekto prečo jazdieva tak málo a na tak málo linkách?
Prečo nefunguje wi-fi v rade 20xx (Názov wi-fi mi ukáže ale nedá sa pripojiť), a v rade 10xx funguje?