VehiclesBuses › SOR NB 12 City

SOR NBG 12 City
SOR NB 12 City
SOR NB 12 City
SOR NB 12 City

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. SOR NBG 12 City 2990 2014 2017 2018 1
2. SOR NB 12 City 2031 – 2048, 1021 – 1030 2017 2017 28
Total 2014 – 2017   29

Technical Data

Length 12180 mm
Width 2550 mm
Height 3330 mm (NBG 12)
2900 mm (NB 12)
Height over air conditioning 3110 mm (NB 12)
Wheelbase 6180 mm
Doors 4
Number of seats 29 + 1 (NBG 12)
25 + 1 (NB 12)
Number of standing places 54 (NBG 12)
64 (NB 12)
Design load 83 + 1 (NBG 12)
89 + 1 (NB 12)
Weight of unloaded vehicle 11700 kg (NBG 12)
11090 kg (NB 12)
Engine FPT Industrial Cursor 8 F2BFA602F, CNG, Euro 6, plynový radový šesťvalec (NBG 12)
FPT Industrial Tector 7 F4AFE612F, Euro 6, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním (NB 12)
Continuous power output 213 kW / 2000 rpm (Cursor)
210 kW / 2500 rpm (Tector)
Piston displacement 7800 cm3 (Cursor)
6728 cm3 (Tector)
Maximum torque 1200 Nm / 1200 rpm (Cursor)
1000 Nm / 1250 rpm (Tector)
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF EcoLife 6 AP 1200B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NBG 12)
ZF EcoLife 6 AP 1000B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom (NB 12)
Axles predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (NBG 12)
zadná: ZF AV 133, hnacia, portálová s dvojitou redukciou (NB 12)
Tyres 285/70 R19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (zadná náprava)
Air conditioner Webasto Cool Top RTC 250 (NB 12)
Cooling capacity 25 kW
Heating capacity 30 kW

Photos

Vehicle catalogue

2990

2031 2032 2033 2034 2035 2036 2037 2038 2039 2040 2041 2042 2043 2044 2045 2046 2047 2048 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030

Legend and statistics

2031vehicle in service: 28 (96.6 %)
2031online: 12 (41.4 %)
2031today in service: 21 (72.4 %)
2041vehicle ot of service (more than 2 weeks): 1 (3.4 %)
2041vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (3.4 %)
2990withdrawn vehicle: 1 (3.4 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 75.4 %, Monday to Friday 75.4 %

Currently in service on lines

23 / 2
30 / 3 4
53 / 1 2
65 / 6 7 9
67 / 1
88 / 5
99 / 6
139 / 1

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Prečo nefunguje wi-fi v rade 20xx (Názov wi-fi mi ukáže ale nedá sa pripojiť), a v rade 10xx funguje?
Nevie niekto prečo jazdieva tak málo a na tak málo linkách?
Reply on: Spacer1 #40:
Ten motor je koncipovaný na vyššie otáčky, ako ich obmedzovač pri 2500 rpm., to je len neúdržba, ako hovorí S499. Ja som Ducatu nakladal po červené vkuse a nepišťal, na svojich autách detto, stačí pravidelne meniť rozvody a remeň a bude všetko ok. 🙂
Reply on: S499.1023 #38:
A hlavne by tomu nemuseli šoféri nakladať pri rozbiehaní. 😉
Reply on: Viliam22 #37:
Nie, voda.
Reply on: Michal111 #34:
V rámci záruky pískanie remeňa??? To je bežná neúdržba. Treba vycentrovať alternátor/hydročerpadlo, remeň vymeniť alebo namazať glycerínom a je po pískaní. Napríklad tesne po prevrate sa tu ocitli hromady Fiatov Regata (Ritmo s kufrom) v službách taxikárov. A tie na to boli citlivé. Keď som už spoza rohu, čakajúc na taxík, počul kvílenie remeňa, vedel som, že prifrčí olietaná Regata. A jeden taký poctivý podnikateľ v šušťákovke Adibas bol bars prekvapený, keď som mu poradil, že stačí glycerín, ba dočasne aj obyčajné mydlo a nebude musieť počúvať celý deň to odporné pišťanie.
Vo viacerých SORoch NB12 som si všimol kvapkajucu vodu z krytov nad oknami, tečie klíma?
Je normálne, že po necelých 2 rokoch prevádzky väčšine NB 12-tkám píska remeň? Dokonca v poslednom období mám dojem, že už nie je voz, ktorému by to nerobilo, neviete či sa toto nejako rieši, prinajmenšom v rámci záruky?
Teraz mi to tak napadlo... v rámci jedného typu vozidla existujú evidenčné čísla v podobe deviatej aj desiatej mocniny dvojky. Dočkáme sa po nedávnych zmenách v číslovacom systéme aj vozov 4096 a 8192?
Reply on: Durkø4941 #31:
Pokoj. Niektoré tvoje príspevky tiež za veľa nestoja ? . Úplne stačí ignorovať.
Reply on: DolneHonyTrolley #30:
Netreba ti nejaku odbornu pomoc? Nikoho nezaujimaju tieto tvoje vykriky do tmy.Daj si lajnu,bude dobre
DolneHonyTrolley

DolneHonyTrolley

A nenatrafiť na cestujúcich ktorý otvárajú okno. KLIMATIZACIA JE NA TO ABY OCHLADZOVALA A PRI OTVORENOM OKNE NEFUNGUJE!!! ❗ ❗ ❗ ? ? ?
Reply on: kuboPO #28:
Tak ono zase treba vedieť natrafiť na vodiča. ?
Reply on: N/A #27:
Tak fajn potom. Lebo na fotkách ktoré som zatial videl boli všade okná aj tie strešné vetráky pootvárané.
Reply on: kuboPO #26:
Čo by nefungovala, chladí parádne.
No ako funguje klíma v tých nových Sorkách ? Z fotiek čo som zatiaľ videl tak všade boli okná pootvárané . Prečo sa nepoužíva ?
Reply on: kecho #18:
No to bude tym, ze v tejto sorke kocik a invalidny vozik ma nastupovat 3. dverami a ziadna tyc ti nezavadzia. Staci rozlustit nalepku na dverach. Oproti Urbanu je tento priestor kralovsky velky. To operadlo tam musi byt, aby pri brzdeni, nedajboze nehode neletel kocik, vozik priestorom a uz vobec nie do sediacich ludi. Takze asi nebudes vacsi ing. ako su v Sore. 😉 A top je, ze to drzi strechu. Hej taka tycka jak na zmetaku drzi strechu, kde je klimatizacna jednotka. Lol