VehiclesTrams (Trolleys) › Škoda 29T ForCity Plus

Škoda 29T ForCity Plus
Škoda 29T ForCity Plus
Škoda 29T3 ForCity Plus

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Škoda 29T1 ForCity Plus 7401 – 7415 2015 2015 15
2. Škoda 29T2 ForCity Plus 7416 – 7430 2015 – 2016 2016 15
3. Škoda 29T3 ForCity Plus 7431 – 7450 2023 2023 – 2024 20
Total 2015 – 2023   50

Technical Data

Length 32495 mm
Width 2480 mm
Height 3560 mm
Height of floor 350 mm
Doors 5
Number of seats 69 + 1 (1. a 2. séria)
63 + 1 (3. séria)
Number of standing places 172 (5 os/m2) (1. a 2. séria)
276 (8 os/m2) (1. a 2. séria)
299 (8 os/m2) (3. séria)
Design load 241 + 1 (5 os/m2) (1. a 2. séria)
345 + 1 (8 os/m2) (1. a 2. séria)
362 + 1 (8 os/m2) (3. séria)
Weight of unloaded vehicle 47415 kg (1. a 2. séria)
Motor control Škoda Electric, trakčné jednotky TJ6.3 - trakčný menič s IGBT prvkami, mikroprocesorové riadenie, možnosť rekuperácie (1. a 2. séria)

Škoda Electric, trakčné jednotky TJ6.3.1 - trakčný menič s IGBT prvkami, mikroprocesorové riadenie, možnosť rekuperácie (3. séria)
Engine Škoda 1MLU 2945 K/4-VA, trojfázový asynchrónny, kvapalinou chladený (1. a 2. séria)

Škoda 4MLU 2945 K/4-VA, trojfázový asynchrónny, kvapalinou chladený (3. séria)
Continuous power output 100 kW
Number of motors 6
Total power output 600 kW
Maximum speed 55 km/h (premávková s obmedzovačom, 1. a 2. séria)
60 km/h (premávková s obmedzovačom, 3. séria)
75 km/h (konštrukčná)
Air conditioner Poll KLMT29S (1. a 2. séria)
Poll KLMT29S.02 (3. séria)
Cooling capacity 3 x 22,6 kW (1. a 2. séria)
3 x 25 kW (3. séria)
Heating capacity 3 x 13 kW (1. a 2. séria)
3 x 15 kW (3. séria)

Photos

Vehicle catalogue

7401 7402 7403 7404 7405 7406 7407 7408 7409 7410 7411 7412 7413 7414 7415

7416 7417 7418 7419 7420 7421 7422 7423 7424 7425 7426 7427 7428 7429 7430

7431 7432 7433 7434 7435 7436 7437 7438 7439 7440 7441 7442 7443 7444 7445 7446 7447 7448 7449 7450

Legend and statistics

7401vehicle in service: 50 (100 %)
7402online: 21 (42 %)
7402today in service: 34 (68 %)
7401vehicle ot of service (more than 2 weeks): 12 (24 %)
7410vehicle ot of service (more than 6 months): 3 (6 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 63 %, Monday to Friday 70.7 %

Currently in service on lines

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Chcel by som sa opytat kedy by mala prist nova skoda 29T, kedze v clanku sa pise "Nove elektricky skoda 29T v pocte 30 kusov budu dodane v rokoch 2014-2016" a rok 2014 uz nejako skoncil, Dakujem za info 🙂
Reply on: marek21 #1:
februar 2015
Reply on: Petto #2:
Keďže v tom období už bude finišovať schvalovací proces na 30T, 29T bude mať o niečo kratší ten schvalovací proces. Či sa mýlim?
Reply on: imhd68 #3:
29T je iny typ vozidla, takze ocakavam rovnaky proces.
Vie mi tu niekto povedať na koho alebo na čo DPB čaká zo sprevádzkovaním 7402 - 7406?To dúfam nemyslia vážne,že sa čaká na nejakého šaša,ktorý sa uráči prísť z dovolenky alebo z PNky! podobne jak to bolo s troloSORmi ?
Reply on: roman2 #5:
DPB prevzal asi 2 tyzdne dozadu oficialne 5 ks novych elektriciek , co vychadzalo na 7514,15 a 7402-04. Kdezto obojsmerky sa zaradili hned do premavky, jednosmerky nevedno preco nejazdia doteraz.
Reply on: Petto #6:
tiez som nad tym rozmyslas a jedine co ma napadlo je, ze mesto nema na zaplatenie faktur a caka na financie z min.dopravy.
Veď načo by jazdili klimatizované električky teraz v tých horkách, keď môžu od septembra...?
Reply on: Petto #6:
A čo takto verzia, že ujo s pečiatkou išiel z PNky rovno na dovolenku? 😉
niečo mi ušlo alebo je to len preklep na tejto stranke? "Škoda 29T1 ForCity Plus, "
Reply on: TTV01 #10:
Nie je to preklep. Tak ako bolo množstvo podtypov Karos B 732, či ČKD Tatier T3, tak isto sa rozlišujú/budú rozlišovať aj pri električkách od Škody.
Reply on: Dispecer #11:
a nie je nahodou 29T1 ta prototypova?
Reply on: eMDi #12:
je to prototyp... a boli menšie úpravy na ďaľších podľa požiadaviek DPB robené.. takisto aj na 30T to bolo 😛
Reply on: eMDi #12:
Ako 29T1 je zatiaľ označená len 7401, u ostatných sa to asi ešte len zisťuje.
Reply on: mark178 #13:
Aké úpravy napríklad?Súvisiace s výzbrojou alebo podvozkami? ?
Reply on: roman2 #15:
neviem presne ale tak medzi 7501 a ostatnými 30T sú menšie úpravy preto si myslím že aj u 7401 bude to obdobne.. ktosika to tu spomínal na fóre kto sa v tom vyzná.. ja netuším ja som len šoutus 😃 😃
Nóve elektricky 29t a 30t sú v ako tak v pohodlne. Do Bratislavy takto ktomu prišlo za tento rok 2015 zatiaľ 15 nových jednosmerných električiek 29t a 16 obojsmerných električiek 30t. ?
Reply on: Luky18 #17:
ani 15 ani cislo 16 si netrafil ?
je 16 obojsmernych elektriciek 30t?
Reply on: Luky18 #19:
nie je ? , je ich len 15 zatial, evc 7501 až 7515
Aj tak zbytočnosť, kupovať takéto "kone" do Bratislavy. Takéto rozmerovo obrovské električky sa hodia do Prahy a do väčších európskych metropol, avšak nie sem. Miesto nich sa radšej mohli nakúpiť menšie, a teda predpokladám aj lacnejšie, nízkopodlažné vozy. Ten nasledujúci tender na ďalších 60 nových jednosmerných električiek bude už dúfam rozumnejšie vykonaný, nie je nám treba tu ďalšie takéto hebedá. Zlaté šikovné vozy typu K2 s T3/T6.
Reply on: CraneMan #22:
Neviem čo sa ti zas nepáči. Mali sme radšej kúpiť električky Vario ako Košice? ?
Reply on: CraneMan #22:
Predpríprava na Silvestra?
Reply on: CraneMan #22:
Prosímťa, čo to trepeš, ty "kôň"? Aké rozmerovo obrovské električky? Však jedna 29T/30T zodpovedá bežne používanej súprave 2xT a vozidlá K2 sú akurát tak danajským darom z minulosti.
Nevieš náhodou, prečo napr. Freiburg im Breisgau (230.000 obyvateľov) alebo Augsburg (280.000 obyvateľov) nakupujú sedemdielne, vyše 40-metrové električky? To už ani nie sú kone, to sú priam kentauri!
Reply on: CraneMan #22:
Povedz mi jeden jediny dobod preco si Bratislava nezasluzi aspon elektricky poriadne, ktore ju budu reprezentovat lebo su to skvosty ked uz nic ine. Este nikdy si s tymi "konmi" nesiel v spicke? Lebo v spicke by sa hodili aj o 2 clanky dlhsie este. Su vyuzivane na 100% a su designovo dokonale a konecne nam tu okrem mercedesov jazdi nieco na co aj mi bratislavcania mozme byt hrdy a byt radi ze si mozme v nasej MHD ovela viac zase uzivat komfort. Tvoje reci sa mi zdaju trosku dost absurdne ze Bratislava nepotrebuje taketo vozy. Som najstastnejsi clovek na svete ze to vyhrala skodovka a dufam ze s tymto vozom uspeje aj v dalsom tendry. 🙂
Reply on: Dadino #26:
Tak zase monitor si od nadšenia postriekať nemusíš. Radšej sa venuj štúdiu gramatiky.
Reply on: S499.1023 #27:
? ?
Reply on: S499.1023 #25:
Myslel som "kone" v tom zmysle, že keď prechádza okolo nich vozidlo 2xT alebo K2S, tak v porovnaní s týmito škodovkami vyzerajú miniatúrne. Nejde o dĺžku, článkov mohlo byť pokojne aj viac, ide skôr o veľkosť skrine škodoviek. Sto ľudí, sto chutí, ja s týmito vozmi nadšení nie som...
Reply on: CraneMan #29:
oprava: nadšený
Reply on: CraneMan #22:
WTF ❓
Reply on: CraneMan #29:
Veľkosť v ktorom smere? Ja mám pocit, že akurát vymýšľaš, aby si mohol op94ovávať.
Reply on: S499.1023 #27:
Nebudem sa radsej vyjadrovat k takymto "skvelym" komentarom. 🙂
Reply on: CraneMan #29:
Lenze vyska skrine ma svoje dovody:
-jednak technicky, t.j. ak mas mat vozidlo vysoke dajme tomu 2,5m od nizkej podlahy, tak porebujes vyrazne dlhsi pantograf (maximalne "vystretie" tych sucasnych je vraj do vysky 6m). Plus do interieru sa ti lepsie umiestnia komponenty ako podstropne informacne panely - napr. do T3 by sa take obrazovky nad hlavy ludi nevosli.
-jednak psychologicky. Ono, ked je vyssi strop, tak ani pri naplnenom vozidle nemam taky pocit sardinkarne ako u starsich vozidiel, vysoki ludia sa nemusia zohybat medzi tyce a ani ja konecne nemam pocit ze mam hlavu blizko stropu (a to rozhodne nie som vysoky)
Reply on: Viko #34:
Buduci tender nechame vybrat CraneMana 🙂 uvidime, co nam to tu bude jazdit potom 🙂
Reply on: CraneMan #29:
No schvalne, aky model alektricky je tvoja predstava. Normalne vyber konkretny model, co by si si predstavoval..
Reply on: CraneMan #22:
Pil si? ? keď sa ti nepáči 29/30T,môžeš ísť bývať do Košíc tam majú električky presne podľa tvojich predstáv ?
Reply on: CraneMan #29:
Lenže ty porovnávaš vozidlá vyše 40 rokov staré (myslím teraz iba T3) s modernými vozidlami...To jak keby si porovnával Škodu 1000MB s najnovším Mercedesom S63 AMG v plnej výbave ? ?
Reply on: Viko #34:
Jemu to nevysvetlíš lebo je presvedčený o niečom úplne inom ? môžeme ho tu kameňovať komentármi a hejtovať dokola,ale vyjadril svoj názor na čo má právo a my ho môžeme akurát tak počastovať svojimi názormi a palcami hore alebo dole ?
V opcnych 29T pribudlo 1 sedadlo medzi 4 a 5.dverami , po novom su tam dve sedadla vedla seba. Nie su taketo veci (zmeny obsadenosti) nahodou zakazane ?
Akym sposobom vlastne prebiehaju opravy po nehodach, ked 7401 stale stoji od nehody 11.12. minuleho roku a 7519 od 28.1. tohto roku? Navyse nevie niekto, preco dlhodobo stoja 7405 a 7411?
Reply on: lostrail #41:
už to tu bolo spomínané viackrát - 7411 má závadu na podvozku a 7405 stojí po nehode
Reply on: trolejbus6207 #42:
Este si mohol dodat aj odpoved na prvu otazku, jak je mozne, ze v case, ked sa stale dodavaju nove kusy elektriciek, nevedia dodat aj nahradne diely popripade poslat robosov, ktore by opravili tieto odstavene elektricky, cakat mesiace na opravu je take - slovenske.
Ozaj a, nemá náhodou ŠKODA TRANSPORTATION zazmluvnenú aj údržbu nových električiek? Ako presne je táto údržba definovaná, resp. ak sa napr. rozhodnú nechať nejaký stroj pol roka čakať na náhradný diel (pretože by to tak mater. závodu práve vyhovovalo), hrozia im nejaké sankcie?
Reply on: Rubber38 #44:
1) Škoda mala zazmluvnenú len údržbu, nie násilné poškodenia.
2) Škodovka zmluvu na údržbu vypovedala, že jej neboli vytvorené podmienky (tak, ako to bolo vopred dohodnuté, lebo tak bolo výberko zmanipuolvaní, že Schadefabrika dá lacnú údržbu aby nahnala body a potom sa to nezrealizuje (rovnako ako klimakterizácie v prvej tranši SOR-iek). Takže rieši len záruku.
Reply on: Rubber38 #44:
Konšpiračná teória je taká, že pokiaľ nebudú vyrobené všetky 29T, tak sa nevyrábajú náhradné diely.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: pharel #43:
to sa musíš pýtať niekde inde, ja nie som zamestnanec DPB ?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: trolejbus6207 #47:
aby som sa doplnil - pokiaľ viem, menšie opravy po nehodách robí DPB vo vlastnej réžii, väčšie Škodovka
Reply on: trolejbus6207 #48:
Vo vlastnej réžii = kanibalizuje dlhodobo odstavené vozy ?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Solider #49:
čo iné Ti ostáva, keď jednoducho výrobca to má na háku
Reply on: trolejbus6207 #50:
Napr. začať striktne trvať na dodržiavaní zmluvy, ak teda nie je písaná výhodne pre Škodu.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: AAA #51:
vieš veľmi dobre, že na to nikto z vedenia DPB nemá gule ?
Reply on: trolejbus6207 #52:
no ono je teraz problem ten, ze sa to tam otriaslo par tyzdnov dozadu v zakladoch, takze otazne je, kto je tam teraz za koho nastrceny
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: eMDi #53:
neviem, ako sú na tom nové električky s poruchovosťou, ale keby sa našiel niekto s gulami, ktorý by trval na odstránení zatekania do prvej série 30Tr pod hrozbou ich vrátenia, získal by moje nekonečné sympatie ?
Ja som strašne znechutený z tej 7411:

1. dojekazia sa električke brzdy po presne dvoch týždňoch (od 2.10. do 16.10.2015)... Ako to mi príde absurdné ?

2. Škodovka si zobrala na starosť údržbu a električku používa na náhradné diely...

Nové električky sú krásne, ale nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto podľa mňa dokazuje absolútnu neschopnosť Škodovky a jej ľudí sa o tieto vozy plnohodnotne postarať ?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Kobenhavn #55:
presne ako píšeš, Škodovka stratila u mňa akékoľvek renomé, nabrali mrte kšeftov a zjavne nestíhajú ani lobogo, kvalita výroby je veľmi otázna, jednoducho tragédia ☠ ☠ ☠
Reply on: Kobenhavn #55:
Žiaľ, je to smutné a to isté aj pri trolejbusoch. Večne niečo z troloSORiek stojí a opravy od Škodovky sa dĺho dĺho nedočkajú... Mohlo by sa DPB správať svojprávne a začať to napadať, nie je predsa normálne, ak nová električka, ktorá jazdila dokopy dva týždne, sa stala zdrojom náhradných dielov a ani po polroku nie sú schopní ju opraviť...
Reply on: trolejbus6207 #56:
Také tragické to asi nebude, dlhodobé odstavenia sú niečo iného ako nedostatok ND. Hovoril som o tom s výpravcom z JD a ten mi vravel, že sa mu teraz bežne vráti z trate na poruchu jeden voz za tri týždne. V časoch T3 bol jeden deň s čistým poruchovým listom dôvodom k oslave.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: S499.1023 #58:
ja som to myslel skôr vo vzťahu ku troloSORom, ako ku električkám, aj keď ten problém s 7411 sa ťahá veľmi dlho, kvôli omylu jednej vodičky a zničeniu jedného podvozku aby voz stál pol roka, je silná káva, podobne ako niekoľkomesačné prestoje troloSORov kvôli prasknutiu prístrojovej dosky ?
Kto mate gule na to napisat priamo panovi Urbanovi a opytat sa ho na toto s tymi dlhotrvajucimi opravami, nedodavanymi ND, mazanim kolaji ci brusenim kolaji :)) Dik som zvedavy co by odpisal.
Reply on: trolejbus6207 #59:
Problém je v tom, že keď to nie je závada z viny Schadefabriky, tak na to serú, lebo asi nemajú zazmluvnené dodacie termíny na ND mimo záruku. Mmch., my sme si s mašinami nakúpili aj náhradné diely, pretože napríklad podvozok alebo trakčný transformátor majú dodaciu lehotu tak 1,5 roka. Lenže na náhradné diely asi nie sú eurofondy (máme na každých 20 mašín hodnotovo jednu rozobratú v ND). Skôr by som si položil otázku, ako sa dá omylom vodičky zničiť vozidlo takýmto spôsobom - však je to plné počítačov, má to byť bombenfest und idiotensicher.
Reply on: pharel #60:
A čo ty? Ty ich nemáš?
Reply on: pharel #60:
To ze ludia nevedia osobne dnes komunikovat beriem, ale ze ani mail nevies napisat ? Prinajhorsom mu to pride do spamu, alebo aspon si to precita a ak motyka vystretli mozno ti aj odpise. Ked si zvladol prispevok sem, zvladnes aj mail ?
Reply on: S499.1023 #62:
Nie ?
Reply on: Petto #63:
Hlavne vy sa do toho rozumiete viac, ktori napriklad aj robite v DPB vodicov alebo v dielniach...Ja viem info iba z tychto konverzacii tu 🙂 Urcite by som napisal blbost alebo by ma nejak uzemnil 🙂
Reply on: pharel #65:
No ja teda v DPB urcite ? . Samozrejme ze by ti odpisal blbost, na to som uz zvyknuty z ich odpovedi hoc aj na FB.
Vsak skodovacke ForCity sa maju teraz v licencii vyrabat aj v nejakej cinskej fabrike pre Suzhou. Asi terba zacat tie nahradne diely nakupovat tam. Za obalocku nejakemu cinskemu funkcionarovi a hned by sa dohodli. Mozno aj lacnejsie ?
Reply on: piggee #68:
a mozno do par mesiacov tie ND splasia aj na aliexpres.com 😃
Inak som si vsimol, ze vodici nepouzivaju mikrofon na oznamovanie nejakych informacii o vylukach. Napriklad ked elektricka 4 nesla v sobotu cez nabrezie kvoli Globsecu, sofer vysiel z kabiny, zakrical, potom si vonkajskom presiel az do posledneho clanku, tam zakrical to iste, nemohol radsej pouzit mikrofon do celeho vozu? a bez kricania? :)))
Reply on: pharel #70:
Asi nepoznajú tlačítko od toho.
Reply on: Solider #71:
A to skoda nedala nejaky manual k vozu, tak ako byva k osobakom? Kde by boli popisane vsetky uzivatelske funkcie a ich ovladanie...
Reply on: Ámos #72:
Dala, ale dnes už si skoro nikto také veci nečíta, aj keď by mal.
Reply on: medzernik #73:
Nielen to, že nečíta, ale veľkú väčšinu to ani nezaujíma. Keď niekoho viac trápi, aké závesy si dá na kabínu, aby mu nebolo vidno do kabíny, ako to, aby poznal ovládanie voza, tak potom je chyba niekde úplne inde.
Reply on: pharel #70:
To by narusilo balkansky pocit z bratislavskej MHD ?
Reply on: Solider #74:
Teraz ma napadlo, skusal tu niekto pouzit komunikator v 29T/30T? Ci nejaky vodic vobec dokazal odpovedat?
Reply on: medzernik #76:
Skor by to nevedeli pouzit cestujuci. Vodicovi sa len na PP zobrazi ci chce prijat hovor, ak sa tam niekomu nahodou podari dovolat.
Ale radi to stlacaju miesto dopytu, vtedy to je len znamenie vodicovi + sa priblizi ten nestastnik na kamere.
Reply on: pharel #70:
Ja som už párkrát zažil, že vodič nejakú mimoriadnosť oznamoval cez mikrofón, problém bol ale v tom, že to takmer vôbec nebolo počuť.
Mam otazku na znalych veci. Da sa na tychto skodovkach nastavovat od vodica sklopenie stretavacich svetiel ako na autach, alebo sa to raz blbo nastavi vo vyrobe dielni a je to tak celu prevadzku vozidla? Lebo mi to pride, ako keby vsetky Skodovky obstaravalo KDH, na vsetkych svietia svetla do neba a vsetkych vodicov oslepuju.
Reply on: piggee #79:
Z manualu SKODA 30T: "Vonkajšie osvetlenie je riešené s ohľadom na platné predpisy a maximálnu bezpečnosť prevádzky."

O moznosti nastavenia sklonu osvetlenia sa v navode nepise - vodic nemoze nastavit sklon.
Reply on: medzernik #80:
diki moc. Takze ked to raz nastavia debilne pri vyrobe, tak to zostane naveky.
Reply on: piggee #81:
Nepodcenuj moderne nastroje DPB - kladivo a letovacku.?
Reply on: piggee #81:
Ale nema to predne hmlovky, iba zadne, mozno preto to trochu "agresivnejsie" svieti ?
Reply on: kecho #82:
Presne tak a este k tomu lepiaca páska
Reply on: FFF13 #84:
Izolepa je liek na všetko 😃 Svieti ti kontrolka? Prelepim to paskou.Nefunguje dopyt? Daj na to štupel z flaše a prelep páskou
7417 ma atypicky o 1 sedadlo viac medzi 4. a 5.dverami . Musi to mat aj v technicaku napisane ? A aj tu na imhd to tympadom nesedi. 😃 Ma az 70 sedadiel
Reply on: piggee #79:
Neda, mozes si tak prepnut dialkove/normalne
To kam to svieti vies upravit len srobovakom ked mas oddeklovane predne kryty
trolejbus6207

trolejbus6207

Prvé kolo stredných opráv prebehlo od mája 2018 do apríla 2020, ako prvá prišla na rad 7409 a ako posledná 7430
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/oznamenia/435111

Predmetom zákazky je rekonštrukcia pieskovačov vozidiel Škoda 29T/30T a to 180 kusov predná pozícia a 90 kusov zadná pozícia. Navrhované riešenie pozostáva z úpravy systému dávkovania a dopravy piesku zo zásobníka do priestoru kontaktnej plochy na koľajnici, použitím podtlakového dávkovača (ejektora). Zákazka zahŕňa komponenty, dopravné náklady a montáž.

Očakávané prínosy rekonštrukcie:
Skrátenie reakčnej doby od povelu po dopravu piesku ku kontaktnej ploche
Zníženie spotreby piesku
Zvýšenie spoľahlivosti a funkčnosti zariadenia
Mali by ste uviest tu v katalogu, ze 7417 ma az 70 sedadiel 😁.
Strašne zaujímavé inak ako zrazu vedie robiť dobré ceny na vozy. 😬 Cca 6-7 rokov rozdieľ medzi zákazkami a voz je o 60 tisíc lacnejší ako predtým. Pritom vo voze budú použité oveľa lepšie veci ako informačný systém, koženkové sedadlá a mnoho iného. 🙂
Suma sumarum : Objednanych mame 20ks 29T a 10ks 30T ? Ci sa objednalo uz vsetko tj 30ks 29T?
A zaroven ide vsetko na Krasnany ci este aj na Jurak ?
Reply on: Petto #95:
Nebude to skôr tak, že obojsmerné pôjdu do Juráku a jednosmerné do Krasňan? A ako to bude po predĺžení trate v Petržalke? Aj naďalej tam budú môcť jazdiť len obojsmerné električky, alebo už aj jednpsmerné?
Reply on: juraj76 #96:
V Petržalke bude klasické obratisko, takže tam budú môcť jazdiť všetky električky. Obojsmernosť sa bude využívať pri výlukách.
Reply on: juraj76 #96:
Take lahke nevies ? 😁 Petrzalka 2 uz nebude potrebovat len 30T. Moze tam ist barsco,ak sa to raz postavi 😁.
Aký je vlastne minimálne zakrivenie obratiska pre tieto električky?
Reply on: Public Transport #99:
Dúfam že čierna časť nad oknami a bočné prekrytie strechy už bude kvalitnejšie 😁
Na FB GR DPB uz foto vyrobenej novej 29T - asi 7431 🙃
Reply on: Marcelino #103:
Tieto vozy antracitové zberače nemusia mať? Ako to prežili súdruhovia z BID? Toľko farby na jednom vozidle 😱😱
Reply on: Marcelino #103:
Bude displej farebný ako pri otokaroch, NS12?
Reply on: Kubo03 #105:
Samozrejme.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Marcelino #103:
Takže zmena dizajnu? Čierna "maska" miesto striebornej? Snáď si zvyknem.
Reply on: upravovač fotiek #107:
V prípade Škodovky sa mi viac páči strieborná, pri autobusoch skôr čierna, ale tu mi tá čierna moc nesedí. Šotouši nezabite ma, je to len môj osobný názor.
Údajne už má byť prvá električka v depe. Vie niekto či je to pravda? 🙂
Reply on: Dadino #109:
No ževraj sa už aj vykladá 🙂
Reply on: Dadino #109:
ktorom depe ? malom pri hlavnej stanici ci na zriadovacke na rendezi ? 😃
(PS: pre nechapavych, narazam na nezmyselnu zmenu premenovavania "vozovna" a jeho obsahovu odlisnost od pojmu depo pouzivaneho obvykle iba v zeleznicnej prevadzke....)
Reply on: Ma178rek #110:
Už je v depe
Aj tieto električky budú len v Juráku? V Krasňanoch nič?
Reply on: juraj76 #113:
Krasňany sa začnú teraz rekonštruovať, až potom môžu presúvať
Ako je na tom 7431 so skúšobnými jazdami? Cca kedy by sa mohli tieto nové električky dostať do premávky s cestujúcimi?
Reply on: SimonMHD #117:
Pokracuju a uz je tu nejaky cas aj dalsi voz. Neviem, ci ku dnesnemu dnu su tu neni uz 3 kusy, ale 2 urcite.
Reply on: 6503 #118:
Áno, sú tu minimálne dve, včera bola na DOD vystavená 7432.
Reply on: 6503 #118:
Sú tu tri vozy, viď kartu vozidla #7433.
Na prelome 7/8.9 dosla 7434.
Reply on: SimonMHD #117:
Myslím si že otázka smerovala na to koľko cca km už odjazdila či??
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Kubo123 #120:
Omyl v Stvrtok o cca 00:15 prisla #7434. Akurat ako posledne "denne" sluzby skoncili.
Nové električky budú chodiť do Bratislavy len po jednej (čiže nie viacej naraz)?
Reply on: juraj76 #124:
Akoze konvoj kamionov? Ci ako? A co je zle na tom, ze chodia po jednej? Akoby vykladali 20 elektriciek naraz?
Reply on: 6503 #125:
tak ono by to mohlo byt zaujimave keby to slo po zeleznici ako ucelena suprava, aj ked prakticky prinos ani v pripade zeleznicnej dopravy na dovoz vacsieho mnozstva vozidiel naraz tam osobne nevidim....
Reply on: Ma178rek #122:
Áno
Reply on: juraj76 #124:
Hovorilo sa, že budú chodiť po 2ks týždenne. Zatiaľ sa tak nedeje a nechodia ani 1ks týždenne. Je však možné, že už čoskoro sa začnú vo väčšom počte dokončovať a začnú chodiť tak ako sa predpokladalo a to po 2ks týždenne. 🙂
Reply on: Dadino #128:
A ako vies kolko ich chodi a za ake obdobie? Nie vsetko sa zverejnuje na soc.siete
Reply on: mdriver23 #129:
Naozaj si myslíš, že by som to písal keby neviem koľko a kedy ich chodí a riadil sa podľa "soc. sietí"? 🤷🏻‍♂️🙈
Tak vyzerá to že všetky škody sa stihnú do decembra
Ale otázka je kedy začnú mať skúšobné jazdy 7432+ lebo pri prvej sérii behali postupne všetky ale tieto stoja vo vozovni...
Iba žeby to je dôsledok rekonštrukcie Vajnorskej radiály a čaká sa na 15.12 keď budú môcť vozy lietať takmer všade
Nemá niekto info kedy začnú vyliezať ďalšie vozy??
Už sú dodané všetky?
Reply on: SimonMHD #132:
Ešte nie, zatiaľ je ich 18.
A nemalo by byť ich 30?
Reply on: RomiZajac #134:
Nie 30 ich bolo v roku 2015, teraz ich je 20 a ak budú peniaze alebo možno aj sa našli sa objedná ešte 10...
Reply on: Ma178rek #135:
Na tých 10 majú ísť peniaze z Plánu obnovy.
Reply on: Ma178rek #131:
Odpoviem si sám
Keďže sa rozbehli skúšobné jazdy postupne všetkým vozom predpokladám že nasadenie bude od 18.12 keďže všetky eliny nabehaju postupne kilometre... Snáď sa nebudem mýliť... Ale všetko tomu nasvedčuje
Reply on: Ma178rek #137:
Žiaľ, mýlil si sa. Nič nejazdí- ak nezačnú poobede.
Ahojte, inak ked zivotnost elektriciej je poriadne dlha a uz postupne sa kupuju vozy s farebnymi displaymi, zatial mame prevahu elektriciek z jednofarebnym displayom, nechcel by DP obstarat do starsich 29T a 30T farebne displaye? Predsa len u autobusoch a trolejbusoch je to easy, tie sa vymenia casom s nastupom novych vozidiel ale elektricky vydrzia dlhsie. Dik
Reply on: pharel #139:
V situácii, keď aktušlne platové podmienky neprilákajú dosť vodičov ani dielenských a keď mesto znižuje počet odjazdených kilometrov, je náhrada zánovných a funkčných displejov úplne mimo zoznamu priorít.
Reply on: pharel #139:
A načo? Starým displejom nič nie je. Mali by ich vymeniť až po konci životnosti pôvodných tabúľ.
Stihnú sa nové vozy zaradiť do premávky do konca roka?
Reply on: SimonMHD #142:
A nie je to jedno?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: SimonMHD #142:
Chlapče, to netušia ani vyššie postavení ľudia v DPB
Reply on: SimonMHD #142:
Čo som čítal tak do konca roka musia byť schválené (aj trolejbusy). Ale kedy by mali začať jazdiť netuším.
Čo je s novými električkami? Rovnaký problém ako s trolejbusmi? Už absolvovali aj skúšobné jazdy a predsa nejazdia!
Reply on: juraj76 #146:
Ak bude niekto vedieť, určite sa tu o tie informácie podelí. Nie je potrebné sa každý jeden deň pýtať.
Dnes na skúšobnej jazde už aj posledná #7450. Aktuálne na Riviére smer Kútiky.
Kým začne jazdiť 7431+ tak prejde aj uhorský rok
Reply on: sor_2048 #149:
Nemyslím si
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Dnes som otestoval túto električku 29T3
Nevie niekto prečo na tých električkách spravili podfarbenie linky do štvorca? Ja som myslel, že keď majú električky okrúhle podfarbenie tak to bude aj na transparentoch tak. 🙂
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Dadino #152:
Takto je tá farebná plocha väčšia, takže asi to bude tým.
Kedy sa asi zaradia to plnej výpravy teraz sú len 4.
Reply on: Viktor85 #154:
Postupne...
Podľa doplňovanie tyči a tak...
Ide to tak že 1-2 týždenne
A tych 10 dalšich električiek, tie asi kedy?
Ja som išiel s tou novou a nič som necítil keď brzdí.
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Prečo nejazdí #7432, prišla do bratislavy asi spolu s #7431 a do premávky ešte nezasiahla, ale napríklad #7433 už áno
Reply on: Škoda Forcity #158:
To je asi tak dolezita info ako ked sa opytas: Preco nejazdia 7440,7441 ale 7442 ano.
Reply on: Petto #159:
Nie je to dôležité, ale toto postráda logiku!
1. Píše sa o drobných úpravách v nových električkách, ale podľa akého kľúča sa rozhodlo o poradí električiek? Vari sa losovalo ich poradie, keď nie sú upravované podľa čísel? Alebo ak idú podľa čísel, prečo jazdia len niektoré?
2. 7432 je trochu zvláštny prípad. Bola to práve táto električka, ktorá bola predstavovaná 16.8. Čo sa od vtedy vlastne s ňou robilo? Za takmer pol roka o nej nepočuť. Aj keď sa tu písalo o skúšobných jazdách nových električiek, ona medzi nimi nikdy nebola. A ani teraz nejazdí! Takže čo je s ňou? Vrátila sa okamžite výrobcovi a nie je tu? Alebo sa vari stratila?
Reply on: juraj76 #160:
Ježišmária, bude to tu jazdiť ďalších 40 rokov. Fakt treba každý deň riešiť, kde je ktoré číslo, kedy bude jazdiť a prečo iné jazdí skôr?
Keď prišla do Bratislavy najväčšia séria T3SUCS 7777-7834, tak sa vozy skladali tak ako prichádzali v poradí, takže tie prvé s nižšími ev.č boli zapratané a posledné boli na začiatku. Skúšobné jazdy začínali s tými s vyššími číslami a tie 778x sa do premávky zaradili ako posledné. No a teraz sa montujú tyče zjavne podľa toho, čo je po ruke. Nezabudnite, že JD je zaprataný električkami z 2 vozovní + nové. Možnosti manipulácie sú zjavne obmedzené, neriešil by som to...
Reply on: juraj76 #160:
Keby sa vrátila výrobcovi, tak by bola ako vyradená
Reply on: Škoda Forcity #163:
Poprosím aby si nešíril dezinformácie.

Posledná vec čo potrebujeme je aby tunajší diskutéri začali robiť obrovskú kauzu z vyradenej novej električky.
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Prečo nevyťažia škodovky na maximum!? Nech VYPRAVIA VŠETKY ŠKODOVKY! (výnimka na vozoch s vyžadovanou opravou ako napríklad 7417) ale inak TU NECHCEM VIDIEŤ ŽLTÚ V KATALÓGU VOZIDIEL
Reply on: Škoda Forcity #165:
tak sa na to nepozeraj alebo zober zelenu fixku a premaluj si to na displeji...
Reply on: Škoda Forcity #165:
Daj si SNICKERS. Skodovky zacnu postupne nabiehat na velke opravy, to este len uvidis zltych farbiciek . 😆
Reply on: Škoda Forcity #165:
Ja si tiež myslím že údržba a prevádzková rezerva sú úplne zbytočné veci. Ak sa pokazí 29T, môžu ako náhradu poslať súpravu 👍🏼
Reply on: Andrej #168:
Nie! Rozumieš významu slova "garantovaný"? Teda zaručený!? Ak si invalida naplánuje cestu s nízkopodlažným vozidlom, má plné právo očakávať, že mu také aj príde. Preto by aj zálohy mali byť nízkopodlažné a rezerva vo vozovni na náhradu NP za NP.
Reply on: Mhr1 #169:
Sarkazmus.
Reply on: Petto #167:
Ale kedy bude na rade 7417?
Po veľkej porave škodoviek bude ešte 7417 stále bude čakať
Reply on: Petto #167:
Smola, nemám tie snickers😁.
Viem, že možno imhd admin možno vymaže tento komentár za odbočenie od témy ale okrem toho snáď ten admin neurobí nič iné ako vymaže tento komemtár
Prečo doteraz jazdili normálne všetky električky a teraz keď sa sprevádzkovali nové tak zrazu z prvej várky 7 vozov odstavených? Robia sa na nich prehliadky či akože čím viac máme, tým viac odstavujene? Lebo netuším koľko majú nabehané či chodia už na tie prehliadky a preto stoja.
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Dadino #173:
Stoja kvôli ojazdeným kolesám, treba na nich vymeniť obruče (okrem 7417 a 7401, tie stoja po nehodách)
Reply on: trolejbus6207 #174:
#7401 mala akú nehodu?
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: ES499.0001 #175:
Neviem, nepýtal som sa, ale je to z overeného zdroja
Reply on: ES499.0001 #175:
Na Vajnorskej s autom.
Reply on: trolejbus6207 #174:
Vďaka za odpoveď. 🙂
Reply on: trolejbus6207 #174:
Je zaujímavé že ani za cca 3 mesiace sa nevymenili obruče...
To asi nemá DPB na sklade alebo je niekde inde chyba lebo celkom dosť elín je už dlhšie odstavených...
Reply on: Ma178rek #179:
Ono je to skôr už vtipné čo tento podnik robí v takýchto situáciách. Keď prídu nejaké nové vozy tak zrazu pôvodné začnú odstavovať. Kým tu nemali nové vozy tak tie električky jazdili a očividne na nich robili aj nejakú údržbu keďže boli v premávke. Teraz už ich zrazu nepotrebujú a môžu týždne stáť... Toto je fakt vždy v takýchto prípadoch.
Reply on: Dadino #180:
Ide leto ... Takže snáď cez leto sa to spraví....
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ma178rek #179:
Problém je nekonečný - nedostatok materiálu, ľudí a hlavne sa to robí "na kolene" 🙃
Reply on: Dadino #180:
Lepsie to uz nebude, lebo tie vozy starnu, a teda budu len rastat naklady na udrzbu. Budu chodit na prehliadky (ktore nie su vysutazene), material sa opotrebuje, budu sa kazit.
Ináč kedy sa začnú média zaujímať o to prečo 12 vozov (z toho jeden viac ako dva roky) za milióny eur stoja kvôli kolesám vo vozovni
Reply on: Viliam22 #184:
Netrapi ich ani velmi Trolino 24 tak nie to este 12r eliny.
Reply on: Petto #185:
A ani nefungujúca klimatizácia v autobusoch 😐
Reply on: Solider #186:
Veď začali na displejoch zobrazovať reklamu že keď nejde klíma máš napísať e-mail. To ti ako nestačí?!
Reply on: Cancer #187:
A pohotovostna jednotka to urychlene opravi najneskor do oktobra 😀
Všimol som si že v mnohých vozoch dodaných v minulom roku sú poodliepane ochranné fólie na oknách a je to dosť nevkusné...
Koľko vozidiel už má vymenené obruče???
Ak som správne počítal podľa informácií od užívateľa trolejbus6207 tak by ich malo byť 14 cca ...
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ma178rek #190:
Zle rátaš - ku dnešku má vymenené obruče iba 9ks - 7409, 7411, 7414, 7419, 7420, 7421, 7423, 7425 a 7429, ďalšia by mala byť 7410, okrem nej na obruče stojí ďalších 8ks, 7402 a 7408 stoja na prevodovky + napríklad taká 7406 by si odstavenie zaslúžila okamžite, len už by fakt nemalo čo jazdiť ( a bude ešte horšie, keďže súťaž o VP príliš nepokročila)
Reply on: trolejbus6207 #191:
Okrem 7406 aj 7404 by si zaslúžila hneď odstaviť…
Reply on: trolejbus6207 #191:
Neviem kde som narátal toľko 🤣🤣
Nooo verím že do konca roka aspoň 1.2 ešte stihnú...
Lebo od cca januára/februára postupne za začali vozy odstavovať ... Tak snáď budúci rok to pôjde troška rýchlejšie
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: matis #192:
S tou som sa v poslednej dobe neviezol
trolejbus6207

trolejbus6207

Reply on: Ma178rek #193:
Do Vianoc okrem 7410 viac vymenených obručí nečakám, robí sa to "na kolene", pomohlo by, keby išli vozy na VP, ale to je dnes len mokrý sen...
Reply on: trolejbus6207 #195:
Nooo ten prezuvaci stroj ktorí objednávali v apríli by asi pomohol no 🤣 len teda nemam pocit že by bol v depe...