VehiclesBuses › TAM B3 075 T

TAM B3 075 TL

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. TAM B3 075 TS 1700 1991 1992 1994 1
2. TAM B3 075 TL 1600 1993 1994 2001 1
Total 1991 – 1993   2

Technical Data

Length 7460 mm
Width 2270 mm
Height 2800 mm
Height over air conditioning 3000 mm
Wheelbase 3900 mm
Doors 1 + 1 manipulačné pre vodiča
Number of seats 22 + 1
Design load 22 + 1
Weight of unloaded vehicle 5580 kg (TS)
6180 kg (TL)
Gross vehicle weight 8500 kg
Engine Cummins 4 BTA 3.9 naftový, vodou chladený 4-valec s priamym vstrekovaním paliva a medzichladením, umiestnený vzadu
Continuous power output 90 kW / 2500 rpm
Piston displacement 3920 cm3
Maximum torque 410 Nm / 1500 rpm
Maximum speed 100 km/h
Transmission ZF S5-42, 5-stupňová manuálna
Steering wheel ZF Servocom 8090, hydraulické
Axles predná: TAM PK - 29 - ZV, tuhá
zadná: TAM PG - 56 - 45, tuhá, hnacia
Tyres 205/70 R 17,5
Air conditioner Webasto KK 12 (verzia TL)

Photos

Vehicle catalogue

1700

1600

Legend and statistics

1700withdrawn vehicle: 2 (100 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vozidlo nebolo prelakované, je to len polep, pod ktorým je originálny výstavný bublinkový. Prosím opraviť.
V zozname sa píše len o jednom vozidle. Ako to s nimi bolo?
Na Evidencii dopravcov je voz BAB 58-01 (strieborný), ktorý zakúpil DPB za 98500 DEM. Dostal ev.č. 1600. Podľa údajov bol v druhej polovici roku 1993 vrátený výrobcovi, a pravdepodobne až na jeho vrátení prišiel 1600/II, ktorý je dnes v Prievoze. Čo je ešte zaujímavejšie, ten pôvodný voz vrátený výrobcovi došiel opäť na Slovensko v roku 2007, a dodnes by mal byť u FC Jelka. Problematické môže byť jeho značenie, keďže bol označený ako prvý prototyp tohoto typu vozidiel, bez poznámky, a v 2007 už je písaný ako B3 075 TS.
Vieme dať tieto informácie o vozidlách dohromady? Lebo je to značný rozdiel v informáciach tu na IMHD a na ED.
https://evidencia-dopravcov.eu/voz/284
https://evidencia-dopravcov.eu/voz/3873
Reply on: fanatikmhd #2:
V júni 1993 mal 1600/I. na deň požičaný český časopis Automobil, ktorý následne v čísle 9/1993 o ňom publikoval recenziu. Uvádzajú, že na danom kuse sa "projevily dětské nemoci, zejména v elektroinstalaci" - takže osobne predpokladám, že tam proste vyskočilo dačo také, že TAM, príp. Bus International to radšej miesto opakovaných opráv nakoniec vymenil kus za kus. Ale ocením aj info z ďalších zdrojov 🙂
Reply on: Viko #3:
Áno, túto informáciu mám aj ja. Lenže tu na imhd to pôsobí "Kúpili tento druhý, a 1600 je obsadené po prvý raz. Koniec príbehu.