VehiclesBuses › TAM B3 075 T

TAM B3 075 TL

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. TAM B3 075 TS 1700 1991 1992 1994 1
2. TAM B3 075 TL 1600 1993 1994 2001 1
Total 1991 – 1993   2

Technical Data

Length 7460 mm
Width 2270 mm
Height 2800 mm
Height over air conditioning 3000 mm
Wheelbase 3900 mm
Doors 1 + 1 manipulačné pre vodiča
Number of seats 22 + 1
Design load 22 + 1
Weight of unloaded vehicle 5580 kg (TS)
6180 kg (TL)
Gross vehicle weight 8500 kg
Engine Cummins 4 BTA 3.9 naftový, vodou chladený 4-valec s priamym vstrekovaním paliva a medzichladením, umiestnený vzadu
Continuous power output 90 kW / 2500 rpm
Piston displacement 3920 cm3
Maximum torque 410 Nm / 1500 rpm
Maximum speed 100 km/h
Transmission ZF S5-42, 5-stupňová manuálna
Steering wheel ZF Servocom 8090, hydraulické
Axles predná: TAM PK - 29 - ZV, tuhá
zadná: TAM PG - 56 - 45, tuhá, hnacia
Tyres 205/70 R 17,5
Air conditioner Webasto KK 12 (verzia TL)

Photos

Vehicle catalogue

1700

1600

Legend and statistics

1700withdrawn vehicle: 2 (100 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Viko #3:
Áno, túto informáciu mám aj ja. Lenže tu na imhd to pôsobí "Kúpili tento druhý, a 1600 je obsadené po prvý raz. Koniec príbehu.
Reply on: fanatikmhd #2:
V júni 1993 mal 1600/I. na deň požičaný český časopis Automobil, ktorý následne v čísle 9/1993 o ňom publikoval recenziu. Uvádzajú, že na danom kuse sa "projevily dětské nemoci, zejména v elektroinstalaci" - takže osobne predpokladám, že tam proste vyskočilo dačo také, že TAM, príp. Bus International to radšej miesto opakovaných opráv nakoniec vymenil kus za kus. Ale ocením aj info z ďalších zdrojov 🙂
V zozname sa píše len o jednom vozidle. Ako to s nimi bolo?
Na Evidencii dopravcov je voz BAB 58-01 (strieborný), ktorý zakúpil DPB za 98500 DEM. Dostal ev.č. 1600. Podľa údajov bol v druhej polovici roku 1993 vrátený výrobcovi, a pravdepodobne až na jeho vrátení prišiel 1600/II, ktorý je dnes v Prievoze. Čo je ešte zaujímavejšie, ten pôvodný voz vrátený výrobcovi došiel opäť na Slovensko v roku 2007, a dodnes by mal byť u FC Jelka. Problematické môže byť jeho značenie, keďže bol označený ako prvý prototyp tohoto typu vozidiel, bez poznámky, a v 2007 už je písaný ako B3 075 TS.
Vieme dať tieto informácie o vozidlách dohromady? Lebo je to značný rozdiel v informáciach tu na IMHD a na ED.
https://evidencia-dopravcov.eu/voz/284
https://evidencia-dopravcov.eu/voz/3873
Vozidlo nebolo prelakované, je to len polep, pod ktorým je originálny výstavný bublinkový. Prosím opraviť.