VehiclesBuses › Karosa C 744

Karosa C 744.20 #1200
Karosa C 744.20 after overhaul
Karosa C 744.24 #1201
Karosa C 744.24 after overhaul

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Karosa C 744.20 1200 1987 1987 2001 1
2. Karosa C 744.24 1201 1989 1989 2010 1
Total 1987 – 1989   2

Technical Data

Length 17355 mm
Width 2500 mm
Height 3165 mm
Height of floor 890 mm
Wheelbase 5600 mm a 6270 mm
Doors 3
Number of seats 60 + 1
Number of standing places 70
Design load 130 + 1
Weight of unloaded vehicle 13800 kg
Gross vehicle weight 24000 kg
Engine LIAZ ML 637, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Continuous power output 189 kW / 2000 rpm
Piston displacement 11940 cm3
Maximum speed 86 km/h
Transmission Praga 5AB 120, automatická (#1200)
Praga 5P 80.40, manuálna, 5-stupňová (#1201)
Steering wheel Technometra 712 HRSB-350-6-01, hydraulické monoblokové servoriadenie
Axles predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
stredná: RÁBA A 572.20, tuhá, vlečená
zadná: RÁBA A 007/009, tuhá, jednostupňová, hnacia
Tyres 295/80 R 22,5

Photos

Vehicle catalogue

1200

1201

Legend and statistics

1200withdrawn vehicle: 2 (100 %)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak ja si pamätám, že keď som bol prvák alebo druhák na základnej škole (asi skôr druhák), teda niekedy v rokoch 1984 - 1985, chodila takáto Karosa (netuším, či to bol úplne presne tento typ), na linke č. 21. Vpredu na palubovke mal vodič položenú tabuľku s nápisom "ZKOUŠKA". Ja som si v škole blicol, len aby som sa mohol celý deň voziť týmto autobusom z Ružinova - Pošne do Petržalky a späť. Tuším sa tá konečná v Petržke volala Vyšehradská, a predposledná zastávka Lúky neviemkoľko. 😍
Snáď si dobre pamätám.
Spomína si dakto na to? Díky.
Reply on: SuchSoft #2:
To si ty na tej fotke?
Reply on: SuchSoft #1:
Ta konecna sa volala Jakubovskeho. Na Vysehradsku ju premenovali az v 1990-tych rokoch. Koncila tam svojho casu aj L54 z Dolnych Honov.
Reply on: SuchSoft #2:
To tam má dve Ráby 018. To musel byť zážitok.
Počul som že máte prešovskú #312 je to pravda?
Reply on: Michal24 #6:
Myslim si ze je to sukromny voz, ale pravda to je.
Reply on: Peter6607 #5:
Dá sa predpokladať, že tá stredná Rába neobsahuje generátor vytia.