VehiclesBuses › Tedom C12 G

Tedom C12 G #1101 - 1110
Tedom C12 G #2111 - 2120
Tedom C12 G #2111 - 2120

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Tedom C12 G 1101 – 1110 2008 – 2009 2009 2021 – 2023* 10
2. Tedom C12 G 2101 – 2110 2009 2009 2016 – 2024 10
3. Tedom C12 G EEV 2111 – 2120 2009 – 2010 2010 2021 – 2023 10
Total 2008 – 2010   30
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 12030 mm
Width 2550 mm
Height 3354 mm
Height of floor 340 mm (počas jazdy)
270 mm (kneeling)
Wheelbase 6020 mm
Doors 3
Number of seats 29 + 1
Number of standing places 57
Design load 86 + 1
Weight of unloaded vehicle 12100 kg
Gross vehicle weight 18000 kg
Engine Tedom TG 210 AV TA 04, Euro 4, CNG, stojatý kvapalinou chladený 6-valec preplňovaný turbodúchadlom s medzichladičom plniaceho vzduchu a elektronickým sekvenčným viacbodovým vyfukovaním plynu TG (#1101 - 1110, 2101 - 2110)

Tedom TG 210 AV TA EEV (City 210), Euro 5 EEV, CNG, stojatý kvapalinou chladený 6-valec preplňovaný turbodúchadlom s medzichladičom plniaceho vzduchu a trojcestným katalyzátorom (#2111 - 2120)
Continuous power output 210 kW / 2000 rpm (TG 210 AV TA 04)
220 kW / 2000 rpm (TG 210 AV TA EEV)
Piston displacement 11946 cm3
Maximum torque 1200 Nm / 1600 rpm (TG 210 AV TA 04)
1146 Nm / 1600 rpm (TG 210 AV TA EEV)
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF Ecomat 6 HP 594C, automatická, 6-stupňová, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 85, tuhá, s torzným stabilizátorom
zadná: ZF AV 132/80° SLF, portálová s torzným stabilizátorom
Tyres 275/70 R22,5

Photos

Vehicle catalogue

1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 2121

2125 2122 2126 2104 2105 2123 2107 2108 2124 2127

2111 2112 2113 2114 2115 2116 2117 2118 2119 2120

Legend and statistics

1108vehicle in service: 1 (3.3 %)
1108vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (3.3 %)
1101withdrawn vehicle: 29 (96.7 %)
1108historic vehicle: 1 (3.3 %)
2107work vehicle: 1 (3.3 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.
1110 2121from 2011 
2101 11142009 - 20112125from 2011
2102 11112009 - 20112122from 2011
2103 11152009 - 20112126from 2011
2106 11122009 - 20112123from 2011
2109 11132009 - 20112124from 2011
2110 11162009 - 20112127from 2011

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Je možné, že 1103 už nikdy nebude jazdiť a bude slúžiť na náhradné diely. ?
Reply on: N/A #1:
Otázne je, či sa tieto vozidlá môžu kanibalizovať, keď sú len prenajaté
Reply on: Rubber38 #2:
myslim, ze je tam moznost odkupu za symbolicku cenu po skonceni prenajmu.
Reply on: Rubber38 #2:
a vyrobcovi to uz moze byt aj tak jedno 😃
Asi sa pytam predcasne,ale koncia tento rok tieto crepy ? Min. 1.serii konci koncom roka 2016 8rocny prenajom.
Toto bol teda kauf.
To co stoji sa kanibalizuje aby aspon cast jadzila?
Tu mi nieco nevychadza.Preco su tie plachetnice opäť "iba"odstavené?
Reply on: Durkø4941 #7:
DPB sa zrejme pripravuje na najhoršie v súvislosti s Karlovkou
Reply on: 3pa3ck3 #8:
A kratasy 12M ako spasia DPB v suvislosti s Karlovkou ? 😁
Reply on: Ámos #6:
Budeš sa čudovať ale to BOL kauf. Aj naša spoločnosť práve kúpila jednu nepojazdnú lokomotívu za účelom kanibalizácie.
Reply on: Petto #9:
Tak, že budú môcť byť nasadené tam, kde dnes jazdia kĺbáky ale nie sú až tak životne nutné.
Reply on: S499.1023 #11:
To by asi napadlo kazdeho, ale ktore linky? To uz je tazsie povedat. 😉
tbusabustram6609

tbusabustram6609

Reply on: Durkø4941 #7:
Veď to.
Reply on: Petto #12:
Cez prázdniny by možno Tedomy kapacitne stačili na 74 a 196, pričom SU by sa dali napr. na 59 a 75 (ak by zvládli ostré zákruty v Krasňanoch a pri zjazde z Bajkalskej na Ružinovskú) a kĺby z nich tam, kde ich bude najviac treba.
Reply on: S499.1023 #10:
Tak naša vláda predala dva nefunkčné ruské vrtuľníky spoločnosti Bell a na výmenu dostala dva nové a Američania ešte aj niečo doplatili.
Reply on: 3pa3ck3 #8:
Jak toto moze niekto zas pustit do premavky? Ved tieto vraky su zivotu nebezpecne.Stacili mi jazdy minuly rok s 1104 a 1107.Nie dakujem uz nikdy viac.A predstava ze to bude jazdit znovu..
Reply on: Durkø4941 #16:
Ako sú životu nebezpečné?
Reply on: Alexidlo #17:
Durkø z toho má šotoepileptické záchvaty.
Reply on: Durkø4941 #16:
Sú to vraky, nepochybne, ale určite nie väčšie ako zhnité B741 alebo petržalské Citelisy.
Reply on: S499.1023 #18:
Boze ty si iny pacient. Ze sotozachvaty😂 Mi odpalilo dekel.Za to ze poviem ze tedomy su crepy neznamena ze mam mat hned zachvaty.Nemusis sa hnes navazat
Vidím, že aj legendárne šerble sa vrátili do premávky. 😃
Reply on: N/A #21:
Vyzerá to tak, že nahradili Karosy na 31
Reply on: 3pa3ck3 #22:
Univerzity funguju v obmedzenom rezime, takze stacia uplne na delene 31/3-6
Reply on: N/A #21:
Prečo ich potom tak hromadne fotievaš, keď sú "šerble" podľa teba?
Reply on: Jakub K #24:
Aby si ich mohli pozrieť aj ich obľubovači, ako si napríklad ty. 🙃 A kebyže sa držím tohto tvojho pravidla, tak už v dnešnej dobe asi nefotím nič. 🤖
Reply on: N/A #21:
Za mňa sú najväčšie šerble Citelisy (okrem vozíčkarskych). 😉
Reply on: Urbanway 2423 #26:
Urbanway sa uz im slušne priblizuju 😅
Reply on: Petto #27:
No neviem, mne prídu stále lepšie a určite modernejšie ako Citelisy a Tedomy. 😃
Reply on: Urbanway 2423 #28:
Lepšie a modernejšie možno sú - ale zážitok z jazdy v hrkotajúcom, trieskajúcom, studenom vergli je už v mnohých ako Citelis cez kopirák, keďže aj konštrukčne je to Citelis cez kopirák...
Reply on: Urbanway 2423 #28:
Keď boli Tedomy nové tak boli výborné. Pamätám si aj #2113 po nehode keď prišla z opravy od výrobcu a to bola iná káva, parádny autobus. A hlavne si pamätám, že v zime vedeli Tedomy vyjsť kopce, kde iné autobusy stáli.
Reply on: N/A #30:
Ja som išiel nejakým 110x prvé roky premávky, nedeľu večer plne narvanou 32kou, že na SAV a Sokolskej ledva zavrela dvere (boli časy že mala 32 celý víkend interval 30 min so sólami 😃 ) a hore Pražskou išiel 60 kmh (tachometrových) a ešte by kľudne zrýchľoval (keby linka pokračovala rovno) a aj potom hore v tom najprudšom stúpaní na Stromovej zrýchľoval bez problémov.
Reply on: Mike #31:
Veď to má nenormálny výkon, ešte keď zopár vodičov používalo režim "EKO/PWR" čo ti v režime PWR režilo ako auto s automatom v režime Sport, tak to išlo ako delo. Taká #2120 bola pred pár rokmi úplná formula. Tá prvá séria sa rada vytáčala do otáčok a chytala ťah nad 2000rpm, ale keď chytila, tak išlo jak hovado.💗
Mne na Tedomoch vadí jedno jediné: brzdové aj plynové pedále poznajú spravidla len ich dve koncové polohy ("buď alebo") a nič medzitým. Nedá sa s nimi sofistikovane ani dobrzďovať, ani zastaviť, ani sa plynule rozbehnúť.
Reply on: Jadran #33:
To je pravda, plynový buď kopne a ideš, alebo pojazďuješ bez plynu v zapche. Hlavne v zapche je to na nič total.
Kladne hodnotím oživenie Tedomov počas týchto voľných dní, dobre sa nimi cestuje. 🙂
Reply on: N/A #35:
Uprimne neviem ktorym si siel. Ale s 1109 10min mi stacilo na L88. To dobrzdovanie do zastavok, rozbehy hluk jak hlucny vysavac a trhane pohyby. Dufam ze prichodom Otokarov tieto vozidla skoncia tiez.
Reply on: Petto #36:
Euro 5 EEV su kultivovanejsie ako Euro 5, ale je to len vec udrzby. Stale lepsie ako Citelis, tie by som vyhodil von oknom hned.
Reply on: N/A #37:
Citelis to je už iná pesnička. 😃
Ale, aspon sa dobre umyvaju. Napriklad uz spomenuta 1109 presla velkym cistenim tesne pred ich vypravovanim. Pred Vianocami aspon 8 Tedomov, dnes sme mali 2. Radsej nekomentujem jak spinave su.
Otázka hlavne pre obyvateľov DD, v časoch, keď bola linka 32 typická pre tedomy (a konkrétnejšie asi tak roky 2015/2016), ktoré boli inak známe veľmi dobrým výkonom pri jazde do kopca, sa na tejto linke občas objavil jeden konkrétny kus z prvej alebo druhej série, ktorý mal bez ohľadu na obsadenie vozu vždy veľké problémy so stúpaním od molecky na janotovu. Voz išiel veľmi pomaly, šialene hučal a vo vzduchu bola cítiť veľmi výrazná aróma plynových vozidiel, neraz sa stalo, že tento konkrétny voz ešte pred prvou zákrutou obehol po ňom idúci spoj linky 33. Nepamätá si náhodou niekto z vás, ktorý voz to bol? Mám pocit, že vtedy nosil evidenčné číslo 2121, ale nie som si vôbec istý, za prípadnú odpoveď vám ďakujem 😃 .
Reply on: Trammat #40:
To, čo ty spomínaš je mimochodom jedna z predvolieb prevodovky Tedomu. V pravej hornej časti palubnej dosky je prepínač öko/pwr, vďaka ktorému si vodič vie nastaviť prevodovku do jazdného režimu úsporného/výkonného. Práve režim PWR (power) spočíva na rovnakom princípe, ako prevodovky v autách v režime S (sport). V princípe ide o to, že motor sa točí do vyšších otáčok a na úkor spotreby v prospech výkonu. Niektorí vodiči tento režim používali pravidelne na Dlháčoch a Kramároch, svojho času najmä 1104, 1109, 2112 a 2120. Dynamika vozidla je podstatne lepšia, no problém je, že v lete s týmto režimom dochádzalo k častému prehrievaniu oleja v prevodovke, ako aj chladiacej kvapaliny.
Reply on: Trammat #40:
Ja ale poznam opacny pripad.
Dlhodobo bol 2116 bol top voz. Neviem co s tym vozom stvarali,ale to podla mna ani nebol TEDOM 😃
Reply on: N/A #41:
Vďaka za info, som ani netušil, že tie vozy majú takéto vymoženosti 😃.
Reply on: Trammat #43:
Tedomy boli vo svojom čase mimoriadne dobre vybavené a mali rôzne zaujímavé funkcionality, ktoré iné autobusy nemali, alebo mali len okrajovo. Už len samotný motor v Tedome je skutočný kus motora, ktorý má naozaj ťah.
Reply on: N/A #44:
Ozaj? Tam nie je štyristopäťdesiata piata inkarnácia M640? Kus motora je napríklad v koristných MAN-och z Hnedého Mlčania.
Reply on: N/A #44:
Výkon to má možno dobrý, ale to odpruženie je horor. Asi už aj chápem prečo ich v poslednom čase davali iba ako záložné 🙂
Čo už na 163 definitívne skončili?
Reply on: ES499.0001 #47:
Evidentne
Plánuje sa ponechať nejaký voz ako historický? Autobusov tohoto typu nebolo vyrobených tak veľa, bolo by zaujímavé mať v Bratislave historičák, aký inde nebude.