VehiclesBuses › SOR NSG 18

SOR NSG 18

Technical Data

Length 18750 mm
Width 2550 mm
Height 3287 mm
Height of floor 340 mm (320 mm s kneelingom)
Wheelbase 5900 mm a 6750 mm
Doors 4
Number of seats 45 + 1
Number of standing places 82 (5 os./m2)
132 (8 os./m2)
Design load 127 + 1 (5 os./m2)
177 + 1 (8 os./m2)
Weight of unloaded vehicle ~17000 kg
Engine FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom
Continuous power output 251 kW / 2000 rpm
Piston displacement 8709 cm3
Maximum torque 1500 Nm / 1100 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča)
Cooling capacity 2 x 35 kW
6 kW (K403-E)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Osobne dufam ze vyclenia nejaku linku tomuto pravdepodobne na 2DP s CNG plnickou. Kedze vozidla su znacne menej kapacitne ako Otokary.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #1:
Veď papierovo majú tieto vozidlá viac miest na sedenie aj na státie ako Otokary (u oboch pri 8 os. na m2). Alebo si myslel usporiadanie interiéru? 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #2:
Pri Otokare si osobne myslím, že nejde o obsaditeľnosť 8os./m² ale skôr 5os./m². Skôr je správne porovnanie s obsaditeľnosťou na 5os./m². Teda 127+1. Už len z logického hladiska ako je riešený interiér asi každý uznáme, že v otokare je menej sedačiek ale oveľa viac priestoru na státie. Už len v zadnej časti sa zmestí určite omnoho viac ľudí ako v sorke, ktorá má úzku uličku a sedadlá navyše. Osobne by som zakázal používať tento vzorec na 8os./m². V živote sa také niečo neudeje. To by museli mať všetci v autobuse asi tak 40kg. 🙄 Najhoršie počítanie obsaditeľnosti vozidiel. Aj vďaka tomu potom umelo poniektorí výrobcovia vyhrávajú obstarávania a potom reálne v premávke vidíme aké sú nepraktické, nezmestí sa tam toľko ľudí atď...
Reply on: Urbanway 2423 #2:
Papier vela znesie. Ked teda NSG18 pojmu 177 ludi, tak mozu ist nameisto Capacity ktore maju len 176 😁. Aspon bude kapacitnejsi voz na L83
A kedze tych sedadiel bude 45. Tak to vychadza opat na narvanie sedadiel oproti dveram za klbom. Radost stat vo voze AGAIN. 😠
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Dadino #3:
No, Otokar má pri 5 os. na m2 obsaditeľnosť 130+1, čo je porovnateľné s NSG 18. Riešenie interiéru je ale určite lepšie u Otokaru, hlavne v tej zadnej časti.
Ja mam radsej sor.
Reply on: Dav4 #7:
Suhlasím
Ako áno, Otokar má oveľa lepšie riešený interiér. Je to také priestornejšie a tie tri sedadla medzi kĺbom a 3. dverami majú medzi sebou mejakú medzierku, takže to neni ako v sorke vzadu. Ale zas rozloženie interiéru na Otokari má aj negatívum a to je rozloženie dverí. Medzi 1 a 2 dverami je zbytočne velká medzera a keď ľudia nastupujú im to trvá jak lačnému sranie. Aj keď je pravda že Sor NSG 18 má ďaleko 3 a 4 dvere ale to až taký problém nie je. Mne osobne sa najviac páči riešenie od SORu a to pri modeli NB 18, teda 5-dverový autobus.
Ešte jedna výhoda otokaru je že má silný motor. Ten fakt super ťahá. Sorka ak ten motor neni úplne v top údržbe je v porovnaní s ním jak mŕtvola. Ale tam kde je plus, je aj mínus a to spotreba. Tá je po mojich výpočtoch 78,9, čo je veľa. Keď sa pýtate že aké výpočty, tak vypočítajte si že na službe 59/4 Otokar zežral pri jazde bez kickdownov pri bežnej jazde 120 litrov nafty (59/4 = 151km).
Ďalšie negatívum otokaru sú že namajú úložný priestor pre vodiča. Sorka tiež na tom boh ví jak neni, ale v otokare je to ešte horšie.
Ešte jedna vaša otokaru je že je zbytočne vysoký. Nechápem že na keru máriu je tak vysoký, zbytočne sa to len nakláňa. SOR NSG má na streche nádrže a je vyšší len o 4,2 cm. Keby sa objednali diesel tak Otokar je zbytočne vyšší o 30 cm a tá výška SORu NS sa ráta aj s tými ozdobnými plastami na streche takže rozdiel je ešte väčší.
Potom sú tam problémy ktoré zistíte až keď s tým vozom žijete ako: keď vypnete motor sa vypne aj BUSE, keď dá niekto znamenie vám to tam zbytočne hlasno pípa a ešte dva krát plus vás tie blikajúce tlačítka večer oslepujú a pod.
SUPER! Krasny, moderny autobus s dostatkom miest na sedenie.👍
S tým rozpätím medzi druhými a tretími dverami to bude zase radosť cestovať v rannej špičke. Naozaj, pri tomto sú pomaly aj regio busy pohodlnejšie.
Reply on: Ike #10:
S tymto suhlasim - tie 2. dvere mohli byt fakt o 1 diel posunute dozadu. Ale mozno to nie je finalna verzia pre BA, ci?
Posunute dvere. Ako pisal Ike, davalo by to vacsi zmysel.
Reply on: Ike #10:
Najlepšie by bol podľa mňa 5-dverák
Zas keď tie dvere sú posunuté až tak dozadu to tiež neni moc dobré. No ono to vo veľa prípadov je ešte horšie lebo v oblasti 1-2 dverí nastupuje často najviac ludí
Reply on: sor_2048 #13:
Ja viem, že to bolo predmetom vtipov, ale tá výmena cestujúcich pri piatich dverách na kĺbaku a štyroch dverách na sóle, je proste niečo úplne iné. Napriek tomu, že tie staré sorky považujem za šroty, cestujim práve z tohto dôvodu veľmi rád.
Reply on: Ike #14:
Stare sorky su podla mna super, keby neboli, tak by tu nepremavali 14 rokov.
Reply on: Ike #14:
Ako tie SORky sú podľa mňa super vozy, len chce to normálnu údržbu, nie tú, akú ma beus.
5- dverové NSG by sa podľa mňa aj dalo objednať. Však SOR je značka ktorá nemá problém na objednávku domomtovať do busu sprchový kút 😃
Reply on: 6503 #11:
Je to finálna verzia..Musel by si meniť celú karosériu. Solaris to vie, žiaľ SOR zrejme nie.
Reply on: Ike #10:
Presne to hovorím od zaciatku. za 2.dverami máš 5 radov sedadiel v 2+2 usporiadaní, potom ten idiotsky úzky klb.
Reply on: Petto #18:
Takto to dpb objednal, alebo sa to zabudlo špecifikovať? 5 radov je masaker
Reply on: Ike #19:
5 radov? Ku*va to je hodne
Reply on: Ike #19:
Dpb chcel 12 NP sedadiel co SOR splnil..ostatok si dal SOR ako chcel.. Trenčín ma 47 sedadiel, my 45. Tj mame rovnako okrem 1 radu menej u kočíkov vpredu.
Public Transport

Public Transport

Reply on: sor_2048 #8:
Prečo vzdialenosť medzi 3. a 4. dverami tu problém nie je ale u Otokaru vzidialenosť medzi 1. a 2. je? Podľa mňa takéto usporiadanie do MHD moc vhodné nie je, možno len na linky kde boli predtým 15 metráky.
Reply on: Public Transport #23:
Myslím že lepšie bude mať blízko 1. a 2. dvere a potom 3. a 4. lebo väčšinou ľudia čo nastupujú podvedome vedia, či chcú ísť do vlečky alebo dopredu. Na najvyťaženejších linkách to už problém bude, lebo tam si už ľudia moc nevyberajú. Tam už to je problém. Ale fakt na otokaroch tá medzera medzi 1-2 dverami je veľká a keby mali SORky posunuté dvere o okno dozadu by to tiež bolo. Keď nastupujete, to moc nevnímate, ale keď sa pozeráte na niekoho ako nastupuje tak si to všimnúť môžete. kým ešte zistí že na otokaroch je tlačítko na bočnici tak je to tiež na dlho, ale tlačítko je už iná téma.
Záleží aké linky to bude obsluhovať. Ak to bude obsluhovať napr. 184 na ekonomickej univerzite tam je najlepšie mať 5 dverí ale keď 4 tak tam radšej Otokar. Ale na linky kde nie sú takéto brutálne návali ľudí si myslím že to vadiť nebude
Reply on: Public Transport #23:
Priestor medzi 3 a 4. je takmer všade rovnaký jedine Urbanway tam ma až 3 rady sedadiel ( 2 v smere jazdy a 1 v protismere).
Problém je ale aj ďaleko mat dvere 2 a 3.dvere keďže je tam kĺb.
Public Transport

Public Transport

Pardon, myslel som 2. a 3., nie 3. a 4. 🤪
Public Transport

Public Transport

Reply on: sor_2048 #24:
No neviem, stále si myslím, že tá približne 6 metrová vzdialenosť v NSG medzi dverami a s úzkou uličkou bude problém v plnom autobuse. Taktiež sa mohli objednať s menším počtom sedadiel, aby sa dalo aj počas špičky niekam pohodlne postaviť.
Pri Otokaroch je to medzi prednými dverami asi niečo nad 4 metre a je tam aj miesto na státie.
Reply on: Public Transport #27:
Už teraz ma NB18 blbý interier pri plnom voze medzi 3 a 4.dverami kde sú síce len 3 rady sedadiel a úzky kĺb...NS18 bude mat 5 radov a klb, co bude dosť horor, ak ešte takýto voz SOR ENS18 vyhra tender na klbove elektrobusy a pôjde to na L83. 💀
Ono by bolo asi najlepšie keby bol kĺb posunutý viac k druhej náprave a následne by boli posunuté 3 dvere viac ku kĺbu... To znamená že by zmizlo to okienko pred kĺbom a akokeby sa presunula tá časť viac dozadu do vleku...
Reply on: Ma178rek #29:
No potom by to bolo blbé pre vodiča v zákrutách, tým že vlečka by bola dlhšia
Reply on: sor_2048 #30:
Solarisy III generacie alebo aj klbovy MAN Lions city ma vlecku dlhsiu na ukor predku oproti Sorke.
Reply on: sor_2048 #30:
Problém by bol, že by si potom vlečka skracovala stopu oproti B náprave. Staré SORky majú relatívne ďaleko kĺb od B nápravy a vo väčšine prípadov C náprava krásne kopíruje B nápravu (aj keď za cenu vybočovania prednej časti do protistrany)
Reply on: sor_2048 #30:
Dlhšia o 50-70cm odhadom...
Nemyslím si že by to spravilo šarapatu...
Skôr vidím problém to vybočovanie čo napísal ikebv príspevku #32
SOR už nevyrába 5 dverové autobusy?
Reply on: juraj76 #34:
Nie
Aspoň jedna pozitívna správa. Nakoniec tieto vozidlá budú mať predsa len voľný priestor oproti 3.dveram (a nie ako NB18 ktoré tam majú 2 rady sedadiel).
Reply on: Petto #36:
Čo ten vzor krytiny DP Brno? To sa už aj naozaj stávame DPMB? 😁
Reply on: Cancer #37:
vobec by som sa na to nehneval ak by ano, aj v tom Brne (co je mesto podobne velke Bratislave) im rozvoj draznej infrastruktury ide lepsie ako tu....
Reply on: Petto #36:
Ešte keby v prednej časti bolo rozloženie 2+1, tak z toho bude konečne normálny autobus, kde sa dá sedieť aj stáť bez toho, aby člivek furt niekomu zavadzal.
Reply on: si #38:
Organizácia dopravy, integrácia, grafikony, všetko by som bral, len preboha nie brnenskú infraštruktúru a techniku.
Reply on: Viko #39:
Podmienka bolo 12 NP sedadiel vpredu. Ale ano , ak aby ubrali 2 sedadla vpredu splnili by to (je tam 14 sedadiel). Teraz sa tam nebude dat ani pohnut - rovnako to maju NS12 a aj TNS12 naše.
Reply on: Petto #41:
V NS12 alebo TNS12 sa nedá vpredu pohnúť? Nepovedal by som. Táto konfigurácia je podľa mňa v poriadku. Ak by sa tam zosekali vpredu sedadlá, už by to bola konfigurácia bez sedadiel z úrovne podlahy ako pri oranžových Citelisoch alebo letiskových Solarisoch.
Reply on: Solider #42:
Nie. Nove NSG18 maju az 14 NP sedadiel vpredu. Zobratim 2 sedadiel vpredu a zmenou 2 radov z 2+2 na 2+1 by sme sa dostali na 12ks. Ide o sedadla pred 2.dverami na strane dveri. Stale je to viac ako Citelisy vozickar (NP sedadiel 0ks) ci SU18 (NP sedadiel 4ks). Solaris ma sice este aj vzadu 4ks ale bavime sa o prednej casti klbaku.

Ked chceme byt teda aj vizualni. Zltym som naznacil ktore sedadla by som vyňal.
Reply on: Petto #44:
Keď už, tak by som ich nevynímal ale nahradil jedenapolkami.
Reply on: S499.1023 #45:
Ano, aj tak sa da. Tak to maju Kosice v tom ich jedno NSG18.
Reply on: Petto #46:
V KE su jedenapolsedacky vsetky medzi 1. a 2. dverami. A dvojica v smere jazdy ustupila druhemu miestu pre kociar.
Reply on: tbus #47:
Jop, videl som. No potom oproti 3.dveram za klbom narvali sedacky.
Otazne je potom naco DPB vyznacuje priestor aj za klbom v takom Otokare a SU18 pre kociky. Ked aj tak sa natrepu 3 kociky dopredu k 2.dveram a sofer neposle 3.kociky dozadu. Aspon sa ale da potom hybat vo vlecke Otokar aj SU18 no v NB18, 31Tr sotva.

Osobne som nikdy nevidel vzadu nic. Len ja som tam raz bol s bicyklom v 29 smer DNV.
Reply on: S499.1023 #45:
No ale podľa schémy v #36 vpredu Helenorůžičkovky pre BA budú.
Reply on: Petto #43:
Mohlo by to byť aj takto, ale v DPB sa rozhodli pre verziu s viac sedadlami v úrovni podlahy za cenu toho, že oproti tretím dverám bude namiesto sedadiel priestor na státie. Môžeme byť radi, že tam sú sedadlá a nie nejaké zbytočné police. A ono napokon aj tak záleží od linky, kde budú na druhej jazdiť, či budú rozhádzané do turnusu alebo jazdiť len na niektorej linke.
Reply on: Solider #50:
Snad to bude jedna linka. Mixovat dalsi typ vozidla nerobi dobre nikdy nikde. 93 a 84 su dnes tusim linky kde sa stretnut kazdy klbak - Capa, Sor, SU aj Oto.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: 6503 #12:
Väčší zmysel by dávali "poldvere" pred kĺbom. CNG verzia tam nemá nádrž na naftu, takže miesto by bolo. Niečo ako v 22 Tr pred kĺbom. To by pomohlo viac. Len pri tých dverách by bol asi malý schod, lebo rampa by bola príliš šikmá.

http://papyr.szm.com/teplice/22tr.html
Reply on: upravovač fotiek #52:
Pridanim schodu do dveri by vozidlo stratilo charakter 100% NP vozidla, cim by uz nesplnalo poziadavku pre objednavky novych mestskych vozidiel co plati/bude platit.
Reply on: Petto #53:
Aby bolo vozidlo skutočne 100% NP tak by bolo potrebné zrušiť sedadlá nad kolesami, nie?
Reply on: Andrej #54:
Nie. Percenta sa tykaju len nastupu do vozidla. Sedadla nad kolesami so schodom budu asi vzdy jedine ze by sa pouzivalo mensie koleso.
Reply on: S499.1023 #45:
Osobne si nemyslím že to je dobre riešenie. Neviem načo by tam dali 1,5 keď už podľa názvu sedadla sa tam vojde len 1 osoba, max mama s malým dieťaťom zatiaľ čo na 2-sedadlo sa vôjdu dvaja dospelý ľudia (ak jeden z nich si nesadne jak kkt vlčak do uličky a vedľa seba si položí tašku vo veľkosti väčšieho telefónu aby si nedajbože niekto vedľa jeho nesadol a v najhoršom prípade si ho posunul k oknu). Keď už 1,5 tak radšej iba 1 sedadlo lebo to 0,5 sedadla zaberá zbytočný priestor kde sa dá hýbať alebo stáť. Teda keby boli 4x 1,5 v priestore medzi 1 a 2 dverami tak zaberali by zbytočne priestor na státie vo veľkosti 2-sedadla tým že 4x0,5=2. Osobne by som všetky 1,5 sedadla okrem takzvaného V.I.P sedadla nahradil 2-sedadlami po vzore NB. No a ešte keď to píšem tak zmenenim 1,5 na 2 si sadne ďalší človek a povedzme si na rovinu že sedieť je oveľa pohodlnejšie jak stáť.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Petto #53:
To je všetko iba oyeb. V praxi sa pri "klasických" štvordverových kĺbakoch vždy čaká na druhé dvere. Poldvere pred kĺbom sú mimoriadne žiadúce, lebo by mohli skrátiť staničenie a tým pádom zrýchliť priemernú rýchlosť. Škoda 22 Tr toto mala vyriešené vynikajúco, len škoda že vo vlečke boli tiež iba poldvere (miesto na plnohodnotné dvere by tam bolo). Síce mám -3 hodnotenie, ale v praxi by to prinieslo viac, ako dvoje dvere na NB 18 medzi 1. a 2. nápravou. Podobne, ako som už nakreslil tu: https://imhd.sk/ba/media/gn/00192521/
Reply on: Petto #55:
Čiže nikomu nevadí, že vozičkár sa nedostane ani do priestoru sedadiel nad sedadlami ani do uličky medzi tými priestormi?
Reply on: Andrej #58:
No nevadi to
Ma tam vyhradené miesto a to musí byť dostupné
Reply on: sor_2048 #59:
čiže v kocke: poldvere vedľa kĺbu nemôžu byť, lebo autobus musí byť 100% NP, a dvere so schodmi takúto požiadavku nespĺňajú. Ale keď ten vozičkár už je v autobuse tak zrazu nikoho netrápi, že v podstate 80% autobusu je pre neho nedostupný.

Logika, samozrejme, nulová.
Reply on: Andrej #60:
Hej, lebo vozíčkar sa v bude zrazu postaví z toho vozíka a pôjde si sadnúť o 3 rady ďalej ku kĺbu. 🙄
Reply on: SGP135 #61:
kde presne som napísal že by sa vozičkár postavil? Vymýšľaš nezmysly.
Reply on: Andrej #60:
Ako je to podľa mňa nezmysel. Lepšie by bolo min. 4 nizkopodlažné dvere a od 1. Dverí vieš prejisť bez žiadneho schodu ku posledným. A keď tak ešte že v blízkosti dverí zo schodom musia keď tak byť ešte jedny bez schodu. Napr do blízkosti 2m. Aj keď je to komplikované, bolo by to lepšie.
Reply on: Andrej #60:
Petto klasicky trepe. Potom by aj obyčajný low entry prímešťák so schodami za druhými dvermi spĺňal podmienku 100% NP.
Reply on: Viko #64:
Nie, nesplnil by. Trepes tu ty. Sú LF a LE vozidla. NASTUDUJ SI TO v novom roku lepsie.😉
Reply on: Petto #65:
Práveže naštudované to nemáš ty. Resp. splietol si dva rôzne zdroje, ktorý má každý inú definíciu NP vozidla.
Reply on: Valec #66:
Nasiel som ten zdroj. Ano existuje nejaka dalsia definicia,ktora sa hra s % NP plochy pre NP vozidlo. Ale tu vnimam uz dost zastaranu a v dnesnych podmienkach neplatnu/nerealnu. Pokial viem mestske podniky pre mestsku dopravu uz mozu nakupovat len vozidla bez schodov pri dverach. No aj plno vozov medzimestkeho charakteru to uz splna tiez - ak sa teda bavime o vozidlach co su v SR a okoli.
Reply on: Petto #67:
To čo ty vnímaš nie je relevatné.
Existujúca legislatíva definuje, že v mestskej doprave musí byť 100% nových vozidiel (teda tých nakúpené pre jej účinnosťou sa to netýka) prístupných osobám so zdravotným postihnutím a cestujúcim so zníženou pohyblivosťou. Nedefinuje nič viac, takže aj LE vozidlo vyhovuje v MHD. Pre regio je definícia identická, akurát týchto vozidiel nateraz stačí len 30 %.
Reply on: Valec #68:
Doplním ešte text z dôvodovej správy:
"Pri preprave osôb so zdravotným postihnutím a cestujúcich so zníženou pohyblivosťou sa sleduje podiel, resp. počet dopravných prostriedkov alebo vozňov, ktoré sú prispôsobené ich preprave.
Menovateľom pri podieloch sú dopravné prostriedky, ktoré sú využívané na plnenie zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme. Za osobu so zdravotným postihnutím a cestujúceho so zníženou pohyblivosťou sa považujú nielen osoby s preukazom ŤZP, ale aj inak fyzicky schopné osoby sprevádzajúce detský kočík s dieťaťom, osoby s batožinou a osoby, ktoré majú dočasné zranenie neumožňujúce pohodlnú chôdzu, napríklad po schodoch.
Príklad:
V odseku 2 písm. b) sa uvádza, že ak je zmluva uzatvorená s vyšším územným celkom, je minimálne 30 % autobusov využívaných dopravcom na poskytovanie týchto služieb prístupných osobám so zdravotným postihnutím a cestujúcich so zníženou pohyblivosťou. Ak má dopravca vozidlový park s 270 autobusmi a na plnenie dopravných služieb využíva 215 autobusov, musí byť minimálne 65 autobusov prispôsobených osobám so zdravotným postihnutím a cestujúcich so zníženou pohyblivosťou. Tieto autobusy nemusia byť kompletne nízkopodlažné, postačuje ich čiastočná nízkopodlažnosť minimálne na časti vozidla."