VehiclesBuses › SOR NSG 18

SOR NSG 18

Technical Data

Length 18750 mm
Width 2550 mm
Height 3287 mm
Height of floor 340 mm (320 mm s kneelingom)
Wheelbase 5900 mm a 6750 mm
Doors 4
Number of seats 45 + 1
Number of standing places 82 (5 os./m2)
132 (8 os./m2)
Design load 127 + 1 (5 os./m2)
177 + 1 (8 os./m2)
Weight of unloaded vehicle ~17000 kg
Engine FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom
Continuous power output 251 kW / 2000 rpm
Piston displacement 8709 cm3
Maximum torque 1500 Nm / 1100 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča)
Cooling capacity 2 x 35 kW
6 kW (K403-E)

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
SOR už nevyrába 5 dverové autobusy?
Reply on: sor_2048 #30:
Dlhšia o 50-70cm odhadom...
Nemyslím si že by to spravilo šarapatu...
Skôr vidím problém to vybočovanie čo napísal ikebv príspevku #32
Reply on: sor_2048 #30:
Problém by bol, že by si potom vlečka skracovala stopu oproti B náprave. Staré SORky majú relatívne ďaleko kĺb od B nápravy a vo väčšine prípadov C náprava krásne kopíruje B nápravu (aj keď za cenu vybočovania prednej časti do protistrany)
Reply on: sor_2048 #30:
Solarisy III generacie alebo aj klbovy MAN Lions city ma vlecku dlhsiu na ukor predku oproti Sorke.
Reply on: Ma178rek #29:
No potom by to bolo blbé pre vodiča v zákrutách, tým že vlečka by bola dlhšia
Ono by bolo asi najlepšie keby bol kĺb posunutý viac k druhej náprave a následne by boli posunuté 3 dvere viac ku kĺbu... To znamená že by zmizlo to okienko pred kĺbom a akokeby sa presunula tá časť viac dozadu do vleku...
Reply on: Public Transport #27:
Už teraz ma NB18 blbý interier pri plnom voze medzi 3 a 4.dverami kde sú síce len 3 rady sedadiel a úzky kĺb...NS18 bude mat 5 radov a klb, co bude dosť horor, ak ešte takýto voz SOR ENS18 vyhra tender na klbove elektrobusy a pôjde to na L83. 💀
Public Transport

Public Transport

Reply on: sor_2048 #24:
No neviem, stále si myslím, že tá približne 6 metrová vzdialenosť v NSG medzi dverami a s úzkou uličkou bude problém v plnom autobuse. Taktiež sa mohli objednať s menším počtom sedadiel, aby sa dalo aj počas špičky niekam pohodlne postaviť.
Pri Otokaroch je to medzi prednými dverami asi niečo nad 4 metre a je tam aj miesto na státie.
Public Transport

Public Transport

Pardon, myslel som 2. a 3., nie 3. a 4. 🤪
Reply on: Public Transport #23:
Priestor medzi 3 a 4. je takmer všade rovnaký jedine Urbanway tam ma až 3 rady sedadiel ( 2 v smere jazdy a 1 v protismere).
Problém je ale aj ďaleko mat dvere 2 a 3.dvere keďže je tam kĺb.
Reply on: Public Transport #23:
Myslím že lepšie bude mať blízko 1. a 2. dvere a potom 3. a 4. lebo väčšinou ľudia čo nastupujú podvedome vedia, či chcú ísť do vlečky alebo dopredu. Na najvyťaženejších linkách to už problém bude, lebo tam si už ľudia moc nevyberajú. Tam už to je problém. Ale fakt na otokaroch tá medzera medzi 1-2 dverami je veľká a keby mali SORky posunuté dvere o okno dozadu by to tiež bolo. Keď nastupujete, to moc nevnímate, ale keď sa pozeráte na niekoho ako nastupuje tak si to všimnúť môžete. kým ešte zistí že na otokaroch je tlačítko na bočnici tak je to tiež na dlho, ale tlačítko je už iná téma.
Záleží aké linky to bude obsluhovať. Ak to bude obsluhovať napr. 184 na ekonomickej univerzite tam je najlepšie mať 5 dverí ale keď 4 tak tam radšej Otokar. Ale na linky kde nie sú takéto brutálne návali ľudí si myslím že to vadiť nebude
Public Transport

Public Transport

Reply on: sor_2048 #8:
Prečo vzdialenosť medzi 3. a 4. dverami tu problém nie je ale u Otokaru vzidialenosť medzi 1. a 2. je? Podľa mňa takéto usporiadanie do MHD moc vhodné nie je, možno len na linky kde boli predtým 15 metráky.
Reply on: Ike #19:
Dpb chcel 12 NP sedadiel co SOR splnil..ostatok si dal SOR ako chcel.. Trenčín ma 47 sedadiel, my 45. Tj mame rovnako okrem 1 radu menej u kočíkov vpredu.
Reply on: Ike #19:
5 radov? Ku*va to je hodne
Reply on: Petto #18:
Takto to dpb objednal, alebo sa to zabudlo špecifikovať? 5 radov je masaker
Reply on: Ike #10:
Presne to hovorím od zaciatku. za 2.dverami máš 5 radov sedadiel v 2+2 usporiadaní, potom ten idiotsky úzky klb.
Reply on: 6503 #11:
Je to finálna verzia..Musel by si meniť celú karosériu. Solaris to vie, žiaľ SOR zrejme nie.
Reply on: Ike #14:
Ako tie SORky sú podľa mňa super vozy, len chce to normálnu údržbu, nie tú, akú ma beus.
5- dverové NSG by sa podľa mňa aj dalo objednať. Však SOR je značka ktorá nemá problém na objednávku domomtovať do busu sprchový kút 😃
Reply on: Ike #14:
Stare sorky su podla mna super, keby neboli, tak by tu nepremavali 14 rokov.