VozidláAutobusy › SOR NSG 18

SOR NSG 18

Úvod

Nízkopodlažný mestský kĺbový autobus SOR NS 18 českého výrobcu SOR Libchavy predstavuje novú generáciu vozidiel tohto výrobcu. Konštrukčne vychádza z 12-metrovej verzie NS 12, na návrhu ktorej sa podieľal architekt Patrik Kotas. Prototyp kĺbového autobusu SOR NS 18 s naftovým pohonom bol výrobcom predstavený v roku 2018 a sériová výroba autobusov tohto typu začala v roku 2021. Verzia tohto modelu s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG) s označením NSG 18 (resp. NS 18-CNG) sa vyrábala od roku 2022.

Výrobca SOR Libchavy sa v roku 2024 stal s vozidlom SOR NSG 18 víťazom verejnej súťaže DPB na rámcovú zmluvu umožňujúcu počas štyroch rokov dodať najviac 130 autobusov s CNG pohonom. V prvej objednávke dopravný podnik v závere roka 2024 objednal 8 vozidiel, ktoré budú dodané v priebehu roka 2025. Cena jedného autobusu bola 438 000 € bez DPH.

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3287 mm
Výška podlahy 340 mm (320 mm s kneelingom)
Rázvor 5900 mm a 6750 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 45 + 1
Počet miest na státie 82 (5 os./m2)
132 (8 os./m2)
Celkový počet miest 127 + 1 (5 os./m2)
177 + 1 (8 os./m2)
Pohotovostná hmotnosť ~17000 kg
Motor FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom
Výkon motora 251 kW / 2000 rpm
Objem motora 8709 cm3
Krútiaci moment motora 1500 Nm / 1100 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča)
Chladiaci výkon klimatizácie 2 x 35 kW
6 kW (K403-E)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: sor_2048 #77:
A dodám že opraviť nie dislikom ale odpoveďou 🙂
A to že na toto mi dáte tak 50 dislikov ma nezaujíma (dislike od teľata ktoré dáva dislike na všetko čo vidí pre mňa hodnotu nemá)
Reakcia na: PatroSTYLE 007 #74:
Zas to že nemáme plničku by tak nevadilo. Dá sa chodiť na trnavku tankovať ale bolo by to od veci. Zas neviem či to ešte platí ale aj naftu sa niekam z trnávky/JD chodí prípadne chodilo tankovať. Či je to pravda nevim ale počul som niečo o tom. Či to ešte platí alebo len pre vybrané vozy a pod. ma keď tak opravte
Reakcia na: Petto #75:
Maybe, ale nie, patresko ma pravdu no. Pomylil som sa, sorry 😃
Reakcia na: Lukgat #73:
Tak sa ti zda alebo klames ? 😃
Bracho a kam chceš dať CNG do Petržalky ._. Nemáme tam plničku a zbytočne ich tam budú ťahať.
Reakcia na: Marcelino #70:
Mne sa zdá že nejaké 2 idú do petržalky, ale možno klamem no. Neviem presne, ale 2 asi petržalka a ostatné na Jurák (Je mozne ze aj vsetky pojdu na jurak no)
Reakcia na: Petto #71:
Jaj, fakt, to mi nenapadlo…
Reakcia na: Marcelino #70:
No kam by tak asi sli, ked su na zemny plyn. 🙃
Chcel by som sa spýtať, či niekto náhodou nemá informáciu, ako sa budú rozdeľovať vozidlá, kolko ks pôjde kam.
Ďakujem
Reakcia na: Valec #68:
Doplním ešte text z dôvodovej správy:
"Pri preprave osôb so zdravotným postihnutím a cestujúcich so zníženou pohyblivosťou sa sleduje podiel, resp. počet dopravných prostriedkov alebo vozňov, ktoré sú prispôsobené ich preprave.
Menovateľom pri podieloch sú dopravné prostriedky, ktoré sú využívané na plnenie zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme. Za osobu so zdravotným postihnutím a cestujúceho so zníženou pohyblivosťou sa považujú nielen osoby s preukazom ŤZP, ale aj inak fyzicky schopné osoby sprevádzajúce detský kočík s dieťaťom, osoby s batožinou a osoby, ktoré majú dočasné zranenie neumožňujúce pohodlnú chôdzu, napríklad po schodoch.
Príklad:
V odseku 2 písm. b) sa uvádza, že ak je zmluva uzatvorená s vyšším územným celkom, je minimálne 30 % autobusov využívaných dopravcom na poskytovanie týchto služieb prístupných osobám so zdravotným postihnutím a cestujúcich so zníženou pohyblivosťou. Ak má dopravca vozidlový park s 270 autobusmi a na plnenie dopravných služieb využíva 215 autobusov, musí byť minimálne 65 autobusov prispôsobených osobám so zdravotným postihnutím a cestujúcich so zníženou pohyblivosťou. Tieto autobusy nemusia byť kompletne nízkopodlažné, postačuje ich čiastočná nízkopodlažnosť minimálne na časti vozidla."
Reakcia na: Petto #67:
To čo ty vnímaš nie je relevatné.
Existujúca legislatíva definuje, že v mestskej doprave musí byť 100% nových vozidiel (teda tých nakúpené pre jej účinnosťou sa to netýka) prístupných osobám so zdravotným postihnutím a cestujúcim so zníženou pohyblivosťou. Nedefinuje nič viac, takže aj LE vozidlo vyhovuje v MHD. Pre regio je definícia identická, akurát týchto vozidiel nateraz stačí len 30 %.
Reakcia na: Valec #66:
Nasiel som ten zdroj. Ano existuje nejaka dalsia definicia,ktora sa hra s % NP plochy pre NP vozidlo. Ale tu vnimam uz dost zastaranu a v dnesnych podmienkach neplatnu/nerealnu. Pokial viem mestske podniky pre mestsku dopravu uz mozu nakupovat len vozidla bez schodov pri dverach. No aj plno vozov medzimestkeho charakteru to uz splna tiez - ak sa teda bavime o vozidlach co su v SR a okoli.
Reakcia na: Petto #65:
Práveže naštudované to nemáš ty. Resp. splietol si dva rôzne zdroje, ktorý má každý inú definíciu NP vozidla.
Reakcia na: Viko #64:
Nie, nesplnil by. Trepes tu ty. Sú LF a LE vozidla. NASTUDUJ SI TO v novom roku lepsie.😉
Reakcia na: Andrej #60:
Petto klasicky trepe. Potom by aj obyčajný low entry prímešťák so schodami za druhými dvermi spĺňal podmienku 100% NP.
Reakcia na: Andrej #60:
Ako je to podľa mňa nezmysel. Lepšie by bolo min. 4 nizkopodlažné dvere a od 1. Dverí vieš prejisť bez žiadneho schodu ku posledným. A keď tak ešte že v blízkosti dverí zo schodom musia keď tak byť ešte jedny bez schodu. Napr do blízkosti 2m. Aj keď je to komplikované, bolo by to lepšie.
Reakcia na: SGP135 #61:
kde presne som napísal že by sa vozičkár postavil? Vymýšľaš nezmysly.
Reakcia na: Andrej #60:
Hej, lebo vozíčkar sa v bude zrazu postaví z toho vozíka a pôjde si sadnúť o 3 rady ďalej ku kĺbu. 🙄
Reakcia na: sor_2048 #59:
čiže v kocke: poldvere vedľa kĺbu nemôžu byť, lebo autobus musí byť 100% NP, a dvere so schodmi takúto požiadavku nespĺňajú. Ale keď ten vozičkár už je v autobuse tak zrazu nikoho netrápi, že v podstate 80% autobusu je pre neho nedostupný.

Logika, samozrejme, nulová.
Reakcia na: Andrej #58:
No nevadi to
Ma tam vyhradené miesto a to musí byť dostupné