VozidláAutobusy › SOR NSG 18

SOR NSG 18

Úvod

Nízkopodlažný mestský kĺbový autobus SOR NS 18 českého výrobcu SOR Libchavy predstavuje novú generáciu vozidiel tohto výrobcu. Konštrukčne vychádza z 12-metrovej verzie NS 12, na návrhu ktorej sa podieľal architekt Patrik Kotas. Prototyp kĺbového autobusu SOR NS 18 s naftovým pohonom bol výrobcom predstavený v roku 2018 a sériová výroba autobusov tohto typu začala v roku 2021. Verzia tohto modelu s pohonom na stlačený zemný plyn (CNG) s označením NSG 18 (resp. NS 18-CNG) sa vyrábala od roku 2022.

Výrobca SOR Libchavy sa v roku 2024 stal s vozidlom SOR NSG 18 víťazom verejnej súťaže DPB na rámcovú zmluvu umožňujúcu počas štyroch rokov dodať najviac 130 autobusov s CNG pohonom. V prvej objednávke dopravný podnik v závere roka 2024 objednal 8 vozidiel, ktoré budú dodané v priebehu roka 2025. Cena jedného autobusu bola 438 000 € bez DPH.

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3287 mm
Výška podlahy 340 mm (320 mm s kneelingom)
Rázvor 5900 mm a 6750 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 45 + 1
Počet miest na státie 82 (5 os./m2)
132 (8 os./m2)
Celkový počet miest 127 + 1 (5 os./m2)
177 + 1 (8 os./m2)
Pohotovostná hmotnosť ~17000 kg
Motor FPT Industrial Cursor 9 CNG, Euro 6E, plynový radový šesťvalec, kvapalinou chladený, s trojcestným katalyzátorom
Výkon motora 251 kW / 2000 rpm
Objem motora 8709 cm3
Krútiaci moment motora 1500 Nm / 1100 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF EcoLife 6 AP 1620B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia 2x Eberspächer AC 135
Eberspächer K403-E (kabína vodiča)
Chladiaci výkon klimatizácie 2 x 35 kW
6 kW (K403-E)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: si #38:
Organizácia dopravy, integrácia, grafikony, všetko by som bral, len preboha nie brnenskú infraštruktúru a techniku.
Reakcia na: Petto #36:
Ešte keby v prednej časti bolo rozloženie 2+1, tak z toho bude konečne normálny autobus, kde sa dá sedieť aj stáť bez toho, aby člivek furt niekomu zavadzal.
Reakcia na: Cancer #37:
vobec by som sa na to nehneval ak by ano, aj v tom Brne (co je mesto podobne velke Bratislave) im rozvoj draznej infrastruktury ide lepsie ako tu....
Reakcia na: Petto #36:
Čo ten vzor krytiny DP Brno? To sa už aj naozaj stávame DPMB? 😁
Aspoň jedna pozitívna správa. Nakoniec tieto vozidlá budú mať predsa len voľný priestor oproti 3.dveram (a nie ako NB18 ktoré tam majú 2 rady sedadiel).
Reakcia na: juraj76 #34:
Nie
SOR už nevyrába 5 dverové autobusy?
Reakcia na: sor_2048 #30:
Dlhšia o 50-70cm odhadom...
Nemyslím si že by to spravilo šarapatu...
Skôr vidím problém to vybočovanie čo napísal ikebv príspevku #32
Reakcia na: sor_2048 #30:
Problém by bol, že by si potom vlečka skracovala stopu oproti B náprave. Staré SORky majú relatívne ďaleko kĺb od B nápravy a vo väčšine prípadov C náprava krásne kopíruje B nápravu (aj keď za cenu vybočovania prednej časti do protistrany)
Reakcia na: sor_2048 #30:
Solarisy III generacie alebo aj klbovy MAN Lions city ma vlecku dlhsiu na ukor predku oproti Sorke.
Reakcia na: Ma178rek #29:
No potom by to bolo blbé pre vodiča v zákrutách, tým že vlečka by bola dlhšia
Ono by bolo asi najlepšie keby bol kĺb posunutý viac k druhej náprave a následne by boli posunuté 3 dvere viac ku kĺbu... To znamená že by zmizlo to okienko pred kĺbom a akokeby sa presunula tá časť viac dozadu do vleku...
Reakcia na: Public Transport #27:
Už teraz ma NB18 blbý interier pri plnom voze medzi 3 a 4.dverami kde sú síce len 3 rady sedadiel a úzky kĺb...NS18 bude mat 5 radov a klb, co bude dosť horor, ak ešte takýto voz SOR ENS18 vyhra tender na klbove elektrobusy a pôjde to na L83. 💀
Reakcia na: sor_2048 #24:
No neviem, stále si myslím, že tá približne 6 metrová vzdialenosť v NSG medzi dverami a s úzkou uličkou bude problém v plnom autobuse. Taktiež sa mohli objednať s menším počtom sedadiel, aby sa dalo aj počas špičky niekam pohodlne postaviť.
Pri Otokaroch je to medzi prednými dverami asi niečo nad 4 metre a je tam aj miesto na státie.
Pardon, myslel som 2. a 3., nie 3. a 4. 🤪
Reakcia na: Public Transport #23:
Priestor medzi 3 a 4. je takmer všade rovnaký jedine Urbanway tam ma až 3 rady sedadiel ( 2 v smere jazdy a 1 v protismere).
Problém je ale aj ďaleko mat dvere 2 a 3.dvere keďže je tam kĺb.
Reakcia na: Public Transport #23:
Myslím že lepšie bude mať blízko 1. a 2. dvere a potom 3. a 4. lebo väčšinou ľudia čo nastupujú podvedome vedia, či chcú ísť do vlečky alebo dopredu. Na najvyťaženejších linkách to už problém bude, lebo tam si už ľudia moc nevyberajú. Tam už to je problém. Ale fakt na otokaroch tá medzera medzi 1-2 dverami je veľká a keby mali SORky posunuté dvere o okno dozadu by to tiež bolo. Keď nastupujete, to moc nevnímate, ale keď sa pozeráte na niekoho ako nastupuje tak si to všimnúť môžete. kým ešte zistí že na otokaroch je tlačítko na bočnici tak je to tiež na dlho, ale tlačítko je už iná téma.
Záleží aké linky to bude obsluhovať. Ak to bude obsluhovať napr. 184 na ekonomickej univerzite tam je najlepšie mať 5 dverí ale keď 4 tak tam radšej Otokar. Ale na linky kde nie sú takéto brutálne návali ľudí si myslím že to vadiť nebude
Reakcia na: sor_2048 #8:
Prečo vzdialenosť medzi 3. a 4. dverami tu problém nie je ale u Otokaru vzidialenosť medzi 1. a 2. je? Podľa mňa takéto usporiadanie do MHD moc vhodné nie je, možno len na linky kde boli predtým 15 metráky.
Reakcia na: Ike #19:
Dpb chcel 12 NP sedadiel co SOR splnil..ostatok si dal SOR ako chcel.. Trenčín ma 47 sedadiel, my 45. Tj mame rovnako okrem 1 radu menej u kočíkov vpredu.