VehiclesBuses › SOR NS 12 Diesel

SOR NS 12 Diesel

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. SOR NS 12 diesel 2501 – 2563 2022 2022 63
Total 2022   63

Technical Data

Length 12000 mm
Width 2550 mm
Height 2995 mm
Height of floor 340 mm
Wheelbase 5900 mm
Doors 3
Number of seats 30 + 1
Number of standing places 73
Design load 103 + 1 (8 os./m2)
Weight of unloaded vehicle 11100 kg
Engine FPT Industrial Tector 7 F4AFE612F, Euro 6E, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Continuous power output 210 kW / 2500 rpm
Piston displacement 6728 cm3
Maximum torque 1000 Nm / 1250 rpm
Maximum speed 80 km/h
Transmission ZF EcoLife 6 AP 1020B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom
Steering wheel RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Eberspächer Sütrak AC 520 IV
Eberspächer Sütrak K 403-E (kabína vodiča)
Cooling capacity 30 kW (AC 520 IV)
6 kW (K 403-E)
Heating capacity 30 kW (AC 520 IV)

Photos

Vehicle catalogue

2501 2502 2503 2504 2505 2506 2507 2508 2509 2510 2511 2512 2513 2514 2515 2516 2517 2518 2519 2520 2521 2522 2523 2524 2525 2526 2527 2528 2529 2530 2531 2532 2533 2534 2535 2536 2537 2538 2539 2540 2541 2542 2543 2544 2545 2546 2547 2548 2549 2550 2551 2552 2553 2554 2555 2556 2557 2558 2559 2560 2561 2562 2563

Legend and statistics

2501vehicle in service: 63 (100 %)
2501online: 45 (71.4 %)
2501today in service: 55 (87.3 %)
2552vehicle ot of service (more than 2 weeks): 1 (1.6 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 80.6 %, Monday to Friday 85 %

Currently in service on lines

20 / 2 3
23 / 1
53 / 2
83 / 1
87 / 2 3
90 / 2
192 / 1 2 4

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Elektricka #197:
Vidím že to je voz 2533 teda založak. Nebol tam na čelu službu ale iba na dobu kým príde náhradný autobus za pôvodný čo tam bol
Reply on: csepka_3 #211:
Csepka = prešmyčka?
Reply on: jjjinro #210:
Ja by som si dovolil na túto otázku odpovedať asi podobne, ako keby som porovnával rovnaké značky ako vy s Karosou či Ikarusom. SOR je naša lokálna stredoeurópska značka, ktorá reaguje na dopyt lokálnych dopravcov a podľa toho vozidlá aj prispôsobuje. Veľa záleží od toho, kto dodáva motor a prevodovku, ako aj nápravu. Z môjho pohľadu SOR urobil dobre, že upustil od nápravy Dana a používa už ZF. Okrem toho by som však odporučil využitie iného dodávateľa motorov ako Iveco, ktorý nie je dvakrát spoľahlivý a výkonný. Možno to porovnať na dynamike vozidiel iných značiek, predovšetkým s Otokarom, ktorý je v porovnaní s NB18 podstatne dynamickejší.
Reply on: csepka_3 #209:
ale zaujímalo by ma aj porovnanie s napriklad ivecom, mercedesom, manom, solarisom, scania, volvo...
Reply on: jjjinro #208:
Autobusy SOR sú pomerne obľúbené medzi vodičmi, predovšetkým NB12 a NB18, ktoré sa rokmi osvedčili a sú obľúbené najmä vďaka ich väčšiemu počtu a univerzálnemu ovládaniu. Menej obľúbené boli hrbáče a kinderká, kde bola menšia kabína a vozidlá sa dosť húpali. Pomer cena a kvalita je dobrý. Z aktuálneho vozidlového parku DPB sú SORky všeobecne dobre zabehnuté, no závisí dosť od konkrétneho vozidla a jeho technického stavu. Za zmienku stojí postupný progres vo výrobe a objednávkach zo strany DPB, kedy sa do vozidiel postupne pridávala lepšia a lepšia výbava, menovite klimatizácia pre cestujúcich, USB nabíjačky, farebné LCD obrazovky s informáciami, vyhradené sedadlá pre vybraných cestujúcich, tónované sklá.
Dobrý deň, mňa by zaujímalo ako hodnotia skúsenejší kvalitu autobusov sor v porovnani s inými vyrobcami. Kvalita/cana.
Reply on: SOLARIS123 #204:
V niektorých NS 12 wifi funguje, závisí od konkrétneho vozidla. Tiež som si ale všimol, že vo viacerých vozoch rôznych typov wifi buď neukazuje vôbec, alebo po prihlásení nefunguje. Riešia sa nejako pravidelne aj tieto problémy, alebo na to nemajú v DPB čas/prostriedky popri závažnejších poruchách?
Reply on: Cancer #205:
Tak ti pekne dakujem za odpoved!😡
Preco v tycthto soroch nejde wi fi?
Reply on: Dave89 #202:
Aha tak preto tam nieje to sedadlo
Reply on: BI-TURBO #198:
Nafta
Mohli by uz prosim pekne robit so systemom otvarania/zatvarania dveri v tychto autobusoch? Dneska musel niekto vkuse zatriekavat stredne dvere, lebo to nezvladalo same, v inych je to tiez pohroma, otvara sa to casto pomaly a tak isto sa to aj zatvara, ak vobec, ako napriklad dnes. Tak sa zamyslam co tu zlyhava...
PatroSTYLE 007

PatroSTYLE 007

nádrž na naftu
Reply on: BI-TURBO #198:
Palivova nadrz
Nevie niekdo co je to co je namiesto sedadla v predu v pravo?
Nemusí byť vždy 18-metrák
Reply on: Depebe #195:
V kolónach ešte pribudli dve škodové udalosti (mimo DPB). Takže "veselé" ráno.
Reply on: N/A #194:
Išiel som okolo tesne po nehode a v oboch smeroch sa muselo obchádzať cez technické sklo. Minimálne autobusy museli, autá som nezaznamenal
Reply on: Elektricka #193:
Doprava kolabuje v celom okolí.