Ako si veria s L66 ☺
Spoločnosť SOR Libchavy sa stala v roku 2017 s typom SOR NS 12 Electric víťazom verejnej súťaže bratislavského dopravného podniku na dodávku 16 elektrobusov dĺžky 12 metrov. Vozidlá boli dodané v roku 2018. Spolu s elektrobusmi spoločnosť dodala aj nabíjaciu infraštruktúru. Cena jedného elektrobusu bola 589 000 €. Nákup elektrobusov bol spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu 2014 - 2020.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | SOR NS 12 Electric | 3001 – 3002 | 2017 | 2018 | — | 2 |
2. | SOR NS 12 Electric | 3003 – 3016 | 2018 | 2018 | — | 14 |
Spolu | 2017 – 2018 | 16 |
Dĺžka | 12000 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška s klimatizáciou | 3200 mm |
Rázvor | 5900 mm |
Počet dverí | 3 |
Počet miest na sedenie | 33 + 1 |
Počet miest na státie | 72 |
Celkový počet miest | 105 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť | 12350 kg |
Elektrická výzbroj | Rail Electronics CZ |
Kapacita trakčnej batérie | 242 kWh |
Motor | Pragoimex TAM 1053 C6V, 600 V, asynchrónny, chladený vodou |
---|---|
Výkon motora | 160 kW / 1372 rpm
186,6 kW (maximálny 30-min.) |
Maximálna rýchlosť | 80 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | SOR HVAC |
Chladiaci výkon klimatizácie | 15 kW |
3001 3002 |
3003 3004 3005 3006 3007 3008 3009 3010 3011 3012 3013 3014 3015 3016 |
3001 | nevyradené vozidlo: 16 (100 %) |
3009 | online: 1 (6,3 %) |
3006 | dnes v premávke: 10 (62,5 %) |
3001 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 6 (37,5 %) |
3002 | odstavené vozidlo (viac ako 6 mesiacov nezasiahlo do premávky): 4 (25 %) |
Mike
Blbosť. Pravidelná obnova tu bola, potom v druhej polovici 90tych rokoch sa úplne zastavila až to skončilo tak, že po ik 435 v 1998 mali prísť prvé kĺbaky až v 2006 a aj to zmenili z kĺbakov na 15 metrové, takže potom až Záhradníkovci robili masívnu obnovu autobusov. A to za Ďurkovského éry bolo v tomto meste peňazí kvantum... Až teraz sa to opäť ako tak dostáva do normálu.
Ono sa to dá ľahko vypočítať, že aký máme stav autobusov, ak je životnosť nech by 12 rokov, tak koľko vozov by bolo treba nakúpiť každý rok. A krát cena za jeden bus a máme aj nárok na rozpočet. A ako výsledok tendra sa môže uzatvoriť rámcová zmluva na x rokov. Iné mestá to tak robia.