Spoločnosť Škoda Electric sa s týmto typom trolejbusu (spolu s 12-metrovou verziou Škoda 30 Tr SOR) stala v roku 2013 víťazom výberového konania na dodávku nových trolejbusov pre Bratislavu. Prvá dodávka 50 vozidiel Škoda 31 Tr prebiehala od polovice roka 2014 do marca 2015. Ďalších 20 vozidiel bolo dodaných v prvej polovici roka 2015. Cena jedného vozidla bola 561 825 €.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 31 Tr SOR | 6801 – 6850 | 2013 – 2015 | 2014 – 2015 | — | 50 |
2. | Škoda 31 Tr SOR | 6851 – 6870 | 2015 | 2015 | — | 20 |
Spolu | 2013 – 2015 | 70 |
Dĺžka | 18750 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Rázvor | 6180 mm a 6570 mm |
Počet dverí | 5 |
Počet miest na sedenie | 50 + 1 + 2 |
Počet miest na státie | 106 |
Celkový počet miest | 156 + 1 + 2 |
Pohotovostná hmotnosť | 16520 kg |
Celková hmotnosť | 27230 kg |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 4.3, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení |
Motor | Škoda Electric 2 ML 3846 K/6, trojfázový asynchrónny |
Výkon motora | 250 kW |
---|---|
Počet motorov | 1 |
Celkový výkon | 250 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RBL C 500V, s hydraulickým posilňovačom |
Nápravy | predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 132, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 285/70 R 19,5 (predná náprava)
275/70 R22,5 (stredná, zadná náprava) |
Klimatizácia | 2x Eberspächer Sütrak AC 515 G2 |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 22 kW |
6801 | nevyradené vozidlo: 70 (100 %) |
6802 | online: 17 (24,3 %) |
6802 | dnes v premávke: 19 (27,1 %) |
6850 | odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 6 (8,6 %) |