Pokusom o unifikáciu vozidlového parku v Československu bola výroba overovacej série trolejbusov s karosériou úspešného autobusu ŠM 11, ktorú dodala Karosa Vysoké Mýto. O finalizáciu vozidla s označením Škoda T 11 sa postarala Škoda Ostrov nad Ohří v roku 1967. Zmluvu s výrobcom na 3 tieto vozidlá z overovacej série mal aj DPMB, pričom dodané mali byť už v roku 1966, avšak z dôvodu nesplnenia technických noriem boli vozidlá dokončené a dodané až v roku 1967.
Na oceľovom ráme bola postavená panelová konštrukcia s hliníkovou strechou na bočniciach oplechovaná vlnitým plechom. Trakčný motor z dielne Škody zavesil výrobca priamo na rám karosérie. Trolejbusy mali na rozdiel od predchádzajúcich typov už vzduchové vypruženie a posilňovač riadenia tlakovým vzduchom. Elektrické riadenie pohonu bolo nepriame stýkačové, elektrická brzda bola prakticky rovnaká ako pri trolejbusoch Škoda 9 Tr 12 s cudzím budením a štyrmi stupňami. Všetka silová elektrická výzbroj bola umiestnená v bočných schránkach pod podlahou.
Nástup a výstup cestujúcich umožňovali troje skladacie dvere. Sedadlá v interiéri boli v priečnom usporiadaní 2 + 1, nad prednou nápravou bolo pozdĺžne umiestnené po oboch stranách trojesedadlo. Pracovisko vodiča bolo od priestoru pre cestujúcich oddelené zástenou a polovičnými dvierkami. Vykurovanie i vetranie vozidla zabezpečoval vzduchový kanál s termostatovým ovládaním a bočné okná. Osvetlenie interiéru bolo už žiarivkové. Pre linkovú orientáciu boli vozidlá vybavené prevíjacími transparentami na čelách a nad prednými dverami. Vyfarbenie trolejbusov zodpovedalo vzhľadu autobusov ŠM 11 1608 v červeno-krémových farbách.
Úpravy
Vozidlám bola #226 a 228 upravená predná maska, kde bola odstránená časť predného nárazníka a neskôr opäť v prípade vozu #228 doinštalovaná späť. Všetky tri trolejbusy dostali po prvej veľkej prehliadke červeno-biely náter po vzore vozidiel Škoda 9 Tr. Trolejbus #228 dostal po poslednej veľkej prehliadke začiatkom roku 1977 opäť červeno-krémový náter v pôvodnom rozložení farieb (podokenný červený pás však bol užší).
Pôvodné prevíjacie transparenty na vozidlách boli neskôr v prednom a zadnom čele nahradené držiakmi na klasické linkové tabule. Na boku vozidla bol pôvodný transparent nad prednými dverami nahradený linkovou tabuľou v spodnej časti prvého bočného okna. Začiatkom 1970-tych rokov dostali vozidlá na prednú masku štvorcový držiak pre tabuľku s číslom linky. V súvislosti so zavedením možnosti nástupu do vozidiel s predplatnými lístkami aj zadnými dverami v roku 1971 bolo trolejbusom na bočnicu k zadným dverám namontované výstražné signalizačné svetlo. Pri zmene tarifného systému a zavedení nástupu všetkými dverami v roku 1976 boli výstražné svetlá doplnené aj k ostatným dverám.
Prevádzka
Z ôsmich vyrobených kusov jazdili v Bratislave tri trolejbusy s číslami 226 - 228 najmä na linkách 14 a 17. Všetky tri trolejbusy sa do premávky zaradili v septembri 1967. Od začiatku bola na nich zavedená samoobslužná prevádzka bez sprievodcov. Trolejbusy boli pôvodne vypravované z vozovne Trnávka, v roku 1976 boli preradené do novej vozovne na Hroboňovej ulici, kde postupne doslúžili.
Vyraďovanie a likvidácia
Vozidlá #226 a 227 po vyradení zošrotovali vo vozovni Hroboňova. Vyradenie trolejbusov z premávky v rokoch 1978 - 1979 prežil voz #228 dvanásť rokov chátrajúci na odstavnej ploche v Bernolákove. Napriek snahám o jeho záchranu tento unikátny trolejbus v roku 1991 spolu s vyradenými tyristorovými trolejbusmi Škoda 9 Tr zošrotovali na šrotovisku pod Prístavným mostom.
Na základe čoho nadobúdaš dojem, že je ich dosť kadetade? Lebo čo si pamätám, keď sa pár rokov dozadu hľadal vhodný adept na repliku ŠM 16,5, tak to bol veľký problém a nakoniec sa robí z ŠLiek.
6503
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/393720445_822047459927504_8323653961365953780_n.jpg?_nc_cat=100&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=DSoO2FXAcAIAX9V8sdy&_nc_ht=scontent-vie1-1.xx&oh=00_AfCn-bIsinKVSVhukEqRoLDHgtPhKovL6n6j5N5VDtNASQ&oe=655682F4