Po dodávkach autobusov Ikarus 415 a 435 sa v Bratislave v roku 1998 ocitol aj prototyp trolejbusu Ikarus 415T. Vyrobený bol v roku 1992 v Ikaruse Budapešť s elektrickou výzbrojou Ganz-Ansaldo. Testoval sa v októbri a novembri 1998, avšak bez veľkých úspechov, pretože údajne nespĺňal technické normy. V premávke s cestujúcimi sa neobjavil.
Oproti bratislavským autobusom typu 415.30 sa trolejbus 415.T1 líšil napríklad veľkými zadnými dverami, vzadu nevyvýšenou podlahou, nedeleným čelným sklom, malou kabínou vodiča a absentujúcou klimatizáciou kabíny vodiča. Raritou bol aj náter, ktorý tvorila fialová a tmavošedá metalíza v kombinácii so žltou.
Trolejbus s označením Ikarus 415.T1 bol vyrobený ako prvý trolejbus koncepcie Ikarus 400 v roku 1992. Predtým sa v Ikaruse sériovo vyrábali iba trolejbusy Ikarus 280T, ostatné vyrobené vozidlá boli iba prototypy - 2 trolejbusy Ikarus 260T, 5 trolejbusov Ikarus 283T (prerobených z moskovských autobusov) a Ikarus 284T. Na základe prototypu Ikarusu 415T sa od roku 1996 skonštruovali dve 100- a 105-kusové série Ikarusov 415T pre Bukurešť.
Úpravy
Krátko po vyrobení mu bola vymenená zadná náprava RÁBA za nápravu rovnakého výrobcu novšieho typu. Pred testovaním v Bratislave mu boli vymenené prevíjacie transparenty za digitálne transparenty BUSE, ktoré mu už zostali.
Prevádzka
Po vyrobení bol Ikarus 415T vystavovaný v Berlíne (1992), potom premával v Debrecíne pod číslom 800, nasledovalo jeho vrátenie do továrne a testy v Bratislave. Po ďalších testoch v júli 1999 v Moskve nakoniec zaktovil v Tallinne pod číslom 309, kam sa dostal počas dodávky Ikarusov 412T.
Zaujímavosťou je, že po návšteve Bratislavy mu zostali v informačnom systéme BUSE nahrané bratislavské údaje, a to aj počas prevádzky v Tallinne. Z tohto dôvodu sa v Tallinne na informačnom systéme používalo iba číselné označenie linky. Trolejbus je zdokumentovaný v estónskej metropole aj s cieľom "PETRŽALKA cez Ovsište".
Andrej