Čo to, čo to?
V roku 2021 sa Škoda Electric stala víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodanie 23 hybridných trolejbusov Škoda 27 TrA Solaris pre linky 40 a 61, ktoré boli dodané v priebehu roka 2023. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 538 950 € bez DPH, v priebehu výroby sa pre 15 trolejbusov navýšila na 601 145 €. Na ich nákup získal DPB nenávratný eurofondový príspevok z Operačného programu Integrovaná infraštruktúra.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Škoda 27 TrA Solaris | 6711 – 6733 | 2023 | 2023 – 2024 | — | 23 |
Spolu | 2023 | 23 |
Dĺžka | 18250 mm |
---|---|
Šírka | 2550 mm |
Výška | 3400 mm |
Výška podlahy | 320 mm (250 mm pri naklonení vozidla) |
Rázvor | 5900 mm / 6000 mm |
Počet dverí | 4 |
Počet miest na sedenie | 36 + 1 |
Počet miest na státie | 79 |
Celkový počet miest | 115 + 1 |
Elektrická výzbroj | Škoda Electric SJ 11.1, IGBT-tranzistorový
trakčný menič riadený mikroprocesorom (vstup 600/750 V DC, výstup 3 x 0-420 V AC/310 A, 0-150 Hz), s rekuperáciou energie pri brzdení, trakčné batérie Škoda Electric TBS 5.5 |
Motor | Škoda Electric 4ML 3844 K/6, šesťpólový asynchrónny motor s kotvou nakrátko a nútenou ventiláciou |
Výkon motora | 250 kW |
Počet motorov | 1 |
---|---|
Celkový výkon | 250 kW |
Maximálna rýchlosť | 65 km/h |
Riadenie | RB Servocom 8098, hydraulické s posilňovačom riadenia |
Nápravy | predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová zadná: ZF AV 133, portálová, hnacia |
Pneumatiky | 275/70 R 22,5 |
Klimatizácia | 2x Konvekta UltraLight 500 EM |
Chladiaci výkon klimatizácie | 2x 24 kW |
Vykurovací výkon klimatizácie | 2x 30 kW |
6711 6712 6713 6714 6715 6716 6717 6718 6719 6720 6721 6722 6723 6724 6725 6726 6727 6728 6729 6730 6731 6732 6733 |
6711 | nevyradené vozidlo: 23 (100 %) |
6714 | online: 8 (34,8 %) |
6714 | dnes v premávke: 8 (34,8 %) |
810zssk
Nepamätám si jediný prípad kedy sa to reálne dostalo na súd (hoci ochota firmy vždy bola), zakomplexovaní urádníčkovia väčšinou rýchlo prestanú vyskakovať keď pochopia že druhá strana si nenechá srať na hlavu a má kvalitné právne zastúpenie.
Ale ako hovorím, MD je svet mimo mojich skúseností, tak možno je to tam inak. Každopádne buď je ich požiadavka zákonná (a vozidlo ju malo spĺňať od dodania), alebo nie a potom má DPB trvať na schvalni vozidla tak ako je.