Úvod

Nízkopodlažný autobus SOR NS 12 českého výrobcu SOR Libchavy predstavuje novú generáciu vozidiel tohto výrobcu. V roku 2016 výrobca predstavil prototyp autobusu SOR NS 12 s elektrickým batériovým pohonom. O rok neskôr vznikla aj naftová verzia typu NS 12. Dizajn vozidla navrhol architekt Patrik Kotas. Sériová výroba dieselových autobusov SOR NS 12 začala v roku 2019.

V roku 2021 sa výrobca SOR Libchavy stal víťazom verejnej súťaže Dopravného podniku Bratislava na dodávku nových 12-metrových autobusov s naftovým pohonom. Na základe podpísanej rámcovej zmluvy bude môcť DPB nakúpiť do 80 týchto autobusov. Prvých 63 vozidiel bolo objednaných koncom januára 2022. Vysúťažená cena jedného vozidla bola 238 500 € bez DPH.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR NS 12 diesel 2501 – 2563 2022 2022 63
Spolu 2022   63

Technické parametre

Dĺžka 12000 mm
Šírka 2550 mm
Výška 2995 mm
Výška podlahy 340 mm
Rázvor 5900 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 30 + 1
Počet miest na státie 73
Celkový počet miest 103 + 1 (8 os./m2)
Pohotovostná hmotnosť 11100 kg
Motor FPT Industrial Tector 7 F4AFE612F, Euro 6E, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 210 kW / 2500 rpm
Objem motora 6728 cm3
Krútiaci moment motora 1000 Nm / 1250 rpm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF EcoLife 6 AP 1020B, 6-stupňová automatická s integrovaným retardérom
Riadenie RB Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 133, portálová, tuhá, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia Eberspächer Sütrak AC 520 IV
Eberspächer Sütrak K 403-E (kabína vodiča)
Chladiaci výkon klimatizácie 30 kW (AC 520 IV)
6 kW (K 403-E)
Vykurovací výkon klimatizácie 30 kW (AC 520 IV)

Fotografie

Opis

Skelet polosamonosnej karosérie dvojnápravového autobusu je zostavený z oceľových profilov a zvarený s rámom podvozka. Zasklenie a opláštenie bočníc je realizované technológiou lepenia. Priestor pre cestujúcich je zasklený dvojitým sklom. Na opláštenie karosérie boli použité špeciálne plechy a polyesterový laminát. Naftový pohonný agregát je umiestnený v zadnej časti v motorovej veži. Výmenu cestujúcich zabezpečuje trojica dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s dopytovým ovládaním a elektropneumatickým pohonom. Pre zníženie špinenia karosérie od kolies boli na karosérii okolo kolies inštalované štetinové zachytávače nečistôt.

V interiéri sú pre cestujúcich k dispozícii plastové sedadlá STER 8MA s koženkovým červeným poťahom prevažne v priečnom usporiadaní 2 + 2. Sedadlá vyhradené pre zdravotne znevýhodnených, matky s deťmi a tehotné ženy dostali modrý poťah. Časť sedadiel je osadená na vyvýšených schodíkoch. Priestory dverí sú od sedadiel oddelené sklenenými priečkami, prídržné tyče v interiéri sú z nehrdzavejúcej ocele. Podlahu a bočnice interiéru pokrýva zváraná protišmyková podlaha. Pracovisko vodiča disponuje uzavretou kabínkou s palubnou doskou VDO+ s virtuálnymi prístrojmi a pohodlným sedadlom ISRI 6860/875 NTS 2. Priestor pre detský kočík, bicykel a invalidný vozík sa nachádza oproti druhým dverám a je vybavený bezpečnostným pásom a operadlom, resp. upevňovacími popruhmi. Nástup a výstup cestujúcich uľahčuje možnosť naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a tiež manuálna výklopná plošina pre cestujúcich na vozíku.

Na osvetlenie interiéru slúžia zapustené stropné svietidlá s úspornými LED trubicami. Tepelná pohoda v interiéri je zabezpečená prostredníctvom determálnych okien s vysokým stupňom zatmavenia a pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Eberspächer Sütrak AC 520, ktorá umožňuje aj nútenú výmenu vzduchu vo vozidle. Pracovisko vodiča je klimatizované samostatnou klimatizačnou jednotkou. Okrem klimatizácie je interiér vozidla možné vetrať aj uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien a dvojicou elektricky ovládaných strešných klapiek. Na vykurovanie interiéru v zimnom období je možné využiť aj nezávislé naftové kúrenie s teplovodnými radiátormi v interiéri a teplovzdušné ohrievače pod sedadlami.

Autobusy sú vybavené interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom so záznamom, vodič má k dispozícii aj systém na sledovanie mŕtveho uhla. Autobusy tohto typu boli v Bratislave prvými, ktoré boli týmto systémom vybavené. Informovanosť cestujúcich je zabezpečená optickým aj akustickým informačným systémom BUSE s vonkajšími plnofarebnými LED displejmi a vnútornými TFT LCD 37" displejmi s možnosťou exteriérového vyhlasovania linky a smeru jazdy pre nevidiacich a slabozrakých cestujúcich. Tarifný systém dodala taktiež spoločnosť BUSE. Vodič dostal palubný počítač BUSE BS 300 s dotykovou obrazovkou. Cestujúci majú k dispozícii bezplatný prístup k internetu prostredníctvom Wi-Fi prístupového bodu a možnosť nabíjať si mobilné zariadenia prostredníctvom nabíjacích USB zásuviek. Autobusy sú vybavené aj systémom automatického počítania cestujúcich nad dverami.

Vozidlá boli dodané v červeno-čiernej farebnej schéme.

Prevádzka

Prvé vozidlá boli do Bratislavy dodané 10. októbra 2022. Autobusy boli zaradené do vozovní Petržalka (#2501 - 2540), Jurajov dvor (#2541 - 2560) a Trnávka (#2561 - 2563). Ako prvé sa do premávky zaraďovali autobusy z vozovne Petržalka postupne od 15. októbra 2022 na linkách 80, 87, 90, 94, 95, 99 a 192, ktoré v premávke nahradili autobusy Irisbus Citelis 12M. V polovici novembra 2022 sa do premávky zaradili aj vozidlá z vozovne Jurajov dvor na linkách 20, 23, 30, 65, 67, 78, 123. Ako posledné sa do premávky zaraďovali autobusy z vozovne Trnávka od začiatku decembra 2022 podľa potreby na linkách vypravovaných touto vozovňou. Nasadzovanie týchto autobusov na linku 123 skončilo k 5.8.2023, kedy bolo linka zrušená.

Katalóg vozidiel

2501 2502 2503 2504 2505 2506 2507 2508 2509 2510 2511 2512 2513 2514 2515 2516 2517 2518 2519 2520 2521 2522 2523 2524 2525 2526 2527 2528 2529 2530 2531 2532 2533 2534 2535 2536 2537 2538 2539 2540 2541 2542 2543 2544 2545 2546 2547 2548 2549 2550 2551 2552 2553 2554 2555 2556 2557 2558 2559 2560 2561 2562 2563

Legenda a štatistika

2501nevyradené vozidlo: 63 (100 %)
2508online: 8 (12,7 %)
2502dnes v premávke: 56 (88,9 %)
2562odstavené vozidlo (viac ako 2 týždne nezasiahlo do premávky): 1 (1,6 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.
Denná vypravenosť prevádzkových vozidiel za posledný mesiac: 80,3 %, v pondelok až piatok 84,5 %

Teraz v premávke na linkách

/ 3 4 5
N61 / 1
/ 3
30 / 1
65 / 3
99 / 3

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nebola este urobena objednavka,ze ?
Dúfam, že nebudú mať zase v okne na boku transparent ale budú ho mať pekne zapracovaný vo vrchnej časti konštrukcie nad oknom. Lebo už keď to konečne začala sorka robiť bolo by dosť blbé to mať v okne jak to majú tuším v plzni či kde. 🙈
Reakcia na: Dadino #2:
V Šalingrade.
Inak, tieto autobusy majú nádrž (resp. sa tankujú) vpredu nad kolesom? Ako to je potom riešené vnútri, chýba tam predné sedadlo, alebo je tam nejaký výrez (niečo ako v SU15), priestor pre batožinu,...?
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Chyba sedadlo. Vid šalingradska ns12.
Reakcia na: Urbanway 2423 #4:
Otázka asi 1 minúty googlenia:
https://www.cs-dopravak.cz/wp-content/uploads/2020/06/DSC_1619.jpg
Reakcia na: Petto #5:
Nevieš, či to je palivová nádrž, alebo nádrž na Adblue? A ten výrez hore je na batožinu, alebo tam niečo je (ad. #6 nepodarilo sa mi nájsť fotku zhora, preto sa pýtam 🙂)?
Reakcia na: Dispecer #6:
Budú vodiči krochkať blahom, že im nikto nebude pozerať na volant keď náhodou niekto konečne nájde odvahu zrušiť tie pásky vpredu. 😁
Reakcia na: Petto #1:
snad nie..
Reakcia na: Cancer #8:
Neviem co by sa muselo stat, aby tie pasky zrusili. V lete sme mali 0 pripadov, nikde nic, ale pasky ficali.
Reakcia na: IBBI #10:
Veď toto... Som sem chcel vniesť trochu optimizmu. Ja som tiež voči tomu skeptický.
Reakcia na: Cancer #8:
Neviem či bude lepšie keď im takto budú stáť rovno pri kabíne. 🤷🏻‍♂️
ako podľa IMHD to majú takto,takže to asi tak bude tiež,ako majú v Brne
Reakcia na: TeBeCe #14:
Citelisom prave presiel mraz po chrbte.
Reakcia na: Petto #15:
😂 😂 😂 mohol si? 😂
Ja len dúfam, že panel bude umiestnený v konštrukcii hore a nie v okne. Rovnako som veľmi zvedavý na to minimálne zatmavenie skiel 65%. Možno tá NSka bude ozaj vyzerať dosť dobre nakoniec. 😬
Reakcia na: Dadino #17:
Ja dúfam, že displej bude v okne. To riešenie, ako mal prototypový NS 18 nesedí k dizajnu.
Reakcia na: Dispecer #18:
Prototyp mal transparent mozno mimo designu, ale to len vdaka polepu ci sfarbeniu karoserie.
Na tejto nitrianskej NS18 by to ale design moc nekazilo v bielom páse.
https://imhd.sk/nr/galeria-media/271238,273524,271755,271756,271757,271809,273503,273530/SOR-NS-18?ref=nr%2Fpopis-typu-vozidla%2F1012%2FSOR-NS-18-diesel
Nasa NS12 bude mat asi cely pas cierny - mozno cervena pri streche to trochu zabije 😁.
Otazne kto robil ilustracnu foto na imhd. Ci je to zmluvy alebo len fakt len niekoho predstava. Aj tato ilustracia NS12 ma transparent v okne.
Reakcia na: Petto #19:
Keď tak na to pozerám, tak mi z hľadiska viditeľnosti príde lepšie umiestnenie panelu v okne, človek sa aspoň nemusí pozerať niekam hore, keď stojí vedľa autobusu.
Reakcia na: Urbanway 2423 #20:
Nechcel som to hovorit . Ale tie transparenty nad oknami su sice krajsie ale pre slabozrakych ci starsich, mensich ludi dost nepouzitelne co sa tyka citatelnosti. Nie kazdy nosi okuliare hoc ma nosit.
Reakcia na: Petto #19:
Je to iba jemne upravený nákres z elektrického NS 12, rozhodne by som ho nebral ako definitívny (inak by sa objavila väčšia verzia aj priamo na stránke modelu, nielen v rozcestníku).
Tak teda transparent v okne rozhodne nie je lepšia vec. Už len prvá vec čo je, je zahmlievanie skla a následná absolútna nečitateľnosť transparentu je obrovský problém. Keďže sorka nevyrába transparenty ako napríklad Iveco, že sú oddelené od interiéru. Len ich na hulváta namontuje na "Strešnú bočnicu" a hotovo. Stačí si to všimnúť na všetkých 30, 31tr a NB18kach. Rovnako aj medzimestské teraz už. Ak sa tu bavíme o tom, že niekto musí dvihnúť hlavu hore kvôli transparentu tak to isté musí spraviť aj keď je v okne lebo je vyššie ako bežná výška človeka. Rovnako 90% ľudí pozerá na transparent vpredu a tie bočné sú viacemej už len pre dobiahajúcich alebo neskoro uvedomiacich si, že došlo niečo na zastávku.

V neposlednom rade keď sa tu bavíme o dizajne ste si trošku protirečíte. Keď bude mať ten bus 65% zatmavenia, vy tvrdíte, že hore to špatí a v okne by vám vyhovovali dva číre obdĺžniky keďže DPB má jasne v podmienkach, že determálne sklá nesmú byť pred transparentom. Páni nič v zlom, to už by bola pekná sedliačina takto spracovaný voz. Keď sa teda bavíme o dizajne.
Reakcia na: Dadino #23:
Tiez pravda. Ze v tak tmavom okne (determalnom) asi ten transparent bude zbytocny. Ale ak bude mat SOR rovnako tmave okna jak Otokar tak zjem ...
Sice irelevatne. Som zvedavy ako interne cisla im daju. 63ks by sa zmestilo do 2131-2193 , ale dalsich 17ks uz by tam nevoslo. (2201+ je obsadene) Cize skor 2301-2363 (-2380)
Reakcia na: Petto #25:
Rad 23xx nie je voľný, sú tam predsa Citelisy 2331-2353! A aj keby sa vyradili, DP kedysi hlásal, že rovnaké čísla sa obsadia až po nejakej prestávke po vyradení, tuším o 2 roky. Ani 24xx nie je voľný rad, ale tam by sa dalo pokračovať od 2431 a prejsť až do radu 25xx, ktorý je taktiež voľný. Alebo od 2501 vyššie. Medzitým sa uvoľní definitívne 26xx, voľný je 27xx a 29xx.
Reakcia na: Mhr1 #26:
Tie 2331+ citelisy mi usli 😁. Tak jedine 25xx ak nechcu kuskovat v style 2051+ , 2131+,
Presne takto ako je teraz spravený možný náhľad vozidla som si ja predstavoval, že by mohla vyzerať tá NSka. Podľa mňa to vyzerá slušne. 🙂
Mne ta chyba viac ciernej ale Kotas by asi frflal. Zadne svetla v sedej mi tam tiez vadia.
Reakcia na: Petto #29:
Súhlasím, mne sa to tiež nepáči. Chcelo by to viac čiernej lesklej, do ktorej by som osadil aj zadné, ba dokonca i predné svetlá.
Reakcia na: N/A #30:
Takisto mi vadi,ze co voz,to iny design. Ano ,vsetky su cervene (cerveno-cierne) . No ked porovnavam SU18 4G, Otokar a NS12 tak kazdy ma ine sfarbenie nadokennej casti.
SU18 ma mix a sikme linie resp. prechody medzi farbami. Otokar ma velku ciernu cast s jemnym cervenym pasom pri streche. NS12 ma len cervenu farbu (ak sedi predpoklad designu na imhd ilustracii).
To že sorka trieska šedé svetlá na tie vozy žiaľ nikto neovplyvníme. Ani mne sa to nepáči. Rovnako by som ich dal do čiernej oboje.
Zas ale ja osobne preferujem pás nad oknami červený kvôli lepšiemu vyniknutiu transparentov. V tej čiernej sa podľa mňa dosť stráca. Netreba zabúdať na to, že vzhľadom na determálne sklá je podiel "čiernej" oveľa vyšší ako býval doteraz a farba mesta je červené takže za mňa väčší podiel červenej ako čiernej je úplne na mieste.
Reakcia na: Petto #31:
Ja si to predstavujem nejako takto pri NS 12 Diesel.:
Reakcia na: N/A #33:
Takto sa tam reálne ten červený prúžok nevojde, nie? Či už sa zasa upustilo od bielej antiprehrievacej strechy?
Reakcia na: Viko #34:
Asi nerozumiem tvojej otázke. 😁 Aký červený prúžok myslíš?
Reakcia na: Viko #34:
Ilustracia predsa nezachytava strechu. Ta ale bude pravdepodobne biela.
A cerveny pas sa vojde ked sa vosiel Otokaru.
Reakcia na: N/A #33:
Daj tam aspon normalnejsie BUSEcko 😁 . Vykroj z Otokaru.
A 2354 je asi nerealne evč. Kedze je to ex Citelis, dnesny 4001.
Reakcia na: Petto #37:
Ja som to ilustroval len kvoli tej ciernej farbe, viem ze BUSE je male aj cislo je vymysel. Kazdopadne sa na NS 12 tesim viac ako na cokolvek, co nesie na maske napis "IVECO".
Reakcia na: N/A #38:
Suhlas, Iveco mam mdlo. 😷
Reakcia na: N/A #33:
Svetlá super, pásik sa mne osobne takto nepáči. Ak chceme silou mocou viac čiernej na voze, išiel by som do toho ako to má Otokar. Čierny pásik viac dolu pod okná s oblúkom nad kolesami a horný pásik ukončený zarovno transparentu s tým, že tam je ešte aj červený pásik.
Reakcia na: N/A #38:
Ja sa naňu tiež teším lebo to bude ozaj limuzína oproti elektru a NB rade ani nehovorím. Fakt jej to dodá na kvalite ten interiér, busečka, determálne dvojsklo, biela strecha, kvalitná klíma/kúrenie.
Reakcia na: Dadino #41:
Ja osobne by som ešte uvítal drevený dekor na podlahe, ale to chcem asi veľa už.😎
Reakcia na: N/A #42:
Tak to som dúfal, že bude štandard pekný dekor od Solarisov už. Neudialo sa tak, takže dúfam, že už to nikto nebude kombinovať teraz. 😃
Reakcia na: N/A #42:
Drevo, nerezové madla, cervene, modre sedadla. Nemdobre opticky dokopy
Reakcia na: Petto #44:
Áno, ja by som radšej dal drevené parkety, drevené konáre miesto tyčí a sedadlá by som dal pníky stromov. 😍 😃
Reakcia na: N/A #35:
Ten pod strechou 😃 V porovnaní napr. s kresbou Otokaru, kde je nad čiernou plochou červený prúžok a potom ešte vidno okraj bielej strechy (ale ok, môže to byť jej samotným tvarom).
Reakcia na: Viko #46:
Jasné, už som pochopil. Červený prúžok určite treba zachovať.
Budu mat tieto NS12 vonkajsi dopyt na dverach ? Nebolo to zakazane ci to len pri klbakoch ?
Reakcia na: Cancer #8:
že krochkať 😂 xddd
Som inak zvedavý ako bude vyriešená vnútorná obrazovka, keďže NSky sú prvé z tendrov kde DPB požadoval už veľké 32" obrazovky. V niektorých tendroch sa niektorí uchadzači samozrejme na to "sťažovali", že či je to nutnosť lebo to bude zasahovať moc do uličky. Ale teda ani v jednom to DPB nijako nemenil s tým, že sa to dá vyriešiť takže som zvedavý ako to vyriešili tu. 😬
Reakcia na: Dadino #50:
Veď v brnenských NS12 majú 32" obrazovky a nezasahujú tam do uličky, takže aj u nás to bude v pohode.
Reakcia na: Urbanway 2423 #51:
Majú 32ky? Nemajú 29ky jak máme my? Sa mi to zdá malé na 32ky. 😬 Ale tak fotka môže skreslovať. 🙂
Reakcia na: Dadino #52:
Áno, máš pravdu, v zadávacej dokumentácii požadujú mininálne 29", takže to asi bude len 29" monitor. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #53:
No som fakt zvedavý lebo keď si porovnám upevnenie obrazovky v Otokare/Solarise našom a tej ich NSky tak to nemajú moc šťastne nad tými tyčami rovno a vyzerá to tak, že 32ka sa tam vleze úplne že na tesno. Zato tie v naších Otokaroch/Solarisoch majú ešte na oboch stranách priestor aj na väčšie obrazovky. 🙂
ktore autobusy asi budu vyradovat ked kupia tieto?
Reakcia na: Tectie #55:
Moj odhad: Tedomy, cervene Citelisy na 100%.
Reakcia na: Petto #56:
Nebude sa vyraďovať aj časť BN10.5, pretože 63 vozov by postačilo aj na vyradenie nejakých 10-15 BN10.5?
Reakcia na: Urbanway 2423 #57:
Mozne to je. No tie vozidla by som nechal len kvoli linkam kde sa jazdi cez tankodromy. Napr 79 a 57. Par ks kludne darovat na UA.
Reakcia na: Petto #58:
Kde jazdí 79na cez tankodrom? 🤔
Reakcia na: Dadino #59:
Možno myslel Lieskovskú cestu, ale tá bola nedávno zrekonštruovaná. V súčasnosti už jazdí 79 takmer v celej dĺžke po opravených cestách.
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
Práve preto som sa pýtal keďže 79 je momentálne asi linka, ktorá ma najväčšiu časť cesty opravenú zo všetkých liniek. 😃
Reakcia na: Urbanway 2423 #60:
Super vediet. Bo tam som aj na bicykli mal co robit minule leto, aby som neschytal 😃
Reakcia na: Petto #62:
je tam famozny novy koberec (aj komplet poza slovnaft), da sa tam trenovat na casovkarskej koze 😍
Kedy je naplánované dodanie prvých vozov?
Reakcia na: ES499.0001 #64:
7/2022
Reakcia na: Ondrej17 #65:
Jul su tusim Otokary, NS12 az 9/22 ci ?
Reakcia na: Petto #66:
Ja si len pamätám, že niekto to písal na imhd.sk
Reakcia na: Petto #66:
Do 30.9.2022 je v zmluve stanovené, že musia byť už všetky z prvej objednávky dodané. Teda všetkých 63ks už tu musí byť. Ja osobne si myslím, že prvé kusy na školenie vodičov prídu už koncom júla, max začiatkom augusta.
Reakcia na: Dadino #68:
To by bodlo. Vyuzit klimu v lete este. 🙃
Inak sa čudujem, že vždy uniknú nejaké fotky chvíľku pred dodaním z dvora ako sú tam odstavené a teraz máme chvíľku pred dodaním a nič zatiaľ. 😬
Reakcia na: Dadino #71:
Lebo BA sorky uz nikoho nezaujimaju ? 😃
Reakcia na: Petto #72:
Tu nejde o to, že pre koho. Ale vieš, že na nete vjuse sú fotky z ich areálu. No a v konečnom dôsledku ešte aby všetci nečumeli na to, že budeme mať mercedes od soru oproti ostatným. 😁
Reakcia na: Dadino #73:
Je dovolenková sezóna, ľudia teraz majú aj iné kratochvíle než chodiť očumovať Libchavy 😀
Reakcia na: Petto #75:
Nikde sa neviem dopátrať k tomu aké majú zatmavenie lebo nemyslím si, že to bude ako naše. My máme minimálne 65%. Toto mi príde okolo 50ky. Musím to skúsiť niekde prezistiť. 😬
Ten novy mozny vzhlad je peckovy. Ak bude ten autobus tak vyzerat, tak to bude parada. Podla mna, ked prevlada viac cierna (ked nieje len na oknovom pase) tak to spolu so zatmavenymi sklami vyzera super. Rovnako super ako na MBCC a Otokaroch
Reakcia na: kohut2012 #77:
Na samsung internete mám vizuál vľavo. Na chrome mám vizuál vpravo. 😀 Nikto mi nevie povedať prečo a už som skúšal všetko s chromom spraviť.
Reakcia na: Dadino #78:
Vymaž obrázky a súbory vo vyrovnávacej pamäti na Chrome. 😉

Nastavenia > Ochrana súkromia a zabezpečenie > Vymazať dáta prehliadania
U mňa takto na Chrome.
U mňa je tento, vyzerá to parádne
Reakcia na: Dispecer #79:
Tak to ďakujem. Nikdy som sa s tým nestretol takže som fakt nevedel, že tu je problém. Ďakujem ešte raz teda. 🙂
Reakcia na: Hug0 #83:
Dobre to ten autor vymyslel 😃
Akosi sa mi nechce veriť, že by sa šlo do náteru ako ma MBCC. Každopádne takýto vzhľad s tmavými sklami by dosť pridal na atraktivite NS 12.
Reakcia na: Michal111 #85:
Snad budu aj troflove verzie v tej verzii , nech tu nemame karoseriu NS12 v troch roznych nateroch
A vie niekto kedy konečne dojdu ? 😀😀😀 však už mali byt tu…
Reakcia na: majky1602 #87:
DO 30.9. mali dojst a dnes je 8.9.
Reakcia na: majky1602 #87:
Povedal kto? 😀 Podľa verejného obstarávania je dodávateľ povinný dodať ich do 30.9.2022. To ešte nebolo. 😀
Samozrejme Podľa posledných uniknutých snímok zo závodu je zrejmé, že to bude asi tak do polky/konca Októbra. Samozrejme chodiť prvé kusy začnú určite už čoskoro ale všetky tu budú tak asi ako som písel vyššie. 🙂
A kde sú tie snímky 😅 sme zvedavý 😀😀 však cez prázdniny nikto nerobil ako ja asi 😅
Reakcia na: majky1602 #90:
Na instagrame mal jeden chalan video zo sorky keď bol kontrolovať sorky pre Trenčín. Na tom videu boli vidieť naše, už takmer dokončené ale aj skelety niektorých vozov eštelen. Samozrejme video bolo stiahnuté keď obletelo internety. 😀 ale nejaké screeni sú tunak. 😀 https://www.facebook.com/groups/368133181566/permalink/10158315241751567/
Zatial to nevyzera ako na vizualizacii 😁
Reakcia na: Petto #92:
Ten predok je otrasný.
Reakcia na: 810zssk #93:
Suhlasim a ten je uz asi ako jediny hotovy. Boky zrejme dorobia foliami.
Reakcia na: Petto #92:
Kebyže tam nie je toto, tak by vyzeral aj dobre. Samozrejme to tam môže byť ale celé červené.
Reakcia na: Ondrej17 #95:
To sa asi pomylili 😁.
Reakcia na: Ondrej17 #95:
To mali aj trenčianske NSG, potom to asi dolepia foliou.
Ja som len zvedavý, kedy dospejú do štádia, že z autobusov urobia iba takú sklenenú bublinu. Na letá, čo svet čakajú, je to ako vyšité. 😉
Reakcia na: Spacer1 #98:
A budú v tých pojazdných skleníkoch potom rásť aj osvedčené bratislavské paradajky? 😃
Reakcia na: Spacer1 #98:
Myslím si, že v týchto busoch bude práve najlepšie zo všetkých zatiaľ. Aj keď je to pre mňa ťažko povedať keďže sa bavíme o Sorke. Izolačné determálne dvojsklo, biela strecha, výkonná klíma. Už pri Otokaroch sme mali možnosť vidieť obrovský rozdieľ v teplote vo voze oproti takej sorke staršej. Tu v prípade determálneho dvojskla bude ešte viac zadržaný prechod tepla do vozidla. Takže ja sa práveže teším, že konečne sa aj v Sorke bude cestovať komfortne ako sa na 21 storočie patrí.
Reakcia na: Petto #94:
Ja som strašne rád, že si v podniku vydupali prestriekanie tých strieborných komponentov. Mne osobne sa to veľmi páči takto. Samozrejme inak to pôsobí teraz keď je ten bus skoro celý len červený. Inak to zas bude pôsobiť keď bude v nátere ako má byť, doplní sa logo soru, piktogramy, číslo voza. Ale za mňa super fakt. 🙂
Tak mne v predu, tá strieborná, veru chýba. Tak ako mi chýba aj na 10,5m Solarisoch.
Čakal som viac a zatiaľ, vyzerá hrozne.
Tak predsa len s tym naterom to bude. 🙂Ale tie predne svetla su fakt otrasne , mali zostat sive.
Reakcia na: Petto #103:
K fotke z iného súdka - tie dva vozy v pozadí sú základy TNS12 pre Zlín? (trošku mi nesedí odtieň žltej...)
Reakcia na: Petto #103:
Mne sa to takto páči, skôr to miesto kde sú tie nálepky s kočíkom a vozičkárom je na divnom mieste.
Reakcia na: Ondrej17 #106:
Myslis na dverach tie nalepky ?
Reakcia na: Petto #107:
Nie, tie čo sú na čelnom skle vľavo hore.
Reakcia na: trolejbus6207 #105:
Ak nemýlim, tento odtieň majú Teplice.
Reakcia na: Ondrej17 #106:
Za mňa je to tiež super takto ako to je.

Tie nálepky sú tak riešené inak aj vo Zvolene. Už tam som na to pozeral, že tak vysoko je to celkom divné. A aj Trenčín ich tak má. Zrejmé niekto usúdil, že je to najlepšie miesto pre tie piktogramy. 😬
Reakcia na: trolejbus6207 #105:
To sú NS 12 Electric pre rumunskú Ploješť. Objednali si dokopy deväť kusov, časť z nich už bola dodaná.
Reakcia na: Andy #110:
To áno, ale schéma je trochu iná a nemajú nič objednané a nedodané...
Reakcia na: TomoSK #112:
Vďaka, na Rumunov som úplne zabudol...
Vozidla pojdu na 2DP a 3DP ?
A nechodia a nechodia tieto male kapacitky 😈
Reakcia na: Petto #115:
Pravdepodobne na Petržalku za citelisi
kupodivu áno Petržalka dostane nové vozy a citelisy aj crosswaye pápá
Omyl či už sú naozaj u nás 😀😀😀
Reakcia na: majky1602 #119:
No neverím moc tomu, že to v Čechách zapínajú. Buď niekde po ceste zapínajú "Ahoj Bratislava" alebo ich pri odchode z Čiech zapínajú "Ahoj Bratislava" preto svieti. Boh vie. 😃
Reakcia na: Dadino #120:
Mne sa zdá celkom logické že ten palubák pred odoslaním vozidla otestujú 🙂
Reakcia na: N/A #118:
Kupodivu?A co by si chcel?Aby stale nove vozy dostavala Trnavka a Jurak?Uz roky to tak je.A do PE len presuvali stare šroty.Konecne aj na Petrzalku prislo.Inak mozes sa zamestnat ako vodic a skusit si to ake to je s tymi starymi šunkami robit 8-9-10 h.sluzby.
Reakcia na: 810zssk #121:
Len mi nie je jasne, ako to vozidlo narvali do budovy Technopolu 😁
Reakcia na: 810zssk #121:
Palubaky sa ozivuju(nahrava sa software-grafikony,zvuky,krizovatky atd.)az u nas.To znamena ze podla online statusu su uz u nas vozy 2513 a 2514
Reakcia na: Asustek #124:
To že svieti že sú online neznamená že sú u nás.
Reakcia na: ikarus31 #125:
No predstav si.A cez co su potom pripojene z Ceska?Hmm.
Reakcia na: Asustek #126:
Jak cez čo su pripojené? V tvojom príspevku s istotou píšeš že sú unás len na základe toho že tu svieti že sú online, ja ti hovorím že to že svietia online neznamená že sú tu. Aj 2501 svietila online pred dvoma týždňami a zdá sa ti že by tu už bola? Asi nie.
Reakcia na: ikarus31 #127:
vies akym sposobom sa dosahuje to,ze tu na IMHD svieti "online"?Ak teda chapes na co sa ta pytam.
Reakcia na: Asustek #128:
Úprime ti poviem že nejak sa o to nezaujímam ale predpokladám že cez palubný počítač ktorý sa spáruje tu s tým zoznamom na imhd.
Ak teba spávme chápem tak podla teba ak sa oživujú palubáky až v Bratislave tak to znamená že môže svietiť online až keď sa to tu oživí?
Otokary svietlili online aj keď tu ešte neboli nejdem sa tu hádať ale určite by som netrvdil s takou istotou že tie vozy už sú v Bratislave len na základe toho že svieti že sú online pretože minulosť ukázala že nie vždy je to pravda.
Reakcia na: ikarus31 #129:
Overoval som si to,tak vozy fyzicky este niesu na SK.A oficialne moze voz svietit "online"len ked ma zapnutu a prihlasenu RDST,zapnuty palubak,a vsetko je spolu sparovane a naprogramovane.Cize ked tu svieti 2514 online,tak to niekto urobil nejakym sposobom "rucne a len fiktivne".To ma priviedlo k tomu,ze by tu mali byt.Ja som nenapisal ze som ich tu videl..Ale podla online statusu by tu mali byt.Ze sa niekto s tym hraje(alebo mozno iba skusaju nieco)to som nemohol vediet.Ale budu tu vozy az buduci mesiac.Vyrobcovi nieco chyba.(suciastka,komponent alebo cosi take.)A mozno chip.Cakaju asi kym im Rusi dodaju tie povytahovane z chladniciek a myciek riadu.😂 😂 😂
Krásne sú 😀😀😀 nech už jazdia
Dostanu tie vozidla aj puklice ? Keby este aj tie dali do cervena 🙃
Reakcia na: Petto #132:
Prosím nie... Ani jedno, ani druhé.
Reakcia na: majky1602 #131:
Nikdy som nebol zástancom SOR ale tento typ vyzerá dobre, škoda, že sa nevyhrali aj zo zadnou stranou lepšie.
Čo sa týka prednej strany, dominuje červená z čiernou a zbytočne. Kľudne to mohli vyvážiť, striebornou iba pod logom SOR. Nevyzeral by tak smiešne! Inak tie svetlomety sú ako očné riasy.
Reakcia na: majky1602 #131:
Ten diplej, ktorý ukazuje číslo poradia linky musel byť tak dlhý? Ostatné autobusy DPB majú len na jedno číslo.
Reakcia na: Ondrej17 #135:
Tak ideálne by to malo zobrazovať celý kurz, už len preto ak sa niekedy prejde na iné číslovanie.
Reakcia na: Ondrej17 #135:
Vyzerá to tak, že použili displeje inštalované do autobusov PAD.
Reakcia na: N/A #137:
A do autobusov po celom Česku... Zrejme sa im neoplatí separátne vyrábať model len pre BA.
Reakcia na: Ondrej17 #135:
Už aj v nových obstarávaniach na ďalších 250ks kĺbových vozidiel je podmienka šesť ciferného displeja nie dvoj ako tomu bolo toderaz. Má to ukazovať číslo služby a linku podľa podmienok v obstarávaní.
Reakcia na: 810zssk #138:
Tie displeje, čo majú Solarisy a Otokary sú o trochu väčšie ako tie, čo majú električky a trolejbusy a používajú sa minimálne v Ostrave, takže by sme neboli jediní. V Ostrave na nich zobrazujú celý kurz v dvoch riadkoch.

#135
Aj naše FCLEI majú taký displej a zobrazuje sa na nich celý kurz.

Inak, prečo sa na regionálnych zobrazuje 4-miestne číslo obehu namiesto 6-miestneho čísla kurzu a prečo sa v niektorých vozidlách (aj MHD) na LCD obrazovkách nezobrazujú čísla liniek, na ktoré sa dá prestúpiť pod názvom zastávky (niekedy neukazujú ani prestupy)?
Reakcia na: Urbanway 2423 #140:
Lebo regionálne kurzy majú 4-miestne čísla, nie 6-miestne.
Reakcia na: 810zssk #141:
Prečo potom v štandardoch ISD BK požadujú 6-miestne displeje aj pre regionálne autobusy (nie je v štandardoch definované aj číslo kurzu?)? Nebude to skôr tým, že pokladňa pracuje na rozdiel od BUSE s 4-miestnym číslom?
Reakcia na: Urbanway 2423 #142:
To neviem, ale už v zadaní v tendri na dopravcu boli čísla služieb štvormiestne.
Podľa volebného programu "Lepší Lamač," ktorý je zastúpením Valla v Lamači prezentuje, že nové 12m vozidlá - teda NS12, budú vypravované na linku 30 miesto súčasných midibusov.
Reakcia na: N/A #144:
A nie je tam nic o spojeni s 123 ?
Reakcia na: N/A #144:
Keďže sa asi vyradia BN10,5 tak je to celkom logická voľba. Na 30 sa tie 12-metrové autobusy zídu, SU10 už jazdia niekedy celkom plné. Kde budú vlastne potom premávať SU10 (okrem 23 a 123)? 79 alebo X70 by mohli byť pre SU10 celkom vhodné linky.
Reakcia na: Urbanway 2423 #146:
Na 23 a 123 postacia aj nie ? Je zazrak ak ich jazdi denne viac ako 6 ks z 10.
ak ste si nahodou niekto nevsimli, do ba vcera pred polnocou dorazilo par nsiek do petrzalky
Teraz keď dojdú akože do Petržalky tieto NS 12, tak nebudú mať evč začínajúce podľa vozovne?
Reakcia na: N/A #149:
Bingo. To uz davno skoncilo predsa.
Pre evč plati:
1xxx vozidla do 10,5m
2xxx vozidla 12M
3xxx klbaky

A ide sa "vzdy za radom"
Tipujem,ze ked dojdu solaris hydrogeny, tak budu v rade 26xx.
Podľa mňa by tieto autobusy mali byť rozdelené do vozovní rovnomerne. To znamená 21 vozidiel do každej vozovne. Neplánuje sa to?
Reakcia na: SimonMHD #152:
Z akeho dovodu ? Trnavka nevyraduje takmer nic v kategorii 12m vozidla resp len mozno nejake BN10.5. Za to Petrzalka ma plno starych Citelisov, ktore do konca roka skoncia asi vsetky.
Reakcia na: SimonMHD #152:
40ks petrazlka cca 20ks jurak a 3kusy 1kolona
Reakcia na: Petto #153:
presne tak
Reakcia na: SimonMHD #152:
petrzalka ma najstarsie vozy zo vsetkych vozovni potrebuju to najviac
Aj tak som si myslel, že presunú staršie vozy z Trnavky a Juraku do Petrzalky, ako to kedysi byvalo zvykom, ale tak je fajn ze aj Petrzalka dostane nieco nove a nezdedi vzdy vsetko "po starsom surodencovi"
2514 má zlý mesiac sprevádzkovania
Chápem, že kvôli bezpečnosti sa už nemôžu dvere zatvárať tak prudko a rýchlo ako v minulosti na niektorých vozoch, ale je naozaj nutné, aby sa dvere NSiek zatvárali tak pomaly, aj keď pred tým dosť dlho zvonia? Nebolo by lepšie zatváranie dverí aké majú Urbanwaye a Citelisy (dopytové otváranie dverí u nich je druhá vec), ktorých dvere sa začnú vcelku pomaly zatvárať hneď po stlačení tlačidla. Zavrú sa teda o niečo rýchlejšie, ale vzhľadom na rýchlosť ich zatvárania nehrozia ani nejaké úrazy, čiže je to podľa mňa win-win situácia.

Inak sranda, že dnes Petržalka vypravila na všetky svoje denné poradia iba NS12. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #159:
Ako Citelisy – myslíš, že sa vodič rozbieha zo zastávky skôr ako sú úplne zatvorené všetky dvere (napriek tomu, že by to nemalo byť možné) a dvere trieskajú a dovierajú sa pri tom ako vodič letí zo zastávky? 💀
Reakcia na: Cancer #160:
Akože mne osobne to príde lepšie, ako keď tie dvere najprv 5 sekúnd zvonia a potom sa 5 sekúnd zatvárajú (v tomto boli Karosy a 15Tr super 🙂), ale chápem, že kvôli bezpečnosti to nejde. Problémom dlhého zatvárania dverí je aj to, že ak ich vodič opätovne otvorí (dobiehajúci/privretý cestujúci), tak potom zase trvá 10 sekúnd, kým sa zavrú. Akože u Otokarov, či NB12 je to v pohode, ale u NS12 a FCLEI sa tie dvere zatvárajú neskutočne dlho, Urbanwaye ale aj napr. viedenské C2 to majú asi najlepšie vyriešené.
Reakcia na: Urbanway 2423 #161:
Neviem, mne to zatváranie na nich nepripadá také dlhé, ale išiel som tento týždeň s jedným vodičom, ktorému robilo ovládanie dverí problémy a po zastavení trvalo príliš dlho kým sa otvorili dvere/aktivoval dopyt a na všetkých zastávkach cestujúci stláčali po zastavení viac krát tlačidlá na dverách lebo sa dvere stále neotvárali...

Ostatní bez problémov či už používali dopytové otváranie, alebo otvárali všetky dvere na zastávkach.
len škoda že niektoré vozidlá sa ešte ani raz nevypravili
Reakcia na: Seri #163:
Veď sa vypravia, daj tomu čas..
Som naozaj rád, že predvolebné pikošky strany Lepší Lamač sa naplnili a NS 12 Diesel jazdia aj do Lamača. Nielenže sa posilnila kapacita, ale NS 12 Diesel považujem zatiaľ za top autobusy za posledné roky.😎
Už by to chcelo do úvodu doplniť aj fotografiu s piktogramami. 🙂
Mne sa nepáči tá kisňa vpravo za prednými dverami, kde všetky ostatné autobusy majú dve sedadlá - jedno v smere a jedno proti smeru jazdy. Čo to je? Nádrž?
Reakcia na: Mhr1 #167:
Hej, dost to aj opticky zmensuje priestor. A asi nielen opticky.
Reakcia na: Geravy #168:
Okrem nádrže priestor výrazne zmenšuje aj to, že zatiaľ čo Citelisy majú (mali) medzi prvými a druhými dverami na oboch stranách jednosedadlá a Urbanwaye majú vľavo dvojsedadlá a vpravo jednosedadlá, tak NS12 už má na oboch stranách dvojsedadlá. Nedá sa tam nikde postaviť tak, aby si nezavadzal.
Niektoré SOR-y nám nejazdia už viac ako mesiac. To sú "ťukance" alebo poruchy? Viete niekto?
Reakcia na: Mhr1 #170:
Aj aj, ale z väčšiny sú to momentálne ťukance.
Reakcia na: Mhr1 #170:
Za niektoré odstavené SORky sa treba poďakovať aj firme BUSE a ich kvalitným výrobkom s ktorými sú večné problémy, a ešte si dávajú načas, zaúčtoval by som im každý deň nepojazdnosti vozidla kvôli ich výrobkom. DPB by si mal nájsť konečne nového dodávateľa informačných systémov do vozidiel.
Od včera po update už nie na displeji zobrazované poradie, ale 6 miestne číslo služby. 🤪
Reakcia na: N/A #174:
Konečne. Uvidíme či to znamená že sa chystá prechod na nejaké normálne označovanie služieb.
Reakcia na: 810zssk #175:
Zobrazuje to vo formáte 123456 - číslo linky/poradie/režim.
Reakcia na: N/A #176:
Chápem 🙂 Aj keď ten režim mi príde nadbytočný.
Reakcia na: N/A #176:
Teraz si prezradil význam tvojho nicku. 😁
Reakcia na: 810zssk #177:
Aj pri prejazdoch je to zvláštne.

Napr. 26/1 bude zobrazované ako 083011. Bežný človek z toho nepochopí nič.
Reakcia na: N/A #179:
99% beznych ludi podla mna nezaregistrovalo ani klasicku poradovku, vacsina staznosti alebo hlasenia strat sa riesi cez linku, cas a zastavku. Niektori pokrocilejsi este zvladaju cislo voza.
Reakcia na: N/A #179:
A čo "bežný človek" pochopí z toho keď tam dnes je 1?

Podstatné je že sa konečne nebude musieť riešiť že ak napr. 83/1 robí 26ku tak už na 26ku nemôže ísť nič iné čo má poradie 1, ale kľudne na 26 budeš môcť mať napr. 83/1 aj 21/1 a podobne.
Reakcia na: 810zssk #181:
V podstate sa nemení nič.

6 číslicový displej majú ktoré vozidlá? Pochybujem, že sa najbližších pár rokov nájdu peniaze na výmenu displejov.
Skôr ma zarazilo že ktokoľvek to programoval zabudol dopracovať leading zero ak je číslo linky pod sto (keďže kód služby je v dátach očividne uložený ako číslo). Čiže napr. kurz 090013 píše ako 90013, čo na prvé videnie vyvoláva dojem že ide o kurz linky 900.
Reakcia na: N/A #182:
Minimálne na displejoch, ktoré majú Otokary a SU18 by sa dalo bez problémov zobraziť číslo služby v dvoch riadkoch ako je to v Ostrave. Ja som inak myslel, že sa tu hovorí práve o tom, pretože celé číslo služby sa už vyše dvoch rokov zobrazuje na FCLEI.
Vie niekto načo slúži taká čierna skrinka nad ľavým predným kolesom?
Reakcia na: ES499.0001 #185:
Na uskladnenie vecí (napr. na upratovanie). Takáto skrinka je aj v SU18, NB18,...
Nemá náhodou niekto fotku tohoto autobusu ako linka 98 pohľad spredu? V galérii nieje. Vďaka.
Reakcia na: patrikkh123 #187:
Myslíš takúto?
Reakcia na: patrikkh123 #187:
Len tieto dve mám čo som ich fotil. 🙂
Preco tie motory tak hučia?
.
Reakcia na: Marcelino #190:
Suhlasim ze hucia a pridam sem aj svoju teoriu.

Podla mna tak hucia preto ze ked je motor na volnobehu (800rpm), tak huci presne ako rezonancna frekvencia ramu NS co sposobuje tonto velky hluk.
#2550 to dnes trošku dosť buchol do auta. Vyzerá že je hodný veľkej opravy ale auto je na maděru
Reakcia na: Elektricka #193:
Doprava kolabuje v celom okolí.
Reakcia na: N/A #194:
Išiel som okolo tesne po nehode a v oboch smeroch sa muselo obchádzať cez technické sklo. Minimálne autobusy museli, autá som nezaznamenal
Reakcia na: Depebe #195:
V kolónach ešte pribudli dve škodové udalosti (mimo DPB). Takže "veselé" ráno.
Nemusí byť vždy 18-metrák
Nevie niekdo co je to co je namiesto sedadla v predu v pravo?
Reakcia na: BI-TURBO #198:
Palivova nadrz
nádrž na naftu
Mohli by uz prosim pekne robit so systemom otvarania/zatvarania dveri v tychto autobusoch? Dneska musel niekto vkuse zatriekavat stredne dvere, lebo to nezvladalo same, v inych je to tiez pohroma, otvara sa to casto pomaly a tak isto sa to aj zatvara, ak vobec, ako napriklad dnes. Tak sa zamyslam co tu zlyhava...
Reakcia na: Dave89 #202:
Aha tak preto tam nieje to sedadlo
Preco v tycthto soroch nejde wi fi?
Reakcia na: Cancer #205:
Tak ti pekne dakujem za odpoved!😡
Reakcia na: SOLARIS123 #204:
V niektorých NS 12 wifi funguje, závisí od konkrétneho vozidla. Tiež som si ale všimol, že vo viacerých vozoch rôznych typov wifi buď neukazuje vôbec, alebo po prihlásení nefunguje. Riešia sa nejako pravidelne aj tieto problémy, alebo na to nemajú v DPB čas/prostriedky popri závažnejších poruchách?
Dobrý deň, mňa by zaujímalo ako hodnotia skúsenejší kvalitu autobusov sor v porovnani s inými vyrobcami. Kvalita/cana.
Reakcia na: jjjinro #208:
Autobusy SOR sú pomerne obľúbené medzi vodičmi, predovšetkým NB12 a NB18, ktoré sa rokmi osvedčili a sú obľúbené najmä vďaka ich väčšiemu počtu a univerzálnemu ovládaniu. Menej obľúbené boli hrbáče a kinderká, kde bola menšia kabína a vozidlá sa dosť húpali. Pomer cena a kvalita je dobrý. Z aktuálneho vozidlového parku DPB sú SORky všeobecne dobre zabehnuté, no závisí dosť od konkrétneho vozidla a jeho technického stavu. Za zmienku stojí postupný progres vo výrobe a objednávkach zo strany DPB, kedy sa do vozidiel postupne pridávala lepšia a lepšia výbava, menovite klimatizácia pre cestujúcich, USB nabíjačky, farebné LCD obrazovky s informáciami, vyhradené sedadlá pre vybraných cestujúcich, tónované sklá.
Reakcia na: csepka_3 #209:
ale zaujímalo by ma aj porovnanie s napriklad ivecom, mercedesom, manom, solarisom, scania, volvo...
Reakcia na: jjjinro #210:
Ja by som si dovolil na túto otázku odpovedať asi podobne, ako keby som porovnával rovnaké značky ako vy s Karosou či Ikarusom. SOR je naša lokálna stredoeurópska značka, ktorá reaguje na dopyt lokálnych dopravcov a podľa toho vozidlá aj prispôsobuje. Veľa záleží od toho, kto dodáva motor a prevodovku, ako aj nápravu. Z môjho pohľadu SOR urobil dobre, že upustil od nápravy Dana a používa už ZF. Okrem toho by som však odporučil využitie iného dodávateľa motorov ako Iveco, ktorý nie je dvakrát spoľahlivý a výkonný. Možno to porovnať na dynamike vozidiel iných značiek, predovšetkým s Otokarom, ktorý je v porovnaní s NB18 podstatne dynamickejší.
Reakcia na: csepka_3 #211:
Csepka = prešmyčka?
Reakcia na: Elektricka #197:
Vidím že to je voz 2533 teda založak. Nebol tam na čelu službu ale iba na dobu kým príde náhradný autobus za pôvodný čo tam bol