Ad: pravdepodobne označenie bývalého trakčného stožiara. Nie som si istý ale mám podozrenie smerované trochu inam:
Nebude sa jednať o tzv. Hraničník, ktorým sa označovalo drážne teleso?
Bývavalo to už od čias C. a K. Monarchie a označovalo sa tým pokiaľ je pozemok v správe dráhy a odkiaľ sa (smerom von) počíta jej ochranné pásmo.
Stožiare ako TV, tak aj tel+tlg zvykli byť číslované priamo na stĺpe.
Trakčné vedenie spravidla tak, aby sa dalo zistiť aj odkiaľ je daný úsek napájaný a vlastné číslo stožiara.
Telefón a telegraf zas mával pribité plechové štítky s plastickými číslami vyrazenými z hĺbky a šipku k najbližšiemu traťovému telefónu. OeBB sa toho myslím držia podnes deň.
Pokiaľ je / bol trakčný stĺp použitý aj ako držiak telefónnej linky, tak sa čísloval ako trakčný a šípka k telefónu (pardon Fernsprecheru) bola samostatne, umiestnená mimo v približne rovnakej výške...
Nebude sa jednať o tzv. Hraničník, ktorým sa označovalo drážne teleso?
Bývavalo to už od čias C. a K. Monarchie a označovalo sa tým pokiaľ je pozemok v správe dráhy a odkiaľ sa (smerom von) počíta jej ochranné pásmo.
Stožiare ako TV, tak aj tel+tlg zvykli byť číslované priamo na stĺpe.
Trakčné vedenie spravidla tak, aby sa dalo zistiť aj odkiaľ je daný úsek napájaný a vlastné číslo stožiara.
Telefón a telegraf zas mával pribité plechové štítky s plastickými číslami vyrazenými z hĺbky a šipku k najbližšiemu traťovému telefónu. OeBB sa toho myslím držia podnes deň.
Pokiaľ je / bol trakčný stĺp použitý aj ako držiak telefónnej linky, tak sa čísloval ako trakčný a šípka k telefónu (pardon Fernsprecheru) bola samostatne, umiestnená mimo v približne rovnakej výške...