Realizáciou tejto stavby by sa riešilo:
- prepojenie vozovne Hroboňova a priľahlej jestvujúcej trolejbusovej trate Lovinského - Mudroňova na jestvujúce trolejbusové trate na Pražskej ulici,
- zlepšila by sa obsluha dotknutého územia (Horský park) trolejbusovou dopravou.
- využitím tohto prepojenia na manipulačné jazdy trolejbusov by sa znížili neproduktívne kilometrické výkony o cca 45 000 km za rok, čo by predstavovalo úsporu priamych prevádzkových nákladov cca 2 mil. Sk za rok,
- výstavbou trolejovej križovatky na Predstaničnom námestí dôjde k priamemu prepojeniu nemocníc a obytných súborov na Kramároch a Horskom parku s Hlavnou železničnou stanicou,
- realizácia výstavby dáva aj predpoklad k predĺženiu trolejbusovej trate do oblasti Lamača, ktorá je súčasťou platného územného plánu.
Odhad nákladov na prípravu a realizáciu stavby:
- projekt: 2 mil. Sk
- vybudovanie trolejového vedenia (vrátane rekonštrukcie trolejovej križovatky Hroboňova - Búdková): 27 mil. Sk